Skocz do zawartości

Wyciek oleju i płynu chłodniczego 325 POMOCY


pikul28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym użytkownikiem od 4 godziny szukam pomocy na forum nie dokońca mogę znaleźć rozwiązanie akurat do mojego silnika 325 192KM

Opis problemu:

Auto kupiłem z gazem ale okazał sie zły tzn nie do tego silnika i go zdemontowałem.

1. Od kupna auta trzęsie mi autem na wolnych obrotach obroty są w normie

2. Cały czas ucieka mi płyn chłodzący co 500km znika płyn w zbiorniku wyr. ale tu chyba znalazłem na forum iż może być nagrzewnica bo szyby mi parują pojade do mechanika żeby to sprawdził

3. W zeszłym tygodniu mechanik wymieniał płyn chłodniczy i dolał mi ok 2 litry i powiedział że jak dojadę do domu to mam sobie dolać resztę po wyjeździe z warsztatu wskaźnik wskoczył na czerwone pole zgasiłem silnik poczekałem aż wystygnie i wróciłem do warsztatu wtedy dopiero odpowietrzył mi układ i dolał cały płyn tzn z 5 litrów zostało koło litra ( ILE litrów ma wejść do mojego silnika???? nie mogłem znaleźć na forum). I tu pytanie czy po tym mogłem przegrzać silnik lub wydmuchać uszczelkę gdyż pojawił się olej z lewej strony silnika na bloku i teraz czuję jakby lekką utratę mocy??

4. Obecnie czasami na wolnych obrotach np na świtłach wskaźnik wskakuje na czerwone pole. Jak go przygazuję lub ruszę i przejade kawałek wskaźnik wraca na środek.

5. JAk Silnik jest nagrzany to nie daje ciepła dopiero po duższej jeździe jest gorąco i wtedy nie można go nawet wyregulować na słabszą temp.

6. Wymieniałem sprzegło jak przyspieszam mocniej z jedynki i chcę wrzucić na 2 to często nie chcę wskoczyć lub zgrzyta

 

Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by był zajechany to by słabo jeździł a auto ma kopa tylko mam problemy z płynem i tym olejem i widzę że to są bolączki tych silników proszę o radę skoro 11litrów zaznaczam że nie mam klimy czy też tyle ma wejść?? oraz ile jest miejsc gdzie należy odpowietrzyć układ czy jest tylko jedno??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Możliwe że nie wyrabia pompa wody albo termostat do wyrzucenia ( zacząłbym od niego bo to niski koszt ) .

 

6. Czy oglądaliście synchronizator jak ściągaliście skrzynie ??

Grass , Gas or Ass - Nobody Rides For Free .


Moja Buma :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=94528&highlight= Sprzedana !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ma kopa nie oznacza że silnik jest cacy. Na wydmuchanej uszczelce czy pęknietej głowicy też będzie miał kopa.

Układ chłodzenia ma pojemność 11 litrów i jezeli mechanik spuszczał płyn z chłodnicy i z korka spustowego w bloku to tyle ma własnie wejść.

Odpowietrznik masz jeden - obok wlewu płynu chłodniczego na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tym jednym zdzarzeniem z temperatura raczej nie przegrzełeś silnika, ale mozliwe jest to ze ktos wczesniej to zrobił co wynika z twojego opisu.O odpowietrzaniu układu jest wiele postów musisz dokladnie poszukac. I obawiam sie ze kolega wyzej ma racje ja tez kupiłem auto ktore po czasie okazało sie zakatowanym i było tak podszykowane do sprzedazy ze wszystko grało a z czasem zaczeło sie walic na łeb na szyje.
BMW i jest zabawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pikul28 żeby przegrzać silnik to trzeba troszkę się postarać.

W moim przypadku duży wyciek wody był z króćca wodnego który jest za silnikiem ( nad skrzynią ) dostęp do niego jest fatalny. Objaw był taki że kiedy silnik był ciepły to wyciek był niezauważalny, plam pod samochodem nie było, w momencie kiedy silnik sie zagrzał powstało ciśnienie w układzie i woda uciekała przez pęknięty króciec wodny i spływała po gorącym bloku, nie zdążyła nawet spłynąć na ziemie bo woda spływając po bloku parowała od temp silnika i pod samochodem zawsze było sucho. Być może u Ciebie taki króciec pękł. Oryginalny króciec wodny to koszt 30zł.

Uszczelki silnika starzeją się i z czasem twardnieją i mają twardość jak plastik, wtedy mogą puszczać i nie wynika to z faktu że silnik był kilka krotnie zagrzany. W rodzinie jest 525 od nowości, auto zadbane i nie było katowane a mimo to z silnika też są wycieki. Wszystko zależy od jakości uszczelek.

Drgania silnika mogą być np od "wypadających zapłonów" mozna spróbować wymienić świece i przewody WN, cewki WN. Najpierw podjedź do warsztatu i niech przeskanują komputer w celu odczytania błędów. Zmierz kompresję cylindrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie racje co do faktu iż auto mogło być katowane teoretycznie ma 160tys póki co to zrobie jak mówicie i posprawdzam kompresje błędy i przewody dam znać co z tego wyjdzie dzięki za pomoc zobaczymy w co się wpakowałem bo jazda jest super ale jak się okaże że auto sie sypie to trza będzie przemyśleć co z tym fantem zrobić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Możliwe że nie wyrabia pompa wody albo termostat do wyrzucenia ( zacząłbym od niego bo to niski koszt ) .

 

6. Czy oglądaliście synchronizator jak ściągaliście skrzynie ??

 

termostat już kupiłem ale ponoć ciężko go wymienić bo trza zdjąć chłodnice tak mówił mechanik

 

akurat robił to meches i nie wiem czy coś robili przy synchro musze podjechać i spytać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat już kupiłem ale ponoć ciężko go wymienić bo trza zdjąć chłodnice tak mówił mechanik

 

akurat robił to meches i nie wiem czy coś robili przy synchro musze podjechać i spytać

i wyjąc tylną lampę :mad2: jeśli Ci powie że rozbierał skrzynie i oglądał synchronizatory to znaczy że kłamie ponieważ mechanik który oddaje auto i
3. W zeszłym tygodniu mechanik wymieniał płyn chłodniczy i dolał mi ok 2 litry i powiedział że jak dojadę do domu to mam sobie dolać resztę
to znaczy że nie ma kompletnie pojęcia o bmw i generalnie minął się z powołaniem .Rozebranie skrzyni bmw wymaga znajomości rzeczy i doświadczenia a ten gośc jest ciemny jak dno od starej patelni.

Co do problemu z przegrzewaniem poczytaj o odpowietrzaniu ,visco i termostacie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam odpowietrzenie zrobione musiałem dolać jeszcze 4 litry :shock: ogrzewanie teraz chodzi super wskaźnik temp jest cały czas na środku teraz tylko czekać czy płyn będzie ubywał i szukać wycieków. teraz pozostaje mi ten olej który za często muszę dolewać jak stwierdzić czy poszła uszczelka bo w płynie chłodniczym nie zauważyłem oleju czy są jakieś inne sposoby na to??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Ja już co do układu chłodniczego nie mam sił w mojej betce. Dwa razy wymieniałem termostat, króciec z tyłu na głowicy i dalej ubywa płynu chłodniczego widzę że płyn cieknie na połączeniu silnika i skrzyni biegów podobnie jak by z tego krućca głowicy z tyłu ale tam jest sucho. Zastanawia mnie czy czasem uszczelka głowicy nie puszcza właśnie gdzieś w okolicy tylnego lewego roga bo coś tłustawo tam jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.