Skocz do zawartości

320d jak sprawdzic przeplywomierz ?


okpiotrok

Rekomendowane odpowiedzi

1. Laptop plus DIS

2. Zamiana z kolega co ma dobry

3. Pomiar parametrow woltomierzem (schematy gdzies na necie sa)

co do pkt. 3 to zwykły woltomierz chyba nie wystarczy do tego będzie potrzebny oscyloskop...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bez elektronicznych gadżetów:

3 bieg i KOCIOŁ! Ekonomizer MUSI się zamknąć w 20l aż do odcinki. To samo na 4 i 5 biegu. pozdr

 

Wybacz ale nie widziałem 320d cr która zamyka na ekonomizerze 20l na 5 biegu.

Na 3 i 4 tak ! Po " chipie" nawet za 20stke poleci. Ale na 5ce nie dojdzie do 20 nigdy.

 

Dodam jeszcze istotny fakt takie sprawdzanie może być wiarygodne gdy jesteśmy pewni że układ zasilania silnika w powietrze jest 100% sprawny. Przepływomierz mierzy to co zassie turbina i jeśli doładowanie nie jest właściwe ......czyli małe przepływomierz zmierzy mało. Auto również nie będzie jechać.

 

Idealnym rozwiązaniem jest podgląd parametrów mierzonych podczas jazdy programem diagnostycznym.

 

Zrzut z INPA 320d cr 150ps +

 

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/vd7401_przeplywka.jpg

 

Pozycja 1 to co oczekuje komputer . Pozycja 2 to co zmierzyła przepływka. Nawet jeśli układ doładowanie nie będzie sprawny przepływomierz powinien zmierzyć wartość przewidzianą w programie. W overbooscie jak widać zmierzy więcej to bardzo dobrze. Nie może zmierzyć mniej ,przy pomiarze 800 wyczuwalne zamulenie auta.

Pozdrawiam Krzysiek

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry Roger ale przeplywomierz ma mierzyc tyle ile jest ani za duzo ani za malo ! jak mierzy za malo to wiadomo co jest a jak za duzo jak na twojej fotce z inpy to silnik dostaje za duzo paliwa do powietrza i tez nie bedzie jezdzil jak trzeba ... jesli nie bedzie dopalal paliwa wszystko pojdzie w kat i dopiero zrobi sie kobyla po dluzszym czasie ... przy takiej roznicy jak masz na focie nawet DIS w tescie mowi o koniecznosci wymiany przeplywki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

tomaszf nie chcę się sprzeczać na codzień zajmuję się diagnostyką......... swoje wiem.

 

Dowiedz się co to jest overboost w doładowanym dieslu, czym się cechuje.

Wtedy zrozumiesz że mam rację.

 

przy takiej roznicy jak masz na focie nawet DIS w tescie mowi o koniecznosci wymiany przeplywki

 

Wybacz ale bzdury piszesz :duh:

 

Pierwszy obrazek pokazałem jako przykład i jest OK zaznaczyłem że to był pomiar 320d cr 150ps + czyli z "remapem" zrzut co prawda nie był zmierzony w overboście w odniesieniu do zadanego ciśnienia w nowym programie ale był zrobiony po przekroczeniu ciśnienia normalnie które jest zazwyczaj wpisane w seryjnym programie. Nie ma to jednak znaczenia zakładam że ktoś kto robi diagnostykę ma na tyle wiedzy że wie co to ciśnienie w kolektorze dolotowym i jak się to ma do masy powietrza zmierzonej przez przepływomierz.

 

Tutaj masz inną 320d podczas diagnostyki bez moda i zrzut zrobiony w szczycie overboosta i powiedz że coś jest nie tak ! Auto z seryjnym wsadem 100% sprawne !

 

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/zb2613_xx.jpg

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeszcze pozwolę sobie dodać zrzut tego samego auta w teście na wyższym biegu ...... naturalnie długo po zejściu z overboosta.

 

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/ka2885_ccc.jpg

 

Jak widać mniejsze ciśnienie mniejszy przepływ. Wszystko wręcz idealnie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tyle diagnostyki juz sie narobiles to odpal DISa zrob test air system i zobaczysz co przy 20% roznicy Ci powie = WYMIEN PRZEPLYWKE I ZROB PONOWNIE ADAPTACJE ... na pierwszym zdjeciu nie ma zadnego overboosta ... 1.4 to normalne doladowanie TC przy duzym obciazeniu ! ostatnie zdjecie dokladnie pokazuje ze przy stalym obciazeniu przeplywka ma pokazywac tyle ile chce komp ... nie za duzo nie za malo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

tomaszf ........... nie czytasz dokładnie!!

Zobacz co napisałem !

 

 

Pierwszy obrazek pokazałem jako przykład i jest OK zaznaczyłem że to był pomiar 320d cr 150ps + czyli z "remapem" zrzut co prawda nie był zmierzony w overboście w odniesieniu do zadanego ciśnienia w nowym programie ale był zrobiony po przekroczeniu ciśnienia normalnie które jest zazwyczaj wpisane w seryjnym programie.

 

 

W odniesieniu do seryjnej mapy która wymusza ustalenie ciśnienia na poziomie max 2,39788 bara

zmierzone ciśnienie w pierwszym zrzucie jest w boście osiągnęło 2,433 w odniesieniu do seryjnej mapy bost i przeładowanie. W odniesieniu do nowej mapy niedoładowanie ale zrzut nie był zrobiony w szczycie tylko podczas narastania. Gdyby był zrobiony sekundę później miał byś bosta i jeszcze większy pomiar na przepławce.

 

 

Dis podczas adaptacji o ile mi wiadomo podnosi obroty ale nie do 3600 i robi adaptacje bez obciążenia więc zakłada się w programie że sprawna przepływa ma zmierzyć przewidziany przepływ powietrza w odniesieniu do otwartego i zamkniętego układu EGR. Tak sprawdza się przepływkę beż angażowania turbiny ale nie zapomnij że zmęczona przepływka w niskim przedziale przepływu może mierzyć w granicach tolerancji ale przy wyższych obrotach i obciążeniu zaniżać.

 

I właśnie od tego zjawiska jak sądzę pojawiło się powiedzenie "słaba lub mocna seria"

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wybacz ale nie widziałem 320d cr która zamyka na ekonomizerze 20l na 5 biegu.Na 3 i 4 tak ! Po " chipie" nawet za 20stke poleci. Ale na 5ce nie dojdzie do 20 nigdy.

hej Krzysiek,

czyli jak u mnie zamyka ekonomizer w 20l na 5tym biegu z butem w podłodze tzn, że coś jest nie tak? Do tego licznik spalania przekłamuje bo pokazuje 12,5l/100, a pali 9,5l/100 (sprawdzane pod korek). Kiedyś się spotkałem z terminem "kalibracji" licznika. Czy to możliwe, żeby coś w moim liczniku się popierniczyło i teraz takie numery odwala?? pozdrawiam! Łukasz

 

Kolega Krzysiek pisał o 320d CR a ty nie masz takiego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale nie widziałem 320d cr która zamyka na ekonomizerze 20l na 5 biegu.Na 3 i 4 tak ! Po " chipie" nawet za 20stke poleci. Ale na 5ce nie dojdzie do 20 nigdy.

hej Krzysiek,

czyli jak u mnie zamyka ekonomizer w 20l na 5tym biegu z butem w podłodze tzn, że coś jest nie tak? Do tego licznik spalania przekłamuje bo pokazuje 12,5l/100, a pali 9,5l/100 (sprawdzane pod korek). Kiedyś się spotkałem z terminem "kalibracji" licznika. Czy to możliwe, żeby coś w moim liczniku się popierniczyło i teraz takie numery odwala?? pozdrawiam! Łukasz

 

Kolega Krzysiek pisał o 320d CR a ty nie masz takiego silnika.

 

Dosłownie trafna uwaga :cool2:

 

Nie dam głowy ....... bo może w wersji zasilanej vp44 ekonomizer idzie na 5 biegu do 20l na seryjnym sofcie. Nigdy nie jechałem 320d 136ps na 5 biegu z butem na ful.

Co do kalibracji jest taka opcja , niestety nie posiadam wiedzy w tym zakresie wiem jedno w E46 nie można wykonać tego z poziomu przycisków licznika.

DIS ma opcje kalibracji wskazań średniego spalania w pewnym zakresie ,niestety nigdy tego nie robiłem.

Wiem że zazwyczaj motory CR przekłamują jeśli chodzi o średnie spalanie ......... zaniżają od 1 do 1,5l na 100km.

 

 

Dodam jeszcze do tematu sprawdzenia przepływomierza że jeśli klient przyjedzie na sprawdzenie przepławki i zrobimy to w sposób opisany przez tomaszf

a w silniku będzie fizycznie odcięty EGR wyjdą bzdury i naturalnie "alert" .

 

Uważam że podgląd parametrów mierzonych jest jednym z lepszych sposobów diagnozowania auta.

Naturalnie można testować przepływke w warsztacie na stole pomiarowym .Jednak trzeba mieć sporo wiedzy z dziedziny elektroniki i stół pomiarowy z sporą dmuchawką .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze do tematu sprawdzenia przepływomierza że jeśli klient przyjedzie na sprawdzenie przepławki i zrobimy to w sposób opisany przez tomaszf a w silniku będzie fizycznie odcięty EGR wyjdą bzdury i naturalnie "alert"

 

to znaczy w jaki sposob ? DISem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze do tematu sprawdzenia przepływomierza że jeśli klient przyjedzie na sprawdzenie przepławki i zrobimy to w sposób opisany przez tomaszf a w silniku będzie fizycznie odcięty EGR wyjdą bzdury i naturalnie "alert"

 

to znaczy w jaki sposob ? DISem ?

 

Dziwne niby wiesz o co chodzi ale nie do końca............?

 

Nie pracuję w ASO też jestem ciekaw co oni na to ?

 

Dosyć powszechne jest zaślepianie EGR w dieslach nie tylko w BMW. Zazwyczaj ludzie kupują w naszym kraju auto z drugiej ręki i nie znają historii auta.

Często bywa że nawet nie wiedzą że poprzedni właściciel uniemożliwił układowi EGR wpuszczanie spalin do kolektora dolotowego. Jeśli będzie całkiem odcięty naturalnie zostanie zapisany błąd. Jeśli ktoś zrobił zaślepkę z mała dziurką błędu nie będzie.

 

A pomiar będzie wyglądał tak :

 

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/au9589_wolne%20obroty.jpg

 

Jeśli trafimy na niezbyt ogarniętego mechanika w ASO na podstawie tego co wywali DIS może podjąć decyzję że przepływka jest zwalona co nie będzie prawdą.

 

Kolego tomaszf nie chcę się sprzeczać! nie o to tu chodzi ! myślę że czy tak czy inaczej to co zostało tutaj napisane nie jednemu się przyda. Mam nadzieję.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ale co............? Mam napisać w jaki sposób DISem się sprawdza przepływomierz? Napisałeś= "to znaczy w jaki sposob ? DISem ?" Nie wiesz ?

 

Pisałeś również coś o ASO widzę że dokonałeś edycji swojego postu...ok.

 

Więc mały manuał i opis tak......... ? bo nie wszyscy korzystają z WDS BMW Wiring Diagram System

Polecam świetny materiał i sporo wiedzy.

 

Warunki wstępne przed badaniem:

Air mass system test M47TÜ/M57TÜ

Instructions for function test

 

To ensure that the air mass system test provides a meaningful result, the test prerequisites listed below must be met without fail.

Preconditions for the test:

 

* The engine must be at operating temperature.

* All auxiliary loads such as rear window heating or air conditioning system, must be switched off.

* No electrical faults in the following systems may be stored in the DDE fault memory:

o Charge-air-pressure control

o Exhaust-gas recirculation

o Air-mass flow sensor

o Turbo pressure sensor

o Intake-air temperature sensor

o Charge-air temperature sensor

o Atmospheric pressure sensor

* Intake-air duct and exhaust system must be OK.

 

 

Wklejać wszystko co jak gdzie i kiedy ? Tylko ilu ludzi korzysta z DIS a ilu z INPY.

Kto chce aby wkleić resztę informacji dotyczącej testu przepływki pod DISem.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sprawna przepływka mierzy około 1000-1200 jednostek, niesprawna w większości przypadków nie domierza tak wysokich wartości, oczywiście turbo musi być sprawne i dawać odpowiednie bary.

Najgorszą rzeczą która może nas spotkać to prawie dobre doładowanie i prawie dobre pomiary przpływki, wtedy błądzimy i nie możemy zdiagnozować dokładnie auta które coś słabo jedzie.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem to jest taki zwykle ze dla M47 nie ma takiego fajnego pomiaru w INPIE jak dla m47n. I tutaj mozna sobie tylko popatrzec na wykrzyknik przy wartosci ~60.

Drugie pytanie to czy test disem ro bi sie pod obciazeniem bo o tym dis nie wspomina. Mierzy na wolnych obrotach i prosi o zmiane obrotow na 3500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A powiedzcie mi teraz jak zmierzyć te wartości w benzynie 3.0? Od pocztku szukam takich wskazań jak wkleja min. Krzysiek ale nie potrafie na nie trafić. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woltomierzem tzn. takim przyrządem pomiarowym z castoramy za 12,99 - tylko jeden warunek trzeba wiedzieć co się mierzy no i najważniejsze jaki masz otrzymać wynik

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.