Skocz do zawartości

Pietia

Zarejestrowani
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia Pietia

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. który to kabel dokładnie tego nie wiem :x ojciec odbierał moje auto z warsztatu po robocie i nie był tak bardzo dociekliwy jak ja. podłączyli kompa gdy auto nie paliło i po wskazaniach z diagnozy szybko zidentyfikowali w czym problem. skasowali ode mnie 100zł za diagnozę + 100zł za robotę (uwzględniając w tym podłączenie EWS'u, który ASO mi wypięło w celach testowych...).
  2. Ostatecznie problemem okazał się kabelek, który trzeba było ponownie dobrze przylutować, co problem rozwiązało. zaznacze, że ASO przez 4-5 tygodni nie zidentyfikowało tego kabelka :mad2: a nowy moduł EWS + montaż w ASO mi zakosztorysowali na 700zł (inni na forum pisali o 1000-1200zł) - dobrze że tego nie zrobiłem... jakby ktoś był z Warszawy i okolic, to walcząć z tą usterką trafiłem do dobrego warsztatu zajmującego się elektryką, EWS'y też zrobią - dam namiary na PRIV chętnym.
  3. pod komputer był podpinany w ASO kilka razy, ale nigdy nie mogli się wstrzelić żeby im nie odpalił w danym momencie :x a żadnej historii błędów lub błędów gdy pali nie widać u nich. kilka tygodni temu po lekturze forum bmw5er.pl brałem pod uwagę czujnik impulsów walu korbowego / czujnik położenia wału, ale po konsultacji telefonicznej z jednym z forumowiczów co temat czujnika przerabiał doszedłem do wniosku że to nie to bo nie ma u mnie żadnego spadku mocy etc. chyba że się mylę i walnięty czujnik impulsów walu korbowego / czujnik położenia wału objawia się inaczej - jak?
  4. z tematem zmagam się 2 miesiące... :mad2: 1. auto w sposób zupełnie wg mnie losowy nie chce odpalać: - rozrusznik nie kręci (akumulator jest ok, profilaktycznie ładowany) - pompa paliwa tłoczy (mechanik sprawdzał) - wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej oraz urzązenia działają - auto nie daje się odpalić z kabli, ani z pychu - generalnie nie zaobserwowałem różnicy czy auto ciepłe czy zimne, choć jak podchodzę do niego po kilkunastu godzinach to raczej startuje, potrafię pod domem 5 razy go odpalać i wszystko gra, jade 3km, gaszę i po minucie już nie odpala; za ileś godzin podchodzę i startuje od razu - nie mam żadnych objawów utraty mocy czy utraty ciągu, nie gaśnie, nie faluje - próby odpalenia drugim kompletem kluczyków nie przynoszą nic nowego. 2. temat zaczął się najpierw jak opisałem powyżej, elektryk zmontował więc tak, że immobiliser nie odłączał rozrusznika i jedyna zmiana to taka, że rozrusznik zaczął kręcić, ale auto wciąż nie paliło. 3. oddałem więc auto do ASO: tam wypieli mi immobiliser (moduł EWS), jeszcze nie zamówiłem nowego, bo jak widać to on jest problemem... i ponoć co dzień przez 3 tygodnie uruchamiali auto po kilka razy i zawsze paliło. 4. ja odbieram auto kilka dni temu, jezdżę po mieście i kilka razy zapali, a za kolejnym cisza, zero reakcji rozrusznika, a wszystkie urządzenia działają. po kilku godzinach wracam do auta i startuje bez namkniejszego problemu! i tak na okrągło. ASO rozkłada ręce informując mnie kolejny raz, "Panie, ciężki przypadek. auto musi u nas na serwisie nie odpalić, aby wtedy diagnoza komputerowa mogla coś pokazać. inaczej my nic nie widzimy - na kompie zero błędów". :x czy rozrusznik może w taki sposób umierać? czy jakieś kostki / przekaźniki mogą niekontaktować? (od czego?) dziękuję za wszelkie sugestie!
  5. u mnie kierownica od zawsze (3 lata) stawiała znaczny (zastanawiający) opór przy pierwszym przekręcaniu jej w zimne dni. opór zawsze odpuszcza po przekręceniu ok. 1 obrotu i jest ok. w tym czasie była regeneracja maglownicy oraz 2-krotna wymienia płynu w układzie wspomagania. temat nie uległ najmniejszej zmianie. ja uznałem więc, że tak musi być... choć kobieta pewnie by nie dałą rady wyjechać z miejsca garażowego.
  6. Pietia

    maglownica

    ja przerabiałem temat maglownicy w październiku 2008; choć do tematu dojrzewałem długo - nic mi nie stukało i nie pukało, ale mechanicy wspominali od momentu zakupu kilkanascie miesiący wcześniej, że warto się nią zając póki wystarczy regeneracja (małe luzy + wyciek), a nie zakup nowej (co już znacznie większym jest wydatkiem). przewertowałem forum + inne źródła i zrobiłem tutaj: www.kiesler.pl, regeneracja magla w moim wypadku kosztowała 700zł i trwała 24h, dostałem gwarancje, a przed robotą pojechałem do nich - pogadałem i uznałem że są godni zaufania. dodatkowo informacyjnie podaję: 1. demontaż / montaż magla kosztował mnie u mechanika 300zł (bo magla trzeba dostarczyć panom z punktu powyżej zdemontowanego) 2. poza dodatkowymi pierdołami, które napisałeś że będziesz przy okazji wymianiał zeknij też na drażki kierownicze kompletne z końcówkami 3. a na koniec oczywiście geometria i zbieżność jest do zrobienia.
  7. Pietia

    Touring Hamulec ręczny

    Mnie słaba skuteczność ręcznego, a w rzeczywistości prawie jej brak, w moim e39 skłoniła do oddania fury do sprawdzonego mechanika od bejc (który ostrzegał mnie że temat odzyskania utraconego ręcznego jest ciężki). 1. wymieniono: - taczo-bębny (bo stare troche przyrdzewiałe w środku...) - okładziny - komplet sprężynek --> efekt: zerowy brak poprawy (a z kieszeni zniknęło kilka stówek). pojechałem ponownie... 2. podkręcono śruby pod mieszkiem --> efekt: teraz trzyma lepiej (przynajmniej teraz auto nie odjeżdza na max. zaciągniętym ręcznym; w trakcie badania kontrolnego gość nie przyczepił się), ale i tak siła trzymania hamulca jest daleka od tego, co być powinno. ja temat uznaję za nierozwiązywalny w e39 i odpuszczam.
  8. Nigdzie nie mogę odszukać wykresu jak w tytule posta (najlepiej bez modyfikacji), jest to silnik 2.0 24V 150 KM (520i) z e39 z 1997r. Jak ktoś byłby w stanie pomóc to będę wdzięczny.
  9. Panowie a na jakiej stronie www można sprawdzić po VIN'ie te ilości płynów? dzieki
  10. Pietia

    problem z wiatrakiem klimy

    wiatraki klimy to niestety coś, co znaczna ilość użytkowników e39 przerabiała (element pada). napisz jednak czy zaobserwowałeś coś poza tym komunikatem na diagnozie / czy klima chodzi / czy wiatrak się załącza etc? u mnie klima przestała chłodzić: zbiornik pełny, a instalacja się nie załączała. okazało się, że padł wiatrak, a tym samym, celem uniknięcia przegrzania instalacji klimy odcięło jej funkcjonowanie. nowy wiatrak w ASO 1100zł + robota.
  11. i jak problem u Was? ustało samo...? kupiliście nowe i jest teraz ok...? zidentyfikowaliscie powód...? bo jak się nic nie zmieni to po kolejnym deszczu wydam te 100zł na oryginały z allegro, bo wstyd jak pasazer jedzie ;-(
  12. dziękuję Wam za info jak do tego podejść oraz linki, widzę że kwestia w miarę popularna. teraz muszę tylko trafić do kogoś kto wykona tą robotę ;-)
  13. w moim 10 letnim już aucie szkło reflektorów (xenon'y) wygląda jakby ubrudzone / matowe od środka. nawet po wypucowaniu na błysk ;-) reflektory wygladają, jakby ktoś o nich zapomniał w trakcie mycia. a tak powaznie, to po porstu nie dają w efekcie chyba tyle światła ile powinny. 1. czy znacie kogoś w Warszawie lub bliskiej okolicy, wartego zaufania, komu można by zlecić taką czynność (na czymkolwiek miałaby ona polegać). 2. jaką metodę usuniecie problemu sugerujecie? dziękuję za pomoc i pozdrawiam Pietia
  14. Pietia

    Płyn do spryskiwaczy

    ja także jestem zaskoczony duza ilością konsumowanego płynu, tym bardziej że mam sedana i tylnia szyba odpada (a nie zidentyfikowałem zadnych wycieków). no ale to moje pierwsze autko ze spryskiwaczem reflektorów i tym sobie to tlumaczę. natomiast w przeciwieństwie do tego co tutaj piszecie oraz do tego co jest napisane w instrukcji, u mnie na reflektory psika za każdym razem: - bez wzglądu czy załączam tryb intensywny czy normalny - bez względu jak długo trzymam kazdy z tych włączników. I tutaj coś jest nie tak jak być powinno ;-(
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.