Skocz do zawartości

Jak sprawdzić czy jest szpera??


LUKASSO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Szukaj!! :search:

viewtopic.php?f=68&t=106693&hilit=sprawdzi%C4%87+szpera

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jak da się kołami kręcić w przciwną strone (jedno w lewo, drugie w prawo) bez zadnego oporu to nie ma szpery, a o ile dobrze rozumuje przy seryjnej 25% tez da się obracać kołami ale np.jeden na cztery obroty powinien blokować, (bo jeśli blokowało by za każdym razem to była by 100%) poprawcie jeśli sie myle :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za bardzo nie ma jak kołami kręcic bo most jest wyjęty z samochodu :wink:

To wkońcu da się kręcić w przeciwną strone czy nie? I czy możliwe jest że bez szpery jesli kręce jedną flanszą to druga będzie sie kręciła w tą samą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego to kręc flanszami - zasada działania ta sama, teoretycznie bez szpery nie ma możliwości żeby kręciły się dwa koła, gdyż , mechanizm różnicowy zawsze przekazuje moc na koło które ma lżej (niestety) no chyba ze auto ma obydwa koła do góry np.na lewarku to wtedy obydwa nie maja żanej przyczepności i mogą się kręcic. :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
a najlepiej to podnieś jedną strone w powietrze a drugą pozostaw na ziemi i rusz delikatnie. Jak pojedzie to masz szpere a jak nie pojedzie tylko to koło w poetrzy bedzie się kręcić to zapomnij o szperze. Tylko uważaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwyć jedną ręką za jedną flanszę i trzymaj tak by nie mogła sie obracać. Drugą ręką kręć drugą flanszą (obojętnie w którą stronę). Jeżeli w czasie kręcenia jedną na drugiej nie pojawi się "obrót" to nie masz szpery. A jak zacznie się powoli obracać (wolniej niż pierwsza flansza bo standardowo szpera miała 25%) to masz szperę.

Poza tym mosty ze szperą oprócz blaszki z oznaczeniem przełożenia i lterką S miały jeszcze namalowane białe na obudowie mostu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Kiedy sprzedawałem moją perełkę rok temu, zadzwonił do mnie potencjalny klient - TYPEK "ZNAWCA BMW"... Ów typek mocno twierdził , szedł w zaparte że nie ma czegoś takiego jak brak szpery w BMW, bo wszystkie mają, ale zależy ile %. Hehe.... typek nie wziął pod uwagę że 0% to brak szpery ;D.

A wracając do tematu, przełożenie na blaszcze było zdaje się 3,45 (bądź 3,15) i na końcu literka S. Ponieważ jeżdże bardzo spokojnie, to w zasadzie wcześniej nie odkryłem tej szpery, a pisząc z zapytaniem na forum , nawet 2x upewniając się dostałem odpowiedź : NIE MASZ SZPERY.

Tyle że :

1. Gdy 1 (RAZ) przypaliłem gume przy starcie to zostawiłem 2 równe gumowe ślady....., nigdy podczas zawracania nie zostawiłem tylko jednego śladu...

2. Kręcąc kołem drugie przeważnie stało w miejscu, teraz kręcąc kołem bez szpery drugie idzie w odwrotną stronę, chociaż samo kręcenie nie da nam odpowiedzi na 100%...

3. teraz mam auto bez szpery, a wcześniej było stanowczo inaczej ! Inaczej auto się prowadziło, inaczej reagowało na zakrętach itd. Właściwie teraz mam dyskonfort, bo przywykłem do prowadzenia poprzedniej perły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.