Skocz do zawartości

dzwinie zachowujące sie wspomaganie. Pompa? Maglownica?


letki

Rekomendowane odpowiedzi

Po dłuższym postoju na chłodzie cięzko jest przekręcic kierownicę w prawo (jakby wspomagania nie było w ogóle) za to w lewo kręci sie łatwiej niż zazwyczaj, a czasem nawet sama zaczyna uciekać :/

Po przekręceniu od oporu do oporu wszystko w normie, podobnie, jak zostawię auto w ciepłym garazu.

Dodatkowo, czasem po dłuższej jeździe na wprost zdarzy sie taki przeskok przy skręcie w lewo :(

 

Płym wspomagania wymieniłem i nie pomogło. Auto prowadzi się dobrze, nie lata po drodze.

 

Ktoś orientuje sie może co może powodować takie zachowanie?

 

pzdr

letki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

płyn raz juz wymieniony, nie jest do końca klarowny jeszcze, więc na dniach ponowna wymiana aby był juz ideał.

Pasek wymieniany jakieś 16tyś km temu. Nie spękany czysty - jakies wskazówki jak sprawdzić jego stan?

 

pzdr

letki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

U mnie za to jest bardzo dziwny objaw. Mianowicie gdy sie kreci lekko kierownicą czuć jakby minimalne ocieranie gumy co na kierownicę przenosi dziwny rezonans. Patrzyłem, nic nie trze, wszystko w jak najlepszym porządku. Kierownicą kręci się bardzo lekko (servotronic) podczas jazdy układ się "usztywnia"

Zastanawia mnie tylko fakt tego dźwięku - tarcia.

Może ma ktoś jakiś pomysl?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie kierownica od zawsze (3 lata) stawiała znaczny (zastanawiający) opór przy pierwszym przekręcaniu jej w zimne dni. opór zawsze odpuszcza po przekręceniu ok. 1 obrotu i jest ok.

 

w tym czasie była regeneracja maglownicy oraz 2-krotna wymienia płynu w układzie wspomagania. temat nie uległ najmniejszej zmianie. ja uznałem więc, że tak musi być... choć kobieta pewnie by nie dałą rady wyjechać z miejsca garażowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich! (jako ze to moj pierwszy post)

Podpinam sie pod temat, mam nadzieje ze moj problem zaliczy się również do "dziwnych". Otóż: moje wspomaganie z kolei (E39 530dA) działa bez zarzutów, lecz potrafi się nie włączyć po odpaleniu. Silnik działa, hamulce, skrzynia ok, a nie ma wspomagania. Gasze auto, zapalam ponownie i jak do tej pory zawsze wraca do normy. Any ideas ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam tak sobie tu, i na innych forach, analizuję i coraz bardziej podejrzewam regulator ciśnienia servotronic (w rozmowie tel. jeden ze speców od regeneracji maglownic na to stawiał).

Ktoś przerabiał naprawę tego mechanizmu? Elektrozawór jest integralną częścią magla, czy da się go przełożyć bez kompletnej regeneracji (z angola na przykład..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem wczoraj w bmw servis w Sopocie wymieniłem chłodnice wspomagania kierownica nic nie lepiej tylko przeciek zlikwidowany. w mojej maszynie nie ma servotronica wiec została mi poma lub maglownica i kierownica znów zacznie sie krecic lekko mam nadzieje!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.