Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawa informacja! :) Teraz wydaje mi się to oczywiste :oops: dlatego, że w sterowniku jest osobny program dla sterowania silnika z włączoną klimą i bez. Można zaprogramować tak, że po włączeniu klimy zmienia się charakterystyka silnika, np. ludzie podpinają strzały z wydechu tylko jak klima włączona (poprzez wydłużenie dawki paliwa po zwolnieniu pedału gazu).


Sam eksperymentuję z modyfikacją programu i poprawą reakcji na gaz :) - do zapasowego DME wgrałem program przystosowany do zmian parametrów i za pomocą TunerPRO można modyfikować parametry. Natomiast nie jest to takie łatwe, a efekty nie są oczywiste... Poczytajcie sobie polskie forum i zagraniczne:


https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=166530&sid=3c63623039f88826e9d84fe529aa81a7


https://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=1082287#/topics/1082287?page=6

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Siemka,

Jestem nowy na forum. Przejrzałem już chyba cały internet. Przeczytałem całą lekturę, którą tutaj napisaliście i próbuję rozwiązać mój problem. Auto na zimnym silniku idealnie reaguje na pedał gazu i ma moc. Po kilkunastu sekundach pracy motoru jest gorsza reakcja na pedał przyspieszenia. Silnik po muśnięciu pedału gazu delikatnie schodzi z obrotów, a później obroty wzrastają. Silnik chodzi równo. Jest po wymianie świec, uszczelek vanosa, sprawdzenia disy, odmy, lewego powietrza (podłączona sprężarka zamiast przepływomierza) i po pomiarze kompresji. Wszystko bez zastrzeżeń. Dodam że mam LPG i objawy są takie same na benzynie i gazie.

Po podpięciu pod INPE mam błąd grzania sondy bank 1 za katalizatorem (kod błędu 79) (po usunięciu wywala go prawie od razu).


NA ZIMNYM SILNIKU:

-sondy przed katalizatorem pokazują napięcie około 0,45v i się nie zmienia

-sondy za katem równo 0,42 obie i również się nie zmienia owa wartość


PO NAGRZANIU (czyli kiedy wystepuje opozniona reakcja na gaz i gorsze wchodzenie na obroty)

-sondy przed katalizatorem pokazują wartości z przedziału 0,08 - 0,8v

-sonda za katalizatorem BANK 1 (której jest błąd) stoi na wartości 0,42v

-sonda za katalizatorem BANK 2 ma wartość 0,2v i rośnie do 0,42 jak się zwiększy obroty silnika

w patrol adaptation na ciepłym silniku:

Lamdbaintegrator 1 pokazuje wartość 3,19% i mieści się w normie

Lambdaintegrator 2 poazuje zdecydowanie za dużą wartość 19.14% i nie mieści się w normie.

korekty krótkoterminowe Additiv1: 0,12 Additiv2: 0,04

Korekty długoterminowe multiplicativ 1: 11,89 (ciągle jest duża wartość) multiplicativ 2: 0,00


Wnioskuje że mam ten problem co Wy. Padły mi sondy za katalizatorem. Jak auto się ostudzi to sprawdzę parametry, które według mnie wpływają na zamulenie silnika - Lambdaintegrator (głownie 2). Rozumiem że jest to wskaźnik który pokazuje wartości zebrane z obu sond np. za katalizatorem.

Jak ktoś ma inne pomysły - czekam na sugestie :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


poniżej sposób w jaki można sprawdzić czy masz lewe powietrze według wskazania korekt (o ile oczywiście sondy sprawne). Powinieneś też zorientować się czy sondy działają i reagują prawidłowo. O ile grzałka sondy nie wyklucza jej prawidłowego działania to jest potrzebna, nie wiem czy wiecie ale DME załącza grzałki w momencie długiego hamowania silnikiem, aby sondy nie uległy wychłodzeniu i nie wskazywały nieprawidłowych danych :)


Także jeśli okaże się, że sondy nie pracują poprawnie to zaczął bym od ich odłączenia i sprawdzenia jak silnik się zachowuje się gdy jest zimny i rozgrzany. Z odłączonymi sondami można kilka dni jeździć dla testów. Jak je odłączysz i wtedy skasujesz adaptacje INPĄ to błąd i check engine nie powinien się pojawić. Jak będzie zdecydowana poprawa to raczej sondy wadliwe. Możesz też odłączyć tylko te za katalizatorem.


Sposób z eliminacją separatora oleju CCV też poprawia trochę reakcję na gaz, podniesienie wolnych obrót także. Ale to, że auto reaguje błyskawicznie przez pierwsze kilka sekund a potem dostaje muła to jest to bolączka M54 :(


 

Tutaj moje testy i filmy związane z lewym powietrzem. Poczytałem, jak można dojść po korektach krótkoterminowych (lambdaintegrator) czy silnik ssie lewiznę. U mnie wszystkie korekty są idealne (bardzo małe) +-0,41% oraz +-0,03ms.


I teraz taki test - trzeba obserwować korekty krótkoterminowe (Short Term Fuel Trim - STFT) - jakie są na wolnych obrotach a jakie na wyższych. Na wolnych zapotrzebowanie na powietrze jest niewielkie i każda dziurka powoduje dużą różnicę, kiedy obroty są wyższe to lewe powietrze zaczyna być pomijalne bo silnik normalną drogą dostaje dużo powietrza - więc jeśli po podniesieniu i ustabilizowaniu obrotów korekty krótkoterminowe zdecydowanie się zmienią w stosunku do wolnych obrotów to może to oznaczać lewe powietrze.


U mnie jest tak: na wolnych jest w granicach +-4% a po podniesieniu obrotów ok 0 do 6% - czyli trochę bardziej bogato i większa różnica robi się na drugim banku ale to raczej nie są znaczne różnice, chociaż pewności nie mam... może powinno być zawsze idealnie tak samo...?

- Sprawdzanie STFT na wolnych i podniesionych obrotach


Na drugim filmie próbowałem wymusić aby silnik przygasał - i to widać po tych korektach krótkoterminowych, że zaczynają iść na -25% więc ewidentnie ubogo i to by się zgadzało, bo silnik zasysa samo powietrze.

- Wywoływanie spadku STFT poprzez przydławianie silnika

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś odłączyłem całkowicie sondy przed katalizatorami. Jak sondy są odłączone to pokazują 0,42v i tak stoją. Co jest ciekawe błąd jaki jest w inpie to nie błąd związany z dawką sond lambda, tylko błąd grzania sond (taki jak mam z tą za katalizatorem). Wnioskuję że mogę mieć odpiętą sondę za katalizatorem, całkowicie popsutą lub kabelki przetarte/wypalone. Sprawdzę jak będę miał możliwość na kanale. Problem spadania obrotów po lekkim dodaniu gazu wciąż występuje, więc wątpię że to wina sond.

Co mnie mocno zastanawia, że korekty długoterminowe ciągle stoją na 11.89

Byckey! Mam dokładnie takie objawy lewego powietrza jakie są na Twoim filmie. Lamdbaintegrator 1 i 2 po lekkim dodawaniu gazu kilak razy (jak silnik się zadławia) pokazuje wartości bardzo ujemne -15 i -22. Interpretuje to że silnik zaciąga gdzieś lewe powietrze i się dławi. Tylko że podłączyłem już kolektor do sprężarki powietrza i nic nie syczy, a ciśnienie się utrzymuje. Czy jest możliwość że za przepustnicą i krokowym coś jest nie szczelne i moja metoda tego nie sprawdzi? Odma byłą sprawdzana i połączenie jej również. Widziałem że ktoś tu pisał o uszczelniaczach wtrysków. Psikałem też plakiem w okolicach całego dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

to co obserwujesz w inpie to nie jest oznaka lewego powietrza, ja też lewego powietrza nie mam i na filmach te spadki pokazują jedynie, że silnik się zadławia bo w tej chwili ma za dużo powietrza. Sprawdzanie na niskich i wysokich obrotach oraz różnicy wskazania korekt może świadczyć o lewym powietrzu.


Ja też pryskałem samostartem, wymieniałem oringi w grzebieniu, przy wtryskiwaczach, uszczelki kolektora przy głowicy, nic to nie pomogło... Problemem mogą być przedmuchy z komory spalania - to może być źródło ndmiarowego powietrza. Ale do tego potrzebna jest wymiana pierścieni na tłokach i to też nie gwarantuje zdecydowanej poprawy.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem kolejne testy. Kompresor podpięty bezpośrednio w kolektor ssący. Była jedna mała nieszczelność w pokrywie zaworów (brak podkładki metalowej pod śrubką). Zresetowałem adaptacje sond i przepustnicy. Wskazania sond mocno dodatnie (długoterminowa była wcześniej mocno na plus). Zainteresowałem się znów przepływomierzem. Tutaj duże zdziwienie. Korekty ustabilizowały się po odpięciu - Lamdaintegrator 1 i 2 oscyluje na zielonym polu. Czy to oznacza że na pewno mam padnięty przepływomierz?

Buckey: Wątpię by to były pierścienie, bo mam 1300kPa na każdym z cylindrów. Do tego na zimnym jest bardzo dobra reakcja na gaz, a gdyby pierścienie były walnięte to by było odwrotnie. No i korekty dodatnie podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj pojeździć bez przepływki i obserwuj jak silnik będzie się zachowywał, jak jest zimny i rozgrzany, przy delikatnym przyspieszaniu i przy mocniejszym, na bardzo niskich obrotach i wysokich. To może Ci coś powiedzieć, jak będzie ewidentna poprawa to MOŻE to świadczyć o przepływce. Ale jeśli z sondami jest coś nie tak to może to zaburzać skład mieszanki, a co za tym idzie prawidłowe dawkowanie regulowane przez DME i taka ocena może nie być miarodajna...


Przedmuchy spalania są trudne do wykrycia przez pomiar ciśnienia sprężania bo są niewielkie, ale na wolnych obrotach, kiedy silnik nie potrzebuje dużo paliwa i powietrza mogą zaburzać skład mieszanki.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojezdziłem trochę na odpiętej przepływce. Wydaje mi się że jest trochę więcej mocy.

Przepływka podmieniona i adaptacje wszystkie usunięte. Wskazania podmienionej przepływki 9,5kg/h na wolnych obrotach. Korekty na postoju jak i podczas jazdy dodatnie, ale nie aż tak jak miałem na mojej przepływce.

Następnie podpięta moja przepływka i teraz wartości pokazuje 10,5kg/h czyli jeszcze lepiej niż ta podmieniona. Korekty lamda w normie. Wskazują na wolnych obrotach delikatnie dodatnio (+ 3-4%) i myślę że jest to spowodowane tym 1kg/h mniej niż powinno być. Czy to adaptacje sprawiły że teraz działa bardziej prawidłowo? Jutro mam trasę do Wrocławia. Zobaczę co pokaże po przejechaniu ponad 100km.

EDIT: -Korekty dodatnie były spowodowane źle wyregulowanym gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam, czy zgłębiał ktoś temat tzw "rev hangs" czyli lekkiego opóźnienia zamknięcia przepustnicy/ICV po odpuszczeniu gazu, które powoduje równie opóźniony spadek obrotów?

Takie działanie jest zaprogramowane w celu dopalenia resztki paliwa wstrzykniętego wtryskiem do dolotu i niedoprowadzenia do krótkiego pojawienia się zbyt bogatej mieszanki po nagłym odpuszczeniu gazu. Mamy dzięki temu lepsze emisje i wrażenie za ciężkiego koła zamachowego przez spowolnione opadanie obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

słyszałem o tym zaprogramowanym sposobie na dopalanie mieszanki. Bardzo podobny jest też w trakcie gaszenia silnika, kiedy jeszcze przez kilka cykli świece dają iskrę bez wtrysku, aby przepalić pozostałości. To wszystko jest sterowane przez DME, natomiast nie znalazłem nigdzie parametru, który by tym sterował. Jest sposób na własną ingerencję w komputer i mapy mieszanki, zapłonu, pedału gazu i multum innych parametrów poprzez wgranie czystego i przygotowanego do modyfikacji wsadu do DME, ale nie spotkałem się z rozwiązaniem "rev hangs":


Więcej o tym w temacie modyfikacji sterownika MS43:

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=166530&sid=8da2d5c8cb6c8c3e504289d7eedbb254&p=2214415#p2214415

https://www.e46fanatics.com/threads/biggest-ms43-tuning-thread-ever-incl-software.1082287/#/topics/1082287?page=6


Zastanawiam się jeszcze, chyba gdzieś czytałem, że to zawieszanie się obrotów występuje w specyficznych warunkach, nie zawsze, jest zależne od obrotów przy jakich puścimy gaz itp. Nie wiem czy jest jeszcze coś takiego jak wolne schodzenie z obrotów, które występowałoby w każdej sytuacji... Jeśli mowa o faktycznym zawieszaniu się obrotów w okolicach 1000-1100 obrotów to w moim przypadku nic nie spowodowało eliminacji tego efektu, a przerobiłem już bardzo wiele testów, podmiany i wymiany części, programowania itp. Też się zastanawiam jaki będzie wpływ lekkiego koła zamachowego na schodzenie z obrotów, skoro jest to sztucznie podtrzymywane...

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

cześć,

czytam sobie od czasu do czasu ten wątek. Mam u siebie objaw już często tu wspominany: "dołek" obrotów przy ruszaniu, który irytuje. Jakby odwrotna reakcja na gaz przez chwilę. Efekt czasami potrafi się pogłębić do tego stopnia, że nie potrafię już ruszyć płynnie i pomaga reset przepustnicy. Znika ten "dołek" i jest zdecydowanie lepiej przez jakieś 50km. Potem wszystko powoli powraca, tym szybciej im więcej pracuje gazem np. w korku.

Tak się zastanawiam czy nie mam po prostu uszkodzonej/wyeksploatowanej przepustnicy? W sensie przekładnia silnika, potencjometr itd.

Ostatnio na jeszcze zimnym silniku trafiłem na efekt silnego, krótkiego zdławienia silnika (na pół sekundy), cos jakby brak zapłonu i nagle odbicie silnika. Autem szarpnęło jakby ktoś mnie z tyłu puknął. Działo się to przy wjechaniu na rondo na 2 biegu (po hamowaniem silnikiem). Dodałem lekko gaz, a silnik spadł na może 500rpm i kopnął. Zablokowała się przepustnica? Silnik krokowy zaciął się?

Błędów w INPIE brak. Lewusa nie zdiagnozowałem.

Poobserwuję krótkoterminowe korekty lambd, spróbuje poodłączać parę czujników. Btw. czy sondy za katalizatorem również pracują harmonicznie? Moje stoją na 0,65V, nawet gdy jadę w trybie EKO. Coś tam pracują dla dynamicznych ruchów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

też kiedyś myślałem o przepustnicy, szukałem nowej (ceny z kosmosu) i zamiennika (nie udało mi się znaleźć)... Używane chyba nie wiele by mi powiedziały, więc temat odpuściłem. Natomiast wyjmowałem i myłem przepustnicę, dokładnie ją oglądałem, nie miała luzów w pozycji domyślnej, ale tam jest sprężyna, która może dawać wrażenie ścisłego spasowania natomiast wyrobione mogą być tryby - ciężko powiedzieć, ale wrażenia wyrobienia nie miałem. Sprawdzałem w INPIE jak reaguje potencjometr pedału gazu i wskazania są bardzo dokładne, nie ma efektu skakania wskazań w jakimś konkretnym położeniu pedału. Zresztą pedał też podmieniałem - bez rezultatów.


Ja zaobserwowałem taki efekt: kiedy hamujemy silnikiem przez dłuższą chwilę, to następnie reakcja na gaz jest bardzo słaba, ale wystarczy wtedy wcisnąć gaz do podłogi na ułamek sekundy i już następne naciśnięcia są bardziej responsywne. To pokazuje, że chyba DME decyduje jak uchylić przepustnicę i jakie są ku temu warunki, dlatego jest to trochę nieprzewidywalne i zmienne.


W związku z tym, że w czasie pracy silnika równolegle otwiera się zawór wolnych obrotów i przepustnica to tak trudno zdiagnozować co jest źródłem problemów, a sprawę komplikuje także niełatwe zgranie ze sobą pracy tych dwóch elementów (po stronie DME). Ale zdania wielu osób na różnych forach sugerują ICV jako źródło problemów.


DME ma mapę otwarcia ICV w zależności od obrotów silnika i otwarcia przepustnicy... nie jest to powiązane w prostej linii z kątem wciśnięcia pedału gazu... próbowałem zmieniać tę mapę, ale efekty były niestety złe. Jak teraz o tym myślę, to może spróbuję jakoś zestawić tę mapę z mapą otwarcia przepustnicy tak, aby zakresy były porównywalne i może zauważę jakąś prawidłowość. Czytałem też, że ktoś próbował wyzerować całą mapę, ale nie wiem czy to nie wiąże się z innymi modyfikacjami.


y4mcInFUlnbTWeuWK2aCpCroIdFOY8ZEod91p_ksfshdUAdvBX7bSLZa5d4YBYyACMrtn7syArUG60rbqoEn7J6cra7zfG6AVKxeFD5rBCltLruyXB9lrWbtQnORxqlSVFf7OdzMtFB54n9XWfgIoxSpdNbML8A6eY6fcFowtbU3sPJSMaojpZ7W76SdL3-B-Dd?width=871&height=820&cropmode=none


Jest jeszcze opcja całkowitego odłączenia ICV i przestawienia map, tak aby przepustnica emulowała ICV. Zrobiłem taką próbę, opisuję to na forum o modyfikacjach sterownika. Ale haczyk jest w słowie "emulacja" bo z moich testów wynika, że przepustnica emuluje również te niechciane zachowania ICV, i to niestety jest spory minus...

https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=166530&sid=3365b189fa802faae61154183d1dae3d&start=60


U mnie sondy za katalizatorami też stoją na pewnej wartości w czasie normalnej jazdy (0.7-0.75) ale zmieniają się w czasie gwałtownego przyspieszania albo hamowania silnikiem.

Edytowane przez Buckey
y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sondy za katalizatorami też stoją na pewnej wartości w czasie normalnej jazdy (0.7-0.75) ale zmieniają się w czasie gwałtownego przyspieszania albo hamowania silnikiem.

Sprawdziłem i moje również zmieniają napięcie przy dłuższym hamowaniu silnikiem. Wartości spadają do 0V. Czyli jest szansa, że są sprawne.


Zastanawia mnie kwestia tej poprawy dynamiki ruszania po resecie adaptacji. Pytanie podstawowe do czego przepustnica (lub ICV?) się adoptuje, że robi to tak źle? Czy nie jest to wynik stosowania np. redukcji z międzygazem, gdy robię krótkie impulsy pedałem ? Nie mogłaby funkcjonować sztywna mapa dla przepustnic?


Sam myślałem kiedyś o wyeliminowaniu ICV i wstawieniu przepustnicy mechanicznej na lince, żadnej emulacji. Tylko nie wiem co reszta map i trochę temat mnie przeraził.

 

..tam jest sprężyna, która może dawać wrażenie ścisłego spasowania natomiast wyrobione mogą być tryby

częsty przypadek w wielu samochodach. Łatwo trafić na filmy z tak zużytymi serwomechanizmami. Padają ścieżki potencjometrów, i znikają zęby tam gdzie najczęściej koła współpracują. Podejrzewałem u siebie nawet przyblokowywanie się przekładni tylko nie widac tego na odczytach z INPY :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja założyłem nową oryginalną przepustnicę i bez zmian. Problem mam ten sam co wszyscy na tym forum. Zrobiłem już prawie wszystko. Czekam jeszcze na nowy czujnik temperatury ten 4 pinowy. Pomysły mi się naprawdę już kończą i chęć wydawania kolejnych tysięcy złotych. Najgorsze jest to, że czasami to auto ma momenty, że jedzie super i nie dławi przy ruszaniu a nieraz jest masakra i tak na prawdę nigdy nie wiadomo co będzie gdy zacznę ruszać lub zmieniam bieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze co wymieniłem i co zrobiłem bo nie pisałem wcześniej na tym forum. Więc tak próba dymu była, szczelność 100%, kompresja wzorowa, odma kpl . z przewodami nowa Ori, świece NGK nowe, sprzęgło z dwumasą nowe LUK, czujniki wałków nowe Ori, przepływomierz nowy VDO, krokowy podmieniany na inny i czyszczony, uszczelki kolektora, pokrywy zaworów, oringi grzebienia i wtrysków, oring bagnetu wszystko z ASO, filtr paliwa nowy i ciśnienie paliwa mierzone-wzorowe, uszczelki vanosów zrobione, zaworek odpowietrzania zbiornika sprawdzony, korekty krótkie wahają się około 1% a długie są na minus w granicach 3-4%.

Zaczynam już wątpić w to czy to może dobrze jeździć czy nie. Szkoda, że nie da się cofnąć o 20lat i sprawdzić jak jeździło nowe.

Napewno jeszcze o czymś zapomniałem co zrobiłem lub wymieniłem ale walczę z tym już prawie 3 lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Albo soft w sterowniku, sprawdź najstarszy 037 i najnowszy 069. Osobiście uważam że te silniki najlepiej sprawują się na najstarszym sofcie, czyli 037.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.