Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wczoraj odpaliłem auto na mrozie przy -17st. i wentylator chłodnicy pracował. Czy to normalne, że przy takiej niskiej temperaturze i dodatkowo zimnym silniku wentylator pracuje, zamiast dopiero jak silnik się nagrzeje ? Czy wiskoza na pewno jest dobra ?
Opublikowano

Wentylator zawsze będzie pracował przy włączonym silniku (nawet przy minusowych temp). Wiskoza odpowiada za prędkość pracy wiatraka ale nie posiada funkcji kompletnego "rozsprzęglenia".

To czy jest w pełni sprawna bedziesz miał możliwość sprawdzenia dopiero przy dodatnich temperaturach - dopóki auto sie nie przegrzewa a wskazówka temp stoi idealnie w pionie możesz zapomnieć o istnieniu wiskozy :cool2:

Opublikowano
U mnie po odpaleniu samochodu czy to latem czy zima wentylator zawsze pracuje i to na wysokich obrotach. Dzisiaj przy minusowych temperaturach przytrzymałem ręką wentylator tak aby się w ogóle nie kręcił i powiem szczerze że w moim przypadku wiem że jest własnie wiskoza uszkodzona ponieważ nie załączał mi się długi obieg chłodzenia i w kabinie także leciało delikatnie ciepłe powietrze. Po zatrzymaniu tego własnie wentylatora załączył sie długi obieg chłodzenia a w kabinie leci gorące powietrze. Uszkodzona wiskoza w moim przypadku powoduje to iż wychładza non stop płyn na krótkim obiegu i powoduje słabsze ogrzewanie w kabinie.
Opublikowano

matikolo niby jak wisko ma Ci wychładzać mały obieg skoro on biegnie z drugiej strony a za jego wychłodzenie odpowiada nagrzewnica i dmuchawa-wentylator wnętrza.

Skoro po zatrzymaniu wiatraka wewnątrz robi się cieplej to radzę w pierwszej kolejności wymienić termostat

Opublikowano
A czy ktoś móglby mi napisać jak zachowuje sie nowe prosto ze sklepu visko ? Kupiłem i przed załozeniem trzymalem nakretke to satwioało troche oporu czy to jest dobry objaw? Czy wentylator moze sie krecic po zalozeniu nowego visco i zaraz po odpaleniu?
Opublikowano
nowa sprawna wiskoza przez pierwsze kilkadziesiat kilometrow powiem tak u mnie tak chodzila gdzies przez 300 - 400 km chodzi jak by byla zablokowana do mometu rozchodzenia sie potem na zimnym motorze jest zalaczona ale tak przez okolo 1 min potem kreci sie z biegu z tarcia palcem mozna zaczymac. pozdrawiam
jedynakk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.