Skocz do zawartości

Vanos - szarpanie silnikiem przy 2 tys obr??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do was pytanie. W okolicach 2 tys obrotów mam podszarpywania, raz mocniejsze a raz mniej wyczuwalne. Podmieniałem cewki, swoje dokładnie przeglądnąłem, na 3 w nocy było widać lekkie pobłyskiwania. Zalałem je specjalnym lakierem do transformatorów, wypaliłem w piecu w temperaturze koło 150 oC tak żeby zastygł, i iskrzenie zniknęło a szarpanie nie. jedyne co jeszcze to wymienię fajki, ale też przypuszczam ze to nie to.

także to nie sonda, bo ja wymieniłem a później wypiąłem całkowicie, sprawdzana była przepływa i inne, profilaktycznie. Silnik na wolnych pracuje równo, na wysokich także, a w okolicach od 1.8 ty do 2.1 występuje podszrpywanie, szczególnie wyczuwalne na zimnym silniku. Podszarpywanie nie jest wyczuwalne na pierwszym biegu ale może dlatego ze szybko vanos się przestawia i moment jest bardzo krótki. Zachowanie takie same na gazie i na benzynie także pompa wykluczona.

jako ostatniej deski ratunku czepiam się vanosa :shock: . bo właśnie w okolicach 2 tys zaczyna terkotać i właśnie najgłośniej na zimno. na wolnych obrotach go nie słychać. na ciepłym silniku trzeba bliżej ucho do niego przyłożyć i wtedy go słychać nagłośnij przy 2 tys. po zamknięciu macki nie słychać go ani w środku samochodu, ale to ostatni pomysł jaki przyszedł mi do głowy w sprawie podszarpywania.

Czy z waszych doświadczeń vanos może wpływać na podszarpywanie właśnie w momencie jego działania???(przestawiania). Bo z wyczytanych informacji na forum, koszty doprowadzenia vanosa do porządku są niewielkie tak wiec może powinienem się zdecydować na regeneracje vanosika????

Co o tym sądzicie

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
moj kolega ma e36 2,5 litra vanosa wlasnie i ma dokladnie to samo...byl juz u kilku "fachowcow" i oni mu mowili ze vanosy tak juz maja i ze nie ma to zadnego wplywu na dalsza eksploatacje auta...ale jak wiadomo "fachowcom" nie do konca nalezy ufac...wedlug mnie jak cos podszarpuje czy stuka to znaczy ze jest uszkodone lub niewyregulowane...dlatego radze sie tym zajac
Opublikowano
u mnie akurat vanos jest naprawde cichy , a silnik ma dopiero 100tys.km, i nic nie stuka puka ino tylko szarpie:0
Opublikowano (edytowane)
Witam, powiem tak, problem znikł kiedy przeczyściłem (odpiąłem i psikąłem)

wszystkie wtyki pod kolektorem WD 40 żeby kontaktowały (może jakaś

nie kontaktowała) jest ich tam chyba koło 6 wtyczek już dobrze nie pamiętam.

Można spróbować takim płynem co elektrycy czy elektronicy o nazwie kontakt

który po spryskaniu powoduje ze znikają zimne luty czy cos takiego no ale

ja WD 40 spryskałem i jest oki. Ale to nie wszystko, wypiąłem także wtyczkę

kompa i także spryskałem WD 40 i dobrze ja wpiąłem(wcisnąłem). Po tym

zabiegu nic nie szarpie. Oczywiście przy okazji wymieniłem na koła zimowe i

teraz nie wiem czy koła nie miały z tym cos wspólnego, ale dlaczego przy 2

tyś na każdym biegu. Tak czy siak narazie problem znikł zobaczymy jak

wymienię koła na letnie.

Pozdrawiam

to mój cytat który już chyba opisywałem na forum tak mi się wydaje.

 

Kiedy miałem takie podszarpywanie to pojechałem do ASO i mechanicy poinformowali mnie ze takie jaja właśnie dzieją się w silnikach 2l z kompem siemensa. Najbardziej te co nie maja vanosa. Zrobiłem próbe cisnienia oleju zeby wyeliminowac zawolne przełączanie sie vanosa, ale było nominalne. Nie wiem czy w 2.8 jest komp bosha czy siemensa. narazie jest oki. Spróbuj czysczenie wtyczek i wypnij kompa to nic nie kosztuje ;)

Edytowane przez barto

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
byl juz u kilku "fachowcow" i oni mu mowili ze vanosy tak juz maja i ze nie ma to zadnego wplywu na dalsza eksploatacje auta...

 

Ale bzdety "FACHURY" wygadują. Ja miałem 2.0 VANOS i nic nie szarpało. Silniczek się wkręcał że aż miło, ciągnął równo po czerwone pole...

 

PZDR

Człowiek nabiera doświadczenia z wiekiem. Szkoda, że jest to wieko od trumny.
Opublikowano
a sprawdzałes jak wygladaja wałki ? albo popychacze ? tam tez moze tkwic problem. ew. sprawdz zasilanie benzynowe - wtryskiwacze, pompe paliwa, filtr . watpie zeby to była wina samego vanosa choc to tez trzeba wziasc pod uwage gdyz moze sie zdarzyc ze np przeskakuje o zabek na wałku akurat przy tej predkosci obrotowej silnika .
jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano
ja mam taki problem ze przy 60km, jak wrzuce 5tke i gaz do dechy to w pewnym momencie gdzies okolo 1800-2tys.obr, autko zaczyna przerywac i szarpac, na benzynie autko zaraz wyrzuca blad emli dsc i przechodzi w tryb awaryjny , a na gazie moge dalej jechac , jak jezdze bez mocnego obciazania silnika to blad wyskakuje po 15 minutach jazdy, srawdzone swiece, cewki, wymieniona odma itp itd, i badz tu madry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.