Skocz do zawartości

PROBLEM Z SILNIKIEM NA L P G


lajba2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam nastepujacy problem. zakupilem jakis czas temu bmw e65 745. I zamontowalem w nim LPG. po przejechaniu 25 tys na gazie padl mi silnik dokladnie zawor 4 cylindra.Pomyslalem PECH trudno. kupilem nowy silnik i zas zrobilem 25 tys i zas ta sama usterka . bylem dzis W WARSZTACIE LPG i na komputerze pokazuje wszystko OK. I tu mam pytanie czy jesli pod zlym katem wwiercili sie w kolektor dolotowy moze to powodowac taka usterke. poniewaz przy zmianie silnika zalozono mi caly osprzet ze starego motora. Rece mi opadaja z tym altem .prosze was o jakas opinie lub namiar na kogos kto by mogl stwierdzic czy gaz jest dobrze zalozony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z dużym silnikiem benzynowym musi dużo palić. Na to trzeba się nastawić, choć w przypadku E65 pojęcie "dużo" jest względne - moim zdaniem spalanie jest na poziomie co najmniej optymalnym - miasto siilnik 4,5 to 15 litrów, trasa - 10-11 litrów. Uważam że to ok . Dlaczego się nie zakłada? Bo gaz ma większą temperaturę spalania i niszczy silnik, bo nie są one projektowane. Tym bardziej tak skomplikowane silniki jak w E65. Oczywiście każdy może sobie wmontować w auto co chce, ale bez sensu jest kupować takie auto żeby je gazować IMHO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam średnie spalanie z dzis 14.4l, a większość czasu spędziłem w korkach pomiędzy Katowicami z Bielskiem, bo sie ludziom zachciało w gory jechać nagle w piątek w godzinach szczytu :mad2:

 

Tak że nie najgorzej, w lecie średnio wychodzi pomiedzy 12-13, trasa Niemcy 10 przy spokojnej jeździe 160-180km/h. Miasto zalezy jakie, mozna miec spalanie 15 a mozna 20. No i jazda na zimnym silniku nie jest tu dobrym rozwiązaniem, bo pozera paliwo szybciej niz mozna lac do niego pod dystrybutorem :P

 

Co do problemu - gaz gazem, a silnik w E65 jest na prawdę skomplikowany. Vanos i valvetronic to nie przelewki i podpinanie tam gazu to dla mnie istna kombinacja alpejska, ogólnie sobie nie wyobrażam jak gazownicy to ogarniają (podejrzewam że nie wiedzą nawet co to vanos czy valvetronic, wkładają gaz i kasują ciesząc sie z kolejnego klienta). Nie bede dyskutował czy się opłaca jeździc na gazie, czy nie, bo to zależy komu i po co. Ja robie 50 tys km na rok i jak dla mnie gaz nie jest opłacalny. Chociażby dlatego, że nowy silnik i instalacja słabo sie zwraca ;)

 

Na forum 7er (http://forum.7er.pl/ - nie wiem czy mozna podac link, ale to chyba nie konkurencja, wiec podaje, jak cos to banujcie mnie :P ) już kilka tematow tego typu było i są ludzie, ktorym gaz działa dobrze. Powinni pomoc konkretnie, bo doświadczenia jakieś mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HAHAHA TAKIE SPALANIE TO MOZESZ POMAZYC KOLEGO. WIDAC ODRAZU ZE NIEJEZDZISZ TAKIM AUTEM . SREDNIE SPALANIE MIASTO 18L/100KM. TRASA 15L/100KM. ALE NIEOTYM TU MOWA. POSZE O KONKRETNE RADY. DZIEKI.

 

Jeżdżę 745i od 10 miesięcy, miasto w korkach to 15 litrów, trasa 10-11, tak jak napisał Zodiak. Jeżeli u Ciebie jest inaczej to albo nie masz kultury dla tego silnika albo coś masz nie tak z silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Przygladam sie odpowiedzia kolegow , heh troszke mnie bawia. Chcial bym zobaczyc to spalanie rzedu 10-11 po trasie haha (chyba przy 60km\h)

Miasto kolo 20 l przy spokojnej jezdzie . Trasa predkosc stala 170km\h 17-18 .

Tak sie sklada ze u mnie w rodzinie sa trzy 745ki i kazda ma tak samo .

Jesli chodzi o gaz to kolega (itomek) nie ma o tym pojecia . Kolego kto Ci tak powiedzial ze gaz szkodzi silnikowi? ( chyba kolega z astry lub golfa starej generacji)

Tego typu wypowiedz to stereotyp . Dobrze zamontowany gaz i przejedziesz wiecej niz na benzynie drogi kolego . Wszystko zaczyna sie od typu instalacji gazowej,

Ja osobiscie mam gaz w mojej 745i zrobilem juz kolo 40tys km i jest idealnie.

Jesli chodzi o instalacje gazowe to auta nowsze z takimi silnikami to tylko jedynie Prins . Osobiscie za zalozenie zaplacilem 7800zl. Nie mam problemow z check iem itd.

To samo jest w drugim moim aucie Porsche Cayanne tez jest git.

Co do oplacalonosci to mysle ze sie oplaca. (srednio 100km na bako okolo 80zl na gazie 42zl ) widac roznice mysle golym okiem .

Wracajac do tematu jesli moge polecic specow od gazu , czestochowa Eliasz Gaz (znajdziesz na internecie)

Nie chcialem nikogo urazic wypowiedzia , ale troche o tym czytalem i wiem jak to wszystko wyglada.

Pozdr

Bmw e65 745i 03 obecnie

Porsche Carrera 996 04 obecnie

Porsche Cayenne 05 obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

745i - miasto 60-80 , średnie spalanie 15, trasa - do 150 - spalanie 11-12, 150-180 - spalanie 16-17, 200-spalanie 18

 

Z większymi silnikami mam do czynienia od dawna, umiem nimi po prostu jeździć. Jeżeli ktoś pisze że w mieście auto mu spala 20l to po prostu mu współczuję. Trochę wyczucia w jeździe by się przydało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest najprawdopodobniej spartaczona instlacja lpg. Za mało dostaje gazu na wysokich obrotach, zubożona mieszanka i wypala zawory. Powinny być dwa dobre parowniki, aby wystarczającą ilośc gazu dostrczyć do takiego silnika. W PRINSIE przy wysokich obrotach auto jedzie na benzynie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego napisz jaka masz instalacje(dokładnie),zamieść fotki zamontowanych,poszczególnych elementów instalki, na pewno ktoś coś bedzie mogł powiedzieć wiecej.

Może sterowanie wtryskiem na ten gar jest zrypane. Zapodanie dawki gazu jest zczytywane z kompa samochodowego. Nie koniecznie musi byc to wina instalki.

Po naprawie podpieliscie i pojezdziliscie troche z diagnoza? Zarówno tą od gazu jak i bmw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he he gaz nie niszczy silnika ? Pewnie...może też przez założenie LPG auto nie bierze oleju ? Może i też przewody trzymają po 80 tys. km i Sondy nie padają??Gaz jest do kuchenek a nie do E65 a co do spalania na trasie 10-11 litrów jest możliwe bo moja 750i E38 na trasie pali ok 12,5 Litra. Może kolego nie umiesz jeździć automatem albo masz coś nie tak z autkiem...
...dla Was to tylko samochody...a dla mnie to sens życia...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to czytam to mnie śmiech ogarnia :cool2: Rozpiżdzić dwa silniki w jednym aucie gazem to trzeba sie nieźle postarać.

 

Myśle ze to jest najlepszy przykład "nieszkodzenia" gazu w BMW.

 

ZODIAC - widze ze na alledrogo wystawiłeś swojego potwora, F01 kupujesz? :norty:

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to czytam to mnie śmiech ogarnia :cool2: Rozpiżdzić dwa silniki w jednym aucie gazem to trzeba sie nieźle postarać.

Niby forum jest po to, żeby pomagać w takich sytuacjach, ale mi dokładnie ta sama myśl przyszła do głowy. Jak można rozpieprzyć silnik, wiedzieć, że przyczyną może być instalacja gazowa i ponownie podpinać LPG pod wymienioną jednostkę napędową? :) I to pewnie w tym samym zakładzie :duh:

Ja gazowałem kiedyś 3.0 V6 w produkcji GM i stwierdziłem, że nigdy więcej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mechanik zaczol wczoraj rozbierac moj silnik. Wypalilo zawor wylotowy . prosze was o pomoc w tym gdzie dac auto po naprawie zeby zdjagnozowac czy ta moja instalacja jest dobrze zalozona.

 

jezdze na gazie 80000 km i nie mialem wiekszych problemow z instalacja polecam intalatora z lomzy ulica senatorska 13 rob-mar facet zna sie na robocie

bmw 735i e65

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik zaczol wczoraj rozbierac moj silnik. Wypalilo zawor wylotowy . prosze was o pomoc w tym gdzie dac auto po naprawie zeby zdjagnozowac czy ta moja instalacja jest dobrze zalozona.

 

jezdze na gazie 80000 km i nie mialem wiekszych problemow z instalacja polecam intalatora z lomzy ulica senatorska 13 rob-mar facet zna sie na robocie

bmw 735i e65

 

Ile masz aktualnie najechane, jak eksploatacja, byly jakies problemy z sondami czy silnikiem, je olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam właśnie zagazowywuje moje 316ti 2002 czyli valvetronic dodam że zajmuje się gazowaniem aut od 5 lat jako zajęcie dodatkowe zarobkowe i hobby w dużej firmie "eko-pal" w gdańsku. Zakładaliśmy gaz już w trzech bmw z silnikami valvetronic tyle że v8, oczywiście po wnikliwym zgłębieniu zasady działania silników valvatronic BMW i okazało się między innymi że w kolektorach ssących tych silników jest bardzo małe a wręcz żadne podciśnienie które jest jednym z podstawowych parametrów wykorzystywanych przez sterowniki instalacji gazowych do tworzenia map wtrysku gazu. zdecydowaliśmy się na instalacje z komputerami STELLA OBD firmy elpi-gaz wykorzystującymi pokładową diagnostykę samochodu (wszystkie auta po 2000 roku jak kogoś to mocniej interesuje mogę na prośbę mogę bardziej wytłumaczyć ) i wszystkie sprawdzaliśmy i ustawialiśmy na hamowni obciążeniowej , jak się okazało autokalibracja komputerów gazowych trzech różnych firm (takie hobby) daleko odbiegała od regulacji ręcznej na hamowni. Autokalibracja tworzy mapę dużo zaubogą i im większe obciążenie tym bardziej zaubogą. Jak wiadomo uboga mieszanka powoduje wyższą temperaturę spalania a ta wiadomo do czego może prowadzić. Najgorzej jest kiedy wtryskiwacz gazowy nie podaje równo na wszystkie sekcje np jedna sekcja podaje mniej niż pozostałe ciężko wykryć (trzeba posiadać sprzęt do sprawdzania wydatku wtryskiwaczy)a może wypalić jeden zawór lub uszkodzić jeden tłok.

 

REASUMUJĄC TE SILNIKI WYMAGAJĄ BARDZIEJ ZAAWANSOWANEJ ELEKTRONIKI GAZOWEJ LEPSZEGO (NIE AUTOKALIBRACJI) DOREGULOWANIA MAPY WTRYSKU GAZU (NAJLEPIEJ HAMOWNIA) DOBRYCH DOBRZE WYREGULOWANYCH WTRYSKIWACZY I OKRESOWEGO SPRAWDZANIA ICH WYDATKU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Rozpiżdzić dwa silniki w jednym aucie gazem to trzeba sie nieźle postarać.

 

Thestructor, na forum BKP nie przeklinamy. Nastepnym razem dostaniesz ostrzezenie.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chciałem wrócić do spalania i w moim przypadku 10-11litrów trasa 13.8 miasto w e65 ale w x5 4.4 20trasa 28 miasto :mad2:

zastabawiam się czy butla w kole czy cigaro za fotelem /bo jak w kole to zmiana akumulatora po wyciągnięciu butli/

JESTEM PRZECIWNIKIEM INSTLACJI LPG MIMO IŻ SRZEDAJĘ GAZ

ewidentnie zła instalacja lpg miałem takie same klopoty z mercedesem i skończyły się jak pozbyłem się auta

szkoda trzecigo silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu

przejechałem swoim V8 na gazie już 200 000 km bez większych kłopotów.

 

Są jednak pewne zasady :

 

 

Warsztat musi znać się na dużych silnikach a nie uczyć się na Twoim aucie ( przy montażu zaoszczędzimy 500 zł ale mechanik widzi 1 raz bardziej nowoczesny silnik ) Jak śpiewał Lech Janerka - strzeż się tych miejsc....

 

Instalacja - im lepsza tym dłuższy okres bezobsługowy

 

Przy ostrej jeździe ( ja to robię powyżej 180-200 kmh - przerzucam się na benzynę )

 

Gaz tankujemy na sprawdzonych stacjach ( ja polecam LUKOIL )

 

2-3 dni w miesiącu jeżdżę wyłącznie na benzynie

 

Jeśli chodzi o Twoją usterkę - to nie jest przypadek - zawinił człowiek i brak doświadczenia

 

Co do kolegi który pisał , że na instalacji PRINCE przy dużych obrotach przełącza się na benzynę - moim zdaniem to błąd a nie celowe działanie mechanika - zbyt mały - źle dobrany do mocy parownik

 

Pozdro

Mariusz

http://www.latajacazyrafa.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Witaj

 

Pechowo z tym silnikiem ale tu zawinił człowiek

 

ja w swoim V8 przejechałem blisko 200 000 km z LPG bez większych kłopotów

 

Są pewne zasady przy montażu i korzystania które wrzucam tu na forum

 

1.Zakład który montuje musi umieć mieć doświadczenie zagazowywania dużych pojemności i nowoczesnych silników ( naprawdę lepiej dopłacić 500 zł więcej )

 

2. Ja kiedy grzeję powyżej 180-200 km/h przerzucam się na benzynę

 

3.2x w miesiącu robię dzień benzynowy - i jeżdżę na nie niej

 

4.Droższe instalacje dają dłuższy bezobsługowy okres i warto tu zainwestować

 

Zakładając , że przeciętnie duże pojemności palą ok 15 litrów benzyny przy montażu dobrej instalacji i przejechaniu 200 000 km jesteś do przodu 1-2 auta w zależności od ceny zakupu

 

15 litrów PB x4,7 cena 95PB x 200 000 km/100 = 141 000 zł wydałeś na benzynę

18,5 litrów LPG x 2,10 x 200 000 km/100 = 77 700 zł wydałeś na LPG

 

Czyli obrazowo pisząc na tej różnicy mógłbyś kupić przynajmniej 3 szt e38 w naprawdę niezłym stanie lub 8 e32 którymi da się jeszcze jeździć lub 1 szt e65 z 2005 :mad2: :mad2: :mad2:

Taką kasę oddajemy BP/Shellowi i innym koncernom - w 4-5 lat jesteśmy w stanie podarować im 3 szt E38

A ile jesteśmy w stanie podarować naprawdę potrzebującym ??? :cry2: :cry2: Czy jesteś w stanie zrobić kilka dodatkowo ciekawych rzeczy za 22 000 zł w roku ? Byłeś na Kubie i Hawajach w jednym roku pod rząd ?Kasy wystarczyłoby aby skończyć dodatkowy fakultet - jeśli tylko masz ochotę zainwestować w swoją głowę :norty:

 

To co pokazałem nazywam coachingiem finansowym :D

 

 

Pozdrawiam :cool2:

Mariusz

www.latajacazyrafa.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.