Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kumpel kupił E36 podobno 2.8, ja jednak twierdzę że to 2.5, ponieważ obudowę vanosa ma tą metalową (srebrna, farba odłazi).

Ale jeżeli by miał racje to musiał by mieć m50B28 ale takie silnika nie ma (chyba). Jeżeli chodzi o B28 - to tylko M52 tak? Czyli obudowę vanosa musi mieć już tą czarną.

Mam racje?

Opublikowano
Ja mam 2.8 i srebrną obudowę auto z 95 roku. Wtedy wprowadzono ten silnik do E36 i właśnie w tym kolorze szedł na początku, jeśli masz już nowszy silnik to korek od oleju będzie z przodu a i blok silnika aluminiowy, zresztą najlepiej będzie jak zerkniesz na numery to się wszystko wyjaśni. Sam korek ci też wszystkiego nie powie bo te silniki M52 też wychodziły dwulitrowe i 2.5 (323) ja bym zerknął na wydech jeśli to 2.8 i ma ori wydech to w jednym otworze zobaczysz klapkę - 2.8 i chyba tylko 2.8 ma też z tyłu wentylowane tarcze.
Opublikowano
a najlepiej to sprawdz numer vin i bedziesz wiedział. jest sporo stronek kture Ci sprawdza vin. Cyba ze był swap to inna sprawa :)
Opublikowano

No więc tak to jest po pierwsze swap z 1.8 więc bębny z tyłu.

Co do wydechu jest w prawej rurze jakaś klapka, myślałem że to jakiś gwizdek ktoś wsadził :?: Nie wiem po co to...

Silnik z 95r więc może rzeczywiście "grzyb" powinien być srebrny.

Po trzecie na wentylatorze pisze 2.8 ale to w sumie o niczym nie świadczy....

 

Czyli różnica jest w korku? Jak 2.8 to korek od strony chłodnicy?

Opublikowano
swap z 1.8 więc bębny z tyłu.

na bebnach przy 2.8 motorze.. no niezle. swap po najmniejszej linii oporu

Opublikowano
2.0 i 2.5 tez miały korek od strony chłodnicy. 2.0 od 95 roku , korkiem sie nie sugeruj :) kolor grzyba od vanosa tez nierobi ruznicy ja mam srebrny a kumpel ma czarny. moze poruwnaj spalanie lub przyspieszenie z inna bmw jesli masz możliwosc oczywiscie :wink:
Opublikowano

no jest e34 B50B25 ale nie ma co porównywać za duża różnica wagowa. Co do osiągów to idzie, naprawdę idzie. Ale ja osobiście myślałem że v-max będzie większy na razie 220km/h w 3 osoby (110+110+66kg).

Gdzieś musi być różnica :?

Opublikowano
Jeśli jest po swapie to nie wiadomo jaki tam jest dyfer, morze mieć inne przełożenie i z stąd ta prędkość, do tego jak ma bębny to i koła pewnie wciąż mniejsze tam siedzą, suma samurom i się odejmie parę km na maxie zresztą mało to i tak nie jest koło 240 normalnie kończy się skrzynia, wiec różnica w v maxie nie taka znów duża do tego licznik pewnie przekłamuje zresztą nie wiem jak to w sumie jest w e36 ale wskazania prędkości w wielu nowszych autach są na podstawie sygnału z czujników od ABS'u skoro ta ma bębny to i pierścień od ABS'u morze mieć inna ilość zębów i licznik będzie przekłamywał. Dobrze jest wsiąść gps i porównać z nim prędkość. Choć ja stawiam że pewnie dyfer jest z innym przełożeniem.
Opublikowano
...nie wiem jak to w sumie jest w e36 ale wskazania prędkości w wielu nowszych autach są na podstawie sygnału z czujników od ABS'u ...

W przypadku e36 za wskazania prędkościomierza odpowiada czujnik w dyfrze

Opublikowano

Rozpoznaje sie tak:

m50 od m52- jak pisali koledzy po korku i kolektorze dolotowym maja inny ksztalt

b20 od b25/b28- na bloku pod kolektorem dolotowym miedzy 3 a 4 cylindrem jest oznaczenie FI (takie kolko przekreslone) dla b20 wynosi 80 dla b25/b28-84 ew po szerokosci kanalow kolektora dolotowego

b25 od b28- po magistarli olejowej doklanie w obudowie filtra b28 jest wyjscie na rurke olejowa podobna do tyc od chlodnic oleju w m3

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
omg wielki mi problem wez magnes ewentualnie glosnik i sprawdz blok jak magnes łapie to blok zeliwny i m50 jak nie łapie aluminiowy m52 bardzo szybka diagnoza:P
Opublikowano
ale ty piszesz ze magnesem sluchaj na 2000 byly na aluminiowym bloku bodajrze po 95 albo 96 heheh wiec tu nie ma znaczenia to wogole silnik moglbyc przelozony i co dowiesz sie po bloku ??? w zyciu
Opublikowano
omg wielki mi problem wez magnes ewentualnie glosnik i sprawdz blok jak magnes łapie to blok zeliwny i m50 jak nie łapie aluminiowy m52 bardzo szybka diagnoza:P

 

No i wszystko jasne tylko juz jest opisana szybsza diagnoza wystarczy spojrzec na korek lub kolektor

A co zrobisz jak auto bedzie ze stanów gdzie byly M52 na Żeliwnym blooku :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.