Skocz do zawartości

[E81/E82/E87/E88] Wszystko o oponach i felgach


wirciak

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za odpowiedz i reakcje.

Właśnie z intencja wyjazdów na tor. Stad taki dylemat związany z doborem.


Ad.1 Na 17 chciałem te Zestino 245x40. Nad felgami zastanawiałem się takimi: 8JX17 ET 46 (od BMW X3 X5 SERIA 3 E46 wg opisu oferty).

Ad.2 Rozumiem, ze te PROFIL 225x45 R17 mogłyby być ale na felgi 8j np. takie jak powyżej?

Ad.3 W sumie najchętniej te 18, lecz wymaga to odrzucenia kilku monet. Zatem jakie te 18”? Rzuciły mi się w oczy ATS 8jx18 et 45. W kontekście Twojej wypowiedzi teraz wydają się za wąskie. Semi-slicki wówczas są w rozmiarze 265x35R18 Zestino w dobrej cenie, Extreme tez ma 255x35R18. To na tył Ok, lecz co na przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy

Jeden rozmiar felg to jeden rozmiar opon.

8x18 zakładasz 225/40 wszystkie. Jest pełno felg na staggered setup takie byłyby najlepsze.

8 + 8,5

8+ 9

8,5 + 9,5 tutaj laczek 235 i 265 a nie wiem ile miejsca w nadkolu ma 1er przyznam szczerze nie znam jej tolerancji.

8x17 wszystkie to ładuj 225/45.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

17, 18 czy 19 - nie ma znaczenia dla ET, dla ET znaczenie ma szerokość felgi.

Przykładowo seria ma 7,0x17 ET 47. Tak samo szerokie felgi, ale z ET 37 również wejdą - wysunięcie 1 cm na zew pojazdu. Natomiast felgi 8,0x17 przy ET 37 wyjdą na zew. aż 2,3 cm, dodatkowo do wew. 3 mm.

Dlatego podaj ET felg i sprawdź czy wejdą a nie pytaj się o ET i szukaj felg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak Ponta pisze może być ciężko, chociaż wydaje mi się że ktoś tu jeździł na 8x17 ET34 x4. Ja na lato śmigam na Styling 32 i trochę można by jeszcze wypchnąć tył. Przód wchodzi na luzaka.

przód: 7,5"x17" ET41 opony 225/45R17

tył: 8,5"x17" ET41 opony 245/40R17

20170406-154558.jpg

20170406-145719.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno podejście. Proszę o oponę.

Chciałbym coś z tego kupić jeśli się wpasuje; dołączam tez obliczenia względem wyjściowych felg 17” 7j et47.


1. Bmw oem 17” 8j et43

Out +16,5 In +8,5

2. Bmw oem 17” 7.5j et41 - 2x, 8.5j et50

Out +12,5 In +0,5 - przód

Out +16 In +22,5 - tył (może potrzebny pierścień dystansujący)

3. Ronal 17” 8j et35

Out +25,5 in +0

4. Alutec 17” 8j et38

Out +21,5 In +3,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

1. nie wejdą

2. przód wyjdzie na zew. 1,2 cm więc wejdzie a tył jak dasz dystans 10 mm to wyjdzie na zew. 2 cm a do wew 0,5 cm więc w teorii powinien wejść na kapciu 255 lub 245, ale konieczny dystans 10 mm.

3. nie wejdą

4. nie wejdą

Nie chcesz OEM 18"? Styling 179, 180, 181, 182, 208M, 216, 217, 261, 263, 264, 269, 311, 313 Mało? Do wyboru do koloru. Widzisz sam jaki problem z 17" nie OEM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zakładam że nie będzie najmniejszych problemów z ocieraniem.

Teraz sprawdzając w linii prostej pomiędzy kołem a wewn. krawędzią błotnika jest ca 10mm

więc wysunięcie koła 12mm na zewnątrz spokojnie schowa się w nadkolu

tym bardziej ze nawet układ R18x8.5" ET40 255/35R18 od Hartge jest wpisany w oficjalną listę rozmiarów https://www.alloywheelsdirect.net/information/fitting_chart/bmw na tył do E82 bez uwag

co innego E87 tam juz są dopiski

2. Reworking the rear wheel housing is required (rolling the inside edge).

3. Reworking the bumper panelling in the region of the wheel arch.

Edytowane przez wrzesi0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

problem w tym, ze ja potrzebuje wysunac o 15mm... poza tym nie wiem jak sie ma blotnik w e81/87 w stosunku do e82... nigdzie nie moge znalexc informcji czy taki setup wejdzie... jedni pisza ze na 100% ok inni ze trze... ale nikt czegos takiego nie montowal. kazdy tylko slyszal, zgaduje albo ma cos tam innego wiec wyciaga jakies tam wnioski...


245/35/18 et37 to chce upchnac a nie chce kupic opon w ciemno bo zostanie. nimi jak Himilsbach z angielskim...

Edytowane przez scaramanga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

patrz na tą listę z linku powyżej . są wszystkie oficjalne rozmiary + custom od oficjalnych tuner-ów BMW z uwagami po prawej/ na dole

no tył E81/E87 to widać po liście że inna bajka niż e82


dla e81 bez modów wchodzi

18x8.5 52 245/35/R18 BMW

18x8.5 49 225/40R18 BMW


dla E87 bez dużych modów wchodzi

18x8.5 43 225/40R18 AC Schnitzer

18x8.5 36* 225/40R18 AC Schnitzer *after 7mm spacer -* j.w. z dystansem 7mm


reszta 18" już będzie wymagała ingerencji w "błotnik"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ta tabelka jest... bardzo bezpieczna... tam w zasadzie nie ma setupow z et pow. 40.


nawet tu na forum sporo osob ma 225/40 z wysokimi ET i jest ok. pytanie tylko ile tam zostaje miejsca i czy 235 lub 245 tez wejdzie czy juz nie wejdzie...


to niestety tez determinuje rozmiar przodu. wolalbym 215 ale wtedy 245 z tylu musi byc zeby rozmiar sie zgadzal. jak 235 tyl, to przod musi byc 225 zeby zmiescic sie w rozsadnej roznicy rozmiarow. bedzie ponizej 1,5%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.