Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze hamulcowe


multilab

Rekomendowane odpowiedzi

Mam zestaw Textara na tylnej osi od roku i nie ma piszczenia.

Jak zjawisko piszczenia nie ustąpi, to sprawdź poprawność montażu.

(u kolegi w 530i E61 piszczały klocki ATE Ceramic + oryginalne tarcze, ale chyba miał skopany montaż, dokładny montaż i czyszczenia rozwiązało problem).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
klocki moga delikatnie piszczec na poczatku, po 1000 km powinno wrocic do normy jezeli sa dobrze zainstalowane.

 

Dzięki za info - pozostaje zatem czekać.

 

Dziś trochę pojeździłem po mieście i piszczenie ustało. Mam nadzieję, że na zawsze.

Przy okazji jeśli chodzi o wydajność hamowania - to jest wyraźnie lepsza niż była na oryginalnych tarczach pod koniec ich eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Rozważam kupno klocków (przód i tył) 3 firm. Przeczytałem prawie wszystkie 37 stron i wybrałem 3 (według mnie) najlepsze typy. Proszę o pomoc głównie do ludzi którzy mają doświadczenie z niżej wymienionymi klockami, ponieważ dwie z nich miało bardzo mało opinii.

 

EBC Red Stuff (przód 450 tył 215) w sumie 665 zł

ATE Ceramic (przód 340 tył 230) w sumie 570

Ferodo DS Performance (około przód 460 tył ?) - o ile występuje performance do mojego modelu

Ceny oczywiście przybliżone...

 

Samochód: BMW 320d e90 (184 hp było jest 200hp) 2011r.

Tarcza: jeszcze oryginalna (chyba - samochód z 2 ręki)

 

Jeżdżę bardzo bardzo agresywnie dlatego szukam czegoś z wyższej półki ale nie mam też nieograniczonego budżetu.

Ważne dla mnie jest efektywność hamowania i minimalne pylenie, niekoniecznie idealna cisza, ale wiadomo że nie chce zwracać uwagi na siebie wśród przechodniów piskiem przy każdym przyhamowaniu :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli jezdzisz bardzo agresywnie na zasadzie 0/1 to EBC red stuff bede znakomite.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że nie od świateł do świateł :) ale często szybkie łuki gdzie na wyjściu jest odhamowanie ale przytrzymywanie lewą nogą w zakręcie. Zdarza się również podróżowanie z prędkością powyżej 200km/h ale również EBC wydają mi się najmądrzejszą decyzją.

Pytanie tylko czy czerwone EBC nie pogną mojej seryjnej tarczy?

Jaki płyn hamulcowy zalać najlepiej?

 

Dzięki wielkie za pomoc! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EBC nie pogna ci seryjnych tarcz bardziej niz inne klocki, pytanie tylko czy lepiej EBC czerwone czy EBC zolte. Mimo ze zolte wydaja sie bardziej wyczynowe, sa one bardziej przeznaczone do jazdy cywilnej a czerwone dla typowego GAZ mocne hamowanie GAZ mocne hamowanie.

 

Plyny : albo DOT 4 podstawowy czyli np Motul RBF660 albo DOT 5.1 podstawowy czyli np Motul DOT5.1 a jezeli masz troche kasy to nawet mozesz sie pokusic o plyny ultra premium czyli DOT 4 Castrol SRF albo Tarox ROAD RACE 5.1

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś jeździ na EBC czerwonych? Ja kupiłem żółte (jeszcze nie założone, dopiero jak obecne textary się zużyją) po sugestii z działu sprzedaży EBC, że czerwone "nie są zalecane do tego samochodu. Stosuje się je do lżejszych aut o charakterze sportowym." Może ktoś to zweryfikować z doświadczenia??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czerwone sa bardzo wyczynowe i po jak kazde klocki 0/1 jezeli nie sa uzywane 0/1 to prowokuja probemy. Zolte sa super, wraz z tarczami, najlepszy zakup polecony w ACSie, takie orginal ++++, nie sa to taroxy ale cena tez jest 2,5 x nizsza

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu
Panowie przeczytałem cały wątek aż mnie głowa rozbolała a tarcze muszę zamówić dzisiaj. Klocki mam ATE Ceramic tylko tarcze jakie

ATE PD czy TEXTAR Pro.

 

Tarcze bardziej polecam standardowe ATE niż ATE Power Disc. Dość istotną wadą tarcz Power Disc jest buczenie/hałasowanie przy hamowaniu z dużych prędkości. Poza tarczami ATE mogę polecić Textar oraz Zimmermann w tym Zimmermann Sport. Wszystkie te tarcze można z powodzeniem połączyć z klockami ATE Ceramic i będą to moim zdaniem lepsze zestawy niż ATE Power Disc + ATE Ceramic.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tarcze bardziej polecam standardowe ATE niż ATE Power Disc. Dość istotną wadą tarcz Power Disc jest buczenie/hałasowanie przy hamowaniu z dużych prędkości. Poza tarczami ATE mogę polecić Textar oraz Zimmermann w tym Zimmermann Sport. Wszystkie te tarcze można z powodzeniem połączyć z klockami ATE Ceramic i będą to moim zdaniem lepsze zestawy niż ATE Power Disc + ATE Ceramic.

 

 

pozdrawiam

 

Dziękuję za odpowiedź

Chyba zdecyduję się na textary bo słyszałem że ate biją po jakimś czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Partnerzy klubu

Textar mogę polecić, jednak z mojego doświadczenia ATE na przestrzeni ostatnich trzech lat (od tego czasu stały się bardzo popularne wśród naszych Klientów) wypada najlepiej pod względem liczby reklamacji. W tym okresie mieliśmy tylko 4 reklamacje na tarcze ATE. Biorąc pod uwagę liczbę sprzedanych zestawów to ułamek procenta. Uważam, że przy stosowaniu tarcz jednego z najlepszych producentów (np. ATE, Brembo, Jurid, Textar, Zimmermann, części Oryginalne BMW) najważniejsze dla ich długiej trwałości jest przestrzeganie w pełni instrukcji montażu:

http://www.eautonaprawa.nazwa.pl/html/i2011/Q2/ATE/4_formularz.pdf

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mogę bardzo polecić tarcze Rotinger GT (nacinane, nawiercane)

fajnie wyglądają i bardzo dobrze hamują, do tego nic się im nie dzieje, a jeżdżę głownie trasą i mocne hamowanie jest co chwilę :) wiadomo jak te nasze tiry wyprzedają się na autostradach

do zestawu mam klocki EBC zwykłe, też polecam, tylko strasznie śmierdzą jak się nagrzeją

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ze swojego dowiadczenia....

ORI tarcze.. to najlepsze z mozliwych rozwiazan... trwale i sie nie gna... hamuja dobrze i nie sa drogie... klocki zalezy kto co lubi... trwalosc... siła.... czy czyste kola nawiercane/nacinane są głośne! to juz trzeba lubiec buczenie przy hamowaniu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ze swojego dowiadczenia....

ORI tarcze.. to najlepsze z mozliwych rozwiazan... trwale i sie nie gna... hamuja dobrze i nie sa drogie... klocki zalezy kto co lubi... trwalosc... siła.... czy czyste kola nawiercane/nacinane są głośne! to juz trzeba lubiec buczenie przy hamowaniu..

 

tak nacinane/nawiercane potwierdzam są głośniejsze, ale słychać to tylko przy mocnym hamowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najwazniejszy jest sposob montazu... na prawidlowy montaz tarczy sporo czasu trzeba poswiecić duzo czyszczenia powierzchnia piasty powinna byc prawie jak lustro ! i bez smarów!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak srubokretem piaste czysci wszystko o gosciu zwykły partacz.

 

tu ktos sie poswiecil i wszystko pokazal pokolei dosc fajnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

tu ktos sie poswiecil i wszystko pokazal pokolei dosc fajnie

 

pamiętajcie, "piasta musi być wyszmulana,elegancko " :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może głupie pytanie, ale muszę... - jakiej 'firmy' są tarcze OE BMW?

Rozumiem, że są to ORI tarcze. Natomiast jakiej marki/producenta?

 

 

Przymierzam się do kupna tarcz OE BMW oraz klocków ATE Ceramic. Jestem po prostu ciekaw, co 'pisze' na takich tarczach, co bym wiedział, że mechanik mnie nie zrobił w jajko, bo to on będzie zamawiał części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może głupie pytanie, ale muszę... - jakiej 'firmy' są tarcze OE BMW?

Rozumiem, że są to ORI tarcze. Natomiast jakiej marki/producenta?

 

 

Przymierzam się do kupna tarcz OE BMW oraz klocków ATE Ceramic. Jestem po prostu ciekaw, co 'pisze' na takich tarczach, co bym wiedział, że mechanik mnie nie zrobił w jajko, bo to on będzie zamawiał części.

 

 

Na tarczach bedziesz miał wybite logo BMW i numery OE. Kto jest producentem tego sie nie dowiesz. W większości dla aut produkcji do około 2011 roku to bedzie Jurid, po 2011 Zimmermann. Ale konkretnie co w Twoim pudełku to sie nie dowiesz ;)

 

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.