Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. mam do was, ludzi obeznanych, kilka pytań. jako że jestem w tych sprawach laikiem nie traktujcie mnie jak żartownisia.

ok ale do rzeczy. Planuje kupić e39 kombi (najchętniej bez nivo) z silnikiem wyłącznie benzynowym. pojemność tak do 3 litrow. nie zalezy mi na jakiejs ogromnej mocy do uzytku codziennego. jestem bardzo spokojnym kierowcą i moc de facto jest mi potrzebna wyłącznie do bezpiecznych manewrow wyprzedzania, a nie do "boków" czy też pędzenia po autostradzie (chce wygodnie, cicho i bezpiecznie przewozić moją rodzinę). podróżuję z szybkościami do 120 kmh więc sami rozumiecie. Nie zależy mi też na tym aby auto było oszczędne. ale oczywiście bez przesady :) . nie mam zamiaru truć auta propanem. Chce mieć komfort posiadania wystarczającej mocy a nie jej ciągłego demonstrowania. Jaki silnik polecacie?

 

i 2 sprawa. przeglądam oferty sprzedazy i widze śladowe ilości aut z manulami. polecane mi są takie skrzynie jako bezproblemowe. ewentualnie sugerowane mi są zwyczajne automaty. a rynek obfituje w skrzynie step-tronic (czy tip-tronic). akurat te skrzynie są mi odradzane. Prosze powiedzcie mi o co chodzi z tymi skrzyniami??

czy podczas jazdy probnej mozna w jakis sposób wykryć usterke takiej skrzyni? jeśli tak to jak? ruszanie (czas reakcji)/kick down/plynnosc zmiany biegów/przy jakich obrotach nastepuje zmiana biegu na wyzszy/ przy jakich szybkosciach obrotowych skrzynia redukuje bieg/przeciągania obrotów przed zmianą biegów/i co tam jeszcze

szczerze licze na waszą wiedzę. nie mam zamiaru, kupując mojego pierwszego bmw cieszyć sie 2 razy. podczas zakupu i sprzedazy. pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

1. Pytania z serii "na co zwracac uwage przy zakupie e39" pojawiaja sie tu 7x w tygodniu. Chcesz byc traktowany powaznie - traktuj nas powaznie i uzyj przycisku "szukaj" :search:

2. ASB nie jest niczym zlym, jest bardzo wygodna a z tego co mowisz wynika, ze zalezy ci na komforcie jazdy. Jak BMW to skrzynia STEP-tronic i nie jest to zly wybor, wszystkie nowsze ASB sa w step-tronic'u. Generalnie sa 2 firmy produkujace skrzynie w e39 - "ZF" oraz "GM". ZF sa bardziej wytrzymale. ZF chyba montowane sa w wiekszosci benzyn, gdy GM na pewno w 530d, byc moze 525d.

ASB nie powinno szarpac na zimnym ani na cieplym oleju przy zmianie biegow. Aby cokolwiek "zobaczyc" nalezy podpiac auto pod komputer, co jest jedna z podstawowych czynnosci przy zakupie.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Wiec może tak zacznę ....szukaj a powinieneś znaleźć coś w manualu....(dlaczego ?)

1. Samochód w Tdi to nie samochód!

2. Samochód w automacie to również nie samochód!

 

Polecam tylko i wyłącznie Benzyna + manual ( brak problemów...)

 

Co do skrzyni Automat...w zasadzie ciężko coś powiedzieć podczas jednej próbnej jazdy na co zwracać uwagę...musiałbyś trochę pojeździć takim samochodem a dopiero później wydawać jakieś opinie ...dlaczego??? bo porostu nawet tego nie usłyszysz lub nie wyczujesz (tzw. usterek)

 

Ja swojej E39 szukałem ponad 1 miesiąc....

Najważniejsze jest aby przy zakupie pojechać z miernikiem grubości lakieru a o stanie nadwozia będziesz widział wszystko nawet jeżeli sprzedający zarzeka się ze jest nie bita...

Co dalej .....szukaj najlepiej samochodu jak najmniej używanego w Polsce( sprowadzonego) sprzedający(osoba fizyczna) nie komis ( ma za sobą kilka wyjazdów do komisów totalna kicha ściemniają na maxa)...

 

Może trochę o silnikach:

jeżeli interesuje sie cię E39 do 3 litrów polecam 2.8 ( takim jeżdże ) spalanie takie samo jak 2.0 24 v a jazda bez porównania 2.3 jest ok.. ale jednak trochę jej brakuje przy wyprzedzaniu , 2.0 totalnie odpada...

Dodatkowo masz opcje po liftingu 3.0 231 km ale chyba tak po roku 2000 za to trzeba już dać w dobrym stanie ponad 30tys.

 

Dodatkowo dysponuje możliwością sprawdzania przebiegu ( czy jest oryginalny) oprócz Szwajcarii,,jeżeli podasz mi vin to podam ci ostatni przegląd kiedy był i z jakim przebiegiem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód w automacie to również nie samochód!

:duh: Dobrze, ze jezdze "nie samochodem". Ciekawa teoria.

Samochod z Tdi to produkt VW nie BMW.

+ mnie w podstawowce uczyli, ze "nie" z rzeczownikami piszemy razem... :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Witam

Skoro już i ja mam przyjemność posiadać autko o jakie pytasz - więc napiszę kilka słów. moje e39 to tak jak widać w mym opisie 523i Touring czyli silnik 2500 z mniejszym chipem i mocą około 170KM , to w zupełności wystarcza do normalnej jazdy bez wariactw,spalanie na trasie od 9 l w górę, natomiast po mieście od 13l wzwyż, zależy od ciężkości nogi. zawieszenie mam nivo i powiem szczerze że większe problemy na naszych drogach sprawiają powybijane wachacze z przodu niż nivo-tak na dobrą sprawę jak auto jest zadbane i sam również o nie dbasz to nie powinno sprawiać problemów.a ile byś nie załadował do tyłu to nivo samo wszystko załatwi i odpowiednio się ustawi. mam także skrzynię step-tronik i naprawdę w jeżdzie miejskiej to sama przyjemność a sama skrzynia jest praktycznie bezobsługowa. sprowadziłem moje autko ponad 3 lata temu osobiście z niemiec,miało 124 tyś przebiegu,była serwisowana i przebieg był orginalny,dziś mam 226tyś i myślę że jeszcze ze dwa lata pojeżdżę i tak naprawdę nie sprawiał mi nigdy większych problemów,owszem kiedyś padł mi akumulator -ale nadawał się już do wymiany. Także czy kupisz kolego 2300 motor czy 2500 czy 2800 to i tak najistotniejszą rzeczą według mnie- bo inni mogą mieć inne zdanie-zależy kto do czego kupuje auto - to sprawdz czy było bite-więc ze sobą miernik grubości lakieru i komputer w celu ustalenia ewentualnych "problemów" w przysszłości, ważne też by miał rozsądny przebieg i nie licz na auto powiedzmy 10 letnie z przebiegiem 100tyś.naturalnie ważna też jest przejażdżka po kiepskiej drodze by posłuchać zawieszenia czy nic nie stuka. zyczę powodzenia, pozdrawiam i do zobaczenia na drodze

Bogdan28
Opublikowano
chcialem sie odniesc do twojego pytania,najkrocej kupilbym auto z wiekszym silnikiem,i automatem,a opinie wszystkich ktorzy odradzaja wynika,zazwyczaj z braku doswiadczenia w twj materi,jednak zawsze powinien decydowac stan techniczny auta,trzeba sprawdzic i liczyc na farta w sprawach ktorych niemozna na predce sprawdzic,najlepiej tez znac historie auta,a najmniej sluchc sprzedajacego wlasciciela komisu,jak poprzednik pisze auto z malym przebiegiem jest malo wiarygodne,jezeli sam niejestes dosc mocny wez ze soba kogos kto sie zna a najlepiej kilku ,wtedy kazdy cos wylapie,no ale pamietac nalezy ze kupujemy auto uzywane,i wlasciwie zawsze do czegos mozna sie dopiac,kupno auta to zawsze ryzyko kosztow ev.napraw,mielem 523i w manualu i jak juz kiedys pisalem to bylo chyba najbardzie ekonomiczne bmw jakie mialem,bmw ma kilka wad ktore sa typowe dla modelu i niewiedziec czemu powtarzaja sie prawie we wszystkich egzemplarzach przez lata,ale mozna o tym poczytac na forum,ja najbardziej patrze na poprzedniego wlasciciela o ile ma auto dlugo,mozna poznac czy to ktos zetelny czy blagier,ksiazka servisowa,a najlepiej ktos kto jezdzi bmw i sprawdzi auto bez emocji ,a reszte zycie pokaze pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chcialem sie odniesc do twojego pytania,najkrocej kupilbym auto z wiekszym silnikiem,i automatem,a opinie wszystkich ktorzy odradzaja wynika,zazwyczaj z braku doswiadczenia w twj materi,jednak zawsze powinien decydowac stan techniczny auta,trzeba sprawdzic i liczyc na farta w sprawach ktorych niemozna na predce sprawdzic,najlepiej tez znac historie auta

:cool2:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

1. Samochód w Tdi to nie samochód!

2. Samochód w automacie to również nie samochód!

 

Skomentuję to tak :duh: :mad2:

 

Jeśli cenisz sobie płynną jazdę i komfort to polecam automat. Nie musisz się zastanawiać czy już zmienić bieg czy jeszcze podciągnąć,a już nie wspomnę o jeździe w korkach gdzie ciągle musisz wiosłować wajchą i operować sprzęgłem.W automacie nie ma tego problemu, puszczasz hamulec i jedzie. Jeśli chodzi o silnik to kwestia gustu, ja osobiście kocham benzynowe silniki ale dieslami nie gardzę. Mam 530dA i jestem bardzo zadowolony i z silnika i z automatycznej skrzyni biegów.

Jeśli benzynowy silnik to im większy tym lepiej. Zapas mocy się przydaje. Samochody z automatyczną skrzynią biegów mają zdrowsze silniki, tzn: na pewno nie są katowane długą jazdą na wysokich lub niskich obrotach. Każdy kto chce poszaleć(polatać bokiem bądź palić gumę) kupuje biegówkę a nie automat, to może być zaleta samochodu w automacie że nie był katowany.

Opublikowano

dziekuje za wasze opinie. musze koniecznie odniść sie do wypowiedzi mcmt

Pytania z serii "na co zwracac uwage przy zakupie e39" pojawiaja sie tu 7x w tygodniu. Chcesz byc traktowany powaznie - traktuj nas powaznie
gdzie ja takie pytanie zadałem???????? :nienie:

mam jasno sprecyzowane moje oczekiania co do przyszłego samochodu. nie pytam na co zwracać uwagę. wiem na co zwraca sie uwage przy zakupie. znam sie na samochodach i potrafie nimi jeździć. ale nie znam zbyt dobrze specyfikacji interesujących mnie silników benzynowych. o ile parametry techniczne moge sobie wyczarować na necie, to juz polecić mi jakąs jedną, lub 2 jednostki napędowe jako najbardziej niezawodne i najmniej wysilone, możecie tylko Wy, forumowicze. i swój typ można uzasadnić jednym, dwoma zdaniami.

a waham sie pomiędzy silnikami 2.0 , 2.5 ,a 2.8 (jeśli są jakieś pośrednie, to prosze o powiedzenie mi o nich, o ile są godne uwagi i nie są przesilone).

a co do skrzyni biegów to oczywistym jest że wole manuala z racji jego niezawodności i pracy samego układu. Ale rynek uzywanych e39 z interesującymi mnie silnikami i wyposazeniem to przede wszystkim skrzynie automatyczne z mozliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń. Odradzają mi ją ludzie z powodu jej awaryjności itp. Jednak jeśli znajde coś co będzie mi odpowiadało (naturalnie po gruntownej kontroli blacharki) z taką skrzynią biegów to nie chce przekreślać takiej oferty z powodu czyjegoś przewrażliwienia. pytam więc czy na prawdę jest aż tak źle? czy oprocz tego, ze na ekranie komputera nie wywali mi błedu skrzyni, są jakieś objawy wskazujące na zły, wręcz agonalny stan takiej skrzyni? sugeruję tu nieuczciwość sprzedawcy,m ktory jakimiś sztuczkami może laika wyprowadzić w pole. a podejrzewam, że wy dobrze wiecie jak taka skrzynia powinna pracować i jak należy takową przetyestować, by nie dać sie złapać na czarną magię oszustów :cry2:

Jeśli benzynowy silnik to im większy tym lepiej. Zapas mocy się przydaje. Samochody z automatyczną skrzynią biegów mają zdrowsze silniki, tzn: na pewno nie są katowane długą jazdą na wysokich lub niskich obrotach. Każdy kto chce poszaleć(polatać bokiem bądź palić gumę) kupuje biegówkę a nie automat, to może być zaleta samochodu w automacie że nie był katowany
to podsumoanie bardzo przypadło mi sie podoba. :cool2: szacunek.

jkar czy w swoim aucie masz taką skrzynię o jakiej wspominam??

Opublikowano
jkar czy w swoim aucie masz taką skrzynię o jakiej wspominam??

 

Ja mam skrzynie A5S 390R - YP firmy GM. Jestem zadowolony ze swojego wyboru ponieważ podoba mi się praca tej skrzyni. Ładnie zmienia biegi i jazda z tą skrzynią to sama przyjemność. Jest tu na forum obszerny temat o skrzyniach ASB i tam dużo osób się wypowiedziało na ich temat. Jak znajdę linka to wkleję i sobie poczytasz. Moja rada jest taka, jeśli znajdziesz auto zadbane to nie zwracaj uwagi na to czy to automat czy manual. Ja właśnie tak zrobiłem. Szukałem samochodu i nie zwracałem uwagi na to czy to automat czy manual. Patrzyłem na stan techniczny no i znalazłem taka 5-tkę w automacie.

Nie jestem pewny tego co teraz napiszę ale mam nadzieję, że jeśli się mylę to ktoś mnie poprawi. Z tego co słyszałem to przy silnikach benzynowych były montowane skrzynie ZF-a a nie GM. ZF-y są podobno lepsze od GM.

Opublikowano

 

 

Dodatkowo dysponuje możliwością sprawdzania przebiegu ( czy jest oryginalny) oprócz Szwajcarii,,jeżeli podasz mi vin to podam ci ostatni przegląd kiedy był i z jakim przebiegiem...

 

 

może kolego podasz ale na pewno nie wszystkie autka jesteś w stanie sprawdzic nawet z Niemiec , jest dużo aut które sa serwisowane w małych warsztatach co nie wprowadzaja do sieci danych

Opublikowano
Uszanowanie..Bartek124,jeżeli już zdecydujesz się na automatyczną skrzynię biegów,lub znajdziesz zadbane autko z ASB to zdecydowanie polecam ZF(ja mam GM)..GM jest w porządku ale napewno bardziej podatny na usterke czytaj remont..niż ZF
Opublikowano
jeśli znajdziesz auto zadbane to nie zwracaj uwagi na to czy to automat czy manual. Ja właśnie tak zrobiłem. Szukałem samochodu i nie zwracałem uwagi na to czy to automat czy manual. Patrzyłem na stan techniczny no i znalazłem taka 5-tkę w automacie.
dokładnie taką zakładam strategię :cool2:

tylko szepnijcie słówko co to jst to ASB ok?? :oops: (bede strzelał... automatic-sequency-(gear)box??)

 

I bardzo ważna sprawa: jak mam wiedziec jaka skrzynia pracuje w konkretnym egzemplarzu??

Nie jestem pewny tego co teraz napiszę ale mam nadzieję, że jeśli się mylę to ktoś mnie poprawi. Z tego co słyszałem to przy silnikach benzynowych były montowane skrzynie ZF-a a nie GM. ZF-y są podobno lepsze od GM.
Generalnie sa 2 firmy produkujace skrzynie w e39 - "ZF" oraz "GM". ZF sa bardziej wytrzymale. ZF chyba montowane sa w wiekszosci benzyn, gdy GM na pewno w 530d, byc moze 525d.
zdecydowanie polecam ZF(ja mam GM)..GM jest w porządku ale napewno bardziej podatny na usterke czytaj remont..niż ZF

informacje sie potwierdzają. to dobrze :wink:

pozdrawiam

Opublikowano

jkar, większość, jak nie wszyscy wypowiadający sie tam ludzie, to użytkownicy 3-litrowego diesla. poza dużą mocą, silnik ten generuje ogromny moment obrotowy. Dobrze zgaduje, że to nie moc a właśnie ten moment obrotowy przyśpiesza zużycie skrzyni automatycznej??

ponadto diesle kupowane są nie tylko ze względu na wyższy moment obrotowy niz mają benzynowce. ale przede wszystkim ze wzgledu na duzo nizsze spalanie. Dlatego, na przykład 2 bmw z tego samego rocznika, mającymi silnik diesla i benzynówkę (25.-2.8L) bedą miały bardzo zróżnicowane przebiegi, na niekorzyść diesla. wiem, ze przebieg faktyczny nie musi wyrokować o złym stanie skrzyni jak i całęgo samochodu, ale podnosi takie prawdopodobieństwo. Co niewątpliwie zwiększa nadzieję, ze mam szanse kupić coś, co mnie urzeknie z automatem, ktory nie bedzie wymagal od razu reanimacji (a przyjanmniej nie od razu).

Teoretycznie dobrym wyborem byłby 2.0 150KM z automatem, bo silnik tak "słaby" nie da rady zajechać tej skrzyni. Ale kto kupuje auto z bazowym silniiem?? może ktoś, kogo nie stać na wieksze wydatki na paliwo, serwis itp... i znowu zonk. bo takim 2.0 150KM mogl jezdzic ktos oszczedny, kto oszczedzal na wszelkich naprawach, wymianach oleju itp...

czyli pozostaje mi 2.5-2.8L z takim automatem. to tak drogą dedukcji :lol: .

opieram sie na znajomosci ludziej natury i pewnych doświadczeń. Nie uznaje tego jednak za pewnik. to taka indywidualna konstatacja :roll:

 

pozdrawiam

Opublikowano

Tak poczytałem troszkę postów w tym temacie, moim zdaniem w dzisiejszych czasach kupno auta to nie tylko fachowa porada czy ocena stanu ale w 50% szczęście, np. ktoś napisał "miernik lakieru"- Ok ale jest na rynku coś co się nazywa "szpachla z włóknem aluminiowym"(czy coś w tym stylu) i nawet nasz serwisowy miernik za ok 2000zł pokazuje "WSZYSTKO OK" :cry2: dobrzy by było mieć ze sobą jakiegoś blacharza czy lakiernika oni wiedzą gdzie łączą się spawy lub odcina lakier,jakieś pyłki itp. przecież sami to robią :mrgreen:

co do silnika to też można poczytać forum o wszystkich bolączkach danego modelu. Co do automatu: sam wybrałem automat i jestem zadowolony, zmieniłem olej,filtr i uszczelkę bo bez tego ani rusz. Dodam że auto stało całą noc z odkręconym deklem i kapał sobie olej. Nawet gdy wymieniamy olej na serwisie to zostaje ok 1,5-2l starego w skrzyni. U mnie zleciało 9,6l starego i 9,5 wlałem do skrzyni nowego. Naświetle koszt takiej operacji olej ATF FEBI 10lx34zł filtr 90 z groszami uszczelka ok 40zł + robocizna ok 200zł w sumie jeśli ktoś sam tego nie zrobi a polecam żeby zlecić to komuś kto ma troszkę pojęcia to jest min. 600zł. Jeśli ktoś kupi auto z automatem i nie wymienia oleju tylko liczy na łut szczęścia to może przygotować się i liczyć pieniążki na naprawę. "Automat to zło" == MIT głoszony przez tych którzy nie mieli okazji pojeździć ze SPRAWNYM i SERWISOWANYM automatem.Pozdrawiam

www.bmw-wgr.pl stowarzyszenie miłośników BMW- Grójec i okolice
Opublikowano
Dobrze zgaduje, że to nie moc a właśnie ten moment obrotowy przyśpiesza zużycie skrzyni automatycznej??

 

Dobrze myślisz, to właśnie moment jest odpowiedzialny za przeciążenia i to właśnie on nadwyręża skrzynię.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie slawna juz legenda o przyczepie... :wink:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
w dzisiejszych czasach kupno auta to nie tylko fachowa porada czy ocena stanu ale w 50% szczęście, np. ktoś napisał "miernik lakieru"- Ok ale jest na rynku coś co się nazywa "szpachla z włóknem aluminiowym"(czy coś w tym stylu) i nawet nasz serwisowy miernik za ok 2000zł pokazuje "WSZYSTKO OK"

ja raczej utożsamiam sie z pewną teorią. mianowicie "nie ma aut bezwypadkowych. są tylko niefachowo naprawiane". wiadomo, pozostawiam 3-10% na prawde niedzwonionych :)

A nie slawna juz legenda o przyczepie
no, zależy :)
"Automat to zło" == MIT głoszony przez tych którzy nie mieli okazji pojeździć ze SPRAWNYM i SERWISOWANYM automatem
Na długo zanim karnąłem sie pierwszym automatem, to zaapragnąłem go mieć. i wystarczyła mi przejażdżka na zlocie, mercedeesem W124 automatic, by sie upewnić w moich pragnieniach.

 

pozdrawiam

Opublikowano

ja sam mam 528 w manualu, a rodzice maja 523 w automacie i kombi.

nie narzekam ani na 528 ani na 523, choc 528 mam jak na razie 1,5 miesiaca, a 523 juz ponad rok, wiec pokazala juz swoje rozki. Wszystko wymieniane na czas, jedyne co padlo, to czujnik polozenia walu. Ze skrzynka zero problemow, zmienia bardzo ladnie, plynnie, a w miescie to genialna sprawa - wole od manuala.

W trasie przy 200km/h ma 4tys obr, i srednio przy tych predkosciach spala ok 13l, w miescie ok 14.

Przy oszczednej jezdzie da sie zejsc w miescie do 12-13, w trasie bez problemu do 9.

Ja polecam Ci automat jesli szukasz komfortu, tylko trzeba szukac szukac i jeszcze raz szukac ;)

Opublikowano
Ja polecam 528 w manualu, ale jesli lubisz komfort i dozo jezdzisz w miescie to automat moze byc. Niestety wszystkie E39 528 beda mialy juz min 10 lat czyli najlepsze czas skrzyni juz dobiega koncowi (ok 200-350 tkm). Ze wzgledu na brak dobrego servisu ASB w Polsce bralbym tylko manual. 523 tez daje rade ale 520 to juz za slaba a roznica w spalaniu naprawde nieznaczna.
Opublikowano
Ja polecam 528 w manualu, ale jesli lubisz komfort i dozo jezdzisz w miescie to automat moze byc. Niestety wszystkie E39 528 beda mialy juz min 10 lat czyli najlepsze czas skrzyni juz dobiega koncowi (ok 200-350 tkm).

 

Gdzieś na forum czytałem, że ludzie robią przebiegi ponad 500 tys km na tej skrzyni i nic się nie dzieje, warunkiem jest dbanie o nią.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.