Skocz do zawartości

Problem z moca


tediq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukalem czegos na forum ale nie znalazłęm.

Mam niestety problem z moja bumą i nie wiem co jej jest :?

Wkreca sie na obroty normalnie ale tak jak by tracila moc od 4 tys. obrotów

Myślałem ze to filtr paliwa ale wymieniłem i dalej to samo. Silnik m50b25tu

Od kąd ja kupiłem ma filtr stożkowy mozliwe ze to przez niego? Bo słyszałem

ze stożki mogą powodować nawet spadek mocy jak są żle dopasowane.

 

Z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko czy sam stożek może powodować, aż taka różnicę, nawet jak jest źle zamontowany(chyba,ze był zakładany z 5 lat temu i do tej pory nikt się tym nie interesował). Ja bym zaczął od restartu komputera, jak to nie pomoże, to zacząłbym podejrzewać pompę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytalem gdzies w jakiejs z gazet motoryzacyjnych ze filtr stozkowy szybko psuje silnik. filtr taki jest tak zrobiony zeby jak najmniej stawial opor przeplywajacemu powietrzu czyli na moj rozum nie filtruje tak dobrze powietrza jak normalny zwykly filtr. powinien byc bardzo czesto konsrewowany czyli myty i nasaczany olejem do tego przeznaczonym. jak zmienieniamy filtr zwykly co 10000 km to widac jaki jest on brudny z w szczegulnosci jak sie wymienia go pozna jestienia. ja bym zaczal od cisnienia na cylindrach tam bym szukal przyczyn spadku mocy. ale to moje zdanie i informacje wyczytane w jednej z gazet
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz ten stożek zaraz za przpływka to bym go od razu wyrzucił i wstawił seryjny bo tak jak koledzy wyzej piszą, pewnie ciągnie ciepłe powietrze z komory silnika i nic nie poprawia a pogarsza... Chociaż nie sądze by był to odczuwalny spadek mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm od ok 3,5 tys/obr zalacza sie vanos, powinna ciagnac mocniej a nie slabiej, moze cos z nim nie gra??!! :roll:

Co ty za herezje opowiadasz :twisted: Vanos dziala w niskich obrotach od ok 1500 do 3500-4000

Co do kolegi to filtr musialby miec z 5 lat i moze byc zapchany moze to byc wina takze uszkodzonej przeplywki albo co gorsze pompy paliwa lub wtryskiwaczy Ja bym sprawdzil najpierw pompe i wtryski bo najgorsze jak silnik dostaje powietrze a paliwka nie ma Dochodzi wtedy do spalania stukowego i Silnik RIP w krotkim czasie

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
hmm od ok 3,5 tys/obr zalacza sie vanos, powinna ciagnac mocniej a nie slabiej, moze cos z nim nie gra??!! :roll:

Co ty za herezje opowiadasz :twisted: Vanos dziala w niskich obrotach od ok 1500 do 3500-4000

Co do kolegi to filtr musialby miec z 5 lat i moze byc zapchany moze to byc wina takze uszkodzonej przeplywki albo co gorsze pompy paliwa lub wtryskiwaczy Ja bym sprawdzil najpierw pompe i wtryski bo najgorsze jak silnik dostaje powietrze a paliwka nie ma Dochodzi wtedy do spalania stukowego i Silnik RIP w krotkim czasie

 

Ale o ile się nie mylę to zadaniem Vanosa jest danie momentu na niskich obrotach i mocy na wysokich. Czy nei może być tak że vanos nie przestawia się po przekroczeniu tych 3.5tys obrotów i zostaje jak jak by byl na niskich????? Wiem że wariator od vanosa lubi płatać różne figle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale podejrzewam przepływkę. Zmiana filtra na sportowy, pewnie miernej jakości, bo mało kto kupi wkład lub stożek k&n za ok 250-300 pln i syf po prostu zniszczył wrażliwą przepływkę. Jak ktoś wie jak działa przepływka to wie jak wazny jest dobrej jakości filtr. Na początek wrociłbym do ori filtra oraz wyczyścił przepływkę. być może starczy samo czyszczenie. Można spróbować zmienic przepływkę na sprawną z innego samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem oryginalna obudowę filtra i co sie okazało nie pasuje. ;/

średnica otworu w obudowie jest większa niż w przeplywce. Inteligent przede mna zeby zalozyc

ten niby sportowy stożek zmienił przeplywke na mniejsza pewnie z mniejszego silnika ;/ (nie rozumie takich)

A możliwe ze to przez ta przeplywke mam problemy z moca? Bylem tez na kompie i wykazalo mi bledy na 1 i 6 cewce. Ale dziwi mnie to ze dopiero od 4 tys swiruje a tak chodzi idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm od ok 3,5 tys/obr zalacza sie vanos, powinna ciagnac mocniej a nie slabiej, moze cos z nim nie gra??!! :roll:

Co ty za herezje opowiadasz :twisted: Vanos dziala w niskich obrotach od ok 1500 do 3500-4000

Co do kolegi to filtr musialby miec z 5 lat i moze byc zapchany moze to byc wina takze uszkodzonej przeplywki albo co gorsze pompy paliwa lub wtryskiwaczy Ja bym sprawdzil najpierw pompe i wtryski bo najgorsze jak silnik dostaje powietrze a paliwka nie ma Dochodzi wtedy do spalania stukowego i Silnik RIP w krotkim czasie

 

Ale o ile się nie mylę to zadaniem Vanosa jest danie momentu na niskich obrotach i mocy na wysokich. Czy nei może być tak że vanos nie przestawia się po przekroczeniu tych 3.5tys obrotów i zostaje jak jak by byl na niskich????? Wiem że wariator od vanosa lubi płatać różne figle...

 

Zwykly vanos dziala w pozycji on/off czyli na niskich obrotach przyspiesza walek ssacy o 12,5 st po przekroczeniu 3500-4000 tys obr wraca w pozycje wyjsciowa :cool2: Vanos ma glowwnie poprawic moment na niskich i ograniczyc spalanie paliwka :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
no pewnie i masz rację, ale co jest gdy ten vanos się zatnie na tych niskich obrotach i nie chce wskoczyć w normalną fazę??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy czeka dosc kosztowna naprawa ktora zepsuje 85 procent mechanikow w PL Vanos bedzie grzechotal A w komorze spalania bedzie coraz wiecej spalin a mniej powietrza i paliwa co przelozy sie na wyraznie gorsze osiagi

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanko. wymieniałem cewkę w swoim bmw i coś mnie zdziwiło. Pomiedzy każda z cewek mam mostki czy to normalne? Czytałem temat jak wymieniać swiece i tam na zdjeciach poglądowych tego nie było owszem byl ale tylko ten sznurek przy 1 cewce . Po co ktoś by miał mostkowa cewki? 1z2 2z3 itd Czy jak sciagne te mostki moze sie cos stac?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy gadacie na temat Vanosa.Naprawa tego jeśli chodzi o mechanike to jest proste jak budowa cepa. Vanos,vanos....Chłopy mam wrażenie jak by mit powstał o tym . Nikt nie rozbierał ale wszyscy sie boją,bo ploty słyszeli.W dziale Zrób to sam zamieściłem schemat i foto story jak go rozebrać i poskładać.Jeszcze tylko znajde opis jak zrobić narzędzie do blokady wałków,które tez idzie samemu zrobić .Czasem mnie wnerwia mitologia. :duh:

 

Zrób fotke z tymi cewkami i wtedy zadziałamy

 

Generalnie ma byc tak że: na pierwszej i ostatniej musisz mieć podpięta masę i przykręcone śrubami mocującymi cewki.Na 3ciej od przodu ma być podpięta masa idąca do szyny skąd wychodzą wszystkie przewody i wtyczki do cewek zapłonowych.Nie ma prawa być jakiś innych rzeźb.A jeszcze jedno .czy masz gaz??? Jeżeli tak i to sekwencje to bardzo możliwe że właśnie tam są podpięte przewody do tego by w odpowiednim czasie poszłedł impuls do kompa od gazu.Miałem taką instalacje w Volvie.Ale mogę się mylić

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy gadacie na temat Vanosa.Naprawa tego jeśli chodzi o mechanike to jest proste jak budowa cepa. Vanos,vanos....Chłopy mam wrażenie jak by mit powstał o tym . Nikt nie rozbierał ale wszyscy sie boją,bo ploty słyszeli.W dziale Zrób to sam zamieściłem schemat i foto story jak go rozebrać i poskładać.Jeszcze tylko znajde opis jak zrobić narzędzie do blokady wałków,które tez idzie samemu zrobić .Czasem mnie wnerwia mitologia. :duh:

 

Kolego Vanos nie jest skomplikowany ale rozebralem pare silnikow M50/52 i niestety bo sprawdzeniu czemu zle chodzil okazalo sie ze cepa tez da sie zle zlozyc blokowanie walkow dla mnie jest bezcelowe lepiej na biezaco ustawic wtedy ma sie pewnosc ze jest dobrze co z tego ze zablokuje sie walki jesli juz wczesniej byly zle ustawione

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz racje. Brałem pod uwagę silniki w których z Vanosem jeszcze nic sie nie robiło ,choć pewnie ciężko to stwierdzić szczególnie w polsce :mrgreen: .W momencie kiedy zablokujemy wszystkie części tj wał ,wałki,i napinacz i są na swoim miejscu wtedy wychodzi na jaw czy jest dobrze ustawiony
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam gazu. Ok zrobię fotkę i zamieszczę ja tu. Dalej mam problem z ta moca. Na kompie wyszlo ze cos jest z 1 i 6 cewka. Ogladalem to dzisiaj i nie wiem czemu ale w 1 i 2 gnieździe ze świecami stała woda a myślałem ze będzie tam olej. Wiadomo by bylo wtedy ze to uszczelka pod pokrywa zaworów. Wyczyściłem i osuszyłem gniazda wymienilem 1 i 6 cewke ale nadal mam ten sam problem czasami nie chodzi rowno na gary i od 4 tys traci moc mimo ze na obroty sie wkreca. ;/ (cewki z rozbiórki) A mam jeszcze jedno pytanko czy np jak wykręcę świece włożę do cewki to przy zetknięciu z blokiem silnika sprawdzę czy jest iskra? Moge sprawdzić tak czy cewka jest dobra? Z gory dzieki za wszelka pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie cewki pracują ale jak widac że było coś grzebane i ta masa przerabiana no to cos moim zdaniem z przewodami .Zdejmij 1 i 6tą i sprawdź czy jest iskra ale raczej będzie bo słyszałbyś że nie działa na 6 cyl.Jeżeli zamieniłeś cewki i efekt ten sam to sprawdź jeszcze wtryski no chyba że komp definitywnie wskazuje na cewki. Moim zdaniem diabeł tkwi w tych podpięciach na lewo.Komp dostaje błędne info co do napięcia na tych cewkach
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.