Skocz do zawartości

SopelBmw

Zarejestrowani
  • Postów

    55
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O SopelBmw

  • Urodziny 18.03.1985

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E30 318i M40B18 88
    E34 525tds M51B25 92
    E39 525tdsA M51B25 97
    E39 520i M54B22 03
    E90 320d M47N2 05
  • Lokalizacja
    Grójec
  • Zawód
    elektronik-pneumatyk układy ABS/EBS poj użytkowych

Osiągnięcia SopelBmw

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Witam. Jeśli mogę, to podepnę się do tematu. Mam taki oto odczyt na TYLKO włączonym zapłonie- M47N2: INPA wskazuje- AIR MASS 1599,98 zakres do 400. Oraz temp pow zasysanego 85,5'C Czy już mam szukać przepływomierza ? Czy winny może być zupełnie inny element ? Pozdrawiam
  2. Witam. Jestem świeżo po montażu w Touringu E39 M54B22 2003.03 i śmiga aż miło... :cool2: Poradnik REWELACJA, montaż ok 2 godz. Od siebie dodam (z doświadczenia) przewodziki łatwiej przemkną nam przez łącznik w ścianie grodziowej, gdy posmarujemy je delikatnie np wazeliną ;-) Szczególną uwagę należy zwrócić przy zagniataniu oraz montażu przewodów w kostkach (by nie było jakiegoś zwarcia) DOBRA ROBOTA thenygoos :cool2:
  3. Witam E39 touring 2003 M54B22, 238 tyś km. przebiegu Czysta benzynka Jazda normalna, w ruchu mieszanym Obecnie Edge 5w30
  4. Zawieszenie samopoziomujące NIVO. Polega ono na tym, że bez względy na ilość bagażu i pasażerów poziom tylnego zawieszenia jest zawsze stały (tak jak np w ciężarówkach), oczywiście jeśli wrzucisz 2T do bagażnika to "poduchy" hmmmm...lekko się rozszczelnią i będzie bardzo kosztowny problem....... A swoją drogą, szukam właśnie E39 touring, ze względu na powiększającą się rodzinę. Wiesz może kto chce zamienić touringa na sedana...??? :D To moja... http://otomoto.pl/bmw-525-C26167877.html Cena jest wysoka, ale wiem w jakim stanie jest wiekszość E39... a w jakim moja ;) Przepraszam z góry za off topa Pozdro
  5. Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwny objaw. Mianowicie skrzynia dość późno zmienia bieg z 4 na 5. Wcześniej odbywało się to przy jakiś 2,2tyś obr/min. podczas normalnej jazdy, lub przy zjeździe ze wzniesienia lub delikatnym zwolnieniu pedału gazu. Teraz muszę "przeciągnąć" ją do 3,3 tyś obr/min i wtedy zmienia leciutko na 5 Co najdziwniejsze 5 wrzuca nawet przy wspomnianych 2,2tyś obr/min kiedy auto jest na łuku w lewo kiedyś nigdy nie zmieniała biegów na "łuku" może położenie kierownicy ??????? Objaw ten zauważyłem po tym jak uszkodził się alternator i wracając rozładowałem aku prawie do 0 (zgasła w garażu ) Dzień przed tą awarią wymieniałem czujnik temp. paliwa w pompie (może poruszyłem nastawnik) ale żadnych innych objawów związanych z nastawnikiem nie ma. Wymieniałem także opony, przekładałem koła....????? viewtopic.php?f=72&t=117890 Nie mam w aucie RDC, kiedyś czytałem że ciśnienie w oponach było różne i automat myślał że jedzie po łuku i nie zmieniał biegu........ Czujniki poziomu mam przy wahaczach (ori ksenon).... Sam nie wiem, dodam że INPA pokazała jakieś 2 błędy w sterowniku skrzyni, skasowałem i więcej już nie wystąpiły. Jest "czysto"... Nie jest to jakaś wielka awaria, ale po co mam przeciągać bez potrzeby..... Proszę o Wasze sugestie! Pozdrawiam
  6. Miałem podobna sytuację w e46 320d m47n Ja uruchomiłem inpę i wskazała czujnik ciśnienia hamowania 1 Już tłumacze, w autach z DSC w pompie hamulcowej są dwa czujniki ciśnienia (na każdą sekcję), trzeba było to wymienić i po problemie. Problem kosztował 420zł w serwisie. Koniecznie musisz zdiagnozować programem BMW bo np u mnie elektryk sprzętem od wszystkiego wskazał czujnik ciśnienia- ale koła :mad2: a ja nawet nie mam kontroli ciśnienia w ogumieniu :duh: Objaw to świecąca kontrolka trakcji i kontrolka od hamulca (ta z wykrzyknikiem ) ale na żółto. Pozdro
  7. No właśnie, ale niektóre programy mam 32 bitowe i uruchamiają się bez problemu :? Generalnie to chciałem włączyć światła do jazdy dziennej, INPA łączy się z moją E39, komunikuje się z LMC II, ale chyba z inpy nie da się tego włączyć???
  8. Witam. Mój problem jest natomiast z NCS expert tool. Inpa i inne programy zostały zainstalowane, łączą się z E39. Przy uruchamianiu NCS pojawia się komunikat: Wersja tego pliku jest niezgodna z wersją używanego systemu Windows. Sprawdź w informacjach dotyczących systemu na tym komputerze, jaka wersja jest potrzebna(x86--32-bitowa czy x64--64-bitowa), a następnie skontaktuj się z wydawcą oprogramowania. Mój Win7 jest wersją 64-bitową, zmiana zgodności na Win Xp we właściwościach NCS nic nie pomaga :( Jakieś wskazówki mile widziane....
  9. Cena w serwisie bardzo miło zaskoczyła- 122zł netto :shock:
  10. Dziękuję bardzo za istotne informacje. Czas więc dzwonić do serwisu i zamawiać listwę. Pozdro :lol:
  11. Witam :D . Koledzy jeżeli któryś z Was ma e39 po lifcie, moglibyście sprawdzić jak jest montowana chromowana listwa na tylnej klapie( nie wszystkie ją mają) ja mam przedliftową a chciałem taką listewkę założyć ma już lampy i inne gadżety poliftowe. Mam nadzieję że nie będę musiał wiercić dziur :evil:
  12. SopelBmw

    skąd cieknie to paliwo?

    Sprawdzę ten trop.Dziękuje i pozdrawiam!
  13. Tak poczytałem troszkę postów w tym temacie, moim zdaniem w dzisiejszych czasach kupno auta to nie tylko fachowa porada czy ocena stanu ale w 50% szczęście, np. ktoś napisał "miernik lakieru"- Ok ale jest na rynku coś co się nazywa "szpachla z włóknem aluminiowym"(czy coś w tym stylu) i nawet nasz serwisowy miernik za ok 2000zł pokazuje "WSZYSTKO OK" :cry2: dobrzy by było mieć ze sobą jakiegoś blacharza czy lakiernika oni wiedzą gdzie łączą się spawy lub odcina lakier,jakieś pyłki itp. przecież sami to robią :mrgreen: co do silnika to też można poczytać forum o wszystkich bolączkach danego modelu. Co do automatu: sam wybrałem automat i jestem zadowolony, zmieniłem olej,filtr i uszczelkę bo bez tego ani rusz. Dodam że auto stało całą noc z odkręconym deklem i kapał sobie olej. Nawet gdy wymieniamy olej na serwisie to zostaje ok 1,5-2l starego w skrzyni. U mnie zleciało 9,6l starego i 9,5 wlałem do skrzyni nowego. Naświetle koszt takiej operacji olej ATF FEBI 10lx34zł filtr 90 z groszami uszczelka ok 40zł + robocizna ok 200zł w sumie jeśli ktoś sam tego nie zrobi a polecam żeby zlecić to komuś kto ma troszkę pojęcia to jest min. 600zł. Jeśli ktoś kupi auto z automatem i nie wymienia oleju tylko liczy na łut szczęścia to może przygotować się i liczyć pieniążki na naprawę. "Automat to zło" == MIT głoszony przez tych którzy nie mieli okazji pojeździć ze SPRAWNYM i SERWISOWANYM automatem.Pozdrawiam
  14. Sprawdź wartości mocy żarówek tzn. jeśli na oprawkach lub obudowach jest napisane np. 21W to takie mają być analogicznie w tej przy szybie. Nie wiem czy dobrze pamiętam ale chyba wszystkie 3 są 21W. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.