Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam most , wyjety z samochodu. Jest on z e36 328. Tylkoże tabliczka z numerem przełożenia jest nieczytelna, co za tym idzie nie wiadomo jest też czy ma szpere czy nie. Jak sprawdzic czy ma szperę czy nie??

Opublikowano
Sprawdzałem już tym sposobem jak w tamtym temacie ( gdy kręciłem jedną osią to druga tez sie kręciła w tą samą stronę). A jakby się zachowywał jak by nie miał szpery?
Opublikowano
to już sam nie wiem. Gdy kręce jedną flanszą to druga się kręci w ta sama stronę, ale da się pokręcić jedną w lewo, a drugą w prawo...
Opublikowano
kolego jak da się kołami kręcić w przciwną strone (jedno w lewo, drugie w prawo) bez zadnego oporu to nie ma szpery, a o ile dobrze rozumuje przy seryjnej 25% tez da się obracać kołami ale np.jeden na cztery obroty powinien blokować, (bo jeśli blokowało by za każdym razem to była by 100%) poprawcie jeśli sie myle :D
Opublikowano

Za bardzo nie ma jak kołami kręcic bo most jest wyjęty z samochodu :wink:

To wkońcu da się kręcić w przeciwną strone czy nie? I czy możliwe jest że bez szpery jesli kręce jedną flanszą to druga będzie sie kręciła w tą samą stronę?

Opublikowano
kolego to kręc flanszami - zasada działania ta sama, teoretycznie bez szpery nie ma możliwości żeby kręciły się dwa koła, gdyż , mechanizm różnicowy zawsze przekazuje moc na koło które ma lżej (niestety) no chyba ze auto ma obydwa koła do góry np.na lewarku to wtedy obydwa nie maja żanej przyczepności i mogą się kręcic. :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a najlepiej to podnieś jedną strone w powietrze a drugą pozostaw na ziemi i rusz delikatnie. Jak pojedzie to masz szpere a jak nie pojedzie tylko to koło w poetrzy bedzie się kręcić to zapomnij o szperze. Tylko uważaj.
Opublikowano

Chwyć jedną ręką za jedną flanszę i trzymaj tak by nie mogła sie obracać. Drugą ręką kręć drugą flanszą (obojętnie w którą stronę). Jeżeli w czasie kręcenia jedną na drugiej nie pojawi się "obrót" to nie masz szpery. A jak zacznie się powoli obracać (wolniej niż pierwsza flansza bo standardowo szpera miała 25%) to masz szperę.

Poza tym mosty ze szperą oprócz blaszki z oznaczeniem przełożenia i lterką S miały jeszcze namalowane białe na obudowie mostu

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Kiedy sprzedawałem moją perełkę rok temu, zadzwonił do mnie potencjalny klient - TYPEK "ZNAWCA BMW"... Ów typek mocno twierdził , szedł w zaparte że nie ma czegoś takiego jak brak szpery w BMW, bo wszystkie mają, ale zależy ile %. Hehe.... typek nie wziął pod uwagę że 0% to brak szpery ;D.

A wracając do tematu, przełożenie na blaszcze było zdaje się 3,45 (bądź 3,15) i na końcu literka S. Ponieważ jeżdże bardzo spokojnie, to w zasadzie wcześniej nie odkryłem tej szpery, a pisząc z zapytaniem na forum , nawet 2x upewniając się dostałem odpowiedź : NIE MASZ SZPERY.

Tyle że :

1. Gdy 1 (RAZ) przypaliłem gume przy starcie to zostawiłem 2 równe gumowe ślady....., nigdy podczas zawracania nie zostawiłem tylko jednego śladu...

2. Kręcąc kołem drugie przeważnie stało w miejscu, teraz kręcąc kołem bez szpery drugie idzie w odwrotną stronę, chociaż samo kręcenie nie da nam odpowiedzi na 100%...

3. teraz mam auto bez szpery, a wcześniej było stanowczo inaczej ! Inaczej auto się prowadziło, inaczej reagowało na zakrętach itd. Właściwie teraz mam dyskonfort, bo przywykłem do prowadzenia poprzedniej perły.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.