Skocz do zawartości

nacinane i nawiercane tarcze do 530d


kukis84

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli przekopiesz forum to dowiesz się, że z nacinanych tarcz do e39 nalezy unikać ATE bo się krzywią i powodują inne cyrki w zawieszeniu/prowadzeniu auta.

Co do Zimmermannów - 2 tygodnie temu zmieniłem przednie tarcze na tą właśnie markę (co prawda nie nawiercane/nacinane) + klocki kierunkowe Textar - jest cicho, nic nie piszczy, nie wibruje, hamują bardzo ładnie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem EBC turbo groove tylko sa dosc drogie do tego klocki green stuff http://moto.allegro.pl/item903656944_ebc_turbo_groove_sport_bmw_e39_nacinane_warszawa.html

 

zimmermany sie chowaja mialem kiedys sportowe nawiercane i pokrzywily sie takze nie polecam dla mnie shit

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem EBC turbo groove tylko sa dosc drogie do tego klocki green stuff http://moto.allegro.pl/item903656944_ebc_turbo_groove_sport_bmw_e39_nacinane_warszawa.html

 

zimmermany sie chowaja mialem kiedys sportowe nawiercane i pokrzywily sie takze nie polecam dla mnie shit

A jakie klocki miałeś przy tych tarczach Zimmermann?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem moim zdaniem i tak nie powinny sie pokrzywic

 

powinny czy nie powinny to jedna sprawa, a druga jest taka, że twardość klockow i tarcz trzeba ze sobą zgrać, bo inaczej hamulce nie będą ani specjalnie mocne ani specjalnie żywotne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, co do klocków do tarcz zwykłych, nieważne, czy wiercone czy nie, najlepiej zakładać to co zaleca OE. Do E39 na przód serwis zaleca Jurid-y. 573002J-AS to klocek o jakości OE do tarczy o śr. 296 mm. Jeśli ktoś ma tarczę o śr. 324 mm to klocek 571837J-AS. Na tył serwis zaleca Textar-y, ale ta marka robi inną jakość dla OE, a inną na aftermarket. Założyłem kiedyś na tył Textar-y kupione w hurtowni i po 300 km wywaliłem, bo piszczały. Po założeniu Jurid-ów problem zniknął. Na zestawieniu tarcz Zimmermana i klocków Jurid zrobiłem już ok. 50 tkm i mogę powiedzieć, że tarcza nie wykazuje prawie żadnego zużycia, nie ma taż bicia, a hamulec jest miękki i bardzo skuteczny. Klocki po takim przebiegu mam zużyte w ok. połowie, co uważam za rewelacyjny wynik, bo do tej pory nie udało mi się przejechać więcej niż 30 - 40 tkm na komplecie przednim (wcześniej zakładałem klocki ATE). Za duży plus tych klocków uważam też małe pylenie, prawie nie widoczne na felgach. Co ważne, tarcze Zimmerman mają powłokę antykorozyjną, co chroni je przed rdzewieniem (zwężaniem) kanałów chłodzących. Polecam wszystkim taki zestaw zwłaszcza, że nie jest on wcale drogi, tarcze przednie nie wiercone kosztują ok. 160 zł/szt, wiercone już ok. 280 zł/szt, a klocki 573002J-AS ok. 190 zł/kpl.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam by kolega nie kupował żadnych sportowych tarcz i klocków do swojego auta, nawiercanych i innych cudaków, ponieważ hamulce sportowe są do samochodów sportowych, są stworzone do pracy w wysokich temperaturach

poza tym często te otworki zaczynają pękać

wiele osób, serwisantow uważa, że sportowe nie warto do seryjnych samochodów, po prostu szkoda kasy, po to by tylko wyglądały

kup zwykłe tarcze zimmermann oraz klocki tejże firmy, ew. textar lub jurid, wyjdzie to najekonomiczniej i najlepiej,

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uważam by kolega nie kupował żadnych sportowych tarcz i klocków do swojego auta, nawiercanych i innych cudaków, ponieważ hamulce sportowe są do samochodów sportowych, są stworzone do pracy w wysokich temperaturach

poza tym często te otworki zaczynają pękać

wiele osób, serwisantow uważa, że sportowe nie warto do seryjnych samochodów, po prostu szkoda kasy, po to by tylko wyglądały

kup zwykłe tarcze zimmermann oraz klocki tejże firmy, ew. textar lub jurid, wyjdzie to najekonomiczniej i najlepiej,

pozdr

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Od kiedy padły mi oryginalne tarcze przerabiałem ATE które wytrzymały 2 tygodnie

Kolejne Zimmermany na 2 miesiące.

Kupiłem oryginały w ASO i też szybko się skrzywiły.

Gwarancyjnie wymienili mi na drugi kpl w ASO i chwilowo mam spokój - czyli jakieś 4 tys km

Tarcze nie wiem jakiej firmy ale klocki to Juridy JAS

Ciężki temat z tymi tarczami w E39a zwłaszcza w poliftowych większych z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

tarcze nawiercane przy otworach będą pękały, szczególnie jeśli często są brutalnie traktowane lub założone są zbyt twarde klocki

pęknięcia te nie są groźne, szczególnie te kilku milimetrowe, niebezpieczne są te które zbliżają się do końca tarczy, trzeba kontrolować stan takich tarcz

 

ja mam polsie Mikody nacinane i nawiercane + klocki ATE i jestem bardzo zadowolony, hamulce są naprawdę niezłe, nawet jak się je mocno pokatuje, wadą jest szybkie zużywanie tarcz, ale przy tej cenie nie jest to jakiś wielki problem, pęknięć żadnych nie zaobserwowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.