Skocz do zawartości

330d E46 184KM i 204KM FL wady, zalety, różnice, opinie itd


Blastar

Rekomendowane odpowiedzi

sorry, merytoryki tu nie będzie bom zielony w temacie, ale przy okazji chciałem doświadczonych zapytać

dzisiaj siedziałem pierwszy raz w e46 3.0d automat chyba 99' silnik ładnie zapalił, pracował cicho i równo, na postoju zacząłem dodawać gazu tak do 4-4,5 tys, delikatnie, powoli, płynnie wciskałem gaz; do ok 2 tys wskazówka płynnie do góry; następnie rakieta do 3,5-4 tys, za każdym razem jakby przedziału 2-3,5 nie było, czy te silniki tak pracują? pytam, bo to samo robiłem w kilku 2.0d i zupełnie inaczej to wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo to samo robiłem w kilku 2.0d i zupełnie inaczej to wyglądało.

 

heh i tu masz sluszna racje bo to "zupelnie" inne silniki :) eh chyba nawet kiedys mialem podobne wrazenie przyznam ci sie szczerze wsiadajac pierwszy raz do 330d :P heh jesli tak pracuje to znaczy ze dobrze sluszy wlascicielowi:)

 

Witam

Mam pytanie do posiadaczy tych dwóch modeli, a nawet do konkretnych osób, które mają odpowiednią wiedzę w tej dziedzinie i nie chodzi mi tu o modele wersji xd ani też wypowiedzi specjalistów, którzy "gdzieś tam kiedyś słyszeli od kolegi lub też nawet widzieli kiedyś coś takiego" interesują mnie tylko konkretne fakty i sprawdzone dane

 

3.0d jest naprawde idealnym połaczeniem dynamiki i oszczednosci:) bo ktory 3 litrowy diesel spali stosunkowo niewiele dajac ta sama moc?:)pomijajac sam fakt ze malo jest takich silnikow ktore zassaja tak szybko i dobrze nowy "program" zwiekszajac jej moc:) sa to jedne z najlepszych silnikow dostepnych na rynku:) CR niestety wrecz nakazuje pamietac o jakosci tankowanej ropy .. bo wlej cos z nieiadomego pochodzenia to moze sie drogo skonczyc:)

Ktos tam mial racje ze z silnikiem 204KM czyli CR drugiej ggeneracji wychodzily od 2003!

Taksamo to ze wlosi to straszne gnojarze nie dbajacy o auto..mialem e36 z wloch..jednym slowem?-MASAKRAAA !!choc zdarzaja sie wyjattki:P

Auto dzieki ukrytej inspekcji moze nam duzo powiedziec..wystarczy kombinacja przyciskow na zegarach:P

 

ogolnie jest jeszcze wiele rzeczy zalet i atutow tego silnika oraz autka.. ogolnie POLECAM!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie włączyć się do wątku i zabrać głos w sprawie chipowania jednostek napedowych ze skrzynią automat. Mam 330D 184km i 390Nm w automacie. Auto jest po programie i na dzień dzisiejszy 245km i 434Nm. Autko użytkuję na codzień i wcale wolno nie jeżdżę. Ze skrzynią nic się nie dzieje (nie czuć nic abnormalnego i nie ma żadnych błędów). Program napisany z głową przez dobrego magika zadba także i o skrzynie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak jak z paleniem papierosów - niby nic się nie dzieje złego, ale kiedyś coś padnie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

zodze sie z ta wypowiedzia:P

 

Mam 330D 184km i 390Nm w automacie. Auto jest po programie i na dzień dzisiejszy 245km i 434Nm

 

184 KM i 390 Nm ci wyszlo pierwsze badanie na hamowni? tak pisze w ks serwisowej ale ogolnie powinnienes miec mniej wiecej ok 189 KM i 410 Nm plus minus .. eh to widze ze twoja dostala program nad optymalny hahaha biedna turbina i sprzeglo:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
To jest tak jak z paleniem papierosów - niby nic się nie dzieje złego, ale kiedyś coś padnie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

zodze sie z ta wypowiedzia:P

 

Mam 330D 184km i 390Nm w automacie. Auto jest po programie i na dzień dzisiejszy 245km i 434Nm

 

184 KM i 390 Nm ci wyszlo pierwsze badanie na hamowni? tak pisze w ks serwisowej ale ogolnie powinnienes miec mniej wiecej ok 189 KM i 410 Nm plus minus .. eh to widze ze twoja dostala program nad optymalny hahaha biedna turbina i sprzeglo:P

 

 

 

Nie wiem ile auto miało w serii. Nie wiedziałem o tym programie, samochód kupiłem stosunkowo niedawno z niemiec. Pojechałem na hamownię w celu sprawdzenia kondycji. Okazało się, że auto jest po remap'ie. Co do sprzęgła i turbiny to wszystko w 100%-owym porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dość ryzykowne chipować autko z automatyczną skrzynią , wogóle dla mnie już samo kupno używanego autka z przebiegiem napewno conajmniej 150-200 tys z automatem jest bardzo ryzykowne , do tego z chipowane ?

 

naprawy automatycznych skrzyń idą w 10 tyś i bardzo często nie da się ich naprawić ,

 

ale mam nadzieje że będziesz wyjątkiem i bedziesz się cieszył długo bezawaryjną jazdą :) i tego ci życze , i z głową używaj dodatkowej mocy to niepowinno być problemu

 

Wracając do tematu, pod koniec produkcji E46 330d prowadnice klapek zostały poprawione, pogrubione.

 

jak to sprawdzić ? moja jest grudnia 2003r , jedne z ostanich egzemplarzy e46 ,

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marzec- kwiecień 2004 czyli sama końcówka produkcji.

 

O ile mnie pamięc nie zawodzi, to przywoziłem kiedyś 330d z niemiec z datowniem produkcji 01/2005 ? I tak samo auto przedstawiało się w kodzie... chyba , że chodzi o Touring'a, ale z tego co pamietam one były produkowane do połowy 2005. Więc skąd bierzecie te koncówki produkcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile mnie pamięc nie zawodzi, to przywoziłem kiedyś 330d z niemiec z datowniem produkcji 01/2005 ? I tak samo auto przedstawiało się w kodzie... chyba , że chodzi o Touring'a, ale z tego co pamietam one były produkowane do połowy 2005. Więc skąd bierzecie te koncówki produkcji?

 

w 01/2005 to jeszcze trzaskano wszystkie wersje E46, nawet tutaj na forum jest trochę osób które posiadają E46 z tego rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam. Tydzień temu zakupilem swoją e46 jest to kombi z silnikiem 3.0diesel o mocy 204km. Autko mam z roku 2005. Proponujecie żebym coś pokombinowal z tymi klapkami czy jak? Nie znam się na tym kompletnie. Usowa się je całkowicie czy jak? Z góry dzięki za podpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat jest pod jednym wzgledem do bani. Te klapki sluza do gaszenia i do niczego wiecej.

Dlatego w nowszym silniku, ale wciaz zeliwny blok w E90 i E60 zamiast klapek jest elektryczna przepustnica przed EGRem, ktora ma tez tylko stan otwarty i zamkniety. Gasi lagodniej silnik. Generalnie bez klapek mozna zyc spokojnie, nie martwiac sie, ze sie urwa i narobia spustoszenia w cylindrach.

 

Co do samych silnikow 184KM i 204KM. Roznica niby tylko 20KM ale tak naprawde jest ogromna i wyglada tak;

 

1) Lepsza i mocniejsza skrzynia w 204KM (Most chyba tez?)

2) EURO4 i zdecydowanie wydajniejsze wtryski

3) Lepsze trubo

4) Bog wie co jeszcze jest inne ale cos na pewno

 

W kazdym razie, 184KM mialo jakies tam zmiany (wzgledem starszych wersji 184KM), chocby wtryskow z tych poprzedniej generacji na te z koncowka 131. Ale to chyba jedyna zmiana o jakiej wiem.

Chipowanie tez sie rozni miedzy 184KM a 204KM. Ten pierwszy zrobi Ci 210-220KM? Ten drugi robi kolo 300KM. Jest roznica? Ano jest.

 

Jesli chodzi o roznice miedzy 2.0d a 3.0d to nie sa one tak wielkie jak sie mowi, generalnie dwa garki a reszta podzespolow bywa ta sama/podobna. Kultura pracy i moc zdecydowanie wieksza w 3.0d. Dwa dodatkowe gary to dwa dodatkowe wtryski i swiece (jak padna to trzeba dobulic odpowiednio). Ten silnik jest tez ciezszy, auto jest zdecydowanie ciezsze, zawieszenie zbiera po tylku bardziej z przodu.

 

No i nie ma sie co czarowac, ze ma lzej w E46 niz w E39 3.0d. E39 ma wiecej elementow aluminiowych i z tym silnikiem jest chyba nawet deczko lzejsze niz E46. E46 w touringu z 3.0d w wersji XD wazy nawet 1790KG!!! Przeciez to jest maly czolg. Dla porownania moje 318d (blok jak 320d) wazy 1470KG, co daje 350KG wagi roznicy!

 

Teraz tylko nalezy policzyc stosunek moc do masy miedzy 150KM 2.0d a 184KM 3.0xd i nie bedac geniuszem mozna zauwazyc, ze ten pierwszy wcale nie bedzie sie gorzej zbieral.

 

Jak 3.0d to najlepiej jednak 204KM i nie XD. Najlepszy diesel w ofercie BMW na tamte czasy. Chociaz budja na kolkach jest, ze 3.0d Ci spali tyle co 2.0d. Moc sie z nieba nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wtryskach od 535d i wiekszej turbinie idzie pocisnac ponad 300KM ;). Manual to oczywista oczywistosc, nie wiem czemu pominalem w oposie. Pewnie dlatego, ze to oczywistosc ;).

 

Moze jeszcze slowko o awaryjnosci. Tutaj zalezy jaki egzemplarz trafisz. Generalnie te auta sa bezawaryjne do okolo 200tkm.

Potem mozesz je kupic od Niemca w jeszcze dobrym stanie i tak zaczyna sie historia wiekszosci aut na forum i dlatego mozesz czytac o tylu problemach z tymi silnikami.

Ratunku brack mocy, ratunku nie odpala, ratunku bierze olej. A sprawdziles akumulator przed zima, swiece zarowe, stan turbiny po zakupie/przed zakupem, wymieniles albo chcoiaz czysciles elektorozaworki? A moze obejrzales ze szwagrem auto tylko przykladajac magnes do blachy i nie podlaczyles go nawet pod kompa?

 

Wiec naprawde kosztowne sa tylko 3 wymiany i wiaza sie z normalnym zuzyciem elementow a nie niespodziewana awaria:

 

- turbina

- wtryski

- sprzeglo

 

Jesli ktos ma auto, ktore przejechalo 250tkm i marudzi, ze co chwile cos wymienia to dla mnie jest to smiechu warte, bo wiadomo, ze w malo ktorym aucie w ogole te elementy dozycja takich przebiegow. Jakby to Niemiec zrobil za niego przed sprzedaza to by kolejne 200tys przejezdzilo. Tak tez trzeba na to patrzec, wymienic i sie cieszyc, ze bedzie dlugo sluzyc ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

184KM ma pojemność 2926cm a 204KM 2998cm :) 184KM w automacie też posiada klapki w kolektorze , ja osobiście mam 184KM w automacie z przebiegiem 340tys i auto śmiga i nic się nie dzieje , w autach 10 letnich spotkać pzebieg poniżej 200tkm jest małoprawdopodobny :) ,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, aha i przez 340tys nie ruszyles wtryskow? Poprzedni wlasciciel tez nie?

To jest dopiero ciekawostka. Masz wtryski z tytanu!!! Edition limited by bosch :).

 

No wystarczy, ze ma deko inny wal i juz pojemnosc bedzie inna miedzy 184KM a 204KM. Chodzi o skok tloka a nie sama wielkosc cylindra tylko. Tlok tez moze byc deczko inny.

 

Generalnie 204KM ma rozncie spore w stosunku do 184KM. Jest lepszym i nowszym silnikiem. 184KM epokowo jest jak 2.0d 136KM tylko na CR.

 

PS: Ten temat to mocno odgrzany kotlet z 2010 :). Kolega, ktory go zalozyl juz jezdzi 320d :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, aha i przez 340tys nie ruszyles wtryskow? Poprzedni wlasciciel tez nie?

To jest dopiero ciekawostka. Masz wtryski z tytanu!!! Edition limited by bosch :).

 

Z wtryskami różnie bywa. Znajomy ma od nowości E39 530d i prawie 400tyś nalatane i wtrysków nie ruszał do tej pory. Korekcje mają w normie i silnik chodzi idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, aha i przez 340tys nie ruszyles wtryskow? Poprzedni wlasciciel tez nie?

To jest dopiero ciekawostka. Masz wtryski z tytanu!!! Edition limited by bosch :).

 

Z wtryskami różnie bywa. Znajomy ma od nowości E39 530d i prawie 400tyś nalatane i wtrysków nie ruszał do tej pory. Korekcje mają w normie i silnik chodzi idealnie.

 

Ty mowisz prawde a ja Ci wierze. Tam jest cisnienie 1600barow i nie ma wala zeby 400tys zrobic na jednych wtryskach. Sam bosch w instrukcjach dla BD Service podaje zywotnosc wtryskow na nie wiecej niz 200tys.

 

Korekcje nie zawsze mowia prawde o stanie wtryskiwacza, czego jestem zywym przykladem. Korekcje mam super a dawki na minimum i przelew zbyt duzy. Tego Ci juz komputer nie powie na korekcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CR1 ciśnienie to 1400 barów.

Dawki póki co prawidłowe więc raczej nie wali w przelew. Wiadomo, że korekcje to nie wszystko i wtryski na pewno nie są idealne. Ale na pewno nie powodują jakiejkolwiek złej pracy silnika. A żywotność CR zależy od wielu czynników, może on miał trochę szczęścia ale na pewno da się zrobić grubo ponad 200.

 

U mnie korekcje są idealne, przelewy sprawdzane w zeszłym roku i są w normie przy przebiegu 230tyś. Do tego już z 15 tyś po programie i jest ok :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.