Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

kupiłem niedawno E34 z 88 roku (M20 525i). Autko jest w genialnym stanie, obaj właściciele o nie strasznie dbali, nigdy nie było bite, lakier od 90 do 110 mikronów (100% oryginał), w środku czyściutki, zadbany, welur jak nowy. Silnik również serwisowany.

 

Niestety - wiedziałem to już podczas zakupu - olej jest koloru kawy z mlekiem, a w zbiorniku z płynem jest olej, co znaczy, że oba płyny się mieszają.

 

Co ciekawe - nie ma żadnych innych objawów - samochód nie kopci, w środku nie śmierdzi olejem/płynem, szyby nie są tłuste, trzyma moc (i to jak!), silnik pracuje równo, nie przegrzewa się (wskazówka termostatu jest tuż za połową, prawie w pionie - widać jak się nagrzewa silnik - tzn. termostat nie jest odłączony). Ogólnie rzecz biorąc, żeby nie zajrzeć do płynu i oleju, to samochód igła i nikt by się nie zorientował, że coś może być nie tak.

 

Podejrzewam następujące przyczyny:

- nieszczelna uszczelka pod głowicą,

- pęknięta głowica,

- pęknięty blok silnika.

 

Dzwoniłem do różnych mechaników i propozycje jak i ceny były różne - od wymiany uszczelki za 1700PLN (u bardzo drogiego gościa), po remont silnika (rozrząd, głowica, uszczelniacze, pompa wody, etc.) za 2000PLN w tanim warsztacie, czy propozycję zlania oleju i płynu, przepłukania silnika i zalania nowych i sprawdzenia co się stanie, albo w ogóle była sugestia, że skoro jest wszystko ok, to jeździć dalej.

 

Moje pytania:

1) Czy może być inna przyczyna wymieszania się oleju z płynem, niż ta, którą podałem?

2) Czemu nie ma żadnych objawów?

3) Co powinienem zrobić, od czego zacząć - wymienić płyny, jeździć dalej, czy warsztat?

4) Czy ktoś może mi polecić dobry i w sensownych cenach warsztat w Warszawie, który profesjonalnie może się zając E34?

 

Będę wdzięczny za pomoc!

Opublikowano

A wiesz kiedy ostatnio były zmieniane te płyny? Jak auto ostatnio było eksploatowane - na krótkich odcinkach czy zrobiło jakąś trasę?

Jeżeli nie ubywa Ci płynu w zastraszającym tempie, nie masz nadmiernego ciśnienia w układzie chłodzenia to narazie daruj sobie zwalanie głowicy. Zmień olej, płyn i zobaczysz co bedzie się działo

Opublikowano
Najprawdopodobniej to uszczelka nie trzyma.Jak nie ma spadku mocy i z silnikiem jest ok,to nie ma co kombinować z remontami,jak wymienisz płyny pewnie będzie to samo.W Warszawie nie znam warsztatów,ale wiem że jeden z najlepszych mechaników-BMW w Polsce jest w Łodzi na ul.św teresy.Wiedzą wszystko o tych autach,a jeżeli ktoś myśli,że nie to jest w błedzie.Jeżeli zależy ci na tym aucie,to warto tam zajechać nawet z Warszawy,ciężko tam z terminami,trzeba umawiac sie odpowiednio wcześnie,są zawaleni robotą.Ale naprawde warto.Pozdro
Opublikowano

spokojnie, to zwykle M20 nie trzeba jechac przez pol Polski zeby sobie z tym poradzic :duh:

 

na poczatku zawsze zaczynaj od najtanszych rozwiazan, ale skoro plyn miesza sie z olejem to raczej bez zdjecia glowicy sie nie obejdzie. Ja zaczalbym od zdjecia glowicy, oddania jej na szczelnosc i wtedy zobaczysz. Od razu zmienisz uszczelke, regulacja zaworkow, plyny i na 99% bedzie OK.

Opublikowano

Albo tak, jak Adzio pisze - dobra samodzielna robota przy zmianie uszczelki (+ oddanie głowicy do sprawdzenia i planowania), albo

 

dobra robota w: Auto Classic Service :: Adam Kunc :: 19 Kwietnia 63, Raszyn - Rybie :: +48 603 975 574

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
spokojnie, to zwykle M20 nie trzeba jechac przez pol Polski zeby sobie z tym poradzic :duh:

Ale jak chce się miec dobrze zrobione,to warto pojechać nawet całą polske. :shock: pozdr.

Opublikowano

nie wiem gdzie w czym upatrujesz trudnosc zmiany uszczelki pod glowica w najprostszym 12-zaworowym silniku na pasku,

pierwszy lepszy mechanik zrobi to z zamknietymi oczami, uwierz mi, ze w Warszawie napewno jakis sie znajdzie, moze nawet dwoch :mrgreen:

Opublikowano
Pierwszy lepszy napewno,nie upatruje trudności.Mówie że warto pojechać tam gdzie napewno dobrze zrobią.Jak coś to na pw.przejdz jak jeszcze coś masz do powiedzenia. :nienie: :lol: Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja koledze w M20B20 głowice ściągałem w blaszaku i zakładałem też w blaszaku. silnik M20 to ogólnie prosta jednostka, nie trzeba jechać pół polski żeby głowice zrobić :)

 

tylko dobry koleś co głowice zrobi, trochę wiedzy, narzędzia ściągniesz i założysz głowice sam :cool2:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kwestia podejścia :)

 

Ale dobry mechanik z okolicy napewno by to zrobił :cool2:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Dobry mechanik o to chodzi :cool2: Chyba nikt z nas niechciał by,żeby nasze auta naprawiał byle kto,prawda?Jeszcze raz pozdrawiam :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zgadza się kolego, myślałem że chodzi o silnik M20, a widzę ze masz V8 M60, to już wyższa półka :)

 

ale ja i tak bym się podjął sam to zrobić, oczywiście jak masz pojecie, ale wybór należy do Ciebie :cool2:

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Zmień płyn chłodzący jeśli jest jakiś zasyfiony i będziesz widział czy szybko się znowu zabrudzi. A co do białego masła na bagnecie czy korku to wcale nie oznacza (w większości przypadków) dostawania się płynu chłodzącego do oleju, po prostu w zimie silnik jest niedogrzany bądź mało jeżdżone auto i nic więcej. Na początku zbadaj dobrze bo się zdziwisz jak wyremontujesz pół silnika a tu po tygodniu znowu masło będzie.
Opublikowano
Zgadzam się jak ktoś umie silnik wyremontować sam to ok.Ale ja jestem za cięki w uszach żeby w tym grzebać,więc pojechałbym do mechanika. :roll:
Opublikowano
Zmień płyn chłodzący jeśli jest jakiś zasyfiony i będziesz widział czy szybko się znowu zabrudzi. A co do białego masła na bagnecie czy korku to wcale nie oznacza (w większości przypadków) dostawania się płynu chłodzącego do oleju, po prostu w zimie silnik jest niedogrzany bądź mało jeżdżone auto i nic więcej. Na początku zbadaj dobrze bo się zdziwisz jak wyremontujesz pół silnika a tu po tygodniu znowu masło będzie.

Również jestem tego zdania

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.