Skocz do zawartości

E46 320d 150ps ile paliwa w baku


elders

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mianowicie zastanawia mnie jedna rzecz, ile jest litrow paliwa w baku jak sie zapala żólta kontrolka. Czy moze ktos sie orientuje ? Jeszcze chcialem sie zapytac ile wasze 320d 150ps przejedzie na baku.

moja e46 lato - 900km

zima - 700km (zalezy od mrozu)

trasy sa wykorzystywane glownie na obwodnice + troche miasta

E46 320d sedan black
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc kolego bak ma 64 litry a rezerwa zapala sie gdy w baku jest 7litrow wiec czasem komp pokaze ci ze mozesz przejechac 120km a czasem pokaze ze140 zalezne od dynamiki jazdy ja na baku latem robie 1100km przecietnie zima1020km tyle ze w slabszej wersi silnikowej 318d 116km pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od momentu zapalenia się lampki rezerwy jest jeszcze 8 litrów.

Dokładnie 8 jest ustawiane standardowo , ale można to zmienić NCSem żeby zapalała się przy powiedzmy 12 litrach.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lato okolo 950 a zima najmniej 700 do 800 Wiec mamy podobnie... ciekawe czy wiekszosc tak ma.

krzysiek318d zazdroszcze ci takiego wyniku... nie jeden by chcial tyle zrobic na baku;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lato okolo 950 a zima najmniej 700 do 800 Wiec mamy podobnie... ciekawe czy wiekszosc tak ma.

krzysiek318d zazdroszcze ci takiego wyniku... nie jeden by chcial tyle zrobic na baku;-)

to nie jest żaden nadzwyczajny wynik przy sprawnym samochodzie w trasie....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy tylko ja zaznaczylem ze jest to slabsza 2litrowa wersja 116km a nie 150km wiec tez pewnie ta roznica w spalaniu choc autko chodzi jak zegarek a przyjemnosci nie mialem jechac 3ka 150km przynajmniej w dieslu pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima 7-8litrów tj na baku ok 800

lato 6,2-6,6litrów odcinki ok 25km większości autostradą

trasa 400km Gliwice - Zamość prędkość 90-110km/h spalanie 4,9l

Bajkopisarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima 7-8litrów tj na baku ok 800

lato 6,2-6,6litrów odcinki ok 25km większości autostradą

trasa 400km Gliwice - Zamość prędkość 90-110km/h spalanie 4,9l

Bajkopisarz?

 

 

Kupiłem w listopadzie 2009 320d 2003 150km

przez ten czas na zbiorniczku minimum 900km

na trasie 1200km na zbiorniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima 7-8litrów tj na baku ok 800

lato 6,2-6,6litrów odcinki ok 25km większości autostradą

trasa 400km Gliwice - Zamość prędkość 90-110km/h spalanie 4,9l

Bajkopisarz?

 

 

Kolega "andie" ma racje to żadna bajka taki wynik jest możiwy do uzyskania.

Sam się o tym przekonałem robiąc na jednym baku kurs Kurów - Karpacz ok 510km czyli w dwie strony 1020km spalanie 5.2l/100km, średnia prędkość 100-110km/h.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A jak wygląda u was sprawa wskazań komputera pokładowego?

U mnie komputer pokazuje spalanie około 5 litrów a tak naprawdę po tankowaniu pod korek wychodzi około 7?

Oczywiście resetowałem wskazanie po tankowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A jak wygląda u was sprawa wskazań komputera pokładowego?

U mnie komputer pokazuje spalanie około 5 litrów a tak naprawdę po tankowaniu pod korek wychodzi około 7?

Oczywiście resetowałem wskazanie po tankowaniu

U mnie oszukiwałdość sporo bo o jakieś 40% zaniżał ,pamietam jak się chciałem dobrac do tego bo realne 7,5 a komp 5,6

Wiem że można przestawić w opcjach komputerka kombinacją przycisków wartość KVRB żeby nieoszukiwał ale nie zdążyłem

się z tym pobawić , najwięcej do baku wlałem 62,5L , pod CPN podjechałem już na 2km potem wskoczyło na ---- , ryzykowałem ale chciałem dojechać na stacje BP , bak ma 63 litry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A jak wygląda u was sprawa wskazań komputera pokładowego?

U mnie komputer pokazuje spalanie około 5 litrów a tak naprawdę po tankowaniu pod korek wychodzi około 7?

Oczywiście resetowałem wskazanie po tankowaniu

DOKŁADNIE. Koledzy którym autka palą po 5 litrów patrzą chyba na wskazania komputera. Ja też przed dwoma tygodniami byłem w zakopcu i w/g komputera wyszło 5,1 l/km. ale lejąc pod korek wyszło 7,7. wydaje mi się że to celowy zabieg BMW z tymi rozbieżnościami - by nie psuć kierowcy radości z jazdy podczas trasy. kierowca zerka sobie na wskazania komputera, cieszy się jego wskazaniami jadąc na narty, po powrocie tankuje i dopiero wtedy psuje sobie humor lejąc pod korek wachę :D teraz mam małą ciekawostkę. zapaliła mi się rezerwa - więc zajeżdżam pod stację paliw - leję pod sam korek i wchodzi 65 litrów!!! podkreślę że rezerwa się dopiero zapaliła, pazerność właścicieli stacji nie ma granic. a jeśli chodzi o zimowe zużycie paliwa to cięzko jest się zmieścić w 10 litrach w jeździe mieszanej, ja np. zawsze rano 5-10 minut rozgrzewam silnik zanim ruszę samochodem. Nie wierzę w cuda że zimą BMW 150 KM spali w jeździe mieszanej 6-7 litrów. Miałem skodę octavię TDI z 2001 r. która biła rekordy oszczędnosci - ale nawet ona miała zimą problemy by uzyskać 6 litrów zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A jak wygląda u was sprawa wskazań komputera pokładowego?

U mnie komputer pokazuje spalanie około 5 litrów a tak naprawdę po tankowaniu pod korek wychodzi około 7?

Oczywiście resetowałem wskazanie po tankowaniu

DOKŁADNIE. Koledzy którym autka palą po 5 litrów patrzą chyba na wskazania komputera. Ja też przed dwoma tygodniami byłem w zakopcu i w/g komputera wyszło 5,1 l/km. ale lejąc pod korek wyszło 7,7. wydaje mi się że to celowy zabieg BMW z tymi rozbieżnościami - by nie psuć kierowcy radości z jazdy podczas trasy. kierowca zerka sobie na wskazania komputera, cieszy się jego wskazaniami jadąc na narty, po powrocie tankuje i dopiero wtedy psuje sobie humor lejąc pod korek wachę :D teraz mam małą ciekawostkę. zapaliła mi się rezerwa - więc zajeżdżam pod stację paliw - leję pod sam korek i wchodzi 65 litrów!!! podkreślę że rezerwa się dopiero zapaliła, pazerność właścicieli stacji nie ma granic. a jeśli chodzi o zimowe zużycie paliwa to cięzko jest się zmieścić w 10 litrach w jeździe mieszanej, ja np. zawsze rano 5-10 minut rozgrzewam silnik zanim ruszę samochodem. Nie wierzę w cuda że zimą BMW 150 KM spali w jeździe mieszanej 6-7 litrów. Miałem skodę octavię TDI z 2001 r. która biła rekordy oszczędnosci - ale nawet ona miała zimą problemy by uzyskać 6 litrów zimą.

samochód najlepiej rozgrzewa się przy spokojnej jeździe ....

co do wskazań kompa to indywidualna sprawa ponieważ jednemu zawyża innemu zaniża , niektórzy robili korekcje ! U mnie na kompie nieraz pokazywało 4,8 na trasie ! ogólnie pod korek sprawdzałem raz i wyszło 5,4 !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy którym autka palą po 5 litrów patrzą chyba na wskazania komputera. Ja też przed dwoma tygodniami byłem w zakopcu i w/g komputera wyszło 5,1 l/km. ale lejąc pod korek wyszło 7,7

żadko kiedy zeruje sprawdzenie spalania, częściej na początku w 2008 jak ją kupiłem to tak; pisząc że sprawdzam co tankowanie ile pali mówię o sprawdzaniu poprzez dzielenie ilości wlanych litrów do pełna przez ilość przejechanych km;

wspomnianą trasę 400km zrobiłem w wrześniu 2009 w nocy przy małym ruchu, bez szaleństw 90-110km/h, mam 6biegów i to może mieć znaczenie choć przy podanej trasie raczej na 5 biegu jechałem

 

teraz mam małą ciekawostkę. zapaliła mi się rezerwa - więc zajeżdżam pod stację paliw - leję pod sam korek i wchodzi 65 litrów

jeśli kolega tankuje tylko na takich stacjach to gratuluje i sie nie dziwię spalania...

a tak poważnie to nie chce mi się wierzyć że mogą być aż tak duże różnice w spalaniu

 

a jeśli chodzi o zimowe zużycie paliwa to cięzko jest się zmieścić w 10 litrach w jeździe mieszanej, ja np. zawsze rano 5-10 minut rozgrzewam silnik zanim ruszę samochodem

to zapewne też nie służy dobrze spalaniu... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli kolega tankuje tylko na takich stacjach to gratuluje i sie nie dziwię spalania...

a tak poważnie to nie chce mi się wierzyć że mogą być aż tak duże różnice w spalaniu

w trasie ciężko jest wyczuć na których stacjach oszukują a które są OK. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Andie.

 

Sam osobiście nawet przy największych mrozach wsiadam, odpalam, czekam max 1min i ruszam, jadę bez szaleństw max 2000 obr.

Mam trasę mieszaną na odcinku 16 km, 20 świateł z czego na minimum 5 zawsze stoję.

Droga z koleinami i dziurami.

Moje spalanie nigdy nie było wyższe niż 7l/100km licząc wg dystrybutora. (mam auto od listopada 2009)

 

Jak czytam niektóre posty w innych tematach i niektórzy piszą że zmieniają biegi przy min 2500 obr.......

 

Styl jazdy i wiele innych czynników ma wpływ na spalanie....... każdy przecież o tym wie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy max 2000obr/min turbina się nie załącza, ja mam już trochę latek ale nie jeżdżę jak TATUŚ, mam czym jechać to staram się z tego korzystać. Do jazdy 2000 obr/min proponuję Daewoo Tico. A tak całkiem poważnie przy tak niskich obrotach to trochę męczysz ten silnik, jeździsz na pograniczu wibracji silnika, wydaje mi się że najlepsze obroty to te graniczące z maksymalnym momentem a ten silnik ma je chyba trochę wyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy max 2000obr/min turbina się nie załącza, ja mam już trochę latek ale nie jeżdżę jak TATUŚ, mam czym jechać to staram się z tego korzystać. Do jazdy 2000 obr/min proponuję Daewoo Tico. A tak całkiem poważnie przy tak niskich obrotach to trochę męczysz ten silnik, jeździsz na pograniczu wibracji silnika, wydaje mi się że najlepsze obroty to te graniczące z maksymalnym momentem a ten silnik ma je chyba trochę wyżej.

ojj chyba się mylisz z tym momentem .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy max 2000obr/min turbina się nie załącza, ja mam już trochę latek ale nie jeżdżę jak TATUŚ, mam czym jechać to staram się z tego korzystać. Do jazdy 2000 obr/min proponuję Daewoo Tico. A tak całkiem poważnie przy tak niskich obrotach to trochę męczysz ten silnik, jeździsz na pograniczu wibracji silnika, wydaje mi się że najlepsze obroty to te graniczące z maksymalnym momentem a ten silnik ma je chyba trochę wyżej.

 

To jak wytłumaczysz, że automat mojego znajomego 530d zmienia biegi przy 1500-1700obr jeżdżąc bez szaleństw......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.