Skocz do zawartości

[E87] - 120d Wymiana świec żarowych


pavel3d

Rekomendowane odpowiedzi

Jest kolega na forum, który zajmuje się regeneracją tychże sterowników. Kupisz nowy to prędzej czy później znowu padnie, a gość daje dożywotnią gwarancję :) W dodatku liczy sobie za naprawę ok. 4 razy mniej niż kosztuje nowy sterownik. Sam regenerowałem u niego i jestem bardzo zadowolony :lol:

Po czym poznać co jest padnięte to ładnie wytłumaczył kolega Sweeper :)

 

Z tym 4x to bym nie przesadzał ;) za beru zapłaciłem 230zł, wydaje mi się, że akurat przy tym elemencie nie trzeba ori kupować za ponad 400zł. Roger pewnie weźmie 90zł +przesyłka, czekanie i zabawa, bo po wyciągnięciu części auto nie będzie zdatne do użytkowania. Jak ktoś chce to mogę sprzedać komuś za grosze mój sterownik ori uszkodzony i sobie zregeneruje tak aby nie musiał mieć przestoju podczas naprawy ;) Auto ma już tyle lat, że myślę, że te sterowniki 6-8 lat wytrzymują więc dożywotnia gwarancja w tym przypadku jest średnim plusem ;) wydaje mi się, że gra nie warta świeczki po prostu, lepiej mieć część nową.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od spodu auta, pod zdjęciu plastikowej osłony silnika, po stronie kierowcy, znajduje się taka jakby metalowa półeczka. Trzeba ją odkręcić i oczom ukaże się sterownik. Gdzieś na forum widziałem DIY do e91 (w jedynce jest tak samo) ze zdjęciami - także poszukaj sobie i wszystko Ci się rozjaśni :)

 

Tu masz link: viewtopic.php?f=15&t=152003

 

Dzięki

Wyjaśniło już wiem jak podejść do tego , wydaje mi się że lepiej nowy kupić beru na allegro 225zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witajcie !! Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Od 3 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 120d 163 km. Sprowadziłem go z Niemiec osobiście. Jest w niej autentyczny przebieg 160 tyś km. Od nie dawnia, gdy pojawiły się niższe temperatury moja biemdablju podczas odpalania trzęsie przez około 10 sekund budą i trochę bardziej kopci, tzn widzę w lusterku wstecznym :) Czy to mogą być świece czy bardziej moduł świec? dodam że na zegarach nie pojawia się żadna kontrolka z problemem. Dodam że świece nie były wymieniane od nowości ! sic ! Jaki komputer po podpięciu pokaże w czym leży problem ? jak to sprawdzić najtańszym kosztem że jest walnięta jedna z tych rzeczy ? jak wygląda ewentualna wymiana świec ( czy trzeba kanał i nową uszczelką kolektora wydechowego przy ewentualnej potrzebie ściągnięcia )?

Czy mogą to być też przewody? z góry dziękuję za podpowiedzi. Dodam że trochę próbuję pomajsterkować od kilku lat i wolałbym wymienić takie rzeczy sam, choć słyszałem że gwinty w głowicy lubią się ukręcać...ale nie w BMW, więc nie wiem... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa rzeczy ktore sie samemu wymienia a sa takie ktore warto zlecic :)

Swiece naleza wlasnie do takich czesci ze moga sprawic niespodzianke nawet mechanikowi z wieloletnim doswiadczeniem wiec za kilkadziesiat zlotych nie warto ryzykowac.

Po kupnie auta trzeba wymienic swiece,olej,filtry,paski,plyn chlodniczy czy sprawdzic szczelnosc klimatyzacji(ilosc srodka z olejem) i wywazenie opon.

Ja zawsze dodatkowo piore tapicerke co by usunac zapach poprzedniego wlasciciela.

W starym samochodzie teoretycznie wszystko moze byc zuzyte i nie dowiesz sie tego zanim nie dokonasz wymiany.

BMW z reguly zle reaguje na niskie temperatury a i paliwo moze byc tego przyczyna.

Warto tankowac paliwo na duzej stacji(conajmniej pol zbiornika zima) od czasu do czasu stosujac srodki wypierajace wode z oleju napedowego. (stp diesel czy liqui molly)

 

PS.Najtanszy koszt nie wchodzi w gre bo zima sie zbliza :)

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniles sam sterownik bez swiec?

Ja bym raczej jednak wymienial w odwrotnej kolejnosci bo swiece sa wazniejsze niz ten sterownik.

Przy takim przebiegu to zapewne 2 lub 3 sa spalone.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko że jeden spec powiedział że INPA mówi iż 4 świece są dobre, więc wymieniłem sterownik...no a dzisiaj poszła na wymianę świec. Czyli akumulator + sterownik + świece + filtr paliwa, czyli zima nie będzie mi już straszna !:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jestes ze slaska zapraszam mozemy pod inpe podpiac sprawdzimy jak wtryski jakie wbledy w aucie sie pojawiaja oczywiscie free.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruje wlac jeszcze do oleju napedowego srodek do czyszczenia wtryskiwaczy.

(xeramic pomaranczowy lub liqui moly diesel spulung)

 

Aplikacja na max 10 litrow,wyjezdzic(oczywiscie nie do zera :) ) a potem wlac olej napedowy statoil dieselgold arktyczny ktory jest bez zadnych bio komponentow…

 

Ciekawostka :

 

https://www.youtube.com/watch?v=QeFF0PfFyi4

Edytowane przez KumatyWujek
MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zniknął po wymianie świec żarowych, jedna była walnięta, przez to szarpało budą i zakopcił gdy silnik był zimny.

Czyli moduł i przepływomierz które wcześniej wymieniłem były dobre. KumatyWujku czy środki do czyszczenia wtrysków na pewno pomagają? różne na ten temat są opinie. Jaki dokładnie najlepiej kupić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RHEA opinie sa rozne tak samo jak rozne srodki sa zastosowane…

Wyzej masz filmik jak rozny moze byc zimowy olej napedowy ktory dla wielu osob jest identyczny :)

Ja stosuje dodatki od 18 lat w roznych autach i sobie chwale ich dzialanie choc rzeczywiscie nie dzialaja w kazdym przypadku ( zazwyczaj przy nowych lub maksymalnie dobitych silnikach ich dzialanie jest ograniczone)

(xeramic pomaranczowy lub LM diesel spulung ,nie kupuj stp)

 

 

Bylo juz kilka tematow o tym na forum :

 

http://acthxtg.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=218087

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=3&t=77464

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@krzysiek

Jeden wtrysk lekko odstaje od reszty, ale mieści się w normie. Podjadę z ciekawości, różnych opinii się naczytałem, może wydłużę żywotność przy przebiegu 270k :)

dwie czy tam trzy stówki to też nie majątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdecydowanie odradzam wtyyskiwanie czegokolwiek w dolot be uprzedniego mycia calego kolektora. poodkleja ci sie ta maź wpadnie do silnika i narobi chlewu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem po wymianie swiec zarowych?kupilem 4 szt Beru.samochod ciezko palil jak byly mrozy.

Sam zabralem sie za wymiane choc na forum mowili aby lomus to zlecic.

Czas wymiany ok 2 godzin,jest troche rozkrecania.Swiece wykrecily sie bez problemu.Trzeba bylo je tylko deliktanie odkrecac.

Teraz samochod pali super.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Po lifcie swiece kosztuja 85zl sztuka a przed liftem ok 40zl.

Z tego co pamietam to sa na 7V po lifcie i na 5V przed liftem.

 

np takie jak te :

 

http://allegro.pl/swieca-bosch-bmw-e81-e87-e90-e91-e60-f34-x3-x5-x6-i5973204504.html

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.