Skocz do zawartości

dzwinie zachowujące sie wspomaganie. Pompa? Maglownica?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po dłuższym postoju na chłodzie cięzko jest przekręcic kierownicę w prawo (jakby wspomagania nie było w ogóle) za to w lewo kręci sie łatwiej niż zazwyczaj, a czasem nawet sama zaczyna uciekać :/

Po przekręceniu od oporu do oporu wszystko w normie, podobnie, jak zostawię auto w ciepłym garazu.

Dodatkowo, czasem po dłuższej jeździe na wprost zdarzy sie taki przeskok przy skręcie w lewo :(

 

Płym wspomagania wymieniłem i nie pomogło. Auto prowadzi się dobrze, nie lata po drodze.

 

Ktoś orientuje sie może co może powodować takie zachowanie?

 

pzdr

letki

Opublikowano
jezeli płyn jest ok. sprawdź stan paska który napędza pompę wspomagania może w tym tkwi przyczyna
Opublikowano

płyn raz juz wymieniony, nie jest do końca klarowny jeszcze, więc na dniach ponowna wymiana aby był juz ideał.

Pasek wymieniany jakieś 16tyś km temu. Nie spękany czysty - jakies wskazówki jak sprawdzić jego stan?

 

pzdr

letki

Opublikowano
jeżeli pasek oglądałeś i jest w stanie ok...to w takim razie chyba jednak pozostaje tylko maglownica
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

U mnie za to jest bardzo dziwny objaw. Mianowicie gdy sie kreci lekko kierownicą czuć jakby minimalne ocieranie gumy co na kierownicę przenosi dziwny rezonans. Patrzyłem, nic nie trze, wszystko w jak najlepszym porządku. Kierownicą kręci się bardzo lekko (servotronic) podczas jazdy układ się "usztywnia"

Zastanawia mnie tylko fakt tego dźwięku - tarcia.

Może ma ktoś jakiś pomysl?

Opublikowano

u mnie kierownica od zawsze (3 lata) stawiała znaczny (zastanawiający) opór przy pierwszym przekręcaniu jej w zimne dni. opór zawsze odpuszcza po przekręceniu ok. 1 obrotu i jest ok.

 

w tym czasie była regeneracja maglownicy oraz 2-krotna wymienia płynu w układzie wspomagania. temat nie uległ najmniejszej zmianie. ja uznałem więc, że tak musi być... choć kobieta pewnie by nie dałą rady wyjechać z miejsca garażowego.

Opublikowano

Witam Wszystkich! (jako ze to moj pierwszy post)

Podpinam sie pod temat, mam nadzieje ze moj problem zaliczy się również do "dziwnych". Otóż: moje wspomaganie z kolei (E39 530dA) działa bez zarzutów, lecz potrafi się nie włączyć po odpaleniu. Silnik działa, hamulce, skrzynia ok, a nie ma wspomagania. Gasze auto, zapalam ponownie i jak do tej pory zawsze wraca do normy. Any ideas ?

Opublikowano
Nie wiem jak u innych i czy jest w porządku u mnie w E39 530d kierownica dość ciężko sie kręci dodatkowo cos zaczęło buczeć po uruchomieniu silnika tak jak by pompa jak sie rozgrzeje objaw znika.
Opublikowano

czytam tak sobie tu, i na innych forach, analizuję i coraz bardziej podejrzewam regulator ciśnienia servotronic (w rozmowie tel. jeden ze speców od regeneracji maglownic na to stawiał).

Ktoś przerabiał naprawę tego mechanizmu? Elektrozawór jest integralną częścią magla, czy da się go przełożyć bez kompletnej regeneracji (z angola na przykład..)

Opublikowano
byłem wczoraj w bmw servis w Sopocie wymieniłem chłodnice wspomagania kierownica nic nie lepiej tylko przeciek zlikwidowany. w mojej maszynie nie ma servotronica wiec została mi poma lub maglownica i kierownica znów zacznie sie krecic lekko mam nadzieje!
Opublikowano
I skończyło się na regeneracji magla. Prosto nie było, ale o tym napiszę chyba jutro w innym wątku (dziś już padam), bo kilka spraw związanych z tą operacją mnie dręczy ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.