Skocz do zawartości

Vanos ciągły problem


pozi81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem jakieś 3000 tyś km po naprawie podwójnego vanosa w Bmw E39 M52MTU

Wymieniłem uszczelniacze i zlikwidowałem luz na tłoku.Jest znaczna poprawa w mocy ale po porównaniu z inną E39 z tym samym motorem o większym przebiegu mój motor pracuje jak traktor :(

Kolega który użytkuje tą E39 powiedział mi że muszę się udać na komputer by sprawdzić czy vanos jest dobrze ustawiony bo to może być przyczyną.Powiedział że jeśli jest zle ustawiony to będzie głośno pracował i załańczał się w nie odpowiednim momencie.

Proszę o podpowiedzi co należy zrobić.Czy do ustawienia tego Vanosa jest potrzebny jakiś specjalny komputer?Jeśli moze ktos polecić warsztat w Kujawsko-pomorskim

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam wymieniałeś te uszczelnienia?!?!Fiuuuuu......,jestem pod wrażeniem......

 

Floyd - nie ma z tym większych problemów, na stronie Beisan jest wszystko świetnie opisane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś odpalić motor bez osprzętu /bez pasków/ ?? u mnie przyczyną niechcianych dźwięków były rolki napinaczy i pompa wody...

 

Ten hałas to tylko i wyłącznie Vanos.Tak jak pisałem w poście wyżej jest lepiej ale coś nie do końca tak jak powinno.

A Vanosa naprawiałem z zaufanym mechanikiem i wszystko jest zrobione dobrze chodzi mi tylko czy ktoś ustawiał Vanosa na komputerze?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozi81 - podepnij auto pod kompa i sprawdź w jakim zakresie chodzi vanos, na moje oko /mogę się mylić :D / w m52tu nic mechanicznie się nie reguluje jeśli chodzi o vanos i nie ma możliwości czegoś źle ustawić.... może te tłoczki na których zmieniałeś uszczelnienia mają luz - jak to opisywał beisan?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czy wystarczy podpięcie pod normalnego kompa diagnostycznego by sprawdzić zakres pracy Vanosa???I jeśli pokaże że pracuje w złym zakresie to jak to można zmienić???

To jest właśnie ten problem.

Jeśli chodzi o luz na tłoczkach to zlikwidowany do zera :)

Sprzedający uszczelniacze przesłał mi instrukcję jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmie jest pokazany pojedyńczy Vanos.U ciebie jest co innego.Żeby ustawić od podstaw podwójnego Vanosa potrzebne są specjalne blokady.Ale jeśli wymienialiście tylko uszczelnienie na tłokach to nic nie powinno się poprzestawiać.Te luzy napewno zrobiliście jak należy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tak likwidowaliśmy luzy na tłokach:

 

Jak vanos bedzie juz zdemontowany, zostaną wyjete z niego tłoki, nalezy sprawdzic luz OSIOWY na lozyskach w tlokach. Przykrecamy wyjety tlok do elementu, ktory zostal w silniku, jesli zostanie on wykryty to nalezy te tłoki rozkręcić. Jest na nich miejsce na klucz 24mm najlepiej do rozkręcenia tych tłoków użyć klucza pneumatyczneo. Nalezy unieruchomić tłok w taki sposób abyjego scianki nie zostały uszkodzone. interesuje dystans dla lozysk, trzeba go skrocic tak aby wcczesniej wykryty luz usunac.najlepiej zrobic to przy pomocy tokarki ale mozna tez splanowac przy pomocy papieru sciernego 400 ziaren i rownego blatu. lozyska nie moga obracac sie z oporem, planujemy element po "troszeczku", skrecamy tłok do "kupy" i sprawdzamy luz ponownie.

 

Wszystko mieliśmy pozaznaczane jak jest opisane w Autodacie.Chodzi tylko o to czy przy przykręcaniu tłoków nie powinien być naciągnięty ten łańcuch tak jak ten facet robi to na tym filmie w moim poście wyżej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym filmie jest pokazany pojedynczy Vanos.U ciebie jest co innego.Jak wyciągaliście tylko sterowanie hydrauliczne to nie powinno się nic poprzestawiać.Możliwe,że ktoś wcześniej coś przy tym grzebał i poprzestawiał.Vanos Vanosem a ustawienie rozrządu to odrębna sprawa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam po raz kolejny.

Więc tak jak pisałem wyżej na pewno jest ciągły problem z moim vanosem .

Myślałem że się mylę ale jednak nie.Vanos ciągle nie pracuje tak jak powinien.Pracuje głośno i na dodatek straszny brak mocy.

Uszczelniacze wymieniałem i luz na tłokach likwidowałem.

Pytanie czy zakres pracy Vanosa można zdiagnozować na normalnym komputerze diagnostycznym czy jest potrzebny specjalny sprzęt???

Proszę o poradę bo nie wiem czy żegnać się z swoim Bmw i szukać czegoś innego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos ciągle nie pracuje tak jak powinien.Pracuje głośno i na dodatek straszny brak mocy.

Uszczelniacze wymieniałem i luz na tłokach likwidowałem.

 

Moim zdaniem uszczelka na vanosie się podwinęła lub pękła i dlatego vanos pracuje głośno, nie ma uszczelnienia co powoduje że tłoczek nie pracuje(ciśnienie oleju go nie wypycha) i dlatego brak mocy.

Podjedz gdzieś na diagnostykę GT-1 i posprawdzaj błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

dołączę się do tematu czy ktoś ma wymiary uszczelniaczy do podwójnego vanosa, chodzi mi o średnicę wewnętrzną oraz grubość wszystkich oringów w Vanosie.

będę wdzięczny za odpowiedź.

pozdrawiam.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA TEMAT Z bkb.bydgoszcz.pl wszelkie pytania proszę tam kierować do przemka - sam to robił, odnośnie 2 Vanosów to RZADNEJ blokady nie potrzeba ponieważ VANOS nie jest połączony w jakiś magiczny sposób z rozrządem co innego z 1 VANOSEM tutaj trzeba blokad są na podanej wyżej stronie choć znam magików co i bez nich robili.

jako ze mialem problemy ze swoimi vanosami postanowilem, ze podziele sie informacjami jak i co trzeba zrobic , zeby vanosy dzialaly znow prawidlowo. Moze komus sie to przyda.

 

 

Problemy jakie byly u mnie:

- falowanie obrotow na biegu jalowym

- chrobolenie pod pokrywa zaworowa, jakby cos luznego bylo - tu podziekowanie dla MUSIKA za pomoc w diagnozie

 

 

Robilem to na 2 etapy - uszczelniacze pol roku temu i wczoraj łozyskowanie.

 

Wiec jesli auto jest slabe od dolu, obroty faluja, wszystkie czujniki sa oki, i nic wiecej nie idzie zdiagnozowac na 99% padly uszczelniacze na tloczkach w vanosach.

 

Mozna to naprawic, kupujac zestaw naprawczy gumek z allegro.

 

Obrazek

 

Procedura wymiany jest tutaj:

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

 

 

Przy okazji jak mamy rozkreconego vanosa, proponuje sprawdzic luzy na lozyskowaniu tloczkow. u mnei luzy byly znaczne. Mozna sprawdzic na http://www.youtube.com/watch?v=09dabspukyc

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=09dabspukyc

 

Luzy byly znacze i to wlasnie te tloczki halasuja, rzeza i wkurzaja kierowce...

 

Procedura naprawy jest tutaj

http://www.beisansystems.com/procedures/double_vanos_rattle_procedure.htm

 

Trzeba zwracac uwage, bo 3 razy wystepuje lewy gwint. Przy odkrecaniu WISKOZY i przy odkrecaniu tloczkow od walkow rozrzadu !!!!!!!!

 

Trzeba lekko skorygowac wysokosc pierscienia wewnatrz tloczka, tak, zeby lozyska chodzily z lekkim oporem.

Jako ze przy vanosach grzebalem po raz 2, to rozkrecanie poszlo w okolo godzinke, skladanie rowniez godzinke, a polerowanie tych 2 bierzni trwalo - uwaga jakies 3 godziny...

 

Zaczelem od papieru 400, ale po godzinie przerzuciłem sie na grubszy papier. Polerowalem na szybie, rowno dociskajac.

Do rozkrecenia nie polecam podchodzic bez klucza pneumatycznego... bo grzechotka to mozna sie po plecach podrapac.

 

Jako ze musialem jechac do znajomego porozkrecac tloczki, nie mialem mozliwosc sprawdzania pasowania na aucie.

 

Ale tutaj, jako pomyslowy polak, sobie z tym poradzilem, majac srube imbusowa z gwintem m6 dluga ok 6cm i kilkunastoma podkladkami ;) Po polerowaniu skladalem tloczek co jakis czas, skrecalem go ta sruba i sprawdzalem jak lozyska chodza. Jak sie okazalo, po poskladaniu wszystko wyszlo w jak najlepszym porzadku.

 

 

 

ps. nie czesto to sie robi i naprawia vanosy, jak cos to sluze pomoca... rozbieranie i skladanie mam juz opanowane, komplet kluczy do tego juz tez nabylem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
Siemanko wszystkim. Jestem nowy i pisze z takim problemem który przytrafił się mojej ślicznotce. Zaparkowałem auto, zgasiłem na jakies 15/20 minut i przy próbie odpalenia zaczął chodzić nierówno, nie chciał odpalić i do tej pory nie odpala. Inpa zczytała problem z czujnikami wałków rozrządu ale czy ktoś miał podobny problem? Do tego wszystkiego ubyło mi wody w układzie. Jeśli ktoś byłby w stanie mi jakoś pomóc mam nakręcony filmik jak próbowałem odpalić... M62tub35 99', uszkodzony jeszcze jedynie czujnik abs w tyle. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Opis wskazuje na rozrząd, zaglądał tam ktoś wcześniej? Jaki przebieg?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.