Skocz do zawartości

Wymiana czujnika ABS


mariusz206

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

W zimowych warunkach często mam do czynienia z sytuacją (opisywaną z resztą często i gęsto na forach), że zapalają mi się lampki ABS i ASC wraz z choinką hamulca ręcznego. :(

Dzieje się to najczęściej wtedy kiedy na drogach zalega błoto pośniegowe i jest dość mokro z tego powodu, natomiast podczas jazdy na w miarę suchej nawierzchni kontrolki gasną.

Sytuacja jest o tyle irytująca, że kontroli zaświecają się wtedy kiedy warunki są złe, a co za tym idzie nie działa wówczas ABS oraz ASC, a najczęściej wtedy się najbardziej przydają :mad2:

Zastanawiam się zatem, czy nie wymienić po prostu czujnika ABS w moim samochodzie, z tym, że słyszałem, że najlepiej gdyby był to czujnik oryginalny.

Nowy oryginał kosztuje w granicach 400 zł, tak więc trochę sporo, a z tego co usłyszałem w serwisie po wymianie czujnika może się okazać, że nie tylko on odpowiada za taką sytuację, stąd zacząłem rozglądać się za jakimś używanym oryginalnym czujnikiem.

I tutaj mam do Was, znawców tematu kilka pytań, a mianowicie, czy warto się decydować na używany oryginał, tzn. czy gra jest warta świeczki?

Oraz chciałem zapytać czy wymiana samego czujnika to duży problem i bardzo skomplikowany, aby zrobić to samemu? (Jeśli nie jest to skomplikowane to prosiłbym w miarę możliwości o jakąś instrukcję krok po kroku jak tego dokonać :) )

Jak zawsze z góry wielkie dzięki!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałem się już pod komputer, wyszło, że bardzo dużo błędów zgłasza czujnik ABS prawy przedni, więc wiem, że musiałbym konkretnie ten wymienić.

Z tym, że przy okazji powiedziano mi w serwisie, że można z tym żyć i że często spotykali się z takim przypadkiem i na razie nie zalecaliby wymiany, a wymienić mógłbym czujnik wówczas, kiedy zaczęłoby się to nasilać i byłoby uciążliwe.

No i muszę przyznać, że zaczyna mi to coraz bardziej przeszkadzać, z tego względu, że głównie dzieje się to wtedy, kiedy ABS i ASC by się najbardziej przydał :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak ,że jak jest mokro albo leży śnieg to zapala się kontrolka ABS + ASC ale bez kontrolki od ręcznego.ABS działa wtedy normalnie ale nie działa ASC.Jak jest sucho wszystkie kontrolki gasną.Nie wiem jaka może być przyczyna bo jakby był walnięty czujnik od ABSu to ABS by nie działał a działa normalnie pomimo palących się kontrolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był temat nie jeden, po co kolejne -> viewtopic.php?f=69&t=121563

 

kup oryginalny uzywany nie warto zamienniki. Ja kupiłem a potem odsyłałem.

 

A wymiana prosta w 15 min. Do odkręcenia jedna śruba na imbus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był temat nie jeden, po co kolejne -> viewtopic.php?f=69&t=121563

 

kup oryginalny uzywany nie warto zamienniki. Ja kupiłem a potem odsyłałem.

 

A wymiana prosta w 15 min. Do odkręcenia jedna śruba na imbus.

 

 

Tak jak piszesz + 2 godziny wydłubywania starego czujnika z piasty. Poza tym popieram przedmówce (tylko oryginał).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po wymianie czujnika na nowy(oryginal)blad powinien sam znikanc czy trezba na kompa go wykasowac a czy moze zresetowac(odpiac aku)?Jak to u was bylo panowie po wymianie.Wiem ze u mnie w innym samochodzie blad abs sam znikal po zalozeniu nowego sprawnego czujnika no ale jak jest w bmw????Z gory dzieki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bląd zgasnie po przekroczeniu 20km/h bo własnie przy tej prędkości sie aktywuje ten system

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz pod auto lub odkręcasz koło, następnie namierzasz czujnik odkręcasz imbusem jedną srubke, odpinasz go z wtyczki (jest w czarnej puszcze, znajdziesz idąc po kablu id czujnika). A potem próbujesz wyciagnac stary... Nie jest to proste, najlepiej uzyj wd40 i zostaw na dluzej, ja swoj stary powyrywałem i wyciaglem w czesciach... udanej zabawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.