Skocz do zawartości

[E87] 120d - Start/Stop a trwałość turbiny


paffcio_3006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam pytanie czysto teoretyczne.

Zawsze uważam na turbinkę i staram się ją schłodzić - odpowiednio przed każdym zgaszeniem silnika. Jak to się ma gdy w samochodzie zamontowany jest system Start/Stop? NP taka sytuacja - startuję spod świateł i zaraz na następnych mam czerwone światło, podjeżdżam i samochód gaśnie. Czy w takiej sytuacji turbina jest jakoś specjalnie chroniona, czy działa to tak jakby silnik był zgaszony?

Może jakieś opinie znawców lub praktyków?

 

dzięki i pozdrawiam,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S-S nie działa, gdy silnik jest zimny, gdy kierowca ma niezapięte pasy, jest poniżej +3 C, jest mocno ustawiona klimatyzacja, i jeszcze kilkanaście innych przypadków, w tym nieodpowiednia temperatura dla turbiny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S-S jest nieźle dopracowany w BMW, skoro zaaplikowali go nawet do M3 E92 po faceliftingu. Poza tym dla komfortu psychicznego można go po prostu wyłączyć (niestety za każdym razem, gdy wsiadamy do auta).

Wbrew pozorom S-S ma długą historię, stosowano choćby w VW Golfie III Ecomatic ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o co chodzi z tym systemem ?

Auto samo gaśnie ? n.p. na światłach ?

jeśli tak ,to gdzie tej opcji szukać ?

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie o co chodzi z tym systemem ?

Auto samo gaśnie ? n.p. na światłach ?

jeśli tak ,to gdzie tej opcji szukać ?

 

z którego roku masz auto?

ten system jest tylko po lifcie, a działa dokładnie, jak zasugerowałeś :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nawet czegoś takiego bym nie chciał ostatnio stałem koło e90 i rewelacyjnie to nie wygląda mi się to kojarzy z "centusiami"

 

 

Kamil kryzys jest ,cza zaoszczędzić :) każda złotówkę ,tymbardziej ,że nas okradają na paliwie :shock:

Tomek

Używane części do komputerów .


http://img409.imageshack.us/img409/6589/mkbmw.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to też denerwuje,żona to w jedynce ma i zawsze daje off bo jak stoje na światłach i mi zgaśnie silnik a potem sie nagle zapala to tak jakby mi auto zgasło jak jakiejs ofermie i ludzie się patrzą,bo bądź co,ale jest to rzadko spotykany system.Do tego jest to trochę irytujące jak stoje w korku i co 5 sekund przesuwam się o pół metra,a silnik cały czas gaśnie i zapala i tak w koło.Co do trwałości turbiny to ten system jest tak zaprogramowany,że jeżeli jest jakaś szansa na uszkodzenie,albo pogorszenie stanu turbiny,to po prostu start/stop nie działa.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel mi kiedyś opowiadał jak jechał nowym BMW z tym systemem.

Akurat działo się to w Niemczech, miał dłuższy kawałek z górki, pomyślał że wrzuci sobie na luz i zjedzie na luzie.

Jedzie sobie z górki, a tu nagle w połowie zadziałał system Start/Stop :) Trzeba było widzieć jego minę jak zgasł mu silnik w połowie góry :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. system nie zadziala powyzej okreslonej predkosci , wiec opowiesci kolegi sa czescia bajek. Ponadto hamowanie silnikiem przy jezdzie z gorki obniza spalanie, gdyz dziala system odzyskiwania energii, ladujac akumulator (zeby sie przekonac nalezy wlaczyc pomiar chwilowego spalania i zdjac noge z pedalu gazu - wynik 0,0; po wrzuceniu biegu jalowego spalanie skacze do ok. 8l/100, cos przeciez musi napedzac klimatyzacje, wspomaganie itd.).

 

2. system nie zadziala, gdy temperatura wynosi ponizej 3,5C, akumulator nie jest naladowany, wlaczone jest AC i wzrasta temperatura we wnetrzu (wtedy silnik uruchomi sie podczas postoju na biegu jalowym), temperatura turbiny jest za wysoka, podczas postoju sprobujemy skrecic kierownica itd.

 

vazq~

~ The Gator Nation ~
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z poprzednikami,nie ma możliwości,że na luzie podczas jechania z górki silnik zgaśnie,tak się nie dzieje.Nawet jadąc w korku jeżeli stoimy autem i jest z górki a silnik jest akurat wyłączony przez start/stop to jak przekroczymy 3km/h zaskakuje odrazu.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest możliwe że zgaśnie silnik. Wystarczy, że poleci błąd z silnika i już auto gaśnie. Ja miałem taki przypadek w E60, że na równej drodze (tzn. gierkówa kiedyś była równa) mi zgasł. Wyświetliło się "Engine failure" i klapa :) Na szczęście po ponownym odpaleniu wszystko było OK i można było pruć dalej :) Jakiś spięcie, zwarcie czy cholera wie co było, bo następnego dnia w serwisie nawet odczyt z komputera tego nie wykazał o dziwo :shock: Były jakieś błędy z ABSu i tyle. Generalnie nie polecam, bo wszystko przestało działać. I ABS i wspomaganie i migacze :)

 

Jest to przypadek ekstremalnie rzadki, ale się zdarza.

E30, E36, E60, E87, F48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i owszem,ja również słyszałem o podobnym przypadku,ale generalnie rzecz ujmując jeżeli system działa tak jak powinien to skutecznie zapobiega sytuacji o której mówimy tzn. jechaniu z górki na zgaszonym motorze i nie ma takiej możliwości.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Witam

Ja też mam ten system, nie ma się co martwić system działa powyżej 3 stopni ale pod warunkiem że są spełnione wszystkie warunki

np. jest w pełni naładowany akumulator, jeżeli jeździsz na automatycznej klimatyzacji to musi być odpowiednia temperatura w samochodzie. Jest też czujnik zaparowania szyb i wiele innych rzeczy które odpowiadają za włączenie lub wyłączenie tego systemu.

 

Ps. pocieszę cię mi też teraz nie działa ten system a bywa już u mnie po 11stopni :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód od nowości. Już drugi rok. Normalnie przy temperaturze powyżej 3,5 stopnia wyłączał. Jakieś trzy tygodnie temu podczas postoju z wyłączonym silnikiem i załączonym radiem po kilkunastu minutach zapaliła się żółta kontrolka akumulatora i radio sie wyłączyło.

Czyżby słaby akumulator? Już po dwóch latach wysiada? Podładowałem go trochę / zgodnie z instrukcją w komorze silnika/ i sytuacja z kontrolką akumulatora już się nie powtórzyła. Niestety system start stop pomimo wysokiej temperatury nie działa. Może sprawdzić akumulator? Lub sam system uszkodził sie podczas ładowania. Może ktoś zna odpowiedź...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.