Skocz do zawartości

[E34] M50 falujące obroty, spadek mocy, strzela, gaśnie


Paweł87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podjąłem się zrobienia małego FAQ jak samemu dojść i co sprawdzać przy najczęstszym problemie z silnikami M50B20 i M50B25 jakim jest

- strzelanie kolektora (dla wysz. przepływomierz, przepływka, strzał do przepływki )

- spadek mocy

- falujące obroty

- odpalanie samochodu który zaraz gaśnie

- auto gaśnie na biegu jałowym

- niskie obroty

 

!!! UWAGA !!!

Nie ponoszę żadnych konsekwencji za ten post, jest on poglądowy dla tych co mają choć trochę głowy na karku, są to przyczyny aczkolwiek u Ciebie nie muszą, opisuję swoje przygody z falującymi obrotami!

 

Ceny podane przeze mnie są to ceny które obowiązują w województwie śląskim.

 

ten post oparty na moim doświadczeniu z silnikiem M50B20 w gazie sekwencyjnym (zamontowanym jako nowy przeze mnie w serwisie !!PAMIETAJ!! nie pozwól sobie podłączyć instalacji gazowej pod czujnik wału tylko pod główną Cewkę !!!! - dzięki kolego piotr520 ;) )

mechanicy którzy brali udział w pół rocznym dochodzeniu: Bawaria Motors Katowice, BMW Mysłowice, i 2 znajomych mechanik i elektryk (którzy w kulki nie lecą) i koledzy z forum.

 

Pewnego pięknego dnia wsiadasz do auta i zaczęło się, od czego zacząć (chyba nie trzeba wspominać o podstawach jak filtr paliwa oleju i powietrza ;) ) :

 

Na samym początku zacznij od wizyty u elektryka, podepnij samochód pod komputer (jeżeli nic nie wyjdzie wtedy szukaj sam), u mnie po podpięciu (kilkukrotnym nie za 1 razem ;) ) powychodziło:

- sonda lambda

- czujnik położenia wałka rozrządu

- czujnik wału

Tego w inny sposób nie sprawdzisz jak podpięcie do kompa.

Teraz czynniki które na komputerze nie wyjdą:

 

W 1 kolejności sprawdzamy świece,

 

Dzięki koledze "wujas" zapraszam do wątku jak wyciągnąć świecę: viewtopic.php?f=15&t=52806

 

czy wypalone (wymiana świec), zalane olejem(zmiana uszczelki pokrywy zaworów najczęściej jeżeli uszczelka cała jedziemy do mechanika żeby sprawdził skąd wziął się olej), czy są całe(jeżeli świeca jest u szczerbiona jej kawałek zapewne znajduję się w silniku wtedy tylko mechanik co zapewne skończy się remontem generalnym <- rzadko ale się zdarza, jednak w tym przypadku samochód przestanie jeździć) jeżeli świece w porządku musimy odkręcić cewki i sprawdzamy fajki zapłonowe,

 

http://img684.imageshack.us/img684/498/834115150.jpg

 

jeżeli guma jest u szczerbiona w miejscu zaznaczonym na zdjęciu fajka jest do wymiany ponieważ iskra ucieka na blok silnika, i tak sprawdzamy 6szt.

Jak już doszliśmy co z fajkami dalej idziemy za ciosem, szukamy (bardziej słuchamy) czy samochód łapie lewe powietrze, najczęstszym mankamentem jest dziurawa rura gumowa która jest przy filtrze powietrza (patrz zdjęcie)

http://img693.imageshack.us/img693/2038/c110813598.jpg

co zrobić? tańszy i tymczasowy sposób zaklejamy porządnie rurę taśmą izolacyjną której nie oszczędzamy (mnie trzyma już 3 miesiące ale w planach mam wymianę ;) ) lub zakupujemy nową (koszt 150zł występuje jedynie w oryginale) jeżeli auto łapie dalej lewe powietrze musimy szukać, u mnie był dziurawy wąż od odmy (patrz zdjęcie), jeżeli zmiażdżysz paluszkami waż a on nie wróci do pierwotnej postaci bo jest tak sparciały też zalecam wymianę

http://img62.imageshack.us/img62/2038/c110813598.jpg

Węże od odmy są 2, koszt nowych kupionych w ASO to 25zł/szt, co do wymiany nie wiem jak bo mechanik przy remoncie mi wymienił.

 

Dobra co dalej? Cewki zapłonowe (dzięki kolego piotr520 )- objawy- samochód nie będzie pracował na wszystkie garnki „cylindry” co czuć i słychać po silniku, wtedy dobieramy się do nich (pamiętaj żeby ułożyć sobie po kolei tak jak wyciągnąłeś z silnika albo opisz 1 2 3 .. ), sprawdzamy świece, jeżeli jakaś jest zalana bądź intensywnie śmierdzi benzyną wtedy potencjalnym sprawcą jest cewka, wtedy bierzemy miernik i sprawdzamy (sprawna cewka ma od 0.8-0.9 ohma) i mierzymy po kolei wszystkie. Jeżeli wyjdzie Ci mniej niż 0.8-0.9 cewka jest do wymiany, ale jeśli wszystkie cewki są sprawne a świece zalane benzyną musimy podłączyć auto pod komputer. W moim przypadku sterownik (komputer) był uszkodzony i 3 cewki nie pracowały.

 

Następnym krokiem jest przeczyszczenie silniczka krokowego (znajduję się on po lewej stronie silnika pod gumową rurą filtra powietrza, patrz zdjęcie)

http://img94.imageshack.us/img94/2038/c110813598.jpg

który jest odpowiedzialny za obroty na biegu jałowym. Powodem może być olej który znajduję się w środku silniczka, wtedy bierzemy pistolet do malowania (pojemnik napełniamy benzyna ekstrakcyjną) podłączamy się pod kompresor i psikamy w miejsce zaznaczone na zdjęciu poniżej, jednak potrzebujemy do tego śrubokręt który wkładamy do środka aby tj ściankę przesunąć w celu dokładnego wyczyszczenia.

http://img63.imageshack.us/img63/9475/861224679.jpg

 

Kolejny etap to pompa paliwa (dzięki kolego damcio18) jedziemy do mechanika i sprawdzamy ciśnienie paliwa, jak jest kiepskie wymieniamy pompę (koszt zależny od rodzaju u mnie to 280-330-550 ) jak sprawna cieszymy się kilkoma stówami w portfelu ;)

 

Przyszedł czas na przepływomierz. (dzięki kolego rombana) Każdy się tego boi bo franca droga jest. Powiedziane jest, że wystarczy jeden strzał w przepływke i już nie będzie działać jak trzeba. Moja na szczęście strzałów dostała kilkanaście i jeszcze zipie. Jak sprawdzić czy wina przepływomierza? Odpalamy furę i migotają nam się obroty, podnosimy maskę i odłączamy przepływomierz (patrz zdjęcie)

 

http://img37.imageshack.us/img37/2038/c110813598.jpg

Jeżeli obroty się uspokoją, wymieniamy przepływomierz. (nowy ok. 450zł używka 150zł)

 

A teraz najgorsze (było przynajmniej dla mnie)- jeżeli wszystko działa, nie łapie lewego powietrza, cewki fajki świece sprawne, krokowiec i przepływka ok., 0 błędów na komputerze pozostaje nam 10 zdrowasiek i wizyta u mechanika w celu sprawdzenia kompresji, (kompresja sprawdza jaki stan ma silniczek w środku, jeżeli chodzi o benzynowe silniki BMW minimalną granicą jest 11 maksymalną 14) u mnie było tak: 13 3 3.5 3 3 3.5 – czyli tragedia! Skończyło się na wymianie 24 zaworów, planowaniu i sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego głowicy, wymianie tysiąca uszczelek, uszczelniaczy zaworów. Dzisiaj moja kompresja wygląda tak 13 13.5 14 13.5 14 13.5 ( w kompresji jest możliwość aby każdy z cylindrów miał inna – granica różnicy = 1 ) jeżeli kompresję masz w porządku zapłacisz max 50zł jak taką jak ja zrobią Ci za darmo bo i tak zarobią na remoncie ;)

 

Podsumowując są to moje doświadczenia z falującymi obrotami w moim 1 bmw w życiu w okresie 6 miesięcy od zakupu ;)

 

Mam nadzieję, że komuś to się przyda ;) i proszę o wyrozumiałość to moje 1 FAQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 tygodnie później...
Miałem taki przypadek w mojej e34 i polecam sprawdzić czy nie wypiął się taki gumowy przewód zaraz pod kolektorem ssącym, dokładnie na jego środku. Rurka ma średnicę ok 20mm i jest zakrzywiona pod kątem 90 stopni. Da się to zrobić gołą ręką bez demontażu kolektora a jak się to wypnie to słychać syk powietrza spod maski, silnik w ogóle nie trzyma obrotów jałowych i cholernie nierówno chodzi. Tylko nie wsadzać tam ręki przy ciepłym silniku! :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

KOSZTUJE 72 ZŁ A WIEM BO SAM WYMIENIAŁEM Z MIESIAC TEMU< JAK CHCESZ TO KUPUJ NA ALLEDROGO< JA KUPUJE TAKIE RZECZY W SERWISIE ASO,BAWARIA MOTORS JANKI, PODAC CI TELEFON?

 

A propo cen przepływki to dzis dzwoniłem do ASO a tam do 2,5 24V koszt 1400 zł a z tej reklamy co leci na forum 1750, najtaniej w serwisie Bosch podobno 800 zł ale jeszcze nie sprawdzałem.

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Dobry FAQ, pomocny. ;)

 

Tylko jest jedna rzecz, albo ja jestem tak głupi, albo nie mam silniczka krokowego. :mad2: Czy mógł by ktoś zrobić zdjęcie u siebie w którym dokładnie miejscu on jest i jak wygląda w samochodzie? Odkręciłem ten gumowy przewód, wyciągnąłem filtr powietrza, szukałem przez około pół godziny i go nigdzie nie ma. :duh:

Posiadam E34 2.0 24V Vanos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Sorry za kotleta, ale moje M50B25 też na to zachorowało. Na dodatek żaden z pięciu kompów u mechaników nie chce się połączyć z moim więc nie wiem od czego zacząć, a objawy są takie:

Po zagrzaniu obroty zaczynają szaleć tak od 1500/2000 nawet do zera. Gdy jadę auto nie ma mocy, po zamknięciu przepustnicy silnik szarpie, gdy wrzucę luz potrafi zgasnąć (udręka na światłach). Aha i tu ciekawostka, dzisiaj po ok 15 km jazdy a raczej męczarni nagle się odcięło i zaczęło chodzić jak nowo narodzone. Może ktoś wie za co się brać bez możliwości sprawdzenia auta pod kompem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.