Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Tarcze u kolegi w Saabie oglądałem wczoraj i byłem przekonany że są nawiercane i nacinane - sprawdzę to dziś jeszcze raz dla świętego spokoju ;-) (może coś mi się przewidziało się z tym nacinaniem).

Może kolega nie ma Zimmermanów, ale wczoraj wyraźnie mi sam powiedział że są właśnie tej firmy, no i jest zadowolony ( a jeździ raczej ostro).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze u kolegi w Saabie oglądałem wczoraj i byłem przekonany że są nawiercane i nacinane - sprawdzę to dziś jeszcze raz dla świętego spokoju ;-) (może coś mi się przewidziało się z tym nacinaniem).

Może kolega nie ma Zimmermanów, ale wczoraj wyraźnie mi sam powiedział że są właśnie tej firmy, no i jest zadowolony ( a jeździ raczej ostro).

 

Nie no jeśli Zimmermann to na pewno wiercony ;) Są plany żeby wprowadzić wiercone i nacinane ale to jeszcze potrwa trochę zanim się pojawią.

 

Zimmermann to wytrzymałe tarcze, dużo osób w Poznaniu na torze katuje właśnie w BMW z serii M zestawy na tarczach Zimmermann Sport lub Formula Z w połączeniu najczęściej z klockami Ferodo DS. W Polsce też już dużo Audi RS jeździ na tarczach Zimmermann Formula Z i są zadowoleni, poza tym właśnie w tych autach jest to pierwszy montaż. No chyba, że jest ceramika to już inna bajka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za podpowiedzi.

 

Chyba zdecyduję się na tarcze OEM i klocki Jurid White.

 

Maciek_czescidobmw.pl

 

Łatwiej by mi było zamówić części w warsztacie, w którym będę robił auto. Ale w razie czego - jaki macie czas realizacji zamówień?

Widzę tylko klocki Jurid White na oś przednią, a co z tyłem?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Ok, dzięki za podpowiedzi.

 

Chyba zdecyduję się na tarcze OEM i klocki Jurid White.

 

Maciek_czescidobmw.pl

 

Łatwiej by mi było zamówić części w warsztacie, w którym będę robił auto. Ale w razie czego - jaki macie czas realizacji zamówień?

Widzę tylko klocki Jurid White na oś przednią, a co z tyłem?

 

Pozdrawiam,

 

Na tył Jurid na tę chwilę nie oferuje jeszcze klocków w wersji ceramicznej do 330i/d e46. Jeżeli mocno zależy Ci na niskim pyleniu polecam klocki ATE Ceramic. Z konwencjonalnych klocków mogę szczególnie polecić Textar i Zimmermann.

 

Tarcze Oryginalne BMW do Twojego modelu są dostępne w ciągu dwóch dni, tzn. zamawiane dziś, w środę byłyby u Ciebie.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze u kolegi w Saabie oglądałem wczoraj i byłem przekonany że są nawiercane i nacinane - sprawdzę to dziś jeszcze raz dla świętego spokoju ;-) (może coś mi się przewidziało się z tym nacinaniem).

Może kolega nie ma Zimmermanów, ale wczoraj wyraźnie mi sam powiedział że są właśnie tej firmy, no i jest zadowolony ( a jeździ raczej ostro).

 

Tarcze jeszcze raz dziś obejrzałem. Są nawiercane i nacinane, ale są firmy MIKODA (czyli kolega wprowadził mnie w błąd). Dziś jak mu powiedziałem że nie ma nacinanych i nawiercanych Zimmermanów, to się przyznał że to Mikoda :duh:

...ale zrobił na nich 22 tyś km i nic się z nimi nie stało przy ostrej jeździe. (Ja do firmy Mikoda jakoś przekonany nie jestem).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo jakości Zimmermanna to mogę powiedzieć tylko tyle, że dwa tygodnie temu zakupiłem u forumowicza Lewian komplet na tył, zamontowałem zgodnie ze sztuką i jestem bardzo zadowolony, hamulce nie piszczą a jakość hamowania jest dokładnie taka sama jak na zestawie OEM. Wiem, że tylna ośka ma mniejszy udział w procesie hamowania, ale nierzadko zdarza mi się zwalniać z dość dużych prędkości czy stosować dohamowania w zakręcie i nie zauważam najmniejszej różnicy. Sam sklep również polecam, fajne podejście do klienta, towar dobrze zapakowany i bardzo dobre ceny :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy ktoś mi może podpowiedzieć jakiej średnicy tarcze przednie idą do mojego e90?

Byłem w warsztacie umówiony na wymianę ale panowie zmierzyli tarczę i wychodzi im niby 300mm a w ETK piszą, że ma być 330mm.

 

2007 E90 320d M47n2 163KM automat. Vin: VC76930.

Z góry dziękuję

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Panowie czy ktoś mi może podpowiedzieć jakiej średnicy tarcze przednie idą do mojego e90?

Byłem w warsztacie umówiony na wymianę ale panowie zmierzyli tarczę i wychodzi im niby 300mm a w ETK piszą, że ma być 330mm.

 

2007 E90 320d M47n2 163KM automat. Vin: VC76930.

Z góry dziękuję

 

Tarcze przednie według ETK do VC76930 to:

 

34 11 6 854 998 - 300x24mm

 

Mogę zaproponować:

http://czescidobmw.pl/szukaj/34%2011%206%20854%20998.html

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

34 11 6 854 999 czyli 330x24mm były stosowane tylko w 320d z tych lat w 'pojazdach służbowych'. Myślę, że ta opcja (S102A) odnosi się do np. radiowozów.

 

W każdym razie w VIN VC76930 jej nie ma, więc odpowiednie tarcze przednie to 34 11 6 854 998 - 300x24mm.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie czy jest jakaś alternatywa do słabych Zimmermanów Sportów...odnośnie 335i?

Fakt że założone były pare miesięcy temu,ale biją mocniej niż ojciec niegdyś pasem :duh:

Chodzi mi o zestaw hamulcowy który przetrzyma dłuższe i wielokrotne hamowania na autobahnie

a mieszczący się w realnych pieniądzach...tzn.nie będą to koszty 5-10tys zł...

Teraz mam wspomniane Sporty plus kloce ATE Ceramic...słabizna :mad2:

Back to the roots...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy jest jakaś alternatywa do słabych Zimmermanów Sportów...odnośnie 335i?

Fakt że założone były pare miesięcy temu,ale biją mocniej niż ojciec niegdyś pasem :duh:

Chodzi mi o zestaw hamulcowy który przetrzyma dłuższe i wielokrotne hamowania na autobahnie

a mieszczący się w realnych pieniądzach...tzn.nie będą to koszty 5-10tys zł...

Teraz mam wspomniane Sporty plus kloce ATE Ceramic...słabizna :mad2:

 

 

Lepszych tarcz od Zimmermanna nie znajdziesz, szukaj przyczyn swojego problemu gdzie indziej bo to na pewno nie tarcze. Ewentualnie załóż do nich dobre klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to są zupełnie inne tarcze, Zimmermann Sport to tarcze jednoczęściowe perforowane, Formula Z to tarcze dwuczęściowe (tzw. hybrydowe), które mają na celu zmniejszenie masy nieresorowanej oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Tego typu tarcze są fabrycznie montowane np w Audi z serii RS.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy tutaj pytać, ale zanim założę nowy temat:

 

Wymieniłem tarcze i klocki (textar). Po mniej więcej 1000 km zaczęły bić (najpierw na autostradzie przy dużej prędkości i trochę mocniejszym hamowaniu, potem już nawet przy delikatnym w mieście). Pojechałem na toczenie. Okazało się, że bije tylko jedna, lewa.

 

Diagnoza mechaników:

1. rozwalona piasta

2. luz na wahaczu tylnym (faktycznie jest do wymiany)

 

Którą byście obstawiali? Wahacz wymienię, ale znowu muszę toczyć i zastanawiam się czy to coś da, bo jakoś tak ten wahacz do mnie nie przemawia.

 

MOD: proszę o przeniesienie do E60, pomyliłem się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy tutaj pytać, ale zanim założę nowy temat:

 

Wymieniłem tarcze i klocki (textar). Po mniej więcej 1000 km zaczęły bić (najpierw na autostradzie przy dużej prędkości i trochę mocniejszym hamowaniu, potem już nawet przy delikatnym w mieście). Pojechałem na toczenie. Okazało się, że bije tylko jedna, lewa.

 

Diagnoza mechaników:

1. rozwalona piasta

2. luz na wahaczu tylnym (faktycznie jest do wymiany)

 

Którą byście obstawiali? Wahacz wymienię, ale znowu muszę toczyć i zastanawiam się czy to coś da, bo jakoś tak ten wahacz do mnie nie przemawia.

 

MOD: proszę o przeniesienie do E60, pomyliłem się.

 

 

No wahacz skoro do wymiany to tak czy tak musisz go zrobić.

Rozwalona piasta ? Co dokładnie ? Taka już była i mechanik założył na nią nowe tarcze ? No to teraz na jego głowie powinno być kupno nowego kompletu tarcz i klocków dla Ciebie, za swoje błędy niestety trzeba płacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest rozwalona. Taką diagnozę postawił jeden, a drugi twierdzi, że to wahacz. Pewnie wymienię wahacz, bo i tak muszę. Przetoczę i znowu zobaczę. Co prawda pójdzie 100 na toczenie, ale to i tak o 200 mniej niż nowa piasta :)

Daj znać czy uporałeś sie z problemem. podobnie mam u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy jest rozwalona. Taką diagnozę postawił jeden, a drugi twierdzi, że to wahacz. Pewnie wymienię wahacz, bo i tak muszę. Przetoczę i znowu zobaczę. Co prawda pójdzie 100 na toczenie, ale to i tak o 200 mniej niż nowa piasta :)

 

Zmień mechanika to po pierwsze. Znajdź kogoś kto profesjonalnie podejdzie do tematu i zmierzy Ci bicie piast. Powinno się to robić zawsze przed zamontowaniem tarcz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze Pan Adam. Przynajmniej w razie najmniejszych podejrzeń, a najlepiej zawsze po dokładnym oczyszczeniu piast powinno się zmierzyć ich bicie - dopuszczalne to okolice jednej setki na obwodzie (!). Pamiętajmy, że teoretycznie niewielkie bicie - paru setek na piaście, może dać już znacznie wyższy wynik na obwodzie tarczy. A swoją drogą mogę polecić sklep Lewian - kupiłem tam już dwa komplety tarcz i klocków i za każdym razem byłem b.zadowolony z ceny, obsługi, doboru części i czasu przesyłki :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie podejmowałbym sie toczenia ani piast ani tarcz.... to ostatecznosc w jakis starych autach do ktorych nie ma czesci.. tu czesci dostepne... takie oszczednosci zawsze sie odbijaja niekorzystnie...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz pare razy pisalem o tym ,ze niektore firmy nie prowadza czegos takiego jak sezonowanie produktow. Moze tu lezy przyczyna - toczenie nic tu nie da gdy jest to wina wlasciwosci materialu.

W przypadku tarcz ham. okres sezonowania to ok 2-3 lat.

Tarcze niesezonowane moga odksztalacac sie pod wplywem temperatury - czyt. hamowania.

 

Mialem juz tem problem 2 razy. Na poczatku oczywiscie idealnie rowne, a po jakis czasie zaczelo sie trzesienie autem :duh: Tarcze mierzone u mechanika na zimno - idealne, po ostrym hamowaniu - fala. Efekt ustapil po jakis 15 kkm.

Za drugim razem nie mialem juz tyle cierpliwosci - po 3kkm wymienilem tarcze na textara i po klopocie.

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz pare razy pisalem o tym ,ze niektore firmy nie prowadza czegos takiego jak sezonowanie produktow. Moze tu lezy przyczyna - toczenie nic tu nie da gdy jest to wina wlasciwosci materialu.

W przypadku tarcz ham. okres sezonowania to ok 2-3 lat.

Tarcze niesezonowane moga odksztalacac sie pod wplywem temperatury - czyt. hamowania.

 

Mialem juz tem problem 2 razy. Na poczatku oczywiscie idealnie rowne, a po jakis czasie zaczelo sie trzesienie autem :duh: Tarcze mierzone u mechanika na zimno - idealne, po ostrym hamowaniu - fala. Efekt ustapil po jakis 15 kkm.

Za drugim razem nie mialem juz tyle cierpliwosci - po 3kkm wymienilem tarcze na textara i po klopocie.

 

 

Tarcze hamulcowe nie są i nigdy nie były sezonowane.

Pomyliłeś pewnie z odlewami z których potem są robione tarcze hamulcowe, kiedyś owszem były one sezonowane, dziś już się tego nie praktykuje i nie ważne o jakiej firmie mowa, nie robi tego nikt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.