Skocz do zawartości

328Ci falowanie obrotów, olej w odmie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników BMW. Auto mam od 3 miesięcy ( bmw e46 2.8 ci). Ostatnio pojawił się problem, zaczęły falować obroty na zimnym silniku , sporadycznie na rozgrzanym. Udałem się w tym celu do mechanika ( service ). To co stwierdził spędza mi sen z powiek. Zlokalizował olej w odmie i filtrze powietrza. Oczywiście wyczyścili wszystko, falowanie nie ustąpiło, pod komputer był podłączony i wszystko było ok:( . Stwierdził też, że przyczyną pojawienia się oleju mogą być jakieś przedmuchy powietrza, coś tam na pierścieniach.

 

Pytanie 1 co może być przyczyną tego falowania?

Pytanie 2 jak sprawdzić czy faktycznie są jakieś przedmuchy?

Pytanie 3 jeżeli są faktycznie te przedmuchy to co z tym dalej robić?

 

Dodam że użyłem opcji szukaj ale nie było tam wystarczająco dużo informacji na temat tego silnika. Przebieg samochodu to 124.000 sprawdzony w serwisie i potwierdzony książką.

Opublikowano

Hejka!

Ja mam u siebie do wymiany odmę. Zgodnie z zaleceniem producenta powinno sie ją wymieniać co 50tys km.

Jeśli masz silnik z podwójnym vanos'em to część nr.1 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AR51&mospid=47670&btnr=11_2194&hg=11&fg=15

 

Ale nie uważam ze to ma wpływ na falowanie obrotów.

Odma służy do odpowietrzania komory korbowodu i separacji par oleju.

Może silnik krokowy jest po prostu zasyfiony a przy wymianie odmy i tak trzeba go zdemontować więc można od razu wyczyścić.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

Krokowy był czyszczony. Wiecie koledzy jak zdiagnozować w 100% czy są te przedmuchy czy ich nie ma?

Oleju mi nie pobiera płynu chłodniczego też nie, normalnie ręce opadają. I jeszcze jedno gdzie kupić tą odmę bo na allegro nie znalazłem i ile może ona kosztować? Jeżeli to wina odmy czy to możliwe żeby olej wywaliło do filtra i do kolektora? :mad2:

Opublikowano
Chyba najlepiej będzie jak znajdziesz warsztat w okolicy który specjalizuje się w BMW i podjechać zapytać itp. Nie sądzę żeby Koledzy z forum w tym przypadku coś wymyślili choć wiedzę na pewno mają ;)
Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakie są objawy koniecznosci wymiany ODMY? Nigdy tego nie robiłem, poprzedni własciciel z tego co wiem też nie. Czym grozi zaniedbanie tej wymiany?
spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Opublikowano
Najgorzej że w okolicy nie ma takiego warsztatu. :( Ten warsztat w którym byłem ma dobrą renomę, chociaż znajdą się i przeciwnicy dlatego chciałem poznać waszą opinię co z tym dalej zrobić, jak potwierdzić jak wykluczyć
Opublikowano
Jakie są objawy koniecznosci wymiany ODMY? Nigdy tego nie robiłem, poprzedni właściciel z tego co wiem też nie. Czym grozi zaniedbanie tej wymiany?

 

Dobre pytanie. W sumie to nie do końca wiem jak się to objawia. jedyne co zauważyłem to cykanie/pykanie w komorze korbowodu i to tyle. Mechanik mi mówił też że może wpływać na zużycie paliwa ale w jaki sposób to już nie powiedział :P

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

Ja zamawiałem przez swój warsztat który ma dostęp do części BMW.

Tu masz namiar do gościa z Łodzi który na bank Ci załatwi i wyśle: numer GG 2634296. Ja u niego dużo części kupiłem.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano
witam ja za odm,e dalem na polskie okolo 500zl razem ze wszystkimi rurkami co od niej odchadza bo co ci da wymiana samej odmy jak przekroj wezykow bedzie o 50 procent mniejszy,co ten twoj mechanik gada jaki olej w odmie ile go tam jest i jak to sprawdzil w piec minut sciagnol kolektor ssacy i zjzal do odmy,co on p..........,jezeli jakis olej zobaczyl to w wezyku ktory jest od tego odpowietrzenia,ale niechce mi sie wierzyc ze sie z niego wylewal,zobaczyl pewnie nagar albo mleko (tak jak bylo umnie bo silnika nie dogrzewa moja [BAD] za czesto),i juz mu sie dolary w oczach zaswiecily,wiec sam to sprawdz najlepiej ,jak ten wezyk wyglada,ja sam zmienialem odme bez sciagania kolektora bo niestety siedzi pod nim ,i nie polecam mozna cos urwac itd,a odme wymianialem bo mi obroty przysiadaja lekko ,ale i tak dalej to robia wiec sam niewiem ponoc dobrze ja wymienic,jezeli masz zapchana to lepeij wymien .pozdro
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
Rozbierał wszystko czyścił krokowy i zaglądał do odmy ( tak twierdzi) skroił mnie 300 stówy. Dzisiaj byłem u innego mechanika sprawdzał mi ciśnienie silnika i coś tam jeszcze nie wiem jak to dokładnie się nazywa i stwierdził że nie ma mowy o przedmuchach ( silnik jak nowy) , powiedział też że można wyczyścić odmę bo podobno nie ma tam żadnego filtra. I też proponował mi to o czym piszesz wymianę przewodów od odmy. Dzisiaj znowu podpinałem ją pod kompa i nie pokazuje żadnych błędów. Nie wiem już sam co robić :mad2: :mad2: :mad2: . Jutro ma się dostać do odmy wyczyścić ją wymienić przewody i po tym zabiegu mam przegonić samochód z 200 km i podobno problem ustąpi, tak twierdzi niby z doświadczenia. :norty:
Opublikowano

Kup nową odmę (koszt ok 150zł w ASO) i wyczyść wszystkie przewody dochodzące do niej (ew. wymień, bo mogą łatwo popękać przy rozbieraniu). Olej może zatykać odmę, gdyż nie spływa do misy ani nie wraca do silnika. U mnie zapchany na amen był kanał, którym właśnie olej z odmy spływa do misy:

http://img706.imageshack.us/img706/6004/odmah.jpg

przez co silnik spalał duże ilości oleju...

Opublikowano
To jednak zrezygnuje z jutrzejszej wizyty. Zadzwonię do serwisu żeby mi to zamówili a w poniedziałek będę w Olsztynie to odbiorę. A jak z tymi przewodami? Wymieniać wszystkie czy tylko ten który zaznaczyłeś?
Opublikowano
To jednak zrezygnuje z jutrzejszej wizyty. Zadzwonię do serwisu żeby mi to zamówili a w poniedziałek będę w Olsztynie to odbiorę. A jak z tymi przewodami? Wymieniać wszystkie czy tylko ten który zaznaczyłeś?

Koszt wszystkich rurek to ok 300zł, jak masz chęć to wymień. Po takim czasie mogą łatwo pękać, ale można też złączyć pęknięty odcinek gumowym wężem, gorzej jak pęknie zapięcie...

Ta zaznaczona to tuba, w którą wchodzi bagnet (metalowa), wystarczy przeczyścić. Olej spływa przez niewielki kanalik, który łatwo może się zapchać. Mój czyściliśmy godzinę kawałkiem drutu, bo ani żaden środek chemiczny, ani sprężone powietrze pod dużym ciśnieniem nie dawało rady :mad2:

Odmę wymieniałem drugi raz, tylko tym razem zamówiłem wersję na "zimne kraje", była droższa o ok 20zł. Od zwykłej różni się tym, że jest w piankowej otulinie, jest trochę inaczej ukształtowana i bardziej "odporna" na zamarznięcie oleju czy wody. Jakbyś się zdecydował (jak zamawiałem swoją była tylko 1 sztuka w Polsce), to wszystkie inne rurki pasują, nie musisz wymieniać.

Najważniejsze żebyś wymienił odmę, nie ważne na jaką wersję, czyszcząc i ew. naprawiając rurki. Dzięki temu zabiegowi w moim M54 zużycie oleju zmalało prawie 3 krotnie :wink:

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego a mi sie wydaje ze to nie jest wina odmy. Tak jak pisałes auto masz od 3 miesiecy. Obecnie mamy taka pogode ze temperatury sa niskie i włącza sie elektryczny podgrzewacz, wtedy jak to napisał kolega z forum ROGER-NYSA obroy moga zaczac lekko falowac. Sam sprawdz jego wypowiedz w temacie E-46 320d złozony on został przez kolege Adam67

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
witam a czy da sie ta odme przeczyscic w jakis sposob??

 

raczej niema sensu jej czyścić nowa kosztuje 152 zł w aso. a wyczyścić bedzie ciężko jak masz ją od nowosci ponieważ brud zalegający w niej jest twardy i wszelakie czyściwa nie dadzą rady ich rozpuścić a rozebrać sie nieda tego osadnika jest tam taki ślimak i wnim sie osadza osad a nad osadnikiem jest membrana (mozna sie do niej dostac) która sie naciąga lub pęka i wydaje odgłosy jesli chociaż ją wyczyścisz to i tak moze sie okazac ze zaniedługo membrana sie rozleci, wiec szkoda roboty 2x razy, raz a dobrze.

 

sam wymieniałem przy 278kkm więc rozebrałem ja żeby sprawdzić jak to wyglada i jest tak jak opisałem.

Opublikowano

mam pytanie jak wymieniales odme sciagales kolektor?? czy po wyjeciu calego filtra powietrza jest na tyle miejsca aby ja wymienic razem z przewodami?

Opublikowano

mam pytanie jak wymieniales odme sciagales kolektor?? czy po wyjeciu calego filtra powietrza jest na tyle miejsca aby ja wymienic razem z przewodami?

 

kolektora sie nie ściąga miałbyś wtedy jeszcze dużo więcej roboty. ściągnięcie filtra to dopiero poczatek rozkręcania ;) Polecam ten link i potem następny http://www.youtube.com/watch?v=axFTZp9uMKc&feature=related

 

a tu masz temat i też jest wszystko

viewtopic.php?f=69&t=103997

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.