Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie jeszcze jedno kumpel zalozyl wlasnie te stylingi 138 7.5j/17 is43 i mi dzwoni ze sa narowno z nadkolem przeciez to nie mozliwe?

W pt podjade i zoabcze na zywo ,sam chcialem je kupic

  • Odpowiedzi 2,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Panowie jeszcze jedno kumpel zalozyl wlasnie te stylingi 138 7.5j/17 is43 i mi dzwoni ze sa narowno z nadkolem przeciez to nie mozliwe?

W pt podjade i zoabcze na zywo ,sam chcialem je kupic

 

Nie ma takiej opcji wchodzi do środka z 2cm

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Hej, mam do wymiany opony zimowe, z tylnej prawej schodzi powietrze (prawdopodobnie ktoś życzliwy mi przebił, ale to będę wiedział jak już zmienię) - a że to miał być ostatni ich sezon to już nie będę naprawiał.

 

Pytanie co kupić? :) Dotychczas jeździłem na Goodyear UltraGrip 7+, a wynalazłem sobie Nokian W+ 205/55 R16 91 T. Ktoś ma te opony? Jak wrażenia - dają radę? W stosunku do Goodyear są miększe/twardsze?

Może mi ktoś coś innego polecić?

 

No i jeszcze jedna sprawa... zastanawiam się czy zmieniać tylko tylne, czy razem z przednimi. Na przodzie stan opon jest trochę lepszy - myślę, że i 2 sezony jeszcze by wytrzymały... ale może lepiej od razu wszystkie 4 wymienić?

Opublikowano

Ja zmienilem jakies 3 tygodnie temu goodyeary ale model gw-3 na nokiany wr-g2 (te niby zimowki na europejskie zimy) i powiem , ze po przejechaniu 500km doatarly sie z wierzchu i czuc wyraznie roznice na plus. Oczywiscie porownanie troche nie na miejscu bo poprzednie opony byly juz w polowie zuzyte.

ogolnie jestem zadowolony. Zobaczymy jak na sniegu, ktorego wciaz brak :)

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Dzięki! Różnica w cenie pomiędzy G+, a WR-G2 jest dosyć spora. Zastanawiałeś się nad G+? Jeśli tak to dlaczego wybrałeś droższą? I pytanie, z którym indeksem prędkości wziąłeś? V czy H? Tutaj na plus moim zdaniem są G+ bo mają index prędkości T. A że szybciej niż 190km/h w zimie nie będę jechał to wolę taką mieszankę ;)
Opublikowano
Myslisz, ze szybciej nie pojedziesz? :) ja na poprzednich (z indexem H) jechalem 220 licznikowe - wiec na granicy :) teraz dla pewnosci zalozylem z indexem V - do 240 (roznicy w twardosci zapewne nie da sie odczuc wzgledem H). Co do modelu to akurat moglem okazyjnie kupic ten model, no i , ze mi podpasowal to kupilem (350zl za sztuke - 205/50/17 V). Opony RSC oczywiscie
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Ja latem rzadko dochodzę do takich prędkości ;) Także tym bardziej zimą. A jednak mieszanki z niższym indeksem prędkości raczej mają lepsze właściwości - stąd wolę T niż H, a nie wspomnę o V czy Y.

Natomiast co do RSC to, ja napisze odwrotnie... chcę kupić oczywiście nie RSC ;) Ale to już każdy ma swoje podejście do tego tematu :D

Opublikowano

Ja kolego od dwóch sezonów śmigam zimą: Nokian WR A3 205/55 R16 91 H a latem na zestawie: przód Yokohama ADVAN Sport V103 205/50 R17 93 Y tył Yokohama ADVAN Sport V103 225/45 R17 94 Y. Jestem bardzo zadowolony z obu kompletów i jak coś to polecam :cool2:

 

P.S. Indeks prędkości zawsze lepiej wybrać większy nawet jak się tak szybko nie jeździ, zawsze to bezpieczniej jak jest zapas :D

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Dzięki Bruce za info... to W+ to jest ten sam bieżnik co WR, tylko nowsza mieszanka.

Co do indeksu prędkości... prędkości z jakimi jeżdżę to jeszcze spory zapas do tych 190km/h ;) Na lato to faktycznie może trochę za niski index, ale na zimę... wyższy nie ma sensu. Tak mi się wydawało, ale trochę poczytałem i sam już nie wiem. Generalnie słyszałem od osoby zajmującej się rajdami samochodowymi, wyścigami na torach i cartingiem, że wyższy indeks prędkości wcale nie jest taki dobry. W uproszczeniu opona jest twardsza, może gorzej trzymać w zakrętach, hamować itp... i na torze lepiej się sprawdzają te niższe indeksy. No ale jak poczytałem na sieci, to pierwsza sprawa homologacja... a druga sprawa to niby zachwalają wyższe indeksy ze względu na twardość opony (że daje to lepszą precyzję prowadzenia itp.) podając za jedyny minus - komfort.

Homologacja mnie trochę zmartwiła bo widzę, że nasze auta są sprzedawane z indeksem H. Więc chyba jednak zacznę szukać czegoś z indeksem H.

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Pytałem w moim zakładzie wulkanizacyjnym... co do opon to jak zwykle polecają mi Michelin (w tym przypadku Alpin A4 - także z indeksem T). Nokiany skrytykowali, że odkąd zaczęli je produkować w Rosji to tragedia, że problemy są z wyważaniem...

 

Co do indeksów... powiedzieli mi, że na zimę można indeks mieć niższy o 2. Trochę mi się w to wierzyć nie chciało więc pogoogleowałem no i faktycznie znalazłem dobry artykuł: http://www.opony.com.pl/artykul/indeksy-predkosci-i-nosnosci-w-oponach-zimowych/?id=1231 (polecam wszystkim zapoznanie się):

...

Indeks prędkości opony wyrażony jest za pomocą litery wskazującej maksymalną prędkość, przy której opona może przenosić dopuszczalne obciążenie wynikające z indeksu nośności. Na boku opony znajdziemy go po liczbie określającej indeks nośności. Co do zasady należy stosować opony o indeksie co najmniej równym wskazanemu przez producenta pojazdu.

Również zimą zdecydowanie najlepiej zadbać, aby opony posiadały indeks prędkości taki, jak zaleca producent auta. Mamy jednak trochę więcej swobody niż w przypadku indeksu nośności. Kwestię tę regulują przepisy europejskie (Dyrektywa 92/23/EWG) jak i polski Kodeks Drogowy. Mówią one, że w odniesieniu do opon zimowych możliwe jest stosowanie niższego indeksu prędkości niż wskazany przez producenta opon, nie niższego jednak niż indeks Q odpowiadający prędkości 160 km/h. W takim przypadku konieczne jest umieszczenie informacji o maksymalnej prędkości wynikającej z indeksu opon wewnątrz samochodu, w miejscu widocznym dla kierowcy.

W dobrych serwisach przy montażu opon o indeksie niższym niż homologowany umieszczana jest naklejka informująca o maksymalnej prędkości jaką można rozwijać na danych oponach. Kierowca ze swojej strony powinien dostosować prędkość do indeksu używanych opon zimowych.

W praktyce większość producentów i ekspertów zaleca różnicę indeksów nie większą niż o jeden stopień (czyli H zamiast V, T zamiast H). Absolutnym maksimum są dwa stopnie różnicy (czyli T zamiast V). Oczywista jest konieczność uwzględnienia warunków i sposobu użytkowania. W przypadku mocnych aut, czy częstej jazdy autostradowej najlepiej jak pisaliśmy wcześniej pozostać przy tym samym indeksie prędkości jaki jest oryginalnie.

Europejskie koncerny oponiarskie obecnie nie produkują w zasadzie opon zimowych o indeksach niższych niż T (190 km/h) pomijając małe rozmiary trzynastocalowe.

...

 

Jak zwykle wybór opony to ciężka sprawa - co osoba to opinia.. a minął weekend a ja nadal nie wiem co kupić :)

Opublikowano

wrzuciłem micheliny alpin a4 do 530d i sa bardzo fajne. cicho. dobra trakcja na mokrym....

kiedys dosc sporo czytalem o wielosezonówkach... i nadal o nich mysle np: dunlop sport AS 01

jedynie w ostrym sniegu sa gorsze.... reszta o niebo lepiej... na mokrym na suchym, i na blocie posniegowym. rozwazmy ile czasu w zime jezdzimy po mokrym a ile po sniegu....

w serii montowane sa chyba w tiguanach i cayenach.

  • Zarejestrowani
Opublikowano

To co piszesz to prawda (ile jest tych dni z leżącym śniegiem na drodze, zwłaszcza w mieście... a jeszcze w tym roku to już w ogóle :) )... ale jednak chcę mieć zimówki ;)

A te Alpin z jakim indeksem prędkości kupiłeś?

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Ja w końcu zdecydowałem się na Michelin Alpin A4 (205/55/R16 91T). Głównie z tego powodu, że były na miejscu i w dobrej cenie.

Oczywiście nie ma co porównywać z jazdą na starych oponach, z których z jednej schodziło powietrze. Jak już trochę się nimi nacieszę to coś więcej napiszę.

A no i u wulkanizatora potwierdziło się, że opona miał zrobioną dziurę z bok! :/ Czyli trafiłem na jakiegoś kretyna. Tak podejrzewałem, bo pod moją pracą już kilka osób miało przebite opony - niestety kretyn ciągle nienamierzony :/ A i żeby nie było - są to normalne miejsca parkingowe przy drodze publicznej (tyle, że pod blokami).

Opublikowano
strone temu napisalem jakie max et i szerokosc kola wchodzi ale zaden oo.....iol nie przeczyta.

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano
nie mow szerokie kolo lekki naciag + gleba + dobry offset i calkiem inne auto ;) chociaz fele akurat nie do 1er

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.