Skocz do zawartości

Olej w płynie (błoto) i płyn w oleju (kawa z mlekiem)


RobertE34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

kupiłem niedawno E34 z 88 roku (M20 525i). Autko jest w genialnym stanie, obaj właściciele o nie strasznie dbali, nigdy nie było bite, lakier od 90 do 110 mikronów (100% oryginał), w środku czyściutki, zadbany, welur jak nowy. Silnik również serwisowany.

 

Niestety - wiedziałem to już podczas zakupu - olej jest koloru kawy z mlekiem, a w zbiorniku z płynem jest olej, co znaczy, że oba płyny się mieszają.

 

Co ciekawe - nie ma żadnych innych objawów - samochód nie kopci, w środku nie śmierdzi olejem/płynem, szyby nie są tłuste, trzyma moc (i to jak!), silnik pracuje równo, nie przegrzewa się (wskazówka termostatu jest tuż za połową, prawie w pionie - widać jak się nagrzewa silnik - tzn. termostat nie jest odłączony). Ogólnie rzecz biorąc, żeby nie zajrzeć do płynu i oleju, to samochód igła i nikt by się nie zorientował, że coś może być nie tak.

 

Podejrzewam następujące przyczyny:

- nieszczelna uszczelka pod głowicą,

- pęknięta głowica,

- pęknięty blok silnika.

 

Dzwoniłem do różnych mechaników i propozycje jak i ceny były różne - od wymiany uszczelki za 1700PLN (u bardzo drogiego gościa), po remont silnika (rozrząd, głowica, uszczelniacze, pompa wody, etc.) za 2000PLN w tanim warsztacie, czy propozycję zlania oleju i płynu, przepłukania silnika i zalania nowych i sprawdzenia co się stanie, albo w ogóle była sugestia, że skoro jest wszystko ok, to jeździć dalej.

 

Moje pytania:

1) Czy może być inna przyczyna wymieszania się oleju z płynem, niż ta, którą podałem?

2) Czemu nie ma żadnych objawów?

3) Co powinienem zrobić, od czego zacząć - wymienić płyny, jeździć dalej, czy warsztat?

4) Czy ktoś może mi polecić dobry i w sensownych cenach warsztat w Warszawie, który profesjonalnie może się zając E34?

 

Będę wdzięczny za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz kiedy ostatnio były zmieniane te płyny? Jak auto ostatnio było eksploatowane - na krótkich odcinkach czy zrobiło jakąś trasę?

Jeżeli nie ubywa Ci płynu w zastraszającym tempie, nie masz nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia to narazie daruj sobie zwalanie głowicy. Zmień olej, płyn i zobaczysz co bedzie się działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej to uszczelka nie trzyma.Jak nie ma spadku mocy i z silnikiem jest ok,to nie ma co kombinować z remontami,jak wymienisz płyny pewnie będzie to samo.W Warszawie nie znam warsztatów,ale wiem że jeden z najlepszych mechaników-BMW w Polsce jest w Łodzi na ul.św teresy.Wiedzą wszystko o tych autach,a jeżeli ktoś myśli,że nie to jest w błedzie.Jeżeli zależy ci na tym aucie,to warto tam zajechać nawet z Warszawy,ciężko tam z terminami,trzeba umawiac sie odpowiednio wcześnie,są zawaleni robotą.Ale naprawde warto.Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie, to zwykle M20 nie trzeba jechac przez pol Polski zeby sobie z tym poradzic :duh:

 

na poczatku zawsze zaczynaj od najtanszych rozwiazan, ale skoro plyn miesza sie z olejem to raczej bez zdjecia glowicy sie nie obejdzie. Ja zaczalbym od zdjecia glowicy, oddania jej na szczelnosc i wtedy zobaczysz. Od razu zmienisz uszczelke, regulacja zaworkow, plyny i na 99% bedzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo tak, jak Adzio pisze - dobra samodzielna robota przy zmianie uszczelki (+ oddanie głowicy do sprawdzenia i planowania), albo

 

dobra robota w: Auto Classic Service :: Adam Kunc :: 19 Kwietnia 63, Raszyn - Rybie :: +48 603 975 574

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie w czym upatrujesz trudnosc zmiany uszczelki pod glowica w najprostszym 12-zaworowym silniku na pasku,

pierwszy lepszy mechanik zrobi to z zamknietymi oczami, uwierz mi, ze w Warszawie napewno jakis sie znajdzie, moze nawet dwoch :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja koledze w M20B20 głowice ściągałem w blaszaku i zakładałem też w blaszaku. silnik M20 to ogólnie prosta jednostka, nie trzeba jechać pół polski żeby głowice zrobić :)

 

tylko dobry koleś co głowice zrobi, trochę wiedzy, narzędzia ściągniesz i założysz głowice sam :cool2:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się kolego, myślałem że chodzi o silnik M20, a widzę ze masz V8 M60, to już wyższa półka :)

 

ale ja i tak bym się podjął sam to zrobić, oczywiście jak masz pojecie, ale wybór należy do Ciebie :cool2:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień płyn chłodzący jeśli jest jakiś zasyfiony i będziesz widział czy szybko się znowu zabrudzi. A co do białego masła na bagnecie czy korku to wcale nie oznacza (w większości przypadków) dostawania się płynu chłodzącego do oleju, po prostu w zimie silnik jest niedogrzany bądź mało jeżdżone auto i nic więcej. Na początku zbadaj dobrze bo się zdziwisz jak wyremontujesz pół silnika a tu po tygodniu znowu masło będzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień płyn chłodzący jeśli jest jakiś zasyfiony i będziesz widział czy szybko się znowu zabrudzi. A co do białego masła na bagnecie czy korku to wcale nie oznacza (w większości przypadków) dostawania się płynu chłodzącego do oleju, po prostu w zimie silnik jest niedogrzany bądź mało jeżdżone auto i nic więcej. Na początku zbadaj dobrze bo się zdziwisz jak wyremontujesz pół silnika a tu po tygodniu znowu masło będzie.

Również jestem tego zdania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Wrzuciłem ten post w grudniu i o nim zapomniałem, bo na innym forum też go dyskutowałem, a tu widzę potoczyła się dyskusja dalej.

 

Gdyby ktoś miał podobny problem, to jego rozwiązanie jest tutaj:

http://beemka-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=42100&highlight=roberte34

 

Warsztat w Warszawie godny polecenia - autoclassicservice.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.