Skocz do zawartości

Nivo E39 Problemy Elektryka


KrisWroclaw1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Jestem tu nowy, szukam pomocy. Dużo w necie jest na temat zawieszenia Nivo, ale nie ma nic od A do Z. Wszystko jest po kawałku opisane i tak naprawdę nie ma kompleksowej informacji o nim.

W mojej Buni mam zawieszenie tego typu:

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525tds-M51/LHD/M/1996/february/browse/rear_axle/air_spr_strut_and_sensor_f_level_device/

 

Mam dość poważny problem.

1. Pierw uciekało mi powietrze, myślałem że to są poduszki do wymiany (koszt jednej ok 2500zl ;/ ), ale jak się okazało zaworki przy przy poduszkach tzw. połączenia śrubowe (D=4mm) były lekko skorodowane. Problem usunąłem, chodź nie było lekko bo trzeba było je odkręcić, ale dałem rade. I z uciekającym powietrzem problem z głowy

2. Kolejnym problemem jest instalacja elektryczna. Do pompy głównej dochodzi kość elektryczna, i nigdzie nie ma na internecie żadnej instalacji jak ona jest zasilana. Za pomocą miernika sam trochę doszedłem do tego że jedno zasilanie jest główne a drugie jest sterowane 12V raz lewą raz prawą poduszką. I tu pytanie: " Czasami mam 6V i nie działa pompowanie, co robić" ma ktoś może schematy elektryczne od instalacji Nivo??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
A diagnozowałeś chociaż kompem :?: Może któryś z czujników szwankuje :?:

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też właśnie kolega mi polecił diagnostykę komputerem, chodź jak byłem niedawno na wymianie oleju żadnych błędów nie miałem. Być może faktycznie czujniki poziomu są do wymiany tylko czy one mają wpływ na to sterowanie, że zamiast 12V jest tylko 6V ? :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Dziś rano patrzę a tu auto leży dosłownie na ziemi ;/ i niestety tak zostało:(. nie wiem dlaczego tak się dzieje, wczoraj przyjechałem było wszystko ok tzn. auto normalnie było w górze i kompresor normalnie działał, nigdzie nie słychać żeby jakieś powietrze uciekało, ale nawet gdyby uciekło niesłyszalnie to po odpaleniu auta by od razu napompowało przecież a tu nic. szlak by to trafił.

 

Panie PIOTREK.R

Sprawdzę ten moduł dziś po pracy jak wrócę (a wogóle co on ma za zadanie ten LFM), a jeśli chodzi o przekaźnik to rozumie że muszę rozebrać tzw. ten kompresor, tylko przecież nie da rady się do środka niego dostać bo jeśli dobrze wiem pomimo że obudowa jest niby na trzech śrubach to na dole jest ze spodem czyli deklem kompresora zespawana, no chyba, że nie zrozumiałem gdzie ten przekaźnik jest.

 

Czekam na informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przekażnik jest w tej obudowie od pompy. Ta okrągła obudowa jest przykręcona na trzy śrubki, a tą dolną płaską część (podstawę) można odzielić od pokrywy (nie jest zespawana). Obok pompy jest przekaźnik. A jeżeli chodzi o (LFM) to on znajduje się w czarnej skrzynce pod prawą podłużnicą obok koła zapasowego. Ten moduł jest odpowiedzialny za pracę całego układu. Moduł rozebrać i sprawdzić czy nie jest zawilgocony. Najprościej pożyczyć taki sam od kogoś i na próbę podłączyć. :idea:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok już w taki razie prawie wszystko wiem, ale:

jeżeli chodzi o te trzy śruby, to jak łapie i chcę nakrętka kręcić to cała szpilka się kręci.

Ona nie jest nigdzie w środku przytwierdzona??

 

Bo tak to najwyżej jakieś mocne szczypce wezmę albo jakiś chwytak i złapię za górną część każdej szpilki i płaskim kluczem będę próbował to odkręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, jeszcze jedno, a jeśli chodzi o ten moduł to nie ma różnicy jeśli pożyczę go z auta E39 ale benzyna 4 litry ??

 

bedzie pasował ,,,, a jeszcze jedno układ wogóle nic nie pompuje czy jak miałęs tył na ziemi to był twardy , jakis masz komunikat na wyświetlaczu , sprawdz jescze połączenie styków czujników połozenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby słychać jak pompuje, ale tak naprawdę tylko po prostu pracuje a powietrza nie puszcza w wężyki.

A co do komunikatu to nie mam bo mam troszkę uboższy wyświetlacz :( jedyne co to zapala mi się kontrolka ta pomarańczowa od zawieszenia czyli że nie działa.

A te czujniki faktycznie, zdejmę dziś koła i rozepnę i sprawdzę połączenia styków i później spryskam taką wazeliną czerwoną do konserwacji połączeń elektrycznych (FORCHa).

A co najlepsze resetuje bezpiecznikiem od kompresora i też nic, chwilę zadziała ale powietrza nie podaje w amortyzatory;/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wczoraj przyjechałem do domu odpaliłem auto, ruszyłem nim w koło bloku i nagle zawieszenie tylne się podniosło.

Zaparkowałem i poczekałem z parę minut i "lipa"bo dalej nie działa, znów opadło .

Zabrałem się do sprawdzenia tego co napisał PIOTREK.R :

1. Pierw odkręciłem koła i sprawdziłem czujniki, są ok, suche żadną wodą nie zalane czy coś takiego, kontrolnie je lekko powietrzem podmuchałem i wyczyściłem z kurzu i brudu

2. Następnie sprawdziłem ten moduł LFM, jest w porządku, wtyczka i styki suche jak należy.

3. Został jeszcze ten przekaźnik w obudowie pompy do sprawdzenia, niestety wczoraj nie miałem już czasu na to żeby go sprawdzić ;/ Kurcze;/ mam nadzieję, że jak dziś się zabiorę za to tzn. sprawdzę ten przekaźnik, to właśnie będzie przyczyną, bo naprawdę już nie mam siły do tego zawieszenia :(:( Liczę na to szczerze, że ten przekaźnik albo jest do niczego i trzeba go wtedy wymienić i że to on steruje kiedy puszcza pompa powietrze czy w lewy amor czy w prawy bo już więcej nie wiem co sprawdzać;/;/:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Sprawdź ten moduł dokładnie. To znaczy rozbierz go tak że by było widać samą płytkę lutowaną i czy ona nie jest zaśniedziała, wilgoć mogła dostać się pod tą obudowę, a najlepiej zamień obojętnie od jakiej bmw e39. A jak ten moduł jest ok, i wszystko jest szczelne to podmienić pompę na sprawdzenie. Jeśli się okaże po zamianie że niema zmian, to zostało sprawdzić całą instalację elektryczną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, zgadzam się, że trzeba wszystko sprawdzić. Jednak nie ma co się oszukiwać, 8-10 lat bez wymiany poduchy, to na 99% będzie poduszka. Poza tym jeżeli podnosi go i potem opada, to znaczy że pompa działa na 100%, elektryka też, ale fakt, można ją sprawdzić. Jeżeli system jest szczelny, to nie powinien opadać. Jeżeli opada, to trzeba sprawdzić, gdzie "syczy", to można prosto zlokalizować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc dokonałem rozbioru można powiedzieć prawie wszystkiego

1. Po rozebraniu całej pompy, która rozebrałem na części pierwsze okazało się, że jest tam wilgoć :( ale dałem temu rade, osuszyłem elegancko to suszarką a niektóre elementy w piekarniku, hehe :)

2. Przy kompresorze niestety się okazało przekaźnik może i działał, ale wyglądał na ostro wysłużony więc go wymieniłem

3. moduł w czarnej plastikowej obudowie sprawdziłem, pomimo, że wyglądał na ok, to i tak go rozebrałem i dałem mu czas na dojście do normalnej temperatury pokojowej i osuszenie

4. Instalacja cała ok, sprawdzona

5. Przyczyna NIE DZIAŁANIA:

- woda w kompresorze- więc przy temperaturach ujemnych kompresor nie miał prawa działać-

- przekaźnik przy kompresorze

- wilgoć w wężykach (i tu jest poważny problem) - bo wilgoć jest jeszcze w końcowej części wężyków przy poduszkach, i tu niestety nie mam na to sposobu :( bo rano trzeba chwilę popracować przy kompresorze by przedmuchał tą wilgoć i pompa zaczęła pracować normalnie )

6. Dlaczego powietrze jeszcze schodzi - bo niestety okazuje się , że poduszki są wysłużone, i czasami zdarza się że ucieka przez nie powietrze :/

 

To tyle co wywnioskowałem rozbierając cały układ NIVO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niestety, czeka Cię wymiana poduch. Nie trzeba wymieniać parami, można jedną. Trzeba potem zaprogramować wysokość. Dobry mechanik wie, że na nowej poduszce trzeba trochę wyżej ustawić, gdyż potem się ułoży.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Podepnę się pod temat, żeby nie zakładać nowego.

 

Po nocy opada mi prawy tył.

Jak był mróz opadał bardziej, jak jest na plusie opada mniej.

Wymieniłem miech na nowy i problem niestety pozostał :/

 

Gdzie szukać usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie u mnie nagle padło nivo. Na wyświetlaczu swieci komunikat ze nivo nie aktywne jakies 10-15 seknud po włączeniu zapłonu. INPa nie łączy sie z zawiszeniem. Nie słychac kompresora. Co moze być????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie u mnie nagle padło nivo. Na wyświetlaczu swieci komunikat ze nivo nie aktywne jakies 10-15 seknud po włączeniu zapłonu. INPa nie łączy sie z zawiszeniem. Nie słychac kompresora. Co moze być????

Jakiej treści komunikat wyświetla INPA?

Może np. przewód uziemienia kompresora się przerwał.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yaz komunikat długi nie pamiętam dokladnie ale taki sam wyświetla sie w zimie jak czujnik przymarzł ( sus..... inatcive). Z tym że wtedy INPA łączyła się bezproblemowo i słychac było pracujacy kompresor. Teraz nic. Dotarłem do kompresora i rozebrałem przekaznik. Wyglada na igłe i jak nacisnę na cewkę to kompresor chodzi z tym że nie pompuje bo pewno te zawory sa pozamykane. prad na zacisk 30 przekaznika dochodzi. Tak jakby brak sterowania. INPA ani autocom w ogóle sie nie połączy z zawieszeniem. Bezpieczniki niby dobre w bagazniku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mnie właśnie chodzi o komunikat w INPIE, nie na zegarach.

Mam na myśli okienko w INPIE, które pojawia się kiedy próbujesz połączyć się z zawieszeniem.

Znając treść komunikatu z INPY być może uda się zawęzić krąg podejrzanych o brak komunikacji z nivo.

 

To, że prąd jest na terminalu 30 przekaźnika to dobrze, można wykluczyć bezpiecznik 49.

Teraz należałoby sprawdzić czy pojawia się sygnał sterujący na terminalu 86 przekaźnika.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yaz. teraz tego nie sprawdzę gdyż zona pojechała do pracy. Bede miał auto kolo 17tej to wtedy bym napisał. Jesli byłbys tak dobry i podał nr tel na PW to jakbym sie połączył to moge do Ciebie zadzwonić i na bierzaco ewentualnie a jak nie to bede pisał dla potomnych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Połącz się INPĄ, jeżeli wywali błąd komunikacji to zrób print screena i wklej tutaj.

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.