Skocz do zawartości

320d M47 Elektryczny podgrzewacz płynu chłod. - naprawa


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 412
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam zamontowałem dzisiaj ten nowy podgrzewcz...płynu ulało się tyle co może dwie zakrętki po picu,,,sprawa ma się tak..uruchamiam auto... ustawiam 32stp i nawiew na minimum na dworze jest +6stp odkręcam odpowietrznik okej.. niech auto pracuje sobie aż otworzy się termostat...ALE... PO 6minutach jakiś zaczął dymek dość duży lecieć z alternatora...smierdziało spalenizną... na starym podgrzewaczu było to samo..jak odłaczy się podgrzewacz to 0 DYMKU... ale co sobie przypomniałem... w tamtą zimę padł mi alternator..tzn kółko się zatarło czy jakoś tak... i został alternator wymieniony na ten co mam teraz w tamtą zimę i normalnie jezdziłem ze starym podgrzewaczem ciągle podpiętym...i w tamtą zimę uruchamiałem ogrzewanie szyb itp na postoju obroty falowały a z alternatora nic nie leciało...co lepsze jak dymek leci obroty lekko falowały napięcie w teście zegarów jak i w inpie 14.1V

 

 

zdemontowałem alternator przed chwilą nie myślałem,że tak szybko mi pojdzie 30minut maks czy podejrzewa ktoś co to może jeszcze być?? skoro w tamtą zimę na starym podgrzewaczu ciągle podpiętym...i uruchamiane było odmrażanie przedniej i tylnej szyby obroty falowały ale dymek żadnen nie leciał... więc co jest grane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

staszku ty to jestes człowiek problem normalnie

 

po kiego grzyba odpalasz tak namiętnie te podgrzewanie szyby tylnej + przedniej ?

Zaraz będziesz szybe z tyłu wymieniał bo nie bedzie grzać heehe

 

Odpal to auto normalnie, ustaw normalna temp i zobacz czy ten nowy podgrzewacz grzeje.

Jak z alternatora leci dym to go zmień, widocznie nie daje rady....

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Puzonn... dzisiaj nie odpalałem...dzisiaj tylko zamontowałem podgrzewacz... odpowietrzyłem odpowietrznikiem ustawiłem temperaturę na 32stp i nadmuch na najmniejszy (ŻADNE INNE OPCJE TYPU OGRZEWANIE SZYB ITP NIE WŁĄCZONE) i po około 6 minutach dymek z alternatora...i alternator jak ogień tzn obudowa taka gorąca... a ogrzewania szyb nawet nie włączyłem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puzonn to mówisz,że obstawiał byś alternator? czy akumulator też moze wpływ miec na to,że się np grzeje i alternator nie wyrabia itp? bo sam już nie wiem...

 

 

Witam hmm sprawa trochę dziwna z podgrzewaczem bo... dokładnie go nie sprawdziłem bo i tak altek na stole już...

 

hmm na dworze +6stp to chyba podgrzewacz powinien sie uruchomic? ustawiłęm 32stp i nadmuch na najmniejszy w inpie 0 błędów odnośnie podgrzewacza...falowania brak jak i brak reakacji w stylu podniesienie obrotów...ale gdy nacisnąłem przycisk tylnej szyby obroty zaczeły delikatnie falować ale gdy dodałem gazu... i puściłem gaz falowania brak... a na starym falowały non stop...

 

pytanie dla czego dymi z altka po włączeniu podgrzewacza?? a jak podgrzewacz odpięty dumu 0 mimo włączania ogrzewania tylnej szyby..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nic nie obstawiam, ale daj na sprawdzenie alternator

podgrzewacz generuje duze obciązenie dla układu ładowania, moze nie wyrabia

akumulator raczej nie ma nic do rzeczy skoro alternator pracuje ;)

 

jesli na dworze jest +6 to chyba sie nie włączy, nie pamietam dokładnie ale zdaje sie temp 6stopni to ta graniczna, przy 5,5stopnia juz powinien sie właczyć

przyjdą mrozy to sprawdzisz ;)

ciekaw jestem ile te allegrowe podgrzewacze są warte, czy trafiłes na sprawny ;) hehe

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm bo tak czytam na necie i coś piszę,że jak aku ma zwarcie celi... to będzie robił się gorący przez co może coś tam dla alternatora nie wyrabiać czy jakoś tak...

 

ale napięcie ładowania mierzone miernikiem 14.3/14.4... kolejno test zegarów 14.2/14.3 i inpa 14.4 14.3 ale co lepsze pamiętam raz w teście zegarów na starym podgrzewaczu jak uruchomiłem i obroty falowały to miałem... spadki z 14.3 na aż 12.4v.....

 

jutro biorę altek i jadę do miasta...mam nadzieję,że elektryk sobie z tym poradzi tzn ,że nie trzeba szukać znów polecanego itp bo tacy to są 120km odemnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, wspomaganie ma swoja pompe i napedzane jest przez silnik

Ladowanie na wyl podgrzewaczu powinno wynosic 14.3/14.4. na wl 14.1 jak dobrze pamietam. Jest teoria ze grzejacy ale uszkodzony podgrzewacz moze generowac spadki nap ladowania na luzie - falowanie

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm to dziwne Puzonn trochę bo tak jak mówię...tamtą zimę falowało mi w mrozy non stop miałem włączone ogrzewanie szyb itp i 0 DYMKU a teraz po 5 minutach dymek jest....

 

ale mam dla CIEBIE TERAZ NIUSA :norty:

 

Pewna osoba z forum bmw-sport.. borykała sie z podgrzewaczem drugą zimę...kupiła z alledrogo...obroty falowały dalej... i postawiła wszystko na jedną kartę... i kupiła nówkę z ASO BMW za 1000zł podłączyła i po 15 sekundach FALOWANIE OBROTÓW i co Ty na to??

 

 

z drugiej strony oglądalem filmik trandolfa jak zachowuje się sprawny podgrzewacz... i u niego pokazuje..,że po włączeniu obroty same podnoszą się prawie na ''jedynkę'' i tak stoją ...a jak wyłaczy opadają... to jak to jest skoro koleś kupił nowy z aso i obroty falowały??

 

ps ciekawi mnie jak Ty masz u siebie?? odlączyłeś go czy jak? jak u Ciebie się zachowuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to że obroty falują wpływać może wiele rzeczy. Moim zdaniem w przypadku niskich temperatur wiele modułów, które pobierają dużo prądu, się uruchamia co powoduje że alternator nie wyrabia (falowanie obrotów). Pewnie też dlatego, że wszystko, jak to z reguły bywa w takich przypadkach jest, wyliczane na styk, bądź z niewielkim zapasem, powoduje, że kiedy urządzenia zaczynają pobierać zbyt dużo prądu (uszkodzone) - zapas ten nie wystarcza.. Wystarczy odłączyć tylko jedną rzecz żeby się przekonać, że odciążony alternator nie powoduje już falowania (np. odpięcie kabla zasilania do podgrzewacza). Najlepiej jest sprawdzić miernikiem cęgowym jaki prąd płynie na lini zasilania samego podgrzewacza żeby stwierdzić czy nie jest za duży.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roger wyjasnil nawet mądrze ze falowanie nie musi oznaczac uszkodzenia podgrzewacza.

Tak jak pisze piecia55 moze byc wynikiem b.duzego obciazenia ukladu przez grzalki. U mnie falowanie pojawia sie przy wiekszych mrozach. Ladowanie wynosi 14.1, jak podgrzewacz wylaczy sie lub grzeje z mniejsza sila to zwieksza sie do wlasciwej wartości.

Podgrzewacz żyję bo robi się szybko gorący, okolo 70stopni mam po niecalych 4km z wl. ogrzewaniem. Jazda max do 2,2obr.min nie zaczepiam tematu, tymbardziej ze sporo osob pyta mnie o to falowanie 2003/2005 rocznikach. Na forum widac jest podobnie.

Trandolf ma podgrzewacz starego typu. W naszych jest pelno elektroniki.

Moze z wiekiem nasze alternatory nie wyrabiaja, watpie ze tak bmw ustalilo. Mowa o nowych podgrzewaczach.

Troche zagadka

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie co jak co rozumię..ale koleś nowy kupił za tysiaka i po 15 sekundach falowanie...

 

u mnie na starym podgrzewaczu jak na dworze było -4stp to falowały obroty..a napiecie skakało 14.3->12.5->13.5->14.1

 

jutro jadę do elektromechanika sprawdzić alternator...niech powie co tam dymi bo jedno wiem na pewno MIAŁEM STARY PODGRZEWACZ..->ALTEK TEN SAM CO MAM W ZESZŁĄ ZIMĘ->OGRZEWANIE JAK CHCIAŁEM->0 dymku a teraz dymek a wcześniej z podłączonym podgrzewaczem 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz tylko chinskie czesci zostaly na rynku ?

Ustal co i jak, za duzo chcesz wiedziec jak na pierwszy raz :)

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zawiozłem alternator dzisiaj...jutro ponoć koleś ma dać znać co i jak... powiedziałem jak otworzy go i sprawdzi niech da znać czy jest sens to robić czy inny kupić...mówiłęm mu o co biega..że po włączeniu ogrzewania tzn podgrzewacza idzie dymek... z alternatora i alternator gorący...mówiłęm też ze zalał mi się płynem od wspomagania to on mówi z płynu to w środku trzeba oczyścić..sprawdzić stojan itp a mówi do mnie akumulator naładowany? ale od tamtej zimy miałem w mrozy problem z akumulatorem ale jakoś przejeżdziłem...pyta się ile ma lat ja mówię oryginalny bmw czyli pewnie z 10 a on PANIE 4,5,6 letnie są do wymiany a co dopiero 10letni...mówi...przywieść go jak bedzie Pan po alternator jechał i sprawdzimy czy nie ma zwarcia celi...bo mówi może być tak,że jest zwarcie celi... i tutaj go dokłądnie nie zrozumiałem'' i alternator zaczyna robić się gorący bo coś tam akumulator nie wyrabia przez to zwarcie celi czy jakoś'' i mówi założy Pan drugi dobry alternator i może dymek też lecieć...bo uzwojenie będzie się przypalać... a winny tego bedzie akumulator.. co nie zmienia faktu,że już alternator jest też uszkodzony...

 

bo w sumie wyjąłęm akumulator... mierze napięcie a tutaj 12.2v.... a kontrolka zielona świeci.... jak się łąduje...to ładuje się bez problemu.... po odłączeniu od łądowania ma nawet 13.3v... ale po mału sobie spada...za 4h jest już 12.6 a za 6h okolo 12.5/12.4v tak spada napięcie... jak podłączę aku to w teście zegarów po przekręceniu kluczyka na zapłon mam...11.8v.. przy uruchamianiu spada do okolo 9,5v a po odpaleniu jest 14.3/14.4

 

mówiłęm też,że też mi delikatnie pulsują światła w środku...to mówi alternator sprawdzą dobrze

 

no nic zawiozę mu akumulator..i niech sprawdzi czy jest zwarcie czy nie..ale dodam podczas ładowania aku AKU NIGDY SIĘ NIE GRZAŁ TAK SAMO PODCZAS JAZDY SAMOCHODEM PO DŁUGIEJ TRASIE NIGDY GORĄCY NIE BYŁ.... i tutaj pytanie czy jeśli okażę się,że aku nei ma zwarcia..lecz nie trzyma po naładowaniu napięcia zbytnio..to można tą zimę przeturlać się na nim jeszcze??czy taki akumulator będzie miał już wpływ na dymienie z alternatora??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym sie rożni ori akumulator bmw ze przezywa wiekiem wszystkie nówki najlepszych producentów ale sam tez klęknie, nic nie jest wieczne

nie jeden pisał na forum ze ma nawet 14letni fabryczny aku

ale daj niech mieczysław sprawdzi ten aku dla pewnosci

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.