Skocz do zawartości

320d kolektor ssący


afroooo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe czy ktoś poinformował BMW AG że te klapki jednak sa nie potrzebne....

Ciekawe czy BMW AG odda za naprawę jak klapka czy śrubka z klapki sobie poleci do cylindra...

 

Klapki w swoim 320dA wywaliłem od razu po zakupie, od tamtej pory minęło pół roku i jakieś 12tyś km - zmian nie zauważyłem, poza jedną, jadąc w góry tak w połowie drogi uśmiechnąłem się sam do siebie że jednak nie mam ich w kolektorze.

Warto czasami poprawić fabrykę, skoro oni sami się wypinają na klienta i mają go gdzieś. :cry2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Demontowałem i czyściłem kolektor i klapki bodajże rok temu. Trzymały się mocno, ale i tak na dniach chcę je usunąć.

 

Czy można dremelem odciąć większą część osi wraz z klapką tak jak na zdjęciu poniżej?

 

http://img143.imageshack.us/img143/3581/klapka2a.jpg

 

Wtedy mechanizm by został, mała część osi rownież, która tym samym zakrywałaby otwór i nie trzebaby kombinować ze śrubkami i innymi wynalazkami...

Dobrze rozumuję, czy jednak jest to niewykonalne, bo np pozostała część ośki będzie niestabilna, będzie "latać" etc?

Chyba raczej poozstała część osi nie miałaby prawa wpaść do kolektora? Na wszelki wypadek dałbym jakiś klej termiczny, żeby mieć 100% pewności. Co myślicie?

 

Ośka wypadnie na zewnątrz. W kolektorze jest spore ciśnienie na pełnym obciążeniu. Rozwiązaniem jest albo zaślepka albo śrubka w miejsce ośki.

Nie rozumiem dlaczego się boicie tak tych śrubek. Śrubkę wkręca się od zewnątrz także nie ma możliwości aby wpadła do silnika. Poza tym jest uszczelniona silikonem do wysokich temperatur - tym czerwonym i nie ma prawa się nic stać.

Także po co niepotrzebnie wydawać kasę na zaślepki po 40 zł sztuka.

Ja właśnie tak zrobiłem jak na powyższym zdjątku , ośki od zewnątrz są przecierz trzymane poprzecznym bolcem sterującym od podciśnienia, u mnie wszystko gra .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś może powiedzieć jakiej średnicy ma być śruba ? ewentualnie wkręt ? M6 ? i jakiej długości ?

 

bo jak ktoś rozbierze to nie pojedzie do sklepu po odpowiednie śruby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie tak (albo sami do tego doszli), bo w nowych dieslach już klapek nie ma.

 

Nie prawda ... sa a raczej jest tyle ze konstrukcja kolektora jest kompletnie inna jak i cena ... za nowy prawie 10 razy wyzsza. Widzicie ile kosztuje development :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klapki są potrzebne bo to wymóg ekologii , w silniku 3.0 tdi Audi też to jest, tylko inaczej rozwiazanie, ba w moim smoku wawelskim też to jest. A czy BMW poczuwa sie do reklamacji wynikających z wpadniecia śrubki/klapki do komory spalania ? A czy właścicel stosuje procedury inspekcji i wymiany kolektorów zgodnie z technologią ? Kolejny raz mówię, posiadania pojazdu mechanicznego, tym bardziej BMW diesla , w Polsce, nie jest obowiązkiem. Jesli ktoś nie ma kasy na nowy kolektor, wywala klapki i zaślepia. Ale czy to dobrez ? Czy tak naprawdę różnicy nie ma ? Może jest tylko nie tam gdzie szukacie....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Czy tak naprawdę różnicy nie ma ? Może jest tylko nie tam gdzie szukacie....

W temacie klapek na większości for BMW na całym świecie zostało napisanych tyle postów że czytania na miesiąc.

 

Problematykę klapek przeanalizowałem swego czasu na wszystkie sposoby.

W tym temacie nie można niczego dodać. Nikt nie zna dnia ani godziny , widziałem kolektory z przebiegiem ponad 300tyś i klapki wyglądały zdrowo, widziałem z przebiegiem 120tyś. A właściciel potrafił wycisnąć z siebie "ku..a ale mam fuksa że nie wpadła...... ona już się nie trzyma"

 

Oczywiście wymiana na nowy kolektor jest najlepsza ,również najdroższa czy daje 100% spokojnego snu?

 

Ja nie spał bym spokojnie mimo wszystko.

 

Wstawiłem śrubki zrobiłem 1000 kilometrów ,nie widzę podstaw aby się martwić czy narzekać. Wszystko działa właściwie.

 

Znam zasadę działania diesla wiem jak i kiedy to działało.

W WDS jest wyraźnie napisane :

 

Effects of faults

 

If the swirl flaps stick in open position: Deterioration in exhaust gas characteristics in lower speed ranges otherwise no effect.

 

If the swirl flaps stick in closed position: Power loss of approx. 10% at higher engine speeds , danger of engine overheating.

 

Pisałem kiedyś w jakimś poście że praca tych klapek odbywa się w zakresie niskich obrotów i jest powiązana z pracą zaworu EGR.

 

Temat dotyczy ekologi i spełniania normy emisji spalin. Nic więcej żaden lag od dołu zamulenie itd.

To nie jest również technologia zmieniająca długość dolotu jakby się mogło wydawać.

 

I zapewniam że po wywaleniu klapek z ośkami przebieg momentu obrotowego zmienia kształt na PLUS a sam moment lekko wzrasta.

 

Co do ekologi ..........Greenpeace na pewno nie będzie na TAK.

Reszta to Wasz światopogląd i sumienie. Ja nie miałem problemu z podjęciem decyzji.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Do ROGER-NYSA:

 

Czy usunięcie klapek z kolektora ma jakiś wpływ na kopcenie samochodu :?:

 

Tak ma ! Może je zmniejszyć

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy właścicel stosuje procedury inspekcji i wymiany kolektorów zgodnie z technologią ?

 

Tzn z jaka technologia ? Bo w moim germanskim aso twierdza ze problem nie istnieje tak ja cisneli koledze ze nle bylo wadliwych turbin tylko sam ja zajezdzil .... coz w tojce tez dywanik byl winny tylko ze odsetek problemu wzrosl ponad norme klejenia glupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie właśnie wróciłem z garażu wyjąłem kolektor ssący i odkręciłem te felerne klapki i ... 3 luźne jak stare ku...y 1 miała tylko minimalny luz :duh: masakra jutro zabieram się za zaślepienie ich śrubami, przy okazji wymienię świece żarowe jak poskładam wszystko napiszę jak się zachowuje bawaria :cool2: . Przy okazji może ktoś wie jakim momentem dokręcić kolektor ssący, a jakim świece żarowe??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez właśnie byłem w garażu zdjąłem kolektor - klapki trzymają się niby OK...ale chyba je wyrzucę jak już tam zajrzałem...zawór EGR zasyfiony na maxa - można to porównać do miażdżycy żył...hehe :duh: :duh: :duh:

Będzie sporo czyszczenia...I tak myślę - czym najlepiej będzie przeczyścić kolektor :?: - ropa chyba będzie niezła do tego...

 

Tak planuję aby pozostawić cały mechanizm sterowania klapkami na miejscu, a wyrzucić tylko same klapki + pręt nimi poruszający...a puszka podciśnienia będzie sobie pracowała jak gdyby nic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.