Skocz do zawartości

Silniki M54 i następne generacje benzynowych


Maciek323

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ze źródła, którym jest serwis bmw wiem, że X3 jest -obok serii 1- najmniej awaryjnym autem spośród bmw. Co do M54 w X, to tylko w X3 zdaje to egzamin jak należy. W X5 brakuje momentu.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

mam M54 3.0i o przebiegu 100tyś i jak się dowiedziałem jest to jeden z lepszych silników.Ubolewałem że są lepsze ,nowsze i mocniejsze a mechanicy uświadomili mnie że mój jest ostatni z ostatnich dobrych sprawdzonych konstrukcji i nie ma z nim najmniejszych problemów w porównaniu z lci po lifcie.

Biorąc pod uwagę że mają całą półkę w pucharach i kiedyś się ścigali a teraz jeżdżą w drifcie wierzę im na słowo.Miałem dwu i pół roczne audi a4 z cudownym silnikiem 2.0tdi.Po kilku miesiącach sprzedałem.Jak szybko wsiadłem w diesla tak szybko wysiadłem.Najpierw kupiłem potem czytałem i skończyło się jak napisałem.Teraz kupiłem nie za ładne nie za świeże autko,bez bajerów i rumuńskiej oszczędności z mocą w czystej postaci bo potrzebuję pewne autko które mnie nie zawiedzie.Prosta sprawdzona konstrukcja do po....nia i prawie nikt mi nie podskoczy.Nie ścigam się ale czasami trzeba odreagować i sam dla siebie depnę by gemba się zajarała.Nie ma nic za nic więc tankuję co 400km za 300stówy i po mimo to nie myślę o gazie wiadomo dla czego.

Wiem że postęp jest nie unikniony i następny samochód będzie hiteh ale puki co cieszę się prostotą i karmię wrażeniami codziennej jazdy a jeszcze mam literke s w skrzyni której zapominam używać.Przyjdzie i na nią czas.Pozdrawiam i mam nadzieję że nikogo nie obraziłem swoim jawnym zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
bardzo ciekawe.....zanim na rynek trafi model z jakims silnikiem,przecież są testy na prace silników. Jakim cudem wypuszczają felerne silniki z wadami ? Chyba żeby je pogonić tylko
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio też coraz częściej myślę na zmianą auta, oczywiście będzie BMW, silnik benzynowy, sześciocylindrowy. Myślę o E91 325i, kod silnik N52 jednak wiem że przy tym oznaczeniu były montowane dwie różne pojemności. No i właśnie kiedy były montowane, jak z awaryjnością, która lepiej się spisuje w tej budzie, ogólnie opinie o tych jednostkach.

 

Pzdr

Marcin

Po co jeździć jak można latać...BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
N52 3.0 258kM przez 4 miechy zrobiłem 7tyś km i na miarce elektronicznej zero ubytku oleju, no ale na autostradzie nie miałem okazji jechać :wink: .Przebieg 90tyś.

 

 

No i jednak ubywa, przy ostrzejszej jeździe 1litr na 4000km :evil: :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 9 miesięcy temu...
Witam

 

To jest bardzo dobre pytanie. Ja generalnie nie brałbym E60 pod uwagę, tyle że ze względu na tandeciarsko wykonane wnętrze. O ile idea minimalizmu do mnie przemawia i bardzo dobrze czuję się w środku tego auta, to już wykonanie - odpadające przyciski, rysujące się plastiki - doprowadzają mnie do szału. Nie miałem okazji jeździć poliftową E60, ale podejrzewam, że tam większość tej tragedii została usunięta...

Era silnikowych pancerników niestety dawno się skończyła... Może 3 litry benzyna (bez turbo!)??

 

Pozdrawiam

 

Rzeczywiscie przedliftowe e60 (jezdziłem 2 sztukami) są wykonane marne - szczególnie jak na tę klasę auta.

 

Dlatego skłaniam się znowu coraz bardziej w kierunku e39 w dobrej opcji. Tylko jaki silnik lepiej wybrac? M62 czy S62?

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
bierz e-39 m5 i bedziesz pod każdym wzgledem zadowolony .......no prawie każdym :) moim zdaniem seria 5 skończyła sie na e-39. może i wyciszenie kabiny jest na + dla e-60 ale napewno jakość materiałów i spasowanie elementów w e-39 jest o niebo lepsza.Prawda jest taka żę firma bmw już nigdy nie wyprodukuje takiego silnika jak pancerny m30 b30 bo by w dzisiejszych czasach splajtowała niestety.generalnie to świat za...la do przodu i wszystko stare jest wypierane przez tandetne nowe,aby zarabiać na serwisie.Smutne ale prawdziwe niestety :( a gaz czemu nie jezeli jest porzadnej firmy i dobrze założony,ja nie narzekam i nie czuje różnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Jestem tu nowy i kilka dni temu kupiłem BMW e46 Ci z 2006 roku z silnikiem 2.2 170 koni.

Z czytałem z VINu dane pojazdu. Mam silnik M54 ale nie mogę się doszukać tego co piszecie, czyli B20/B30 itp. Skąd to z czytam bym wiedział dokładniej jaki silnik mam.

 

2 moje pytanie to jaka jest żywotność tego silnika? Ile kilometrów robi jednostka? Są jakieś reguły czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik M54b22.

Reguly co do trwałosci nie ma. Jak nie był przegrzany, olej był pilnowany i Ty bedziesz dbał to do pół miliona spokojnie te silniki robią.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silnik M54b22.

Reguly co do trwałosci nie ma. Jak nie był przegrzany, olej był pilnowany i Ty bedziesz dbał to do pół miliona spokojnie te silniki robią.

Po oględzinach i pracy silnika wygląda że poprzednik dbał o silnik, pracuje równo, cicho. Ale sprawdzić się da czy był przegrzany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej trudno... te silniki pracuja równo i cicho nawet jak maja 400 tys km :) chyba ze były zakatowane mocno :(

 

Co najwazniejsze: w nowym nabytku sprawdzaj często poziom płynu chlodniczego i oleju. M54 lubią popijac olej.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Wszystkich. Pod koniec Października kupiłem swoje pierwsze BMW, 520i 2,2l silnik M54. Uczę się tego auta ale zdążyłem się już w nim zakochać, żałuję tylko, że nie kupiłem z mocniejszym silnikiem:) Wszystkie płyny, filtry wymienione. Jeżdżę na Castrol 5W30, udokumentowany przebieg 207tys. Niestety już trzy razy musiałem dolewać olej. W sumie, w ciągu 10 tys km dolałem 1l oleju. Czytałem powyżej, że te silniki lubią wypić, nogę mam ciężką i zdarza mi się pokręcić

go powyżej 5tys obrotów. Czy dobrze rozumiem, że przy takim dystansie nie mam czym się przejmować, że to normalne zużycie oleju i po prostu dolewać, jak zobaczę komunikat, czy jednak umowić się z mechanikiem na wymianę uszczelniaczy zaworów? I jeszcze jedno, według komputera powinienem zmieniać olej co 25tys km. Zawsze wymieniałem co 15 tys. Czy biorąc pod uwagę dolewki, trzymać się wskazań komputera, czy jeśli chcę zrobić jeszcze trochę km, lepiej zmieniać olej i filtry co 15 tys km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1L na 10 tys km to nie jest źle, raczej w normie, a niektórzy powiedzą że ok. Wymianę oleju rób max co 15 tys. Co do specyfikacji oleju, jeździłem na 0W/30 SLX castrola, zmieniłem na 0W/40 mobil 1 i ... silnik ciszej pracuje, mniej zjada oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.