Skocz do zawartości

[M50 Vanos] mocno dymi na biało na zimnym i ciepłym :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Wiem, że temat był poruszany kilkukrotnie, jednak żaden z opisów nie pasuje do mojego.

 

Kupiłem 2 miesiące temu BMW e34 520i 24V Vanos 92/93r. Założyłem mu sekwencyjną inst. gazową.

Auto bardzo mocno dymi (czasami nie widać nic za tylną szybą) na zimnym silniku jak i na rozgrzanym.

Ciekawostką jest, że co kilka/kilkanaście odpaleń auta, "kopcenie" nie występuje (i na zimnym i na ciepłym)

W płynie chłodniczym nie ma oleju oraz go nie ubywa, pod korkiem wlewu oleju nie ma białego osadu i nie dymi spod niego, nie dymi spod bagnetu, bierze trochę oleju (ze 4mm na bagnecie na 1500km).

Mam na pewno dojechany vanos, bo słychać z silnika delikatne klekotanie jak w dieslu i czuć wyraźny spadek mocy na obrotach między 2000 a 3000 (chociaż nie zawsze to występuje).

Silnik na początku miał tendencję do przegrzewania sie w korkach (dwukrotnie temp. doszła do czerwonego pola) oczywiście od razu zjeżdżałem na bok i czekałem aż ostygnie. Rozwiązaniem okazała się wymiana wiska. Był również problem z delikatnym falowaniem obrotów na biegu jałowym, jednak wyczyszczenie przepustnicy (była dość mocno brudna) oraz wyeliminowanie nieszczelności na rurze z przepływki do przepustnicy zlikwidowało problem .

 

Na kompie wywala mi dwa błędy

- knock sensor on cylinder 1, 2 & 3

- voltage on lamba sensor

 

Dodam jeszcze, że ze spalin nie czuć oleju, tylko benzynę (oczywiście przy wyłączonym LPG).

na LPG objawy są identyczne (z tym, że nie czuć benzyny ;) )

Średnie spalanie benzyny 12l/100km, gazu 16l/100km.

Aktualnie temperatura na rozgrzanym silniku - jedna grubość wskazówki poza środkową kreską.

Auto szarpie przy ruszaniu jak nie da/da się mało gazu (np. 800obr./min.)

Pali na dotyk i na rozgrzanym silniku jak i przy -12*C

 

Co o tym sądzicie?

Czy wadliwa sonda lambda mogłaby być przyczyną tych objawów?

Opublikowano (edytowane)

Biały dym???

Może płyt dostaje się z chłodnicy, sprawdź

Edytowane przez mus102
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano

sonda może być problemem na falujące obroty aczkolwiek nie koniecznie. Najlepiej jedz do jakiegos warsztatu o specjalizacji BMW i poproś aby przelożyli Ci lambdy ku sprawdzeniu, mi to pomogło i wiedziałem ze franca padła.

 

Mam m50 vanosa w gazie. Tez mi dymi i to grubo.

Mimo że jestem po zrobieniu generalnego remontu silnika.

Ogólnie wymieniłem/zrobiłem 90% silnika i dalej dymi :) oleju mi nie ubywa ani wody.

Może być to efekt braku kata (ja go wyciałem) sprawdz czy Ty go masz,a jak masz może być powypalany ;)

Może ten model tak ma :) dzisiaj tez widzialem e34 touring jak kopciła :D

Opublikowano

Sonde na wymianę mam, tylko aktualne warunki pogodowe nie pozwalają mi na jej wymianę (nie posiadam garażu).

Czytałem też, że przyczyną może być niedrożna odma.

Dziwne jest to, że czasami jak odpale efekt nadmiernego kopcenia nie występuje.

Jak pytałem wcześniej, czy sonda lamba ma wpływ na kpcenie czy nie ?

Dodam, że odłączenie sondy lamba nie daje żadnych efektów i zmian.

Jak pisałem falowanie obrotów już nie występuje po zlikwidowaniu nieszczelności w układzie przepływka-przepustnica.

 

Może jeszcze jakieś pomysły ?

Opublikowano

ten dym to normalna sprawa, przeciez to para wodna, ja jak przygazuje to robi sie za mna parowoz :D

raczej nic sie z tym nie zrobi tak musi byc, jak kolega wspomnial na dole przyczyna jest wyciecie kata

Opublikowano

zobacz jaki masz wydech i co tam jest nagrzebane

w e30 miałem wydech z jednym, końcowym tłumikiem i w zimę kopciła jak parowóz, teraz w e34 520 mam wydech od 535 M30 i jest podobnie, choć dużo mniej niż w e30

Opublikowano
Kopcenie na bialo o tej porze roku to naturalna sprawa, roznica temperatur. W mojej e39 tez kopci na bialo jak robie krotkie trasy dom-praca, kilka dni postoju i znow praca-dom. Nawet jak wybieram sie gdzies dalej to przez pierwsze 40km widze za soba bialy dym ale zanim zebrana woda w tlumniku odparuje to mija troche czasu.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Najgorsze jest to, że nawet przy długich trasach objaw ten nie znika ;( bez względu czy jest ciepło czy zimno, czy jadę 20km, czy 200km.
Opublikowano

Aktualnie wymieniłem już sonde lambda i faktycznie dymi trochę mniej. Ale w dalszym ciągu kopci za bardzo (znajomy ma bmw z tym samym silnikiem i takie dymienie nie występuje).

Dymi bez względu czy na zewnątrz jest ciepło czy zimno, czy silnik jest nagrzany czy nie.

Co do dymu to jest zdecydowanie biały, na pewno nie niebieski czy błękitny

Opublikowano
skoro nie ubywa Ci plynu to musi byc to woda zgromadzona w wydechu i tak jak piszesz zaleznie od pogody raz dymi mniej raz wiecej albo wcale
Opublikowano

to nie jest tak, że raz dymi raz nie, w zależności od pogody....

Jest tak, że po kolejnych odpaleniach auta, np. staruje silnik - dymi, wyłączam i staruje ponownie - dymi, a powiedzmy za 4-tym, 5-tym razem nie dymi, kolejnym też nie dymi a potem znowu dymi. Oczywiście jest to losowe.

Kopci cały czas, nawet w trasie (sprawdzałem na 120km).

 

Druga sprawa....byłem wczoraj na przeglądzie. Badanie spalin wykazało, że wszystko jest o.k. lepiej, diagnosta stwierdził, że toksyczność spalin mieści się w skali dla aut z rocznika 1995 w górę. Twierdził, że to rzadkość przy autach z tych roczników.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Po teście okazało się, że jednak tego płynu chłodniczego ubywa, niewiele ale jednak.

Wygląda na to, że czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą.

 

Dziękuję za pomoc.

 

Temat uważam za zamknięty.

Opublikowano

Słuchaj, miałem to samo.

Też mi trochę płynu uciekało, też wymieniałem uszczelkę. Poprawa minimalna.

Zalej do pełna 98 na Shellu, potem jeszcze raz 99 do pełna. Stawiam stówę, ze przestanie na dłuższa chwilę :))

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.