Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie potrzebuje rady:)no więc od nie dawna mam bmw e36 silnik 2.0 prawdopodobnie jest to m52..zalałem do pełna i skasowałem licznik aby zobaczyć ile to pali...jak narazie zrobiłem 40 km patrze a tu wskazówka już opadła o jedną czwartą...to widocznie jak zrobie 80km to opadnie na 1/2 a to już połowa baku..o ile sie nie myle w baku miesci sie 60 litrów..zawsze wiedziałem ze bmw dużo pali ale beż przesady :mad2: no i jeśli ktoś moze wiedzieć co jest grane to prosze o odpowiedz.z góry dziekuje..
Opublikowano

Witam

 

Bez paniki, nie przejechałeś jeszcze 100km... Wskaźnik w E36 jest mało dokładny i reaguje mocno na to, czy auto stoi na płasko. Dodam, że 320i powinno palić w granicach 9-10l przy normalnej jeździe. I BMW wcale dużo nie palą :P

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
wielkie dzieki za dodanie otuchy :) jak zrobie 100km i zatankuje to dam znać ile weszło benzynki do baku..dzieki..pozdrawiam
Opublikowano
Witam

 

Bez paniki, nie przejechałeś jeszcze 100km... Wskaźnik w E36 jest mało dokładny i reaguje mocno na to, czy auto stoi na płasko. Dodam, że 320i powinno palić w granicach 9-10l przy normalnej jeździe. I BMW wcale dużo nie palą :P

 

Pozdrawiam

 

 

9-10 ???? sorry ale nie znam osoby z 320i któremu pali 9-10 przy spokojnej i jeśli chodzi o miasto to tym bardziej nie , lato to jest lekko ponad 10 do 12 a zima 12-15 . Bądźmy realni ,w trasie to da się 8 ale miasto zapomnij

Opublikowano
No to mało wiesz. Ja potrafie w mojej 323i osiągnąć 11-12 po mieście.Jak się umie jeździć to da rade.Faktem jest że z gazem oszczędnie ale ja daje radę. Dużo zależy od spalania w twoim autku kolego i od kondycji silnika.Ale taka prawda że BMW nie zostały zaprojektowane do jazdy spokojnej.Te silniki sie proszą o przepalanie :D
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Tak jak kolega mattiss powiedział-wskaźnik nie jest za bardzo dokładny i raczej po przejechaniu tylu km wiele się nie dowiesz, tankując od prawie zera pod korek (patrząc ile się zmieściło) i wyjeżdżając do tego samego stanu możesz już coś powiedzieć, choć teraz będzie ciężko z oceną bo fakt że w zimie spali zauważalnie więcej.
Opublikowano

Zmartwię was. Wskaźnik jest dokładny. A spalanie to rzecz indywidualna.

Przejedź cały bak to dopiero wtedy będzie można cokolwiek powiedzieć na temat spalania

Opublikowano
Zmartwię was. Wskaźnik jest dokładny. A spalanie to rzecz indywidualna.

Przejedź cały bak to dopiero wtedy będzie można cokolwiek powiedzieć na temat spalania

no to faktycznie nas zmartwiłeś,u mnie po wlaniu 20 litrów pokazuje połowe baku.Jak dla mnie to żadna dokładność.

A little piece of heaven in my hands
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie no, z dokładnością nie przesadzajcie. W wielu autach sprawdzałem. Najlepiej znam sprawę w E34. Wskaźnik pokazuje super dokładnie tylko "pusty" i "pełny". Jeżeli zejdzie mi do 60l, to wiem, że spaliłem 12l (bo tyle wejdzie pod korek). Jeżeli zejdzie do połowy, czyli 40l, to mogę dolać max 25l pod korek, taka to dokładność.

W kwestii spalania, co but to wynik. Jednemu spali 10, a drugiemu 15 w tych samych warunkach. Chcesz sprawdzić w praktyce, to po prostu dolej pod korek i zobaczysz, ile spalił (ciekawy jestem wyników).

Kai
Opublikowano

Witam panowie,tak czytam co piszecie i sie zastanawiam czy z moja bmka cos nie tak czy z waszymi?

Po pierwsze to sprawa spalania-jak ktos moze pisac ze bmka 320 nie moze spalic mniej niz ok12 przy normalnej jezdzie i nie chodzi mi o nie uzywanie gazu,mam wlasnie taka i jezdze nia ok 2 lata i zawsze mi pali miedzy 8-10 i jezdze normalnie nie jak emeryt choc nie wariuje wiec smiesza mnie teksty typu 15 litrow??? i mam z 1991r i przebieg ponad 260 tys.

Po drugie to sprawa wskaznika spalania-chyba macie cos nie tak skoro macie takie kosmiczne wskazania-jak naleje cały to mam cały jak jest pusty to pusty jak naleje 30 to mo pokazuje ok połowy wiec nie piszcie komus bzdur ze bmki maja niedokładne wskazniki.Pozdrawiam

Opublikowano
Witam panowie,tak czytam co piszecie i sie zastanawiam czy z moja bmka cos nie tak czy z waszymi?

Po pierwsze to sprawa spalania-jak ktos moze pisac ze bmka 320 nie moze spalic mniej niz ok12 przy normalnej jezdzie i nie chodzi mi o nie uzywanie gazu,mam wlasnie taka i jezdze nia ok 2 lata i zawsze mi pali miedzy 8-10 i jezdze normalnie nie jak emeryt choc nie wariuje wiec smiesza mnie teksty typu 15 litrow??? i mam z 1991r i przebieg ponad 260 tys.

Po drugie to sprawa wskaznika spalania-chyba macie cos nie tak skoro macie takie kosmiczne wskazania-jak naleje cały to mam cały jak jest pusty to pusty jak naleje 30 to mo pokazuje ok połowy wiec nie piszcie komus bzdur ze bmki maja niedokładne wskazniki.Pozdrawiam

 

U mnie nie do końca jest dokładny bo np: tankowałem do pełna i się cieszyłem jak mi ta benzyna powoli ubywa (powinno być już pół baku a pokazuje 3/4), a gdy już wskazówka przeszła niżej 3/4 zbiornika spadała w oczach :D Może w różnych wersjach nadwoziowych zachowuje się różnie wskazówka, ale u mnie (w compact) zdecydowanie szybciej leci "druga" połówka baku :)

 

Przechodzimy z tematu w temat, autor tematu wyjeździ bak jeden, drugi, trzeci, oszacuje spalanie (z kawałka wskazówki się nie da) i będzie wiadomo czy pali tyle co ma palić czy warto się udać na komputer bo coś jej dolega np lambda itp

Opublikowano

jezdze nia ok 2 lata i zawsze mi pali miedzy 8-10

 

ale chyba na trasie

przyjedż Kolego do warszawy i pojeżdzij po mieście to zobaczysz ile pali 320

Opublikowano

Ja na baku robie 500 czyli 12 na 100 :8) a wskazowka fuel tak sie zachowuje

pelny-60l

po 100km-45l

po 200km-45l

po 300km-30l

po 350km-15l

po 480km zapala sie rezerwa

ps po warszawie 15-18 l lpg

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano (edytowane)

Witam :!:

A co uważacie na temat wyliczania spalania od zapalenia się rezerwy do zapalenia np:

1. Rezerwa zapaliła się

2. Tankuje sobie powiedzmy za 100 zeta/4.20 wlane 23,80 litra beny.

3. Jeżdże sobie jezdże aż do zapalenia rezerwy i patrze że przejechałem np. 211 km

4. Czyli 23,80X100 to 2380:211 = 11,27

I teraz moje pytanie czy rezerwa zapala się zawsze dokładnie w tym samym momencie czy może być jakaś różnica że np

raz na 8 l a raz juz przy 10 l to wtedy te moje wyliczenia można w buty włożyć.

Napiszcie co o tym myślicie i jak jest z tą rezerwą :?: Pozdro

Edytowane przez Carlo
Opublikowano
Carlo taki średnio dokładny pomiar bo np wystarczy że odpalasz auto stojąc na pochyłej powierzchni, podczas jazdy wyjeżdżasz luz zjeżdżasz z góry, gdy wskaźnik się obniży nie wróci na swoje miejsce, dopiero wtedy gdy zgasisz auto i powrotnie odpalisz. Ja często jeżdżę po górzystym terenie gdzie autko ledwo się wdrapuje i na końcu trasy widzę że wskazówka wisi prawie na zero, parkuję auto już na prostym, gaszę auto, odpalam i nawet nie świeci się rezerwa. I możesz mniej zobaczyć po jakim czasie Ci spaliło paliwo do tego stanu ile było przed tankowaniem ale patrz na wskaźnik zaraz po odpaleniu albo chwilę po odpaleniu-tak będzie najdokładniej.
Opublikowano
Widze ze temat sie rozwinął troche.Jak przejade setke to zatankuje i podam ile weszło.Narazie jeżdze tylko do pracy i spowrotem gdzie dystans wynosi około 8 km bez korków.aha i dodam ze nie deptam mocno w pedał bo nie mam jeszcze zimówek.
Opublikowano
Panowie powtarzam mam 2 lata i pali miedzy 8-10,tak nie mieszkam w warszawie ale codziennie dojezdzam po 7 km do pracy czyli prawie na miejscu jest dopiero zagrzana i tak do domu tylko zeby wyjechac juz stoje troszke ne swiatłach plus jakies trasy ok 30 km i tak srednio na pełnym zbiorniku robie ok 700 nigdy mniej wiec mozecie sobie policzyc tylko ze mi pod korek wchodzi ok 62 litry-pisze prawde po co mam was oszukiwac ani mi nikt nie wezmie tego ani nie naleje.Pozdrowka
Opublikowano
Dziś jeżdziłem za oponami i w końcu dostukałem do 100km, zatankowałem i myślałem ze zawału dostane :mad2: weszło 26 litrów :( nie wiem czy mam sie już wieszać?czy może to jakaś wada którą łatwo da sie usunąć ?to moje pierwsze bmw fajnie mi sie nim jeżdzi, ale jak ma tyle palić to ja dziękuje..z kasą mi sie nie przelewa a tu taki problem :( wiedziałem ze kupno takiego samochodu źle sie dla mnie skończy..pomocy..pozdrawiam..
Opublikowano
Teraz bede jezdził aż zapali sie rezerwa i wylicze średnią..może poprzednio nie było do pełna zalane bo to ubsługa stacji nalewała więc pewnosci nie mam.myśle ze nie będzie żle.pozdro..
Opublikowano
Witam :!:

A co uważacie na temat wyliczania spalania od zapalenia się rezerwy do zapalenia np:

1. Rezerwa zapaliła się

2. Tankuje sobie powiedzmy za 100 zeta/4.20 wlane 23,80 litra beny.

3. Jeżdże sobie jezdże aż do zapalenia rezerwy i patrze że przejechałem np. 211 km

4. Czyli 23,80X100 to 2380:211 = 11,27

I teraz moje pytanie czy rezerwa zapala się zawsze dokładnie w tym samym momencie czy może być jakaś różnica że np

raz na 8 l a raz juz przy 10 l to wtedy te moje wyliczenia można w buty włożyć.

Napiszcie co o tym myślicie i jak jest z tą rezerwą :?: Pozdro

 

Nie wiem jak u was ,ale u mnie rezerwa to istna loteria , wskazówkę od baku porównuje ze wskazaniem kompa i takie cuda wychodzą: trasa ! rezerwa zapala się przy zostaniu według kompa 100km do końca baku czyli jakieś 10 litrów według średniej ilości benzyny w ukrytych funkcjach w kompie lub 7-8 zależności jaki wynik spalania komp pokaże (dodam tu ze normalnie zawyża o litr a w dodatkowej funkcji pokazuje niby prawdziwe ale nigdy mi nie pokryło się z faktycznym zużyciem ). Miasto ! to już totolotek : rezerwa 70km według kompa - 6 litrów tez według kompa - ile przejadę nie podaje bo za dużo czynników na to się składa. A teraz wskazówka . Ostatnio tankowałem 32litry benzyny idealnie ,bo na neste :P i była wychylona lekko ponad 30 (tu należy dodać ze zanim zatankowałem z ostatecznej rezerwy zostało mi jasiek 10km do przejechania :duh: nie mozna tak robić ) do tej pory przejechałem 230km -200km trasa i 30 miasto z zabawą na lodzie :P Komp pokazuje ze zostało mi benzyny na 195km czyli jesli tyle fatkycznie przejade to wychodzi 425km :!: 7.5 litra :!: :!: :!: wskazówka jest nad 15 litrami a w kompie pokazuje 14.5 ! dodam ze z powodu warunków na tej trasie 200km prędkość nie przekraczała 100km a miejscami 60km. Kiedy wiec pokazuje prawdę ? niby nigdy a jednak :P jest taka chwila . Bardziej dynamiczna jazda, przykład : Tor -zręcznościówka -5 okrążeń 8 litrów ubyło ! niby , następne 5 okrążeń według kompa nie dojadę do domu :duh: wiec koniec jazdy . wracając z tego wypadu benzyna ubywała powoli a w kompie cały czas rosło i jeszcze 2 dni po miesicie śmigałem . bilans > wlane 25litów przejechane 220km z czego 160 trasa a 40 tor z tego jakieś 20 miasto i koniec ponad 11litrów nie możliwe? ale zawsze tankuje na taki wypad 25 litrów i zawsze to samo miejsce .

Podsumowanie : Swoje wyliczenia opieram na ilości jaka zatankowałem dodając to co zostało (szacunkowo w kompie ) o raz zawsze kasuje licznik po tankowaniu i na nim się opieram ile przejeżdżam. BMW nie służy do oszczędności ale da się , a rezerwa i wskazania kompa i licznika to to już inna bajka . Ale się rozpisałem

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Można przecież inaczej obliczać przejechane paliwo chłopaki

Wystarczy cały zbiornik gazu zalać pod korek na max. Potem przejechać np. 105 km lub np. 124 lub np. 183 km i wjechać na stację. Dolać znów do pełna na max i z proporcji matematycznej obliczyć ile zużył. Następnym razem to samo np. przejedziemy tylko 87 km i wjeżdżamy na stację po dolewkę do końca. Wtedy wiemy ile dolaliśmy i ile przejechaliśmy więc spokojnie obliczymy ile spala bez dobijania do rezerwy która może różnie mrugać w zależności jak się auto ustawi. Obliczamy to tak:

np.

87 km - 7,4 litra dolaliśmy do pełna

100km - x litrów

 

x = 7.4*100:87 ( i otrzymujemy ilość l/100)

 

I pamiętajmy:

a) staramy się lać na tej samej stacji gazowej (różnie ustawione pompy w dystrybutorach i inna jakość gazu)

b) staramy się lać mniej więcej przy takiej samej temperaturze powietrza (gaz rozpręża się w zależności od stopnia temp.)

c) jeździmy tą samą techniką jazdy i na podobnej trasie

d) 3-4 pomiary lejąc gaz za niedużą kasę i mamy dość dobrą realną średnią spalania

 

 

A jak na koniec okazuje się że pali za dużo, a silnik OK, wbijamy w google hasło: ecodriver i uczymy się jeździć tak aby wóz palił 2-3 litry mniej na 100 km :).

Opublikowano
Ja zalałem do pełna pod sam korek i wyzerowałem licznik.jeździłem aż do zapalenia sie rezerwy i gdy podjechałem na stacje miałem przejechane 375 km i znowu pod sam korek wlałem 58 litrów:)po obliczeniu wyszło 15,5 litra na sto.ruch miejski,raczej małe odcinki.czasem też chodził dłuższy czas na postoju i tu ciekawi mnie ile spala w czasie postoju?wie ktoś może ? Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.