Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

kiedy jade na 3 ,4 lub 5 biegu pomiedzy 1500 a 1800 obr mam takie delikatne szarpniecia. Uczucie takie jakby paliwo które zatankowałem było zaniczyszczone. cos jak niepewny pedał gazu . Czy ktos moze miał u siebie ten problem ? szarpniecia sa na prawdę mikroskopijne ale jednak odczuwalne. :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Prawdopodobnie będziesz czasami tak miał jak masz włączoną klimę. Niestety niektóre typy sprężarek dają takie obciążenie. Sprawdź przy wyłączonej klimatyzacji. Jeżeli nie bedzie tego objawu to już wiesz. Nie jest to wada .

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. klima wtedy była wyłączona. maiłem tak juz drugi raz w duzych odstępach czasu i kilometrów. zawsze po zatankowaniu paliwa na niepewnej stacji... jestem panikarzem to inna sprawa a wina pewnie własnie jest paliwa , niestety takie nasze Polskie realia :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
ja mam tak ze jak przyspieszam delikatnie i puszcze calkiem gaz to mocno szarpnie, a jak potem dodam gaz to szarpnie jeszcze mocniej i wskazówka sie wacha raz wyzej raz nizej.

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to zapieczone kierownice w turbosprężarce. Miałem tak w poprzednim aucie E39 520d M47, wyczuwalne było mardzo minimalne szarpnięcie ale tylko za pierszym razem po uruchomieniu auta rano do póki nie przekroczyłem jakiś tam obrotów. Nie zdiagnozowałem tego, jeżdziłem dalej.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam koledzy.

 

Mam taki sam problem w swojej E90 320d z 2007r. chodzi o szarpanie pomiędzy 1500-2000 obrotów po prostu jak jadę wolno 50-60km/h np:3 lub4 biegu równą prędkością samochód minimalnie szarpie. Tak ogólnie jeździ bardzo dobrze wie ktoś co to może być??? Wymieniłem już filtr paliwa i nadal tak jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na wersje Natka lub jeszcze inny problem z turbo, mapy paliwa zapodaja cisnienie i ilosc paliwa jakby bylo juz zalaczone turbo a ono w Waszym przypadku jeszcze nie pracuje...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh, właśnie miałem stworzyć taki temat :)

 

Mam dokładnie to samo Panowie, nie szarpie mi jakoś bardzo, ale jak jadę równo pomiędzy 1500-1800 potrafi delikatnie szarpnąć. Nie ma znaczenia na którym biegu. I jeszcze jak jadę tak równo cały czas i mu depnę to przez chwilkę ma takiego mułka.

 

Zauważyłem, że tak jest jak jest ciepło. Jak jest poniżej 10 st. C. to kompletnie to nie występuje. Zauważcie, że problem pojawił się po ociepleniu, przynajmniej u mnie. Jak temperatura spada w nocy i jadę po trasie to kompletnie nie ma tego objawu. Przypuszczam, że ma to związek z układem turbo, a dokładniej coś z powietrzem. Nie znam się na tym za bardzo, ale może to być coś z Intercooler'em, nie daje rady chłodzić powietrza, nie wiem? Może ktoś się wypowie kto zna dobrze budowę tego wszystkiego i przyzna, że może to być od temperatury powietrza.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie mam ten sam problem,wymienilem przeplywomierz,egr,zaworek od egr,wszystkie filtry,wyciagnalem kolector,wymylem go i sprawdzilem klapki,dalej to samo.jednak u mnie w porownaniu do waszych opini w momencie kiedy przestaje szrpac auto albo zostaje mulowate i w momencie dalszego dodawania gazu mam wrazenie jak gdyby cos bylo przyblokowane,lub ma kopa.co udalo mi sie sprawdzic to,ze gdy psiknalem (specjalnym sprayem do czyszczeniz ukladu powitrznego)od strony filtra powietrza,auto przez jakies pol godziny bylo jak zyleta.Zadnego szarpania,az sie rwalo do przodu,pozniej znowu to samo.Powiedzialem o tym swojemu mechanikowi i on stwierdzil,ze jemu to wyglada na przepustnice,ze nie otwiera i zamyka do konca.Rowniez moj kolega mial identyczny problem w oplu sigma tez diesel i u niego wyszla na komputerze przepustnica konkretnie jakis sensor otwierajacy przepustnice,ale nie zawsze musi byc uszkodzone,lecz brudne.Nie mialem czasu jeszcze tego sprawdzic,lecz gdyby ktorys z panow ewentualnie sie tym zajal wczesniej prosze o rezultaty,bo jest nas troche z tym problemem.

Pozdrawiam i Wesolych Swiat Wielkanocnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie okazało się to tak jak pisał Trzastek. Włączona klima powoduje taki efekt. Nawiasem mówiąc to dziwne, że auto tej klasy się tak zachowuje. Jeździłem wcześniej Passatem b6 i mam wrażenie, że to było lepsze auto ale co BMW to BMW. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy mój post tyczył tylko zachownia sie na zimnym silniku i rzeczywiście mógl miec problem z zapieczonymi kierownicami w moim poprzednim aucie 520d.

 

Teraz jest zupełnie co innego, zauwazam takie na prawde minimalne, lekko wyczuwalne szarpnięcia ale ma to miejsce w momencie kiedy auto jest na granicy puszczenia gazu i minimalnego dodawania gazu, jednym słowem tak jakby nie mógl sie zdecydować czy zamknac wtryskiwacze czy jednak podawać paliwo. Nie ma to chyba znaczenie na jakim biegu jedziemy ale raczej to, ze prędkość obrotowa jest raczej niska. U mnie dzieje sie to na wyłączonej klimie. Wyczuwam to ale nie traktuje tego jako problem i Wam też radze podejśc tak do problemu, chyba, ze chcecie wymieniać wszystko w aucie w nieskończonośc. Mi już takie podejście przeszło.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegów , jak czytam ten temat to odrazu mi się lepiej zrobiło bo widze ,że temat jest powszechny bo u mnie tak samo się dzieje przy obrotach 1500-2000 jak jade z minimalnym gazem bo jak wcisne mu zdecydowanie pedał gazu to wszystko jest ok, a jak jade tak z równomiernym gazem to w tych obrotach wyczuwam takie lekkie szarpanie - szczególnie jak jade na 4 biegu to wyczuwam to najbardziej.Może ktoś uporał się z tym i podzieli sie sugestiami, bo widze ,że nie tylko moje 320 d z 2006 tak ma , jak bym robił chipa to bym myślał ,że to przez to bo kiedyś miałem auto po chipie i tak było własnie, tutaj mam 100% oryginał przejechane 150000tyś i tak się dzieje. :( PS. KLIMA U MNIE NIE MA ZNACZENIE - CZY ON CZY OFF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie,

nic innego, jak zapieczone kierownice w turbo - spróbujcie ją "przedmuchać" na jakiejś "autostradzie" jak nie pomoże to trzeba ja wyjąć i przeczyścić kierowniczki i wszystko będzie dobrze - nie ma się czym przejmować!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba wyjąć turbo w tym celu ? Czy jest jakiś łatwiejszy sposób ?

sprobuj tak jak pisal Hipo, czerwone obroty/odciecie przez ~15minut, nie musi byc autostarda, wystarczy wlaczyc "2" i jechac ~80km/h (prdekosc z granicy odciecia...)pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba wyjąć turbo i sam tego na pewno nie zrobisz - znajdż sobie jakiegoś dobrego mechanika, który złoży turbo do kupy, ale najpierw czerwone kreski na obrotomierzu i powinno pomóc.

o turbo trzeba dbać! zimny - nie pałować! po pałowaniu - nie gasić odrazu - trzeba poczekać ok minute, dwie.. od czasu do czasu pojeźdzć przy wyższych obrotach (z umiarem!) i będzie dobrze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spoko, sam bym tego nie robił tak czy siak. Hipo powiedz mi tylko jak wytłumaczysz to, że ta przypadłość występuje tylko w czasie gdy jest wyższa temperatura? Jak jest poniżej 10 st. C to jest ok.

Moje auto dostaje często w tyłek na autostradzie, i dbam o turbo, wiem bardzo dobrze jak to robić więc spoko. Jednak chyba to nie pomaga.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spoko, sam bym tego nie robił tak czy siak. Hipo powiedz mi tylko jak wytłumaczysz to, że ta przypadłość występuje tylko w czasie gdy jest wyższa temperatura? Jak jest poniżej 10 st. C to jest ok.

Moje auto dostaje często w tyłek na autostradzie, i dbam o turbo, wiem bardzo dobrze jak to robić więc spoko. Jednak chyba to nie pomaga.

 

wiesz coś na temat mieszanki powietrza, która dostaje się do silnika?

Przejedź się autem w dzień przy upale z pewną prędkością i przejedź się gdy jest jużchłodniej ok godz 18-19 poczujesz różnice w jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, spoko, sam bym tego nie robił tak czy siak. Hipo powiedz mi tylko jak wytłumaczysz to, że ta przypadłość występuje tylko w czasie gdy jest wyższa temperatura? Jak jest poniżej 10 st. C to jest ok.

Moje auto dostaje często w tyłek na autostradzie, i dbam o turbo, wiem bardzo dobrze jak to robić więc spoko. Jednak chyba to nie pomaga.

 

wiesz coś na temat mieszanki powietrza, która dostaje się do silnika?

Przejedź się autem w dzień przy upale z pewną prędkością i przejedź się gdy jest jużchłodniej ok godz 18-19 poczujesz różnice w jeździe.

 

 

Zdecydowanie wiem o czym mówisz :) Zawsze wieczorem czuję, że auto jest dynamiczniejsze, im chłodniejsze powietrze tym lepiej jeździ.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.