Skocz do zawartości

problemy pomiedzy 1500 a 1800 obr 320d


Aleks.C

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego jak Ci się udało wyciągnąć przepływkę z tego kanału owalnego? Co trzeba zrobić żeby go wysunąć? u mnie za chiny nie chciał wyjść..skończyło się tak że pękła wewnątrz prawdopodobnie płytka. Musiałem kupić nową :/

 

Wsadziłem strone wtyczki do imadła i ruszałem na boki całym kanałem z wyczuciem aż puściło na klejeniu.Przyznam że jest to trudna operacja!! ale z wyczuciem się da zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 432
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kolego jak Ci się udało wyciągnąć przepływkę z tego kanału owalnego? Co trzeba zrobić żeby go wysunąć? u mnie za chiny nie chciał wyjść..skończyło się tak że pękła wewnątrz prawdopodobnie płytka. Musiałem kupić nową :/

 

Wsadziłem strone wtyczki do imadła i ruszałem na boki całym kanałem z wyczuciem aż puściło na klejeniu.Przyznam że jest to trudna operacja!! ale z wyczuciem się da zrobić.

 

Heh dokładnie tak samo z wyczuciem robiłem..lekko prawo lewo góra dół aż w końcu usłyszałem PYK i po przepływce :/

 

Mała poprawka..udało mi się rozebrać z ciekawości mój nie sprawny przepływomierz. Tak jak kolega wyżej napisał przepływka jest oryginalnie sklejona. Ja chwyciłem dziś w kombinerki typu MORS (samozaciskowe) pokręciłem lekko lewo prawo wzdłuż osi aż klej puścił i przepływka wychodzi luźno. To pyknięcie które ja usłyszałem podczas pierwszej rozbiórki to efekt puszczania kleju. Rozebrałem ją i okazało się że pęknięta jest płytka szklana..uszkodziłem ją sam podczas próby czyszczenia wpychająć delikatnie wacik w kanał lub gdy upadła mi przepływka. Element pomiarowy wykonany z cieniutkiej płytki szklanej jest BAAARDZO delikatny także trzeba uważać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Możecie mi powiedzieć gdzie w impie sprawdzić parametry przepływomierza?

Druga sprawa, po za szarpaniem które wygląda jak by nie miał paliwa na chwilę przy delikatnym dodawaniu gazu. Mam kolejny objaw przy przyśpieszaniu na chwilę zapala się pomarańczowa kontrolka silnika, zdarza się to bardzo rzadko. Muszę się podłączyć kompem i zobaczyć co jest nie tak.

Czy w moim przypadku może być walnięta przepływka ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachęcam do dyskusji bo sprawa robi się ciekawa. Czyżby drgania po uruchomieniu auta to wynik niesprawnej

przepływki, uszkodzonej podczas wymiany filtrów ?? (od wtedy zaczął się problem również u mnie). Trzeba chyba zerkąć na INPE raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Możecie mi powiedzieć gdzie w impie sprawdzić parametry przepływomierza?

Druga sprawa, po za szarpaniem które wygląda jak by nie miał paliwa na chwilę przy delikatnym dodawaniu gazu. Mam kolejny objaw przy przyśpieszaniu na chwilę zapala się pomarańczowa kontrolka silnika, zdarza się to bardzo rzadko. Muszę się podłączyć kompem i zobaczyć co jest nie tak.

Czy w moim przypadku może być walnięta przepływka ???

 

Jak sprawdzić parametry przepływki -> INPA > ENGIENE> DDE 6.0> STATUS> NOMINAL/ACTUAL (wartość zadana/rzeczywista) air mas mg/stroke - masa powietrza. Najprościej odepnij przepływkę i zobacz czy szarpanie ustąpi..jesli tak to przepływka jeśli nie to trzeba szukać dalej. Najczęściej zapalająca jest kontrolka check engine świadczy o problemie z mieszanką paliwa..jeśli się mylę to proszę poprawić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Czyli twierdzisz jeśli był by to problem z przepływomierzem to świeciła by kontrolka z silnika???

 

Nie koniecznie..przepływka to tylko jeden z czynników odpowidających za poprawną mieszankę paliwa..przyczyn może być kilka. W moim przypadku po wypięciu pierwszy raz przepływki check engine zaświecił się na stałe. Przepływkę podpiąłem a następnie błędy skasowałem w inpa i check zgasł. Po ponownym wypięciu check się już nie zaświecił ale błąd w kompie był. Nawet gdy założyłem przepływkę z uszkodzoną płytką pomiarową check się nie zaświecił ale wtedy to już posiało parę błędów i samochód zimny gasł po odpaleniu a jak już chodził to wciskając pedał gazu dusiło go. Odpowiedz da Ci podpięcie pod kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przepływka jest ok dalej jest tylko jeden błąd "interrupted fuel supply or breakdown"

czyli "przerwy w dostawie paliwa lub awarii" nie wiem co mam robić z tym dalej.Dziwne jest to że czasem auto odzyska moc na chwilę i ciągnie idealnie jak stara ku... (powiedzenie mojego teścia)

Przesiadłem się z primery 2.2 DYD 136km i moja bma jeździ tragicznie. Co mam zrobić ?????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napraw auto w dobrym warsztacie lub jak wolisz w ASO i ciesz się z nowega autka . Nie zawsze wszystko musi być idealnie w używanym aucie a często są to drobiazgi .Nie majstruj sam jak się nie oriętujesz bo naprawisz tak jak kolega alvarokr :duh:

 

Nie stresuj się - będzie dobrze . Powodzenia :cool2:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podczas grzebania przy aucie odkryłem pewną stałą dolegliwość naszych samochodów która może mieć wpływ na pracę silnika. Chodzi tu o przewód doprowadzający powietrze z filtra powietrza przez przepływomierz aż do turbiny. Problem polega na tym że mocowanie filtra na turbinie to tylko rura nałożona na turbinę z uszczelką która notorycznie zsuwa się z niej i to zaobserwowałem nie tylko u mnie (trzy przypadki na pięć) co powoduję że turbina łapie lewe powietrze oraz przepływomierz ma odczyty ale nie rzeczywiste.

Moje zalecenia założenie opaski zaciskowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie po czyszczeniu zaworu recyrkulacji spalin EGR i przepustnicy. Do sterowania zaworu egr służy elektrozawór. Moje pytanie brzmi następująco czy w/w elektrozawór w stanie spoczynku (bez napięciowym) powinien przepuszczać powietrze w dwie strony (zasysanie i dmuchanie) ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie

Odgrzewam temat, parę dni temu odłączyłem przepływomierz i auto zachowuje się normalnie i nie szarpie, auto jest w trybie awaryjnym (świeci kontrolka silnika na pomarańczowo) Pytanie jakie mi się nasuwa to czy na pewno to wina przepływomierza bo jak jest w trybie serwisowym to parę elementów też wtedy nie jest brane pod uwagę.

Teraz może ktoś napisać jakie po kolei elementy w trybie serwisowym nie pracują???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Odgrzewam temat, parę dni temu odłączyłem przepływomierz i auto zachowuje się normalnie i nie szarpie, auto jest w trybie awaryjnym (świeci kontrolka silnika na pomarańczowo) Pytanie jakie mi się nasuwa to czy na pewno to wina przepływomierza bo jak jest w trybie serwisowym to parę elementów też wtedy nie jest brane pod uwagę.

Teraz może ktoś napisać jakie po kolei elementy w trybie serwisowym nie pracują???

 

x2

Problem dokładnie opisany wcześniej, szarpanie przy określonej wartości obrotów męczyło mnie jakieś pół roku szczególnie na 1,2 i 3 biegu.

Dzisiaj odłączyłem przepływomierz w ciągu jakichś 2 minut.. auto zachowuje się idealnie, wszystkie objawy ustąpiły;) polecam wszystkim ten zabieg.

Teraz czekam na nową przepływkę, jutro montujemy więc napisze czy beatka została ostatecznie wyleczona.

 

Ktoś mówił sprzęgło i dwumas? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz wymieniony.. niestety problem powrócił, auto znowu szarpie, trochę mniej niż na wcześniejszej ale nie jest to z kolei to samo co na odłączonej przepływce. Do tego zauważyłem, że z przepływomierzem samochód kopci nawet na biegu jałowym, przy odłączonym przepływomierzu kopcenia nie było w ogóle. Ktoś przerabiał to samo co ja, potrzebna jest jakaś adaptacja?

Zastanawiam się właśnie nad odłączeniem tego elementu na stałe :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz wymieniony.. niestety problem powrócił, auto znowu szarpie, trochę mniej niż na wcześniejszej ale nie jest to z kolei to samo co na odłączonej przepływce. Do tego zauważyłem, że z przepływomierzem samochód kopci nawet na biegu jałowym, przy odłączonym przepływomierzu kopcenia nie było w ogóle. Ktoś przerabiał to samo co ja, potrzebna jest jakaś adaptacja?

Zastanawiam się właśnie nad odłączeniem tego elementu na stałe :|

 

kolego a wymienilesna nowy czy uzywke?Bo ja na poczatku podmienilem na uzywke i bylo to samo.Dopiero potem po zakupie nowego wszystko bylo ok.Koszt 700 przeplywka 300 robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas grzebania przy aucie odkryłem pewną stałą dolegliwość naszych samochodów która może mieć wpływ na pracę silnika. Chodzi tu o przewód doprowadzający powietrze z filtra powietrza przez przepływomierz aż do turbiny. Problem polega na tym że mocowanie filtra na turbinie to tylko rura nałożona na turbinę z uszczelką która notorycznie zsuwa się z niej i to zaobserwowałem nie tylko u mnie (trzy przypadki na pięć) co powoduję że turbina łapie lewe powietrze oraz przepływomierz ma odczyty ale nie rzeczywiste.

Moje zalecenia założenie opaski zaciskowej...

 

kolego o którym przewodzie mówisz, może wrzuć jakieś fotki z zaznaczeniem.

jak turbo zassie jakis syf to będzie mogiła wiec lepiej sprawdzić i opaską zabezpieczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie byly dokladnie te same objawy,wymiana przeplywki rozwiazala problem szarpania oraz bujania buda na wolnych obrotach

 

Miałem dokładnie ten sam problem przed zimą, w czasie mrozów był spokój i teraz jak parę dni było ciepło znowu się pojawił. Możesz napisać coś więcej o tym bujaniu budą na wolnych obrotach bo też to mam a występuje to tylko na rozgrzanym silniku i dość rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.