Skocz do zawartości

E60 525i lub 530i wersja US


Prezioso

Rekomendowane odpowiedzi

Czego się boisz... Ja przed BMW jeździłem oszczędnym golfem 2 , 1.6td (5L/100km), teraz akceptuję spalanie 10,4/100 i jakoś żyję. W Krakowie spalanie na poziomie 12-13L/100. Okazyjnie kupisz to będziesz miał na paliwo, a i tak saldo wyjdzie ci na +. Gdybym rok temu miał taką okazję jak ty, to bym w ciemno kupował!

 

Zent 12-13 litrów to nie jest jeszcze tragedia - zważywszy że mój klekot teraz po mieście lekkim wtryskiwaczem wciąga około 8L/100km ;)

Problem zaczyna się kiedy auto pali po mieście 14 i więcej L/100km - i nie wydaje mi się żeby E60 paliło mniej (chyba że motory po FL

benzynowe - te biorę w ciemno i się nie zastanawiam (patrząc na realne raporty spalania użytkowników w DE) - a dlaczego mi się nie wydaje ?

Gdyż moja Avensis kiedy ją miałem (2005 rok) 2.0 benzyna, po Krakowie pomykając paliła około 12/100 (manual) więc E60 2,5i lub 3,0i ....

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

jak wyskoczysz z rybitw kolo 17tej i chcesz dojechac np na ruczaj to i z 25l komp pokaze, 3x szybciej bys dotoczyl to auto pchajac niz dojedziesz :D

moja matka ma ta trase codziennie bo jedzie i wraca z pracy tamtedy, moze wejdzcie z nia w polemike ile pali auto w miescie :D seicento by jej pewnie spalilo z 12-14l bo tylko uzywa auta do pracy i ewentualnie raz na czas do supermarketu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat spalania już mdli :duh: . Jeśli ktoś robi krótkie trasy w dużym mieście, np. 1-2km to zawsze będzie złe spalanie w silniku o większej pojemności :mad2: Proponuję zatem kupno małego wozidełka o pojemności 1.0 albo rower lub nogi. Edytowane przez zent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat spalania jest już mdli :duh:

dla autora jest bardzo istotny co wyraznie wczesniej podkreslil wiec jego pewnie nie mdli :wink:

szczerze zent to autora na pewno tez nie interesuje twoja propozycja :D

 

 

No to nie ma co debatować tylko wybrać wersję 520d i już niższego spalania nie osiągnie w tej klasie wozu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

aby zakończyć kwestię oraz całkowicie post.

Dzisiaj finalnie podjąłem decyzję na podstawie rozmów z ASO oraz serwisami nieautoryzowanymi BMW - niestety dostrojenie pojazdu do warunków EUR/PL będzie zbyt daleko ingerujące w fabryczne wysiłki inżynierów z Munchen ;) , kosztowne (co przy całości nie będzie AŻ tak atrakcyjnym kąskiem) i w dodatku nie ma 100% pewności czy coś się w trakcie użytkowania nie wydarzy.

Niemniej jednak nadal pozostaję przy zakupie BMW E60 z tym że albo to będzie 520d (163 lub 177PS zależy co się trafi) lub jeśli benzyna to 523i model z silnikiem o mocy bodajże 190PS - w miarę umiarkowany apetyt na paliwo oraz koszty serwisowania.

 

PS

Czy ktoś ma tutaj na forum 523i - gdyż ciężko jest mi znaleźć informacje w internecie od finalnych użytkowników na temat tego modelu ?

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz się drogi kolego podzielić z nami tym co dowiedziałeś się o przeróbkach i kosztach z nimi związanymi US na EUrope? Gdyż to temat także podnoszący wiele opinii i dyskusji na tym forum i dobrze by było dorzucić jakaś fachową opinie kogoś kto dogłębnie zbadał temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam

aby zakończyć kwestię oraz całkowicie post.

Dzisiaj finalnie podjąłem decyzję na podstawie rozmów z ASO oraz serwisami nieautoryzowanymi BMW - niestety dostrojenie pojazdu do warunków EUR/PL będzie zbyt daleko ingerujące w fabryczne wysiłki inżynierów z Munchen ;) , kosztowne (co przy całości nie będzie AŻ tak atrakcyjnym kąskiem) i w dodatku nie ma 100% pewności czy coś się w trakcie użytkowania nie wydarzy.

 

Zaraz tu umrę ze śmiechu. Właśnie Ci chciałem ostatnią zagadkę rozjaśnić, czyli to, że navi Prof USA z palcem w nosie chodzi w Europie (dzisiaj to potwierdziłem w 100%), więc jedyna niewiadoma/przeszkoda jaką mogłeś mieć nie stanowi już problemu, a Ty walisz teraz finalne podsumowanie, które jest bzdurą na resorach po prostu!!!

 

Nie chcę się powtarzać po 10 razy, ale napiszę Ci po raz ostatni. NIE MA ŻADNYCH RÓŻNIC POMIĘDZY E60 z USA a EU, których nie da się rozwiązać po podłączeniu do kompa (czyli w 10 minut). Jeżeli słuchasz indolentów lub oszustów (bo inaczej nie można nazwać takich ludzi), którzy wciskają Ci kity, że jest inaczej, to ok, słuchaj dalej i przepuść okazję, jaka zdarza się tylko w przypadku mienia przesiedleńczego.

 

Jak już jednak podjąłeś decyzję, to ja z miłą chęcią pomogę Ci znaleźć ładne 520d z pewnego źródła i z gwarantowanym przebiegiem, tak żeby Cię ktoś nie wydymał tu w PL. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już odpowiadam - co mnie przekazano (informuję na wstępie że są to informacje otrzymane od innych czyli ASO, warsztatów naprawczych i osoby która dobrze zna się z kilkoma ASO - jest zaufana i mi znana) i w sumie ta ostatnia osoba mnie w jakiś sposób przekonała:

- wymiana przednich lamp - chyba że uda się ściągnąć model California :) ale to też nie we wszystkich przypadkach

- radio nie pracujące w parzystych częstotliwościach

- wymiana zegarów (pomijam ten aspekt bo jest w kmh i mph więc żaden problem)

- DVD - które nie będzie działać (inne kodowanie)

- częsty brak chłodnicy skrzyni biegów (ponoć standard jest w topowych jednostkach - pozostałe różnie bywa) - nie wiem ile w tym prawdy wybaczcie.

- jakieś tam duperele związane z odblaskami na zderzaku i diodami w lampach (to można sobie darować)

- dałem się też zakręcić wcześniej gdyż nie wiedziałem - okazuje się że w US nie jest rok produkcji tylko modelowy - zatem mówiąc 2006 mamy możemy mieć całkiem spokojnie r.p. 2005.

- gwóźdź programu - elektronika komputera i związane z tym oprogramowanie i sterowanie - bardzo kosztowne przeprogramowanie nie dające 100% pewności że coś nie wyskoczy - dodatkowo PONOĆ ASO ma odgórnie narzucone aby się nie tykać aut z USA a jeśli już to kosić za usługi jak trawę w lecie.

Dodatkowo żaden z mechaników z którymi rozmawiałem nie bardzo się chce podjąć kwestii serwisowania pojazdu - wynikającej po prostu z braku wiedzy i stosownego sprzętu. Ja nie mam zamiaru płacić ASO EXTRA ani też z jakąś pierdółką jechać na drugi koniec Polski bo w promieniu 100km nie będzie nikogo kto to zrobi (chyba że jest a ja nie znam). Nie chcę ryzykować na zasadzie że dzisiaj ktoś powie "przyjedzie Pan samochodem to będziemy myśleć co dalej" i zasadniczo jeśli nie ma sprzętu nic nie zrobi a ja się będę z nim bujał. W końcu LPG które planowałem zarzucić: BRC powiedziało że nie ma możliwości i nie podejmą się przeróbki BMW E60 w specyfikacji US - generalnie gość tak dyskutował że wynikało iż już złe dośw. z tym mieli. Cytuję "Jakby Pan przyjechał Europejczykiem to nie ma problemu wsadzimy gaz i bardzo ładnie to na gazie chodzi, Pan XYZ (znany mi) posiada taką instalację w 3.0i i zrobił już na niej 90.000km)" -

PS nawet nie wiedziałem że jego BMW jest na gaz :)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ja Ci powiem tak: :)

1) Przednie lampy jak sam napisałeś, CA = EU, a nawet jeżeli nie to idealny komplet ksenonów masz za 2000 zł góra, oj straszny wydatek przy zakupie auta o 30-40 tys zł poniżej ceny europejskiej

2) Przeprogramowanie radia na parzyste częstotliwości to jakieś 5 minut roboty, podłączasz kompa i gotowe. :)

3) Wymiana zegarów.. po co??? a nawet jeżeli byś już się uparł to wymieniasz tarczę prędkościomierza, chociaż nadal nie wiem po co, bo km/h są.

4) Jakie DVD??? Pomijam, że pewnie zmiana strefy to też 5 min roboty z kompa, ale jakie DVD się pytam??? Jak myślisz, że na Navi Prof odbierasz sobie filmy to Cię zapewniam, że nie.

5) Brak chłodnicy skrzyni biegów to faktycznie w modelach z USA czasami jest problem ale akurat E60 to nie dotyczy.

6) Ciągle się zastanawiam z jakimi matołami rozmawiałeś i czy oni w ogóle kiedyś widzieli BMW z USA, bo mam wrażenie, że nie. E60 nie ma żadnych odblasków na zderzaku i nigdy nie miało. A pomarańczowe obrysówki na szczycie reflektorów przednich ma każde E60 europejskie.

7) Faktycznie czasami auto modelowo 2006 może mieć datę produkcji 2005. Jeżeli jednak ma datę pierwszej rej 2006 to jaki to problem? A czy kupując auto z EU wiesz jaka jest jego data produkcji??? Czy jest to gdziekolwiek napisane w jakichkolwiek dokumentach??? To debilny wymysł stosowany tylko w Polsce. Przy żadnym samochodzie z EU nie masz podanej daty produkcji. Zresztą jak już się uprzesz na auto z datą produkcji 2006 to takie znajdziesz i kupisz i tyle. Po za tym każde auto modelowo 2006 i z rej 2006 z USA rejestrujesz w PL jako 2006.

8) To co napisałeś na koniec o elektronice komputera itd to są bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. To, że w ASO bajki opowiadają to normalne i po prostu trzeba omijać jełopów z daleka, ale że ktoś kto ponoć zna się na BMW a nie pracuje w ASO brednie takie opowiada, to już nie rozumiem. "elektronika komputera i związane z tym oprogramowanie i sterowanie - bardzo kosztowne przeprogramowanie nie dające 100% pewności że coś nie wyskoczy" chciałbym spytać debila, który to powiedział co miał na myśli. Pewnie nawet nie jest w stanie tego wytłumaczyć. :)

 

Pana od gazu pozdrów. :) I powiedz, że jak czegoś nie robił i nie widział na oczy, to niech się nie wypowiada bo się ośmiesza. :)

 

W jakim Ty mieście mieszkasz? W Wąchocku czy co, że masz tam takich speców??? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po za tym każde auto modelowo 2006 i z rej 2006 z USA rejestrujesz w PL jako 2006.

Małe uściślenie. Tak, chyba, że auto będzie miało pierwszą rejestrację np w połowie stycznia. UM mają teraz taką dyrektywę, że auta, które są rejestrowane na początku roku mają być sprawdzane u importerów, czy rzeczywiście jest to rocznik z rejestracji auta, czy jednak z poprzedniego roku. Wychodzą z założenia, że auto nie mogło być wyprodukowane i zarejestrowane w ciągu 2-3 tygodni, dlatego takie procedury. Skąd wiem? Bo sam przez to przeszedłem. Miałem auto kupione z rejestracją 26 styczeń 2009, więc postanowili wysłać zapytanie do importera o rocznik samochodu i okazało się, że produkcja 26.12.2008 i niestety w dowodzie mam rok produkcji 2008.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie sytuacja zrobiła się patowa na temat E60 z USA i ani prezesio ani mmw nie są dla mnie wiarygodnym sprawdzonym źródłem.Jedynie osoba która juz jakiś spory czas użytkuje takie auto w Polsce i jest bezstronna(ale własne auto nie wujka nie znajomego nie na handel) mogłaby by nam szczerze opowiedzieć jak to jest miec E60 z USA.Na razie E60 z USA to ja widze tylko stojące w komisach.

Ale jak widać na forum chyba nie ma kogoś takiego albo nie zauważyłem.Więc ciągle dyskusja o wojnie jak na świecie spokojnie.

hej

A tak na logikę biorąc to czemu BMW z USA można mieć taniej niż z De a nie stoją za tam kolejki.Tylko jak sie wejdzie do komisów to stoji tego od pyty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam to co napisał *Prezioso* kiedyś wypytywałem w Aso o X3 z Usa i to samo (90%)mi powiedzieli.Podejrzewam że jeżeli to do końca nie prawda to maja jaką dyrektywę żeby tak mówić i odstraszać.Zostaje jeszcze kwestia świateł przeciwmgielnych tylnich - też nie każda ma i mogą być problemy z przeglądem!.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A tak na logikę biorąc to czemu BMW z USA można mieć taniej niż z De a nie stoją za tam kolejki.Tylko jak sie wejdzie do komisów to stoji tego od pyty?

 

wcale nie jest tak taniej, chyba, ze samochod byl po powodzi itp., teraz byc moze trafiaja sie samochody z licytacji - kryzys, ludzie nie placa raty itd., ale przepasci cenowej nie ma

 

jakis czas temu sprawdzalem realne koszty sprowadzenia bmw z us (mi z researchu faktycznie wyszlo, ze roznice sa niewielkie i w wiekszosci wypadkow do zniwelowania) i niestety z ogolnymi kosztami zakupu + sprowadzenia nie jest tak rozowo

 

w ogole nie rozumiem zapytania zalozyciela watku - jesli chce sprowadzic samochod na mienie przesiedlencze, to samochod bedzie mial za rok (ktos go musi kupic w us, uzytkowac go przez pol roku, trzeba go pozniej przetransportowac itd.), wedlug mnie to bez sensu przy takiej polce cenowej

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezioso zadzwon tam, bardzo dobry serwis i dobry elektronik... jak potwierdza to co ci mowili w aso i innych servisach to nawet sie nie lap za wersje US tel: 071 387 82 82

w ASO moga rozne rzeczy gadac i nie zawsze nalezy ich sluchac choc osobiscie tez nie sadze zeby wszystko bylo takie samo jak twierdzi mmw, ktory nie wie, ze np date produkcji e60 mozna bez problemu sprawdzic chocby auto pochodzilo z wysp dziewiczych :wink: taka data czasami jest wazna bo producenci czesto nanosza poprawki z biegiem czasu w autach i nie chodzi tu tylko o lift ogolny, no i mam identyczne zdanie jak tora, te auta z US u nas sa tez duzo tansze, moze nie az tak jak Prezioso moze kupic ale jednak sa i stoja, kupic takie auto nie problem ale sprzedac juz wiekszy a sprzedac w dobrej kasie to nierealne chyba zeby odrazu chcial to puscic do ludzi to swoje by pewnie odzyskal choc glowy bym za to nie dal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w sprawie kogoś kto ma BMW z USA jedynie pamietam na forum jak ktoś miał 6 z USA i kłopot ze stacyjką.Wymienili mu "pół auta" żeby się jakoś dogadać z jankeską bmką.A z tego co wiem to 6 jest na podzespołach 5.

hej

Edytowane przez tora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na logikę biorąc to czemu BMW z USA można mieć taniej niż z De a nie stoją za tam kolejki.Tylko jak sie wejdzie do komisów to stoji tego od pyty?

 

Nie przesadzasz? W całej Polsce w komisach jest moze, najwyzej, kilkanascie E60 z Ameryki... a dlaczego nie stoja za nimi kolejki? Pewnie z tego samego powodu, co za innymi autami z USA innych marek - zapewne (bo nie znam statystyk) 95% aut jest po ciezkich wypadkach lub po powodziach. Tak samo jest z Subaru Legacy, czy Subaru Impreza czy Mazda 6. 99% z USA to okropne sztrucle odbudowane byle jak na handel. To jak za czyms takim maja stac kolejki?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irko dziękuję za kontakt zadzwoniłem i otrzymałem mniej więcej potwierdzenie tego co pisał MWV (szacunek widzę że masz wiedzę i doświadczenie). Lampy CA=EU, radio kein problem, przełożenie mph/kmh i F na *C żaden problem, mechanika bez zmian - identyczne podzespoły.

Jedynie co się może pojawić (nie ważne czy na LPG czy na benzynie) to check engine i wynika to z wyśrubowanych norm spalin obowiązujących w US. Ponoć auto co najwyżej będzie świecić kontrolką i wkurzać kierowcę :) i nie powinno stanąć ani odmówić posłuszeństwa ale tego nikt nie zagwarantuje. Gdzies już o tym czytałem i potrafi to wyskoczyć nawet na Pb, wtedy kiedy paliwo jest beznadziejnej jakości i spalanie nie jest rewelacyjne - a na jakość paliwa w Polsce nie mamy wpływu. Mogą wystąpić również problemy z działaniem SATNAV i radia sparowanego razem - więc lepiej szukać radia w standardzie (a gdyby nie grały CD można to przestroić)

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie co się może pojawić (nie ważne czy na LPG czy na benzynie) to check engine i wynika to z wyśrubowanych norm spalin obowiązujących w US. Ponoć auto co najwyżej będzie świecić kontrolką i wkurzać kierowcę :) i nie powinno stanąć ani odmówić posłuszeństwa ale tego nikt nie zagwarantuje. Gdzies już o tym czytałem i potrafi to wyskoczyć nawet na Pb, wtedy kiedy paliwo jest beznadziejnej jakości i spalanie nie jest rewelacyjne - a na jakość paliwa w Polsce nie mamy wpływu.

 

nie wiem czy dobrze mysle ale domyslam sie, ze chodzi o blad "increased emission", ktory nawet w wesjach EU wystepuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Małe uściślenie. Tak, chyba, że auto będzie miało pierwszą rejestrację np w połowie stycznia. UM mają teraz taką dyrektywę, że auta, które są rejestrowane na początku roku mają być sprawdzane u importerów, czy rzeczywiście jest to rocznik z rejestracji auta, czy jednak z poprzedniego roku. Wychodzą z założenia, że auto nie mogło być wyprodukowane i zarejestrowane w ciągu 2-3 tygodni, dlatego takie procedury. Skąd wiem? Bo sam przez to przeszedłem. Miałem auto kupione z rejestracją 26 styczeń 2009, więc postanowili wysłać zapytanie do importera o rocznik samochodu i okazało się, że produkcja 26.12.2008 i niestety w dowodzie mam rok produkcji 2008.

 

A to najwyraźniej zależy od Wydziału Komunikacji, bo w Łodzi miesiąc temu zarejestrowałem Merca z datą produkcji 06/2004 jako rocznik 2005 bo miał sprzedaż 2005.

 

Irko.. nic nie pisałem, że nie da się sprawdzić jaka była data produkcji auta więc mi nie wmawiaj niekompetencji. Jak sprowadzisz z Niemiec auto z datą pierwszej rejestracji 05.01.2006 to wpiszą Ci datę produkcji 2006 bo w briefie nowym nie ma daty produkcji, na aucie nigdzie nie ma podanej (w USA uczciwiej to jest bo na naklejce jest data produkcji) a w serwisie będzie do sprawdzenia, że zostało wyprodukowane np. we wrześniu 2005, więc nie tylko w USA tak jest. Po prostu w Polsce jest idiotyczny przepis z tą datą produkcji, który powoduje też te bezsensowne wyprzedaże aut z rocznika starszego itd.

 

Co do błędów Check Engine z powodu problemów z paliwem to czasami tak jest ale rzadko. Wystarczy lać paliwo jakie jest zalecane i jeżeli auto jest z CA to dobrze dokręcać korek paliwa bo jest tam system sprawdzający szczelność zbiornika.

 

W całej Polsce w komisach jest moze, najwyzej, kilkanascie E60 z Ameryki... a dlaczego nie stoja za nimi kolejki? Pewnie z tego samego powodu, co za innymi autami z USA innych marek - zapewne (bo nie znam statystyk) 95% aut jest po ciezkich wypadkach lub po powodziach. Tak samo jest z Subaru Legacy, czy Subaru Impreza czy Mazda 6. 99% z USA to okropne sztrucle odbudowane byle jak na handel. To jak za czyms takim maja stac kolejki?

 

Dokładnie jest tak jak piszesz. Niskie ceny nie wynikają aż tak z pochodzenia auta co bardziej z jego przeszłości wypadkowej, bo mało aut z USA zostało sprowadzonych bezwypadkowych bo to się opłacało tylko w krótkim okresie czasu gdy dolar był zbliżony do 2 zł.

 

Fajnie, ze koledze Prezioso w końcu ktoś z głową potwierdził moje słowa. Ja nie wymyślam sobie tych teorii tylko mam je potwierdzone własnym doświadczeniem i przed wszystkim doświadczeniem wieloletnim mojego znajomego, który ma jeden z lepszych serwisów samochodowych w Łodzi, a oni przerabiają miesięcznie dziesiątki aut z EU i USA i to głównie tych lepszych jak BMW, Merc, Porsche itd.

 

Aktualnie z USA opłaca się ściągać tylko auta rozbite i to wcale nie wychodzi się dużo dużo taniej niż z EU. Różnica sytuacji polega na tym, że kolega Prezioso ma super możliwość sprowadzenia auta bez żadnych opłat celno-podatkowych, które stanowią gigantyczne obciążenie wpływające na łączną cenę sprowadzenia auta z USA. Ja na jego miejscu bym się nie zastanawiał, ale decyzja ostatecznie należy do niego. Ja mu bardzo chętnie pomogę w przystosowaniu tego auta do EU lub jak nie zdecyduje się to do bezpiecznego zakupu E60 z EU i tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

date produkcji masz w menu samochodu (miesic i rok o ile pamietam), nie potrzeba nalepki, ktora mozna zmodyfikowac oraz w numerze vin tylko trzeba wtedy miec w glowie poszczegolne cyferki vinu :wink:

A czy kupując auto z EU wiesz jaka jest jego data produkcji???
ja wiem, ty widocznie nie, lub naucz sie poprawnie formulowac swoje wypowiedzi i poprawnie interpretowac posty innych a unikniemy nieporozumien...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.