Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Falowanie dzisiaj ustało po tym jak zalałem pełny bak na Shelu :D ( wczesiej paliwo z Orlenu )

a komputer nadal pokazuje zmienne wartości spalanego paliwa to znaczy jak go zostawie na 20 min aby sobie pracował na luzie to spalanie komputer naliczył z 7 na 15 l :? a gdy nim troche posmigam to spalanie spada do normalnego poziomu a jak stoi na postoju to znowu rosnie.

Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano
Falowanie dzisiaj ustało po tym jak zalałem pełny bak na Shelu :D ( wczesiej paliwo z Orlenu )

a komputer nadal pokazuje zmienne wartości spalanego paliwa to znaczy jak go zostawie na 20 min aby sobie pracował na luzie to spalanie komputer naliczył z 7 na 15 l :? a gdy nim troche posmigam to spalanie spada do normalnego poziomu a jak stoi na postoju to znowu rosnie.

jeszcze nigdy nie zatankowałem swojego diesla na Orlenie ..... tylko Shell V-power diesel albo BP Ultimate ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Chciałbym tankowac na Shelu ale w moim zadupiastym miescie sa tylko badziewne stacje a do shella mam 50 km
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano

kupie sobie beczke 200L :D

Na paliwku z Shella usterka ustała wieć juz znamy przyczynę falujących obrotów po tankowaniu na Orlenie :)

Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano
Niestety problem trwa nadal :o obroty skaczą ale tylko gdy silnik jest zimny :?
Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Mogę siedzieć i patrzeć na nią godzinami;]
Opublikowano

Mam taki sam objaw - wczoraj na probe (za sugestia jednego z forumowiczow) odlaczylem EGR'a - wiecej nie falowaly w ten sposob obroty, natomiast zauwazylem ze jak sie stoi na postoju to spadala temperatura do tej bialej kreski (czyli jakies 50stopni), w trakcie jazdy wskazowka na powrot lapala pion, ale jak sie czlowiek zatrzymal na swiatlach i postal chwilke w korku temperatura nadal spadala.

 

To normalne zjawisko w kontekscie tych mrozow, czy objaw, ze jakis termostat mam uszkodzony? Cale lato przejezdzilem na odlaczonym EGR'ze i wskazowka trzymala caly czas pion, no ale wtedy panowaly temperatury od 20 wzwyz ;).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Mam wiec ten spam problem.

 

W momencie kiedy EGR sie otwiera/zamyka, obroty na sekunde spadaja o jakies 100 - 150 obr.

 

Co może byc przyczyną? EGR wyczyszczony. Elektrozawory zmienione zadnych popraw. Problem wystepuje tylko na zimnym silniku. Po rozgrzaniu wszystko jest OK.

 

Odnośnie spadającej temp. to termostat na bank.

Opublikowano
witam,podpinam się pod temat gdyż mam taki sam problem z obrotami jak założyciel tematu jak pokazuję na filmikach.z tym że patrzę ze same diesle tutaj a ja mam 318i i jak juz koledzy pisali nie jest to uzalęnione gdyz czesem jest ok a czasem faluja zimny/cieply. zacznę to diagnozować i zobaczymy co wyjdzie...odłącze podgrzewacz i zobaczę..
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podpinam się pod temat.

Kolega ma problem po odpaleniu zimnego silnika w 320d CR - 150km, rok 2003

-po odpaleniu obroty falują przez ok 1-2 minuty, później jest już ok,

-wtryski zostały sprawdzone w Boschu i zregenerowane, ale problem pozostał,

-sprawdzali też turbinę (nie wiem po co) i jest sprawna,

-świece żarowe wymienione na nowe z serwisu BMW, odma też.

 

Gdzie szukać przyczyny falujących obrotów na zimnym silniku?

 

Jakie powinno być ciśnienie sprężania dla tego silnika?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Hej,

 

inspektor884 -> udało Ci się rozwiązać ten problem? U mnie jest podobnie. Samochód to e46 330d 2004 r (jest napisane, że 180 tys :wink: ). Jak było ciepło to nie było żadnego problemu. Obroty trzymały równo zaraz po odpaleniu jak i cały czas podczas jazdy.

Jak tylko zrobiło się trochę zimniej (poniżej 0) to po odpaleniu samochodu obroty falują tak jak na zamieszczonym filmiku. Występuje to tylko na zimnym silniku. Wystarczy, że przejadę się chwilkę i problem znika. Co może być przyczyną?

Samochód kupiłem niedawno:

-wszystkie filtry + olej wymienione

-świece żarowe wymienione.

-Korekcja wtrysków sprawdzone na kompie - dwa miały po 1,7. Pozostałe poniżej 1.

-Na kompie nie ma żadnych błędów. Czy może to być wina filtra odmy (nie wymieniłem go, bo nie wiedziałem, że trzeba wymieniać). Może coś trzeba dodatkowo przeczyścić?

Dodam, że czeka mnie zmiana sprzęgła i dwumasy, ale to pewnie nie ma wpływu na te obroty.

 

 

 

Ktoś pomoże?

 

Pozdrawiam,

Dawid.

Opublikowano

witam Panowie !

 

miałem ten sam problem dwa dni po kupnie auta, obroty szalały 700-1000 /1min.

Czasami auto gasło (a mam automat cholera i gasł mi po drodze). Okazało się :

3 wtryski do wymiany - 4000pln.

Mechanik na włączonym silniku uruchomił wszysktie elektryczne urządzenia w aucie (radio, szyby, klime, podgrzewanie tyłu) i wtedy auto już totalnie wariowało na obrotomierzu.

już jest ok ;]

 

powodzenia !

Opublikowano

a VBodzio

u Ciebie też skacząte obroty jak włączysz wszyskite urządzenia elektryczne ?

Napisz mi potem czy to wtryski, bo ciekawy jestem,

 

pozdro,

P

Opublikowano

Mam nadzieje, że to nie są wtryski tylko np. elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego.

Niedługo zabiorę się za to i jak mi się uda z tym uporać to dam znać co było nie tak.

Opublikowano

Witam

 

Obroty w naszych wspaniałych autkach mogą szaleć w różnych okolicznościach i przy różnych usterkach.

Wiele osób chcąc pomóc, opisuje fakt usunięcia usterki w swoim przypadku i niechcący wprowadza w błąd tych którym obroty falują z innego powodu.

 

Pozwolę sobie odnieść się do problemu który niebawem się pojawi...........

 

Mowa o falowaniu obrotów w dieslach rano gdy zimno

 

Zacznijmy od tego że ma lekko falować (delikatnie bujać wskazówką obrotomierza)

 

Zjawisko to pojawia się tak jak pisali inni wcześniej, na wskutek pracy elektrycznego podgrzewacza cieczy chłodzącej.

 

Samo falowanie może (w zależność od warunków otoczenia) różnić się od siebie. W jeden dzień faluje szybciej w inny wolniej. W jeden dzień wahnięcia większe w inny mniejsze.

Sterownik podgrzewacza ,zgodnie z "poleceniami" DDE jak również klimatronika, podaje zasilanie na grzałki.

Potrafi robić to na dwa sposoby zawsze podaje napięcie impulsowo a impuls zmienia zgodnie z mapa prac (dłuższy lub krótszy)

Ponadto zmienia natężenie płynącego prądy (obciążenie) zmniejszając lub zwiększając napięcie w impulsie napięcie.

 

Na częstotliwość impulsów zasilania i wysokość napięcia w impulsie ma wpływ wiele czynników.

 

1 Stan akumulatora (nie interesuje nas jego napięcie bez obciążenia i kolor oczka) mowa o tym jak zachowuje się napięcie na jego zaciskach przy obciążeniu. Czy Spada i do ilu Volt czy też nie.

2 Stan alternatora (Szczotki i ich stan mają tu znaczenie)

3 Ilość załączonych w danym momencie odbiorników w aucie.

 

Jeśli chcemy się przekonać czy falowanie ma związek z podgrzewaczem wystarczy odłączyć od niego zasilanie. Nie będzie obciążenia , nie będzie falowania.

 

 

Zgodnie z WDS BMW

 

DDE 5.0 Elektryczny podgrzewacz pomocniczy Mowa o wersji 150Ps CR

 

Elektryczny podgrzewacz pomocniczy cieczy chłodzącej zastosowano celem zrekompensowania małej wydajności cieplnej z powodu dużej sprawności energetycznej silnika.

W zależności od wyposażenia pojazdu, decyzję załączenia podgrzewania podejmuje układu klimatyzacji (IHKA) lub kontroler podgrzewania w jednostce sterującej silnikiem DDE.

 

Elementy grzejne zostają uruchomione, jeżeli istnieją wystarczające rezerwy mocy elektrycznej. Aby sprawdzić dostępne rezerwy mocy, alternator wysyła impuls sygnału współczynnika obciążenia i informuje DDE o stanie obciążenia i ewentualnym zapasie mocy. Zespół sterujący DDE steruje grzałki impulsami, zmienia częstotliwość jak i długość impulsu. W ten sposób kontroluje moc grzałek w zakresie wydajności na poziomie od 5 do 95% mocy cieplnej.

Podnosi również obroty biegu jałowego o około 50 obr /min gdy grzałki pomocnicze są sterowane odpowiednio wysokim impulsem. Dlatego obroty mogą falować !!

 

Warunki kiedy grzałka nie zostanie załączona :

 

gdy nie ma zapłonu

gdy napięcie akumulatora jest mniejsze niż 12,0V

gdy prędkość obrotowa silnika jest mniejsza niż 750obr/min

gdy silnik pracuje krócej niż 10 sekund.

gdy jest właściwa temperatura płynu chłodzącego w odniesieniu do temperatury powietrza na zewnątrz.

 

 

Jeśli temperatura powietrza zasysanego (czujnik w przepływomierzu) wynosi :

-10 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 86° C

-5 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 80° C

+ 10 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 50° C

+ 20 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 17° C

Jest to fragment krzywej charakterystyki załączania grzałek.

 

Grzałki również nie są włączane gdy w pamięci ECU jest zapisany któryś z błędów.

 

* 3EE0, 3EE1, czujnik temperatury płynu chłodzącego (usterka)

* 3F70, 3F71, czujnik temperatury powietrza zasysanego

* 40A1 sygnał ładowania alternatora (brak wyżej wspomnianego impulsu do DEE lub bardzo wysoki stan obciążenia alternatora)

 

Nie są również włączone naturalnie gdy sterownik grzałek rozpoznaje w nich usterkę i zapisuje w pamięci ECU błąd :

 

* 43F0, zwarcie do +

* 43F1, zwarcie do -

* 43F2 przerwa

* 43F3, niepoprawna temperatura grzałek

* 4AB2, nadmiar temperatury w podgrzewaczu ,(nagrzewnicy ) nie jestem pewien.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 4 lata później...
Opublikowano
Witam, dolacze sie do tematu, u mnie tez obroty delikatnie skacza po podlaczeniu do kompa wyskoczyl blad sonda lambda blok 1 oraz ogrzewanie pomocnicze 43f10 i 4ab20.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.