Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

POMOCY!!! Posiadam od kilku lat bmw e39 523i z automatyczną skrzynią biegów TipTronic. Problem zaczął się kilka tygodni temu, kiedy podczas jazdy skrzynia przestała wrzucać mi 4 i 5 bieg. Normalnie rusza, zmienia na dwójkę, czasem zdarzy się wrzucić trójkę... i koniec!!! Muszę przejść na Manual i zmienić biegi ręcznie na wyższe. Co śmieszniejsze, jak manualnie zmienię biegi na 4 lub 5 i wrócę do automatu, samochód jedzie na tym biegu który mu ustawiłam i redukuje na automacie w dół normalnie, ale spowrotem "sam się w górę nie podniesie" :) i trzeba znowu przełączyć na manual żeby wrzucić wyższy bieg. Byłam z nim u mechanika (ponoć fachowiec od skrzyń automatycznych) i stwierdził, że mechanicznie skrzynia działa bez zarzutu, problem jest w elektronice. Sprawdził czujnik prędkości, okazał się dobry. Sprawdził jakiś cały ten sterownik skrzyni biegów, okazał się dobry. Po czym stwierdził że nie ma pojęcia, co się dzieje i że będzie szukał gdzie indziej. Następnym podejściem jest podmiana z innego samochodu lewarka zmiany biegów z całym tym osprzętem schowanym pod skórzaną pochewką w celu sprawdzenia, czy tu tkwi problem.

Nadmienię, że komputer nie pokazuje żadnych błędów odnośnie tej usterki i mechanik po podpięciu do komputera również nie znalazł błędów.

 

Proszę pomóżcie, co to może być? Jaka może być tego przyczyna? a co gorsza, nie ma u Nas w okolicy żadnego "fachowca" od skrzyń automatycznych. A w sumie nie po to kupowałam automat, żeby zmieniać biegi ręcznie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Domniemam, ze stan i poziom oleju jest sprawdzony... Sprawdz jaka masz skrzynie wpisujac ostatnie znaki VIN: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi i zacznij szukac podobnych przypadkow, pewnie na forum ktos juz tak mial.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
na ogół są to kłopoty z elektroniką czyli wszystkie elementy które podają skrzyni kiedy ma zmieniać biegi czujniki prędkości ,czujniki abs które tez mogą mówić o prędkości auta nie raz są to kłopoty silnikowe.dla zrozumienia dodam że jeśli chodzi na tiptronicu to kierowca wymusza kiedy dany bieg ma być zmieniony a w pozycji D auto musi samo dostosować zmianę biegów na podstawie prędkości jazdy .Dla ciekawostki miałem w swoim serwisie ASB peugeota który miał takie same objawy okazało się po testach że właściciel auta zmienił oponę w tylnym kole na całkiem inną i okazało się że był inny bieżnik i te koło toczyło się o 3km wolniej od innych auto nie chciało samo zmieniać biegi bo były rozbieżności :D :D takie przypadki się zdarzają pozdrawiam WALent
Opublikowano
Jeśli nie zaświeciła się żółta kontrolka(kółko zębate)to masz mechaniczną usterkę skrzyni,podmiana lewarka nie jest potrzebna jeśli wybiera poszczególne programy PRND
Opublikowano
hmmmm, no właśnie wrzuca wszystkie DRNP. Jutro jestem umówiona z mechanikiem na tą podmianę lewarka to podrzucę mu myśl z czujnikami w kołach. Ale nie wiem, czy pójdzie na coś takiego, bo skoro to "fachowiec" to powinien przecież takie rzeczy wiedzieć :roll:
Opublikowano
No i już samochód stoi w garażu - naprawiony !!! Co się okazało, to fachura wymienił jakąś taką długą linkę umieszczoną pod lewarkiem. Z tego co zrozumiałam to był "pozycjometr" czy jakoś tak :oops: przepraszam, ale nie znam się za bardzo, takie określenie pozostało w pamięci :oops: . Ogólnie elektroniczna sprawa. Zobaczymy tylko jak długo będzie ok :) Pozdrawiam wszystkich :lol:
  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Posty nie w temacie zostały usunięte. Czy to jest temat o firmie WAL-ENT?? :twisted: Jak chcecie sobie "porozmawiać" w takim tonie w jakim odbywała się dotychczas ta dyskusja to na PW. Wyjątkowo dziś jestem w dobrym humorze i mimo, że co poniektórzy zasłużyli to nie będzie konsekwencji, ale ostrzegam jeszcze jeden post OT, a polecą nagrody.
  • 2 lata później...
Opublikowano

Podpinam się pod temat.

Mam problem z automatem...Również BMW e39 523i. We wnętrzu auta słychać głośne wycie podczas hamowania. Wycie (chociaż nie tak głośne jak podczas hamowania) występuje również podczas zmiany biegów, z P na D, z D na R. Skrzynia chodzi dobrze, przerzuca ok. Jedyny problem z przerzucaniem występuję przy 80 km/h, czyli chyba zmiana z 2-go na 3-ci bieg. Wtedy trzeba przycisnąć do 2500 obrotów żeby przerzucił. Na innych biegach przerzuca przy 2000 obrotów.

Słychać również nierówną pracę i odgłosy dosłownie jakby silnik diesla pracował z okolic skrzyni.

Co to może być? Słyszałem, że w skrzyniach automatycznych BMW coś się urywa (kosz?) i to hałasuje.

A może jakieś inne sugestie?

Podkreślam, że problem pojawił się nagle, wcześniej nie było niepokojących symptomów.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.