Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam All

 

Mam dziwny ( bo jak inaczej go nazwać ) problem ze wskaźnikiem poziomu benzynki w baku.

 

Ale może od początku - zatankowałem 20 litrów benzynki wskaźnik zatrzymał się na liczbie 20 nadmieniam że mam instalację gazową

więc jazda na benzynie wygląda tak że po odpaleniu autka przejadę jakiś kilometr i przełączam się na gaz ale mimo to wskazowka poziomu paliwa systematycznie opada w dół i w ciągu 4 do 6 dni zapala się rezerwa a wskazówka przechodzi aż za liczbę zero i tu pojawia sie ingerencja sił nadprzyrodzonych ponieważ jadąc przes kolejne dwa dni z zapaloną kontrolką rezerwy nagle ni z tąt ni z owąd wskazówka znowu wskakuje na pozycje bliską 20 litrów ( i to nieważne czy podczas odpalania czy w czasie jazdy ) i tu koło sie zamyka aż do kolejnego zjechania wskazówki na pozycję bliską zaru.

 

Co to może być , a może macie podobne rakcje tego czujnika.

 

Pozdrawiam i czekam na porady.

Opublikowano

Objaw jest zapewne polaczeniem awarii czujnika poziomu paliwa w baku

ze zlozona logika ktora posluguja sie zegary w celu wyswietlenia jego

poziomu.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Identycznie mam!! Może ktoś zna rozwiązanie tego problemu, bo widać że ten problem dotyczy wielu osób jeżdżących E34. I zauważyłem że jak zatankuje tak z 50l to wskaźnik działa ok, jedynie gdy zostanie tylko 20l w baku to raz wskazuje dobrze a raz zapala się kontrolka rezerwy..
Opublikowano
Identycznie mam!! Może ktoś zna rozwiązanie tego problemu, bo widać że ten problem dotyczy wielu osób jeżdżących E34. I zauważyłem że jak zatankuje tak z 50l to wskaźnik działa ok, jedynie gdy zostanie tylko 20l w baku to raz wskazuje dobrze a raz zapala się kontrolka rezerwy..

 

Nie wiem jak jest w E34 - w E39 sa de facto dwa zbiorniki i dwa

czujniki poziomu paliwa. Zegary sumuja odczyty z obu sensorow

i obliczaja calkowita wartosc paliwa. Zbiorniki sa tak skontruowane

ze nie oprozniaja sie jednoczesnie. Awaria jednego z sensorow

powodowala by dokladnie takie efekty jak opisales jesli w zbiorniku

jest ponizej polowy zawartosci

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
Identycznie mam!! Może ktoś zna rozwiązanie tego problemu, bo widać że ten problem dotyczy wielu osób jeżdżących E34. I zauważyłem że jak zatankuje tak z 50l to wskaźnik działa ok, jedynie gdy zostanie tylko 20l w baku to raz wskazuje dobrze a raz zapala się kontrolka rezerwy..

 

Nie wiem jak jest w E34 - w E39 sa de facto dwa zbiorniki i dwa

czujniki poziomu paliwa. Zegary sumuja odczyty z obu sensorow

i obliczaja calkowita wartosc paliwa. Zbiorniki sa tak skontruowane

ze nie oprozniaja sie jednoczesnie. Awaria jednego z sensorow

powodowala by dokladnie takie efekty jak opisales jesli w zbiorniku

jest ponizej polowy zawartosci

 

wow, napisalem juz 1000 postow i sam nie wiem kiedy:)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

Też mam tak samo - jadąc na gazie wskazówka paliwa spada.

Sądziłem że ma to związek z ekonomizerem (że odczyt zuzycia leci poczęści z ekonimizera itp) ale tak nie jest - rozmawiałem z elektrykiem od BMW i stanowczo twierdzi ze ekonomizer nie jest z tym powiązany na 100% a pozatym "zachodził w głowę" i też sam nie wiedział dlaczego tak się dzieje.

Ja już się do tego przyzwyczaiłem po 3 latach.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
U mnie licznik czasami trzyma stan lekko poniżej 20 litrów, pomimo, że wiem, że mam o wiele mniej, poza tym, kiedy jest zimniej to czasami sam wskakuje od razu po zapaleniu na tą pozycję a dopiero po dłuższej jeździe pokazuje właściwy stan. Przyczyną tego są wg mnie wytarte ścieżki na pływaku w baku. Najczęściej chyba pokazuje te ilości paliwa wskaźnik, bo nie tankuje się za każdym razem do pełna (chyba że ktoś ma tą możliwość, czego gratuluję).
Opublikowano

z tego co słyszałem, to czasem warto wyjąć taki zegar i przeczyścić styki, które polatach nie zawsze dobrze przewodzą - w kilku przypadkach pomogło

czasem może to być wina czujnika w baku, ale to chyba nie wszystkie możliwe przyczyny

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Ja mam z kolei takie wahania, ze wie wiem ile mam w baku!! Wskazówka potrafi odchylać się o ponad 20l w zależności od tego w którą stronę i jak bardzo gwałtownie skręcam, albo przy przyśpieszaniu i hamowaniu. Na trasie zawsze pokazuje wiecej niż przy jeździe po mieście :shock: jedynie zaraz po odpaleniu auta i to jak stoi prosto jestem w stanie uwieżyć wskaźnikowi.

 

Czytałem w instukcji ze kiedy rezerwa zapala się na stałe (bo przy mocnym skręcie w prawo świeci się nawt jak mam ok20l :duh:) to w baku jest jeszcze 8l. A ostatnio chciałem wyjeździć cała benzynkę zeby wlać Pb98 dodam że wkazówka leżała zawsze!! a jak wlałem 30l to pokazało mi się 45l :?: NIC JUŻ NIE KUMAM.

 

Dodam jeszcze, że w Oplu Zafirze jest podobnie, a we wszystkich francuzikach którymi jeździłem wskazówa pokazuje tą samą ilość niezależnie od przechyłu!! więc pewnie mają inaczej zamontowane pływaki.

Teraz mam tylko wspomnienia..... http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=19333
Opublikowano

I ja mam identycznie :)

Wskaźnik zaczął się tak zachowywać po założeniu instalacji gazowej. Wykluczam problem zegarów, bo w międzyczasie zupełnie mi padły i wymieniłem na nowe.

Ja już się do tego przyzwyczaiłem......

Opublikowano
I ja mam identycznie :)

Wskaźnik zaczął się tak zachowywać po założeniu instalacji gazowej. Wykluczam problem zegarów, bo w międzyczasie zupełnie mi padły i wymieniłem na nowe.

Ja już się do tego przyzwyczaiłem......

 

słuchajcie.... :mrgreen:

 

Przedstawiliście wyżej nie jeden a kilka problemów dotyczących wskaźnika paliwa... i tak:

 

1. podczas jazdy wskaźnik szaleje pomiędzy Full -- Empty

2. wskazówka zacina się na jakimś poziomie baku i nie opada (albo nie rośnie jak tankujemy)

3. wskazówka opada po przełączeniu na gaz - a potem znowu wstaje i pokazuje poprawnie

 

wszystkie te usterki (poza 3) wskazują na uszkodzony pływak a dokładnie:

1. pływak jest umieszczony w zamkniętej komorze z malutim otworkiem. przez otworek wcieka(wycieka) paliwo i pływak powoli podnosi się (lub opada).. jeśli masz uszkodzenie mechaniczne tej komory to paliwo "wdziera się" i pływak "lata" jak "okręt na morzu podczas sztormu"

2. zaciencie pływaka występuje wówczas jak oś po której pływak się porusza "wygnie" się od uderzenia i pływak ociera sie o ściankę komory...

 

Pływak poza tym, ze porusza się na osi ma z 2 stron przyczepione druciki oporowe i jak jest wyżej to całość daje mniejszy opór a jak jest niżej to opór jest większy... jak drucik się zerwie to nie ma wskazania - przetarcie czegoś na danym odcinku drutu jest raczej niemożliwe... tak więc jak wskazania się zatrzymują na pewnym poziomie to tylko dlatego, że na tym poziomie zatrzymał się pływak...

 

usterka 3 może być związana z błednym założeniem instalacji gazowej która odcina napięcie na pompie paliwa... może za dużo odcieli ??

ale może byc też tak, ze usterka 3 występuje podczas wystąpienia usterki 1 i 2 jednocześnie...

czyli komora pływaka jest otwarta - paliwo wdziera się szybko powodując skoki pływaka i pływak się zacina podczas skoków o ścianki komory co powoduje, że wskaźnik opada i po chwili znowu opada i wstaje ale są opóźnienia - spowodowane zacinaniem sie pływaka...

 

Sam wskaźnik w liczniku działa bardzo szybko..:) jak weźmiecie w ręce rozkręcony pływak i przesuniecie go po osi to wskaźnik wychyla się równie szybko jak przesuwacie pływak...

 

proponuje wyjąć pompe z pływakiem - rozkręcić i sprawdzić...

U mnie pęknięcie było minimalne ale komora pływaka jest dość ciasno pasowana i miałem przycięcia... jak ktoś walnie mocno to od dołu nie będzie dekielka i paliwo będzie szalało.. :)

pozdrawiam

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

To jedno z niedociagnięć niestety BMW w maszych modelach....

Ja zawsze leje pod korek - staram sie przynajmniej, wtedy nic tam nie pokoroduje - mysle o drucikach oporowych, i sie nie wygnie.

Ale wskaznik jest za czuly. Powiniene miec wieksza stala czasowa, czyli powinien wolniej reagowac.

Brak mi jeszcze wyraznego strzezenia ze rezerwa sie zbliza do konca, jakies pulsowanie na kompie czy samoczynne przelaczanie komunikatu na LCD.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.