Skocz do zawartości

316i '93 rok-BLOKOWANIE KÓŁ


RENIA20K

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM.

 

MOJ PROBLEM JEST NASTEPUJACY MOZE KTOS BEDZIE MOGL MI POMOC. WYSTEPUJE TO ZWLASZCZA TERAZ NA LEKKO ZASNIEZONYCH DROGACH. JADAC PRZY PREDKOSCI 60 KM/H GDY ZACZYNAM HAMOWAC KOLA MI SIE BLOKUJA I SAMOCHOD WPADA W POSLIZG. NIEEJEDNOKROTNIE BYLO TAK ZE DOJEZDZALAM DO ZAKRETU HAMOWALAM PULSACYJNIE A KOLA SIE BLOKOWALY I ZAMIAST SKRECIC ZJEZDZALAM NA SASIEDNI PAS RUCHU. POPROSTU SAMOCHOD SZYBKO WPADA W POSLIZG. MOZE ODLACZYC ABS? CO WY NA TO? JEZDZILAM 3 KOLEZANKI ONA MA ODPIETE ABS I JADAC Z NIA PRZY PREDKOSCI 100 KM/H HAMUJE BEZ PROBLEMU, JA PRZY TEJ PREDKOSCI TO WPADAM W POSLIZG I SLIZGAM SIE PO DRODZE.

 

PROSZE POMOZCIE.

Z GORY DZIEKUJE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze wlasnie padl czujnik od ABS i kola sie blokuja? albo hamuje tylko jedna strona. Podczas jazdy nic nie sciaga jak puscisz kierownice?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby ABS zadziałał prawidłowo wciska sie pedał hamulca do oporu ze znaczną siłą. Lekkie hamowanie czy też pulsacyjne nie uruchamia ABS jak potrzeba.

W samochodach bez systemu ABS kierowca musi starać się hamować tak, by utrzymać kontrolę nad samochodem[1][2][3]. Zbyt słabe hamowanie wydłuża drogę hamowania, a zbyt mocne prowadzi do utraty sterowności. Zaleca się, by przy konieczności silnego hamowania stosować hamowanie pulsacyjne. Hamowanie to polega na intensywnym wciśnięciu hamulca, a w momencie, gdy koła przestają się obracać, odpuszczeniu hamulca, by natychmiast znów silnie nacisnąć hamulec. W momentach silnego naciśnięcia hamulca uzyskuje się dużą siłę hamowania, a w momentach puszczenia niesymetria oporów toczenia hamuje ruch poprzeczny samochodu, umożliwiając jego sterowanie.

 

W samochodzie wyposażonym w system ABS, najefektywniejszy sposobem hamowania jest jak najszybsze i jak najmocniejsze wciśnięcie pedału hamulca.

 

Nie należy wciskać pedału sprzęgła (jeśli jest) – ani przed rozpoczęciem hamowania, anie w trakcie (jednoczesne wciśnięcie obu pedałów - hamulca i sprzęgła), ani bezpośrednio po rozpoczęciu hamowania. Hamowanie wraz z wciśniętym sprzęgłem pozbawia kierowcę możliwości kontroli pojazdu w sytuacji, gdy konieczne okazać się może nagłe przyspieszenie. Dodatkowo wciskając sprzęgło podczas hamowania hamulcem, odejmuje się opory hamowania silnika oraz układu przeniesienia napędu. Doświadczony kierowca łącząc hamowanie silnikiem i hamulcem konwencjonalnym (tak samo w aucie z ABS-em, jak i bez ABS-u) jest w stanie znacząco skrócić drogę hamowania pojazdu, dodatkowo nie tracąc nad nim kontroli - jazda z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem jednocześnie jest szczególnie niebezpieczna na śliskich nawierzchniach. Sprzęgło należy wcisnąć dopiero w ostatniej fazie hamowania, kiedy auto jest relatywnie bliskie zatrzymania (w zależności od biegu, na ktorym się pojazd porusza), wtedy silnik pozostanie uruchomiony.

 

Działający ABS powoduje wypychanie pedału hamulca w stronę przeciwną do kierunku w którym wciskany jest nogą kierowcy, jednak pomimo tego nie należy zmniejszać siły nacisku na pedał. Badania kierowców pokazały że 80% kierujących samochodem wyposażonych w ABS, przestraszonych objawami działania systemu ABS (wypychanie i drżenie pedału hamulca), zmniejsza siłę nacisku nogi na pedał hamulca co powoduje znaczne wydłużenie drogi hamowania. Tej podświadomej reakcji ma zapobiegać Brake Assist System.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby ABS zadziałał prawidłowo wciska sie pedał hamulca do oporu ze znaczną siłą. Lekkie hamowanie czy też........

 

Pojechałeś z tą teoria :cool2:

Trzeba to obliczyć całką :D

Teoria jest wtedy, gdy wiemy wszystko, ale nic nie działa. Praktyka jest wtedy, gdy wszystko działa , ale nic nie wiemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.