Skocz do zawartości

[Exx] sprawa HID-ksenon


M-Technic

Rekomendowane odpowiedzi

Ma prawo zabrać DR w 3 przypadkach(dokładnie nie pamiętam jak brzmą zapisy i oczywiście ma prawo zabrać w wielu innych przypadkach ale chodzi mi o te , że funkcjonariusz Policji coś podejrzewa;)):

-samochód stwarza zagrożeniem dla środowiska

-istnieje uzasadnione podejrzenie że pojazd może zakłucić pożadek na drodze

-i istnieje podejrzenie czegoś jeszcze(niepamietam czego, teraz jem kiełbaski z grila i nie chce mi się szukać:P)

 

To fakt zabrać może na to nic nie poradzisz, chyba że takiego Pana uświadomisz, że źle robi albo ubłagasz:D

 

Mandatu nie przyjmujesz a w sądzie udowadniasz że to nie jest wykroczenie(czyn zabroniony). Nie wiem jak wygląda sprawa zwrotu kosztów za przegląd w takim przypadku :?:

 

Test HID w soczewce na h1 chętnie przeprowadzę sam jeśli znajdę stację gdzie maja taki ekran pomiarowy jak potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 247
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie ma mandatu jest zabranie dowodu rejestracyjnego :D

I co smiesznie nie ma opcji odwolania :!: odtej decyzji. Podejmuje ja policjant i on decyduje co jest wbrew konstytucji ale tak jest :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle dzięki :P Jak Twoja alpina?:P No to można mu powiedziec że konstytucja jest ważniejsza niż kodeks PRD. Wiem jednak, że takich cwaniaczków traktują "specjalnie". A może jest szansa na odwołanie. Tylko ja znów o niej nie wiem i musze poczytać o tym.

 

Ale na jakiej podstawie Ty zabrałbyś mi dowód? Postaram się Ciebie przekonać, że robisz to bezpodstawnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz bym nie zabral :wink: no niestety policja utrzymuje ze to czynnosc metarialno-techniczna co jest bzdura bo ma znamiona czynnosci administracyjnej a w polsce jest dwuinstancyjnosc ktora zanika w przypadku zabierania DR

 

Co do mojego autka to czekam na znaki od KORONY kiedy zamawia tloki :twisted:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem w każdym dużym mieści powinna być jedna stacja dysponująca ekranem/stanowiskiem pomiarowym - ktoś sobie zakłada xenon, jedzie przeprowadzają badanie - spęlnia wymogi - dostaje na to papier, nie spełnia nie dostaje (a papier np. jest niezbędny do przeglądu czy przy kontroli).

 

Jeszcze raz napiszę - porównywałem moje hidy z oryginalnymi xenonani w innych samochodach - i jeżeli one spełniają wymagania, to moje także powinny - i chętnie bym je poddał badaniu - tylko gdzie ?

 

 

Kolejna sprawa - HID nielegalny ? A żarówki z marketów nie spełniające żadnych norm i świecące w kosmos - legalne? Czy też żarówki +80% w 20-letnim wypalonym reflektorze, świecące "wszędzie" - legalne?

 

 

Jest chyba coś takiego jak domniemanie niewinności - więc to policjant na drodze powinien udowodnić, że w odpowiednich punktach jest za dużo światła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano tak właśnie powinno być:P z tym sprawdzaniem świateł przez policjanta. Tylko który z nich wyciągnie ekran pomiarowy na drodze:P

 

Moim zdaniem w każdym dużym mieści powinna być jedna stacja dysponująca ekranem/stanowiskiem pomiarowym - ktoś sobie zakłada xenon, jedzie przeprowadzają badanie - spęlnia wymogi - dostaje na to papier, nie spełnia nie dostaje (a papier np. jest niezbędny do przeglądu czy przy kontroli).

 

Co z tego że dostaniesz papier jak ktoś może po takim badaniu znow przerobić lampy i będą źle świecić, np z oszczędności pozyczy od znajomego lampy soczewkowe na takie badanie a po nim zakłąda swoje zwykłe i wkłada ksenon. Nie różniłoby się w niczym od podbicia dowodu na przeglądzie.

 

Jeśli się stoi przed autem i faktycznie oślepiają te lampy to wtedy jest podstawa do zabrania dowodu. Jeśli jest prawidłowa linia odcięcia(a to można przecież sprawdzić w warunkach drogowych) to wara ode mnie.

 

Domniemanie niewinności to przy sprawach sądowych i czynnościach wyjaśniających(chyba trzeba zapytać się M-technica). Jeśli funkcjonariusz ma uzasadnione podejrzenia, że samochód zagraża porządkowi na drodze to może zabrać dowód. Tak mniejwięcej brzmi zapis w prawie. Myślę że właśnie dlatego zabierają. Tylko jak później udowodnić, że te podejrzenia nie były uzasadnione(jeśli oczywiście światła spełniają wymagania przepisów obowiązujących w PL)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzasadnione podejrzenie nie musi okazac sie trafne Funkcjonariusz takie mial i tyle nawet jak sie okaze, ze lampy oki to nic nie zrobisz

Co do domniemania niewinnosci:

"Zasada domniemania niewinności jest jedną z najważniejszych dyrektyw określających sytuację prawną oskarżonego. Zasada ta jest zagwarantowana w art. 42 ust. 3 Konstytucji gdzie wskazano, że: "każdego uważa się za niewinnego, dopóki jego wina nie zostanie stwierdzona prawomocnym wyrokiem sądu", oraz zawarta w art. 5 § 1 Kodeksu postępowania karnego."

Wiec jak na to ne patrzec policjant kieruje na badanie techniczne w celu sprawdzenia Nie skazuje cie przeciez wyrokiem sadu :duh:

Domniemanie niewinnosci tyczy sie oskarżonego :!:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak właśnie podejrzewałem:P

 

Może tekst typu "Panie drogi te światła mam od momentu kiedy kupiłem auto i nigdy nie miałem problemów na przeglądze. Co tu jest do sprawdzania?" pomoże w ugadaniu policjanta.

 

albo jeszcze można takiego Pana przegadać i zapytać odnośnie przepisów, na jakiej podstawie chce zabrać dowód i mu udowodnić(oczywiście jeśli światła spełniaja normy tylko sa założone hid'y)że nie ma takiej podstawy. W jaki sposób samochód taki zakłuca porządek na drodze?Hm? Jeśli światła spełniaja normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak właśnie podejrzewałem:P

 

Może tekst typu "Panie drogi te światła mam od momentu kiedy kupiłem auto i nigdy nie miałem problemów na przeglądze. Co tu jest do sprawdzania?" pomoże w ugadaniu policjanta.

 

albo jeszcze można takiego Pana przegadać i zapytać odnośnie przepisów, na jakiej podstawie chce zabrać dowód i mu udowodnić(oczywiście jeśli światła spełniaja normy tylko sa założone hid'y)że nie ma takiej podstawy. W jaki sposób samochód taki zakłuca porządek na drodze?Hm? Jeśli światła spełniaja normy.

 

niebezpieczną praktykę proponujesz kolego, wytyk (np. braku wiedzy)w stronę każdego funkcjonariusza zrobiony poza formą przewidzianą ustawowo, może mięć większe konsekwencje niż zabranie dowodu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to nic brew ustawie sie nie robi;) Ja mam ustawowe prawo do obrony więc czemu, korzystam z tego prawa a kto mi zabrania również czytac przepisy i używac tej wiedzy w sposób sympatyczny? Może za ostro z tym tekstem wypaliłem, przyznaje, mógłby zostac źle odebrany. Myślę że takie delikatne podpytywanie funkcjonariusza dlaczego jego zdaniem jest coś nie tak i w odpowiedzi cytowanie przepisów mogłoby coś poradzić;) Wydrukuje sobie te wszystkie teksty z ustaw i rozporządzeń i wrazie gdyby funkcjonariusz nie dał sie przekonać "na gębę" to pokaże mu co i jak ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jakie powalczyc??? :mrgreen:

Pogadasz se co najwyzej i tyle :lol:

Pamietac trzeba ze 48 tez mozna dostac gratisem :diabel_smiech:

Zyjemy w kraju gdzie z wlasnego mieszkania nie mozesz wyrzucic lokatora a wy chcecie sie targowac z policja :lol:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To ja dorzucę swoje parę groszy....

 

Ustawa jasno mówi jak ma wyglądać prawidłowo zamontowane oświetlenie XENON - BI-XENON

 

1 Układ soczewkowy

2 System czyszczenia szkieł lamp

3 układ samopoziomujący

chociaż to ostatnie jest kompletną bzdurą ponieważ działa tak samo jak zwykły manualny tyle że bez wiedzy użytkownika, i przydatny jest tylko wtedy kiedy załadujemy auto i równie dobrze mógł by być manualny

 

Dlaczego ściga się ludzi zakładających oświetlenie xenonowe a nie ściga się idiotów którzy wkładają żarówki 90/100W i w źle ustawionej lampie taka żarówka daje po oczach zdecydowanie bardziej niż oświetlenie xenonowe

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę swoje parę groszy....

 

Ustawa jasno mówi jak ma wyglądać prawidłowo zamontowane oświetlenie XENON - BI-XENON

 

1 Układ soczewkowy

2 System czyszczenia szkieł lamp

3 układ samopoziomujący

chociaż to ostatnie jest kompletną bzdurą ponieważ działa tak samo jak zwykły manualny tyle że bez wiedzy użytkownika, i przydatny jest tylko wtedy kiedy załadujemy auto i równie dobrze mógł by być manualny

 

Dlaczego ściga się ludzi zakładających oświetlenie xenonowe a nie ściga się idiotów którzy wkładają żarówki 90/100W i w źle ustawionej lampie taka żarówka daje po oczach zdecydowanie bardziej niż oświetlenie xenonowe

 

+ ściganie debili jadących lewym pasem 40km/h, debili ruszających 10 sekund po zapaleniu się światła zielonego... itd... ogólnie debili w naszym kraju nie brakuje :D a i debili broniących krzyża! :mrgreen:

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Po prostu chodziło mi o to że da się zamontować poprawnie oświetlenie typu Xennon i Bi-Xennon zgodnie z obowiązującymi przepisami, np. do E30 można dokupić soczewki pod palniki D2S, w niektórych modelach E30 fabrycznie były montowane układy oczyszczania lamp przednich,

Zresztą ta sama ustawa mówi że jeśli pojazd jest wyposażony oświetlenie z układem optycznym to musi posiadać system czyszczenia lamp, a 60% aut z takim oświetleniem nie posiada tego układu mimo iż było zastosowane fabrycznie, więc zastanawiam się gdzie tu zdrowy rozsądek

 

Taka sama burzliwa dyskusja miała miejsce przy wprowadzaniu na rynek diodowego oświetlenia do jazdy dziennej..........

 

Wczoraj miałem okazję jechać przed samochodem wyposażonym w żarówki Philips Rally 90/100W i powiem szczerze że wolał bym za plecami mieć Golfa z xennonami made in allegro

 

I niestety w Polsce liczy się tylko dobry humor urzędnika i jego interpretacja przepisów i ustaw

Nie masz co zrobic kasą ??........


Zostań klientem stacji ASO :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thefi :P takim zachowaniem w świetle prawa stwarzasz zagrożenie na drodze niemniejsze jak ten, który jedzie z przeciwka i oślepia Ciebie. Co więcej oślepiasz ludzi jadących za nim i robisz to umyślnie. Wiele ludzi, którzy mają założone HID-y (niepoprawnie i oślepiają tym innych) nie jest świadoma że ci co jada z przeciwka nic przez niego nie widzą. Taka prawda. Ja równiez jestem za tym żeby karać tych co oślepiają na drodze innych i nie tylko tych, którzy mają HID'y ale i tych , którzy mają źle ustawione światła albo nie korzystaja z ich regulacji. Wszystkich, którzy oślepiają, ciężarówki puszczające zajączki :|.

 

 

Ponawiam pytanie do Kriss_Lodz. Proszę Cię abyś wkleił link do TEJ ustawy. :) no i co to oświetlenie z układem optycznym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę swoje parę groszy....

 

Ustawa jasno mówi jak ma wyglądać prawidłowo zamontowane oświetlenie XENON - BI-XENON

 

1 Układ soczewkowy

2 System czyszczenia szkieł lamp

3 układ samopoziomujący

chociaż to ostatnie jest kompletną bzdurą ponieważ działa tak samo jak zwykły manualny tyle że bez wiedzy użytkownika, i przydatny jest tylko wtedy kiedy załadujemy auto i równie dobrze mógł by być manualny

 

Dlaczego ściga się ludzi zakładających oświetlenie xenonowe a nie ściga się idiotów którzy wkładają żarówki 90/100W i w źle ustawionej lampie taka żarówka daje po oczach zdecydowanie bardziej niż oświetlenie xenonowe

 

Co do punktu 1: a dlaczego np Laguny, Outlandery, Civiki i stare Mesie E klasy miały xenonowe fabryczne reflektory bez soczewki?? Nie jest to widocznie obowiązkowy wymóg, tak jak np. układ samopoziomowania, którego hidy w golfach nigdy mieć nie będą.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę swoje parę groszy....

 

Ustawa jasno mówi jak ma wyglądać prawidłowo zamontowane oświetlenie XENON - BI-XENON

 

1 Układ soczewkowy

2 System czyszczenia szkieł lamp

3 układ samopoziomujący

chociaż to ostatnie jest kompletną bzdurą ponieważ działa tak samo jak zwykły manualny tyle że bez wiedzy użytkownika, i przydatny jest tylko wtedy kiedy załadujemy auto i równie dobrze mógł by być manualny

 

Dlaczego ściga się ludzi zakładających oświetlenie xenonowe a nie ściga się idiotów którzy wkładają żarówki 90/100W i w źle ustawionej lampie taka żarówka daje po oczach zdecydowanie bardziej niż oświetlenie xenonowe

 

Co do punktu 1: a dlaczego np Laguny, Outlandery, Civiki i stare Mesie E klasy miały xenonowe fabryczne reflektory bez soczewki?? Nie jest to widocznie obowiązkowy wymóg, tak jak np. układ samopoziomowania, którego hidy w golfach nigdy mieć nie będą.

 

Xenon zarówno jest jako soczewka i jako 'zwykła' lampa, czyli żarniki D1S i D1R w starszych lampach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Kriss_Lodz za bardzo nie wie o czym pisze. Gdzieś coś usłyszał i powtarza. Szkoda tylko że błedne informacje powtarza. W Polsce w świetle przepisów jakie obowiązują posiadanie w swoim samochodzie zestawów HID nie jest wykroczeniem jeśli strumień światła spełnia stawiane mu wymagania co do kształtu, koloru, przebiegu lini odcięcia i natężeniu światła w dwóch punktach na ekranie pomiarowym. Wkładając palniki hid do kloszy przystosowanych do żarówek H4 napewno nie spełnimy wszystkich w/w warunków. Jeżeli nie jesteśmy w stanie jednoznacznei stwierdzić (nawet podjeżdżając do ściany) gdzie znajduje się nasza linia odcięcia to lepiej zdemontować zestaw HID z takiego samochodu. Wszystkie wymagania stawiane światłom mijania możemy znaleźć właśnie w ustawie "rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia". Uprzedzając "pseudo znawców tematu" odnośnie homologacji to polecam przeczytać "POROZUMIENIE dotyczące przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań sporządzone w Genewie dnia 20 marca 1958 r." Dowiecie się tam co to jest homologacja, kiedy i przez kogo homologacja może zostać cofnięta itp. Jeśłi chodzi o samopoziomowanie i system czyszczący to traktuje o tym jeden z "regulaminów EKG ONZ" . Jeśli przeczytacie sobie wszystko od dechy do dechy to stwierdzicie że regulamin w którym mowa o tych systemach nie dotyczy użytkownika pojazdu tylko producenta.

 

Szczerze polecam lekturę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

zgoda, to producent dostaje homologacje, jesli chodzi o BMW wszystkie xenony zostaly wyposazone w samopoziomowanie i spryski, natomiast niewszystkie auta posiadaja samopoz. - np Lancer Evo wyp. w xenony, posiada spryski(to chyba akurat jest wymog) natomiast samopoziowania to rzec obca, co za tym idzie, posiada normalne pokretelko do regulacji swiatel.

 

Wracajac do Hidow, mialem zamontowane w E39 przed liftem, mialem spryski w zderzakach(same dysze:P), natomiast zadnego samopoziowania, podjechalem na przeglad, przygotowany ze zaraz bede wkladal seryjne zarowki. Diagnostka obczail, sprawdzil ustawienie swiatel, nie doszukal sie zadnych nieprawidlowosci(zwrocil jedynie uwage na spryski) - tak wiec jesli sa dobrze ustawione i maja spryski, przeglad przechodza, pomijam juz sprawe tego, ze na pewno brud, ma tutaj swoje 5gr w rozproszeniu swiatla, natomiast mialem tez e39 z oryg. xenonem(oczywiscie poprzedni wlasciciel jezdzil z uszkodzonymi wodzikami do regulacji swiatel) ale to pomijam. system oczyszczania dzialac dzialal, ale ze on cokolwiek oczyszczal to bym powatpiewal... zmywal jakis grubszy brud, ale generalnie przetarcie szmatka dopiero dawalo efekt w postaci czystego klosza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

system oczyszczania dzialac dzialal, ale ze on cokolwiek oczyszczal to bym powatpiewal... zmywal jakis grubszy brud, ale generalnie przetarcie szmatka dopiero dawalo efekt w postaci czystego klosza.

 

Z tym się zgadzam w 100%. Akurat system czyszczenia automatycznego jest najmniej potrzebnym elementem składowym fabrycznego zestawu xenonowego. Nie jest on raczej bardzo skuteczny, i tak jak kolega BRABUS pisze, tylko przetarcie szmatką pomoże ubrudzonemu reflektorowi w pełni. Czytałem kiedyś w jakiejś gazecie motoryzacyjnej test układów czyszczenia, i jedynym w miare skutecznym i mającym rację bytu był system stosowany w starszych modelach Volvo - wycieraczki. :mrgreen:

Raczej bardziej nie wyobrażam sobie xenonów bez układu samopoziomowania.

BMW E39 530dA Orientblau Metalic

http://img11.imageshack.us/img11/9696/podpisyv.jpg


Galeria: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=146383

Elektronika samochodowa Tomasz Pyszka tel: 602 757 397

http://www.mechatronika.krakow.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.