Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam takie pytanko czy przy swapie z 1.8i na 1.8is trzeba też wymienić skrzynie?? chodzi mi o to czy skrzynia jest w is inna albo wzmacniana? i czy jeszcze coś trzeba wymieniać oprócz motoru jak tak to co?? :norty:
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano
Na prośbę kilku osób, i dla podsumowania obszernego tematu, przedstawiam prostą operacje jak zamienic jedno na drugie, czyli M40 na M42 Łopatologicznie.... !!!

 

 

 

 

- Wyjmujemy chłodnice, odkręcamy wisko.

 

- odkręcamy silnik z poduszkami, odkrecamy silnik od skrzyni.

 

- Odpinamy w kabinie komputer, przewlekamu wtyczke do komory, całą wiązke "kładziemy" na silnik, odpinając z okrągłego gniazda w pobliżu skrzynki z bezpiecznikami i oczywiście kleme plusowa z akumulatora

 

- Odkrecamy wszystko co "wiąże" silniczek z autem, łańcuch i do góry.

 

- Demontujemy stara cewke, nie będzie juz potrzebna.

 

- Jeśli mamy wspomaganie, odkręcamy od silnika pompe, i kładziemy "z boku", wiszącą na przewodach.

 

- Zakładam że mamy obok kompletny, uzbrojony silnik M42, z podpiętą oryginalną wiązką. Na bok odstawiamy tylko kolektor wydechowy, cewki, to przykręcimy na końcu.

 

- Nowy silnik analogicznie wrzucamy w mijsce starego. Skrzynia od m40 pasuje idealnie i ma odpowiednie przełożenia, sprzęgło jest oczywiście to samo.

 

- Jeśli mam oryginalne olejowe poduszki pod silnik od ISa, przykręcamy do łap silnika i tak wrzucamy.

 

- Jeśli ich nie mamy (są drogie !) zakładamy od e30 m20. Jednak aby były prawidłowo ułożone, w sankach, po lewej (od strony kierowcy) w miejscu otworu do którego przykręcamy poduche, wiercimy wiertłem 12mm nowy otwór, ok 1 cm niżej niz pierwotny. Wtedy wszystko jest idealnie.

 

 

- Przykręcamy silnik do skrzyni.

 

 

- Przykręcamy kolektor wydechowy, i łączymy z portkami. Jeśli mamy oryginalny wydech ISa, nie ma problemu. Jeśli go brak, spawamy portki ISa z resztą m40, i kombinujemy "wolniejszy" wydech.

 

- Podpinamy wisco i chłodnice. Zarówno węże jak i chłodnica pasują od m40. (1.6 ma odrobine węższą, ale pasuje i działa ok.)

 

- Zespół 4 cewek ISa mocujemy w miarę solidnie na prawym kielichu, wykorzystując z jednej strony stare mocowanie cewki. Z drugiej albo spawamy małe ucho jak w oryginale, albo jakiś patent.

 

 

- Nowy komp od ISa do schowka, a raczej nad :) , przewlekamy wtyczke do kabiny i podpinamy.

 

- Układamy nową wiązke w plastik pod podszybiem, wkręcamy okrągłą wtyczke w gniazdo od nassej starej instalacji, klema na plus w aku, masa na silnik, i wszystko działa.

 

 

Choć oczywiście prawem Murphyiego, jeśli jest coś co się może spier..., to sie napewno spierd...., ale to juz jest inny problem. Jeśli mamy nowy silnik kompletny, z pewnym, sprawnym osprzętem, wszystko jest do zrobienia w jeden dzień.

 

 

Wiele elementów z m40 pasuje do m42 np. rozrusznik, alternator, pompa wspomagania, chłodnica i przewody, silnik krokowy, przepływomierz od m40b18 (od 1.6 jest mniejszy), sonda lambda oczywiście, dyfer, jeśli macie m40b18, jest taki sam jak w ISie. Jeśli mamy 1.6, warto zostawić i pośmigać na nim. Z chipem do 7tys i tak mamy 100km/h na dwójce.

 

 

Sorki że łopatologicznie opisuje proste nawet operacje, ale warto, by było to w miare czytelne nawet dla poczatkujących. SWAPowców :) Niestety brak fotek, ale nie mam teraz takiej możliwości.

 

więcej na łamach Forum Beemka-klub

 

pozdrawiam

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano

Rzeczywiście brzmi zachęcająco, szczególnie, że moje M40 wkręca się coraz niżej, a na pewno nie będę inwestował w to badziewie.

Ale powiedz mi jeszcze jedno. Czy tak samo łatwo to wygląda przy swapie1,8is z e36 do e30?

Czy wtedy też skrzynia opdejdzie, sprzęgło, wał?

poZdro

JUST HT
Opublikowano
a 1.8 IS podejdzie do e34? w sumie taki swap się opłaca, bo większość elementów jest taka sama, nie trzeba wymieniać skrzyni i wału. Tylko czy będzie pasował na 100%?
Opublikowano
Rzeczywiście brzmi zachęcająco, szczególnie, że moje M40 wkręca się coraz niżej, a na pewno nie będę inwestował w to badziewie.

Ale powiedz mi jeszcze jedno. Czy tak samo łatwo to wygląda przy swapie1,8is z e36 do e30?

Czy wtedy też skrzynia opdejdzie, sprzęgło, wał?

poZdro

 

Baur wkladal silnik z e36 wiec podejdzie.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Rzeczywiście brzmi zachęcająco, szczególnie, że moje M40 wkręca się coraz niżej, a na pewno nie będę inwestował w to badziewie.

Ale powiedz mi jeszcze jedno. Czy tak samo łatwo to wygląda przy swapie1,8is z e36 do e30?

Czy wtedy też skrzynia opdejdzie, sprzęgło, wał?

poZdro

tak samo bo m42 wkładany był w e-30 a w e-36 siedziały one do 95r. albo 96r. po tem było m44 jak się nie mylę a jak się mylę to znaczy że mam złe informację :D
to właśnie te chwile,kiedy wszystko jest dokładnie takie,jak pragniesz,a jedyne co czujesz to czysta przyjemność.To właśnie daje Ci BMW.
Opublikowano

tak, 1,8is był w e30 i w e36, ale słyszałem, że ten w e36 się różni, a na 99% po którymś z 93-94 roku

nie znam szczegółów więc piszę

i jeszcze ten wał, ale wał to pewnie jak się zmienia wraz ze skrzynia

aha i skrzynia is'a jest chyba dłuższa

JUST HT
Opublikowano
tak, 1,8is był w e30 i w e36, ale słyszałem, że ten w e36 się różni, a na 99% po którymś z 93-94 roku

nie znam szczegółów więc piszę

i jeszcze ten wał, ale wał to pewnie jak się zmienia wraz ze skrzynia

aha i skrzynia is'a jest chyba dłuższa

 

Różnią się kolektorami dolotowymi ( było już kiedyś o tym na forum :wink: ) is z E30 ma kolektor bardzo podobny do silnika m40 a w E36 kolektor jest taki jak w silniku m44 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10853&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=r%F3%BFnica+m42+m44&sid=0db3f6c30fa5a69aaa608737cfd83d47

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.