Skocz do zawartości

[E87] 118d - Tuning silnika


Tomek-BMW118d

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktos z was moze udzielic mi fachowej porady w jaki sposob podniesienie mocy w moim BMW 118d wplynie na zywotnosc filtra czastek stalych? Planuje podniesc moc z fabrycznych 122PS do okolo 145PS. Czy macie moze jakies ciekawe linki do testow gdzie jedynka 118d byla chipowana i gdzie widac efekty tuningu silnika i ewentualnie gdzie moga byc jakies wskazowki co wybrac?

 

Dziekuje z gory.

 

Tomek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takich testów nie widziałem ale najlepiej bedzie jak poczekasz na opinie użytkowników, którzy chipowali swoje auta. Przyrost mocy w twoim przypadku do ok 150 KM to dość normalny, niezbyt wysilony program. Myśle, ze jeśli już sie zdecydujesz powinieneś postawić na dobry przebieg momentu obrotowego niż wyciskanie z auta maksymalnych wartości. Dobrze, zeby moment był płaski w możliwie w jak największym zakresie. Nie jest też dobrze, zeby szczyt momentu był bardzo nisko bo koło dwumasowe dostaje w tyłek. rozsądny tuner powie Ci jak zrobić dobrze i z głowa tak aby auto jeżdziło długo bezawaryjnie i zeby była przyjemnosc z jazdy.

 

Jak wiadomo kiedyś tunerzy niezbyt chętnie zmieniali program sterujący silnikiem w autach z DPF co łaczyło sie dużym dymieniem po modach i zapychaniem filtra. Rozsądny tuner zrobi taki program, ze DPF na tym nie ucierpi. Po dobrym programie, nawet auto bez DPF nie powinno nadmiernie dymić. Dość polecany jest gość z MR-Motors z ul. Mineralnej z Warszawy, Rogal, poszukaj w necie. Zadzwoń pogadaj.

 

Na innym forum znam gościa co w swojej 118d 143KM zrobił program na 195 KM i 400 Nm momentu. Jezdzi na tym chyba pół roku i jest zadowolony. Nie słyszałem o problemach.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak Natek napisał :)

 

co do tunera to mogę równiez polecić Masters Tuning z Warszawy - chłopaki bardzo częst udzielają się w TVN Turbo i są cenieni w swojej dziedzinie. Osobiście ja bym robił u nich robiłem już passata z 131KM i 320nm zostało wyciśnięte 171KM i 385nm auto wkręcało się idealnie nie było żadnego dymienia - rewelka! ale w BMW już nie chcę się bawić w chip'y, a 163KM jest naprawde wystarczające, ale kto co lubi :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i gdzie widac efekty tuningu silnika i ewentualnie gdzie moga byc jakies wskazowki co wybrac?

Tu widać :)

http://www.youtube.com/watch?v=3CJYpH0whrA

 

A na poważnie, ja widzę same plusy operacji zwiększenia mocy.

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że nie miałem żadnych negatywnych skutków w audi 1.9tdi, auto dostało chipa przy 15tyś obecnie ciągle w rodzinie i ponad 275tyś i żadnej awarii.

 

U teraz w 1'ce mam fabryczne 163 konie i już myślę o wirusie na wiosnę.

 

Może zrobimy ankietę kto byłby zainteresowany podobną operacją, dobrze byłoby też ustalić miejsce np. ja jestem z południa Polski.

Można byłoby umówić się indywidualnie jakaś grupą powiedzmy 10 osób i wynegocjować rabat grupowy u wybranego tunera.

Zresztą na tym forum chyba już jest taki wątek w dziale Serii 3 (zawsze można się podłączyć i dostać większy rabat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wymiane cennych informacji. 122 konie troche mulowato zachowuje sie moje auto szczegolnie w przedziale 0-100 km/h, potemj juz laci niezle ale to i tak nie to co powinna dostarczac jazda BMW. Jesli bym mial 120d to pewnie tez zastanawialbym sie dlugo nad podniesieniem mocy w aucie, 163 wydaje sie ok. Ale te 122 troszeczke muli. Musze popatrzec co oferuja sadziedzi zza odry, mieszkam we wroclawiu i niedaleko mam do zgorzelca lub drezna moze tam maja wiecej doswiadczenia w robieniu BMW z filtrami DPF. Patrzylem sie na hartge i innych tunerow niemieckich, maja super sprzet ale drogi no i znaja sie na tym niezle. Ja mysle o przeprogramowaniu jednostki sterujacej, widzialem tez cos na stronach angielskich o podpinaniu boxow co mozna zrobic samemu w swoim garazu ale tutaj nie wiadomo co moze z tego wogole wyjsc...mowia ze daje to efekt okolo 150 koni po podpieciu.

 

 

a tutaj znalalzem cos o tunerze Godula:

http://www.godula.pl/index1.php?page=tuning_ch_oferta&run=det&id=664

 

hmm, niezle jesli schodzi sie ponizej 7 sek...jak na diesla...

 

hmm a gdybym mial automat to na pewno zrobilbym to:

http://www.burgertuning.com/paddleshift.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszkam we wroclawiu i niedaleko mam do zgorzelca lub drezna moze tam maja wiecej doswiadczenia w robieniu BMW z filtrami DPF.

Jak jesteś z Wrocławia to pod nosem masz Dynosoft Wrocław http://www.dynosoft.pl/

W Krakowie lub Bielsku-Białej masz Compsport. http://compsport.pl/

W Warszawie masz MR Motors i Master's Tuning

 

Zadzwoń, zapytaj i umawiaj się :)

Z 118d (112km) zrobią ci okolice 150 koni (może więcej może mniej, zależnie od stanu twojego silnika) z ładnie wymodelowanym przebiegiem momentu.

Po tym zabiegu będzie ci mniej więcej jeździć jak 120d.

Edytowane przez matti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

iekawe za ile to zrobie, nie chce mi sie wierzyc ale ja sam moge to zrobic w dwie minuty i podniesc o okolo 30 konie patrzcie:

http://www.racechip.de/chiptuning/BMW-6-h.html

 

co o tym sadzicie, czy ktos z was juz to robil sam? Cena jest po prostu smieszna...

 

Cenę się dowiesz jak zadzwonisz. Z tego co ja się orientuję to będzie jakieś 1500 zł za wgranie programu u tunera jak przyjedziesz z ulicy.

Jeżeli zabrałoby się 10 osób to cena w okolicach 1000 zł, ale jak mowie, najlepiej jak zadzwonisz może coś potaniało :)

 

Co do boxów to oczywiście jest ich pełno na rynku, możesz sobie wybrać i założyć. Na pewno coś tam da, ile dowiesz się na dobrej hamowni (np. MAHA LPS), może da 30 koni, a może 15. Poczytaj o zasadach działania boxów tuningowych, generalnie działają na zasadzie oszukiwania ECU (komputer sterujący silnikiem) podając nieprawdziwe (zmodyfikowane) parametry i warunki pracy silnika.

 

Program u tunera polega na tym, że ECU jest czytany, a następnie odnalezione mapy dot. poszczególnych obszarów znajdujące się w pamięci są zmieniane, wgrywane z powrotem do ECU, następnie wszystko jest sprawdzane pod kątem parametrów pracy np. temperatury EGT itd. Sa tunerzy lepsi i gorsi, ja wypisałem Ci tych u których sam bym robił (będę robił na wiosnę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc w rozumieniu tych istotnych kwestii. Nabieram troche rezerwy po tym co przeczytalem...chyba lepiej bedzie wykonac prace jak sie nalezy...jeszcze pomysle...byc moze rzeczywiscie lepiej przeprogramowac ECU. W moim rozumieniu box daje jedna zasadnicza zalete iz mozna sie go pozbyc w kazdym momencie bez komplikacji i zadnych przykrych nastepstw dla silnika..

 

Tomek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

też się przymierzam do zainwestowania w dodatkowe konie do stada 122 ale mam dylemat muszę wybierać albo konie i Nm albo felgi aluminiowe :duh: z jednym i drugim czekam do wiosny,

myślę że że nie ma sensu cisnąc grubo z silnika powyżej 150 Km 340 Nm . Nie wiem dokładnie jak się ma wirusowanie do spalanie czy spada chociaż troszeczkę - ja na 99% zainwestuje w zmianę softu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak się ma wirusowanie do spalanie czy spada chociaż troszeczkę - ja na 99% zainwestuje w zmianę softu

Zależy jak będziesz jeździł po programie, jak tak samo jak przed, to spalanie ci spadnie. Silnik będzie miał wyższą sprawność, i mniej będziesz musiał wciskać gaz żeby się np. rozpędzić np. do 80km/h. Ale jak będziesz cieszył się wyższą mocą po programie i upalał, to spalanie będzie większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam e46 318d 116km.

i chce podnieść moc do 150 i moment 330-340 albo i mniej by mniej części dostawały.

trochę lipa wydać te 1500zł a potem po 4 miechach wsadzić drugie tyle albo i lepiej w graty które nie wytrzymały poporstu. Nie jestem zadnym specem w tej dziedzinie, tylko myśle zapobiegawczo.

Tak naprawde nie jest zle u mnie ze spalaniem w cyklu miesznym to ok 6 litrów napewno nie wiecej,po samym mieście światła, korki wiadomo troszkę więcej możne spalić. wiec jestem zadowolony.

Ja stawiam jednak na profesjonalne strojenie z hamowania, te chipy mnie nie przekonują, a tak na hamowni wyjdzie wszystko i wiadomo co można podkrecić a co nie.

 

Jak ktoś jest chętny do wawy podbić do:

MR-Motors

Masters Tuning

 

to ja chętnie tez się wybiorę może coś urwą z ceny jak się przyjedzie chociaż we 4 osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja własnie wgrałem sobie genialny program na Ipoda który mierzy bardzo dokładnie przyspieszenie samochodu i rózne inne wartości.Próbowałem 3 razy i optymalny czas seryjnej wersji 118d 143KM 0-100km/h przy przebiegu 22000km wyrobiłem w 8,7s.Jak dla mnie super,nawet kolega który jechał obok mnie audi A6 3.0TDI był zdziwiony,że nie odchodzi mi tak jakby chciał.
Kubica GO!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ja pisałem do Rogala z moja 318d 122km. Odpisał ze koszt ok.1300zł, jesli chodzi o moc bezproblemowo 160km. Bede robił na wiosne na 100% u niego. Wczesniej miałem A4, setki osób z forum go polecały, mysle ze to porzadny gość.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Skad jest Rogal?

i czy na rolkach mierzy auto czy tylko na lapie?

Jest to firma MR Motors ul. Mineralna 26, Warszawa

Pamiętaj, że hamownia hamowni nie równa.

 

Nugat18, skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo no to fajnie blisko mam rozumiem ze kolega Rogal jest na forum ?

Patrzyłem w masterze mój motor 318d u nich mozna wrzucic na 145 km i 340Nm wiec calkiem spoko czekam na odp za ile :)

Ale skoro rogal jest pod reka i zaufany czlowiek to nie ma co sie zastanawiać. Moze razem sie ustawimy na chipa?:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się pisze na chipa jak ktoś chętny by razem robić....

no ja bym byl chętny ale za jakieś 2-3miechy dopiero, musze kase na klamoty odłożyć jakby mi sprzeglo poszlo:P przypadkiem

 

Temat był poruszany ...

byl poruszany ale nie w mazowieckim :cool2: wiec jak ktos bedzie chetny za 3 miechy w warszawie robić auto to sie przylacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Tak chipujcie chipujcie a pozniej Turbinki wam bede padac, bedziecie płakać i płacic.

Sam mam 120d i prowadze regeneracje turbosprezarek,

LUDZIE LUDZIE LUDZIE nie słuchajcie bzdur, chiptuning zazyna wam silnik, a przede wszystkim turbinke.

Jak chcecie miec wiecej mocy to sprzedajcie auto i kupcie mocniejsze.

Zauważcie ze z silnika 2.0 - 120d macie 163KM, przemyślcie sprawe jak wielce jest ten silnik wymeczony.

W tych czasach silniki sie produkuje z jak najtanszych materiałow.

Japonskie auta moc rzedu 160KM maja z pojemnosci 3.0dm3 a tu u niemca jest z 2.0 nie daje wam to do myslenia?

Po chipie te silniki nie dozyja 300 000 km

I oby wam turbo nie padło gdzies po drodze na wymarzony urlop - przez ten chiptuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.