Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Jak już opisywalem i powtorze jeszcze raz.Poszukuje dobrej porady kogoś kto juz ten problem posiadal a rozwiązal go..Więc opisze całą historię od a do z. kupilem BMW E46 318 i jestem zadowolony mimo problemu z nia.po miesiacu jazdy zalozylem gaz:). nastepnie po 2 miesiacach pękł mi zbiorniczek z płynem chlodzącym wymienilem (kupilem orginalny BMW).po jezdzilem z 3 dni zobaczylem ze przewody robią się jak kamien a po odkreceniu korka wygania płyn.Zabralem sie za odpowietrzanie a dalej to samo, po kilku dniach wzielem sie za wymiane uszczelki z pod glowicy glowice oddawalem na szczelnosc byla w porzadku.po zlozeniu problem dalej był ten sam choć co zauwazylem ze dolny przewod od chlodnicy jest zimny i chlodnica jest zimna.Wymienilem termostat na nowy (orginalny BMW), wymienilem pompe wody, korek zbiorniczka.sprawdzalem chlodnice czy jest drozna noi bez zarzutu spoko.problem dalej taki sam.odlaczalem przewody co ida do parownika bo myslalem ze to jest przyczyna tego ale nie pomoglo. o mijalem nagrzewnice na krotko.. uklad pracowal bez termostatu wyrzucilem go ze srodka obudowy i cisnienie bylo dalej to samo i co sie przyjzalem na postoju łapał wysoką temperature nie wiem dlaczego.z powrotem zamontowalem orginalny termostat odpowietrzalem kilka razy zmienialem rozne plyny i nic nic nic nic... gdy nagrzeje silniki zgasze go i odkrece korek powoli bedzie wyganiac płyn i slychac gotowanie jakby wody czuc na przewodach bąble. temperatura na wskazniku prawidlowa.ogrzewanie jest. Prosze chłopaki pomóżcie będę bardzo wdzieczny jeżeli ktos pomoze rozwiazac moj problem jestem w stanie zapłacic 200zl aby tylko pomogło.

Opublikowano
To ze wywali ci płyn i usłyszysz bulgotanie przy odkreceniu korka na gorącym silniku to calkowicie normalne. W 318 termostat otwiera sie dopiero przy 105 stopniach, jestes pewny ze przy sprawdzaniu czy przewod jest ciepły silnik osągnąl odpowiednia dla otwarcia termostatu temperature? Przewody są twarde bo to układ cisnieniowy.
Opublikowano
Witaj kolego.Podobnie jak ty mialem klopoty z ukladem chlodzenia ale nie mam instalacji gazowej,otoz po wymianie uszczelki pod glowica dalej mialem wysokie cisnienie w ukladzie.Po sprawdzeniu u mechanika okazalo sie ze nadal sa spaliny w ukladzie,dodam ze glowica byla planowana i sprawdzana na szczelnosc.Dopiero po ponownym zdemontowaniu okazalo sie ze uszczelka byla wadliwa,zostala wymieniona i wszystko jest OK.Sprawdz jeszcze raz u mechanika czy nie masz spalin w ukladzie chlodzenia,i czy miales planowana glowice.Dodam jeszcze ze uklad jest wysoko cisnieniowy i przewody beda twardsze niz w innych autach.
Opublikowano
wymienialem parownik od gazu bo i tak mam gwarancje na niego myslalem ze jest gaz przyczyna jednak nie. jak to mozliwe ze nowa uszczelka pod glowicy moze byc wadliwa kupywalem uszczelke getza
Opublikowano
zastanawia mnie ta zimna chłodnica.z ciekawości sprawdzałem u siebie i po nagrzaniu robi się cała gorąca.bo tak na zdrowy rozum jak silnik pracuje,auto stoi to chłodnica powinna się zagrzać i włącza się wentylator.do eksperymentów najlepiej odłączyć gaz jak ktoś ma,bo parownik to świetna chłodnica,a spotkałem się z tym ,że gazownicy różne rzeczy do węży pchaję żeby wymusić lepsze grzanie parownika.
Opublikowano

Proponuję zmierzyć ciśnienie w układzie chłodzącym i dowiedzieć sie jakie normalnie powinno być,tak jak post wcześniej kolega pisze zimna chłodnica być nie powinna.

 

ja jak rozgrzeje auto chłodnica jest ciepła i wentylator sie zalącza weże w miare rozgrzewania twardnieją

 

u mnie jest tak że jak już wentylator chodzi to węże jak kamien.

 

a pamietaj o tym jak lejesz płyn by śrube od odpowietrznika wykrecić bo woda wtedy sama wygania powietrze,potem ja zacznie sie przez odpowietrznik ,przelewać to go zakrec i zakrec korek od chłodnicy

 

potem odpal niech pochodzi z 2 min odkrec odpowietrznik az zacznie woda lać,zakreć,i powtórz operacje raz jeszcze po całokowitym rozgrzaniu silnika.

 

gdy silnik wystygnie sprawdz poziom płynu.

 

a nie ubywa ci płynu troszke? może chłodnica jest nie do konca szczelna,to znaczy ma przecieki tak małe że odparowuja zanim ktoś zobaczy.

 

u mnie tak jest i układ sie zapowietrza i płynu nieznacznie ubywa.

 

ale pójde po całości i wymieniam chłodnice i nagrzewnice na nową i sądze że problemy sie skonczą.

 

czemu bmw zawsze miało problemy z chłodzeniem to pytanie wielu nurtuje

Opublikowano
parownik wymieniali mi na nowy mam gwarancje nic nie zaszkodzilo przewody odlaczalem idace do prarownika. nie da sie wogole odpowietrzyc ukladu chladzacego gdy tylko auto sie juz rozgrzeje do normalnej temp to z odpowietrznika zapieprza duzym cisnieniem powietrze badz para. a w gornym przewodzie slychac jakby gotowanie wody wyciekow nie mam plynu mi nie ubywa zawsze sprawdzam na zimnym silniki odpowietrzalem kilkoma sposobami i nic nic nic . wielke dzieki za porady ale czekam dalej na cos nowego pozdrawiam
Opublikowano
... nie da sie wogole odpowietrzyc ukladu chladzacego gdy tylko auto sie juz rozgrzeje do normalnej temp to z odpowietrznika zapieprza duzym cisnieniem powietrze badz para.

 

 

Wlasnie zeby odpowietrzyć musisz z poluzowanym odpowietrznikiem poczekac az przestanie leciec powietrze lub para,

a zacznie pryskac płyn.

Opublikowano
z tym odpowietrzaniem to tu na forum całą epopeję można wyczytać.układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym dla którego temperatura pracy wynosi sto kilka stopni celcjusza.dlatego nie można odkręcać odpowietrznika lub korka kiedy silnik osiągnie temperaturę roboczą bo wtedy spada ciśnienie w układzie do ciśnienia atmosferycznego i woda( ponieważ ma ponad sto stopni ) wrze.dlatego zawsze gdy odkręcimy odpowietrznik na wpełni rozgrzanym silniku to będzie nam bulgotało w rurach ,a właściwie w całym silniku i waliło parą i wrzątkiem z odpowietrznika.to wcale nie znaczy że silnik był zapowietrzony.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chciałbym się dowiedzieć, czy udało Ci się jakoś to rozwiązać.

Powiem szczerze że już mam dosyć.

Jestem o krok od pozbycia się tego auta.

 

z góry dzięki za pomoc.

pozdrawiam

Opublikowano
nadal nic dzisiaj zrobilem 1000km i przewod dolny zimny jak lod przewody twarde jak kamien ale jak narazie dalej bede jezdzil albo problem sam sie rozwiaze lub zmienie silnik na 2 litry
Opublikowano

Witam,

u mnie problem rozwiązany.

Okazało się że w pompie wody oderwał się wirniczek.

Co ciekawe, z urwanym wirnikiem przy spokojnej jeżdzie temperatura zachowywała się jakby ok, tylko przy mocniejszym bucie zaczynał gotować i wyrzucać płyn.

 

Wymieniłem pompę i jak narazie jest ok.

Przewody mi twardnieją, ale korek nie puszcza, więc też chyba ok.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.