Skocz do zawartości

piotrek1987

Zarejestrowani
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 touring M54B25 2002r manual

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia piotrek1987

  1. Dodam jeszcze co wymieniłem i co zrobiłem bo nie pisałem wcześniej na tym forum. Więc tak próba dymu była, szczelność 100%, kompresja wzorowa, odma kpl . z przewodami nowa Ori, świece NGK nowe, sprzęgło z dwumasą nowe LUK, czujniki wałków nowe Ori, przepływomierz nowy VDO, krokowy podmieniany na inny i czyszczony, uszczelki kolektora, pokrywy zaworów, oringi grzebienia i wtrysków, oring bagnetu wszystko z ASO, filtr paliwa nowy i ciśnienie paliwa mierzone-wzorowe, uszczelki vanosów zrobione, zaworek odpowietrzania zbiornika sprawdzony, korekty krótkie wahają się około 1% a długie są na minus w granicach 3-4%. Zaczynam już wątpić w to czy to może dobrze jeździć czy nie. Szkoda, że nie da się cofnąć o 20lat i sprawdzić jak jeździło nowe. Napewno jeszcze o czymś zapomniałem co zrobiłem lub wymieniłem ale walczę z tym już prawie 3 lata.
  2. Ja założyłem nową oryginalną przepustnicę i bez zmian. Problem mam ten sam co wszyscy na tym forum. Zrobiłem już prawie wszystko. Czekam jeszcze na nowy czujnik temperatury ten 4 pinowy. Pomysły mi się naprawdę już kończą i chęć wydawania kolejnych tysięcy złotych. Najgorsze jest to, że czasami to auto ma momenty, że jedzie super i nie dławi przy ruszaniu a nieraz jest masakra i tak na prawdę nigdy nie wiadomo co będzie gdy zacznę ruszać lub zmieniam bieg.
  3. Dodaję zdjęcia jak to wyglądało: https://postimg.cc/gallery/B4dpcYV
  4. Tak dokładnie, założyłem zestaw o nr który podałeś.
  5. Sprzęgło kpl. z dwumasą założone z LUKa i po sprawie. Jeżdżę już od kilku dni i jest super. Wszystkie problemy zniknęły. To co zastałem po zdjęciu skrzyni to w jednym słowie DRAMAT. Całe to Valeo nic nie jest warte. Po dwudziestu paru tyś km dwumasa ma luz kilka cm i stuka niemiłosiernie, tarcza ma dużo węższą okładzinę niż LUK co tym samym zmniejsza powierzchnię cierną a docisk ma zupełnie inną konstrukcję przez co pedał działał mi BARDZO ciężko w porównaniu teraz do LUKa. A żeby tego wszystkiego było mało wypadł jeden kołek ustalający z dwumasy i latał po obudowie skrzyni tak, że nawet wykruszył odrobinę aluminium. Łożysko też już szumi, tragedia. NIGDY więcej żadnego Valeo. Teraz jest gładkie ruszanie i zmiana biegów. Autko śmiga cicho i przyjemnie, mega. Temat uważam za zamknięty z mojej strony. Dziękuję wszystkim za udzielenie się w problemie i pozdrawiam. Chciałem dodać zdjęcia jak to wyglądało ale nie wiem jak to zrobić na tym forum.
  6. Witam po dłuższej przerwie. Sprzęgło kupione kpl. z dwumasą LUKa. Montuję po weekendzie i dam znać o efekcie.
  7. Dziękuję bardzo za sprawdzenie o to właśnie mi chodziło . U mnie DISA działa identycznie jak u Ciebie, zamyka się przy odpalaniu na ułamek sekundy i potem zamyka się tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu do momentu wyrównania obrotów. Zamyka się jeszcze na moment przy schodzeniu z bardzo dużych obrotów na wolne. Trzeci samochód z identycznym silnikiem potwierdza, że M54b25 ma taką mapę i DISA pracuje nieco inaczej niż w bliźniaczych konstrukcjach o innej pojemności.
  8. LUK czy Sachs obydwie firmy powinny dawać radę. Z tego co się orientowałem to cały układ sprzęgła oryginalnie był LUKa i dlatego też tej firmy kupiłem pompę sprzęgła i wysprzęglik i faktycznie są idealnie te same co oryginały które zdjąłem z auta. Sachs z tego co widziałem w necie ma trochę inny system docisku ale nie wiem czy w każdym przypadku.Valeo napewno ma inny docisk niż LUK.
  9. Sprawdzę jeszcze ten CDV tzn. opcję bez niego ale wydaje mi się coraz bardziej, że skończy się to wymianą sprzęgła kpl. z dwumasą bo poprzedni właściciel niby zamontował nowy kpl. i mam na to paragon z warsztatu ale to było valeo i jakoś nie ufam temu sprzęgłu. Dość twardo się naciska pedał i kilka razy pierwsze ruszenie rano podszarpało. Muszę założyć kpl. oryginał z LUK-a i będę pewien. Coraz więcej opinii mnie do tego przekonuje. W tym aucie praktycznie wszystko co robiłem było jeszcze oryginalne i ja wszystko robię sobie sam na jak najlepszych częściach a sprzęgło akurat było wymieniane już gdzieś tam i nie wiem co tam tsk naprawdę jest. Niby działa i nie ślizga ale jakoś nie mam zaufania do tego. Dam znać jak coś ogarnę. PS. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku dla wszystkich co to przeczytają.
  10. Ok to spróbuję usunąć ten CDV i zobaczę. Tak myślę, że najpierw rozwiercę ten stary a jak będzie git to dognę wtedy ten przewód i tak już zostanie. Przy okazji jeszcze zapytam bo masz taki sam samochód jak ja o Dise. U mnie ona na wolnych jest otwarta, jak dodam gazu to się zamyka i potem znów się otwiera jak obroty są już wysokie- też tak masz? U brata w 3.0 zamyka się od razu po odpaleniu na wolnych a u mnie nie. Patrzyłem u kolegi w 525i i działa tak jak u mnie a np w 328i widziałem że też się zamyka zaraz po odpaleniu. Czy 525i ma jakiś inny soft że na wolnych sobie otwiera?
  11. Cenna sugestia. Wprawdzie mam nowy CDV ale nie próbowałem jazdy bez niego. Muszę spróbować eksperymentu z usunięciem. Wydawało mi się, że fabryka wie co robi więc kupiłem wszystko nowe. Czujnik przy pompie sprzęgła działa, bo mam tempomat to po naciśnięciu sprzęgła się wyłącza. Zastanawia mnie jeszcze to lekkie falowanie gdy chcę utrzymać około 1000obr/min, też tak masz "solaris520"? Spróbuję jeszcze odpiąć ten czujnik sprzęgła na chwilę i pojeździć, może on nie synchronizuje się dobrze z momentem brania sprzęgła.?
  12. Sondy za katami ? Oczywiście nie namawiam do wymiany sprawnych części na nowe, ale on tam mówił, że jedna trochę niedomagała i po wymianie się poprawiło. Spróbuję najwyżej podmienić najwyżej na nowe w najbliższym czasie.
  13. Też już testowałem. Garażowe hobby znam, gość mądrze gada. Niestety w moim przypadku było placebo. Przez chwilę wydawało się że jest lepiej ale to tak samo jak po wielu innych zabiegach. Kiedyś odpowietrzałem sprzęgło i wydawało mi się że lepiej rusza i po kilku dniach efekt znikł to stwierdziłem że może wysprzęglik się przypowietrza no to kupiłem nowy luka razem z pompą sprzęgła i nawet nowy zawór CCV ori ale auto jak jeździło to tak samo jeździ.
  14. Witam serdecznie posiadaczy BMW. Piszę ten temat ponieważ przeczytałem już prawie cały internet na ten temat ale nawet jeśli ktoś miał podobny problem to rozwiązania nie znalazłem. Mój samochód to E39 z 2002r z silnikiem M54B25 z manualną skrzynią. Autko nie posiada i nigdy nie miało LPG, posiadam je od prawie dwóch lat i bardzo dużo w tym czasie w nim zrobiłem i wymieniłem żeby było jak najlepsze. W zasadzie jedyny problem jaki w nim był i pozostał to problem z płynnym ruszaniem z miejsca. Sprawa wygląda tak, że przy delikatnym dodawaniu gazu i puszczaniu sprzęgła obroty delikatnie spadają i dopiero wzrastają i auto jedzie normalnie. Rzadko ale bywają chwile, że ruszy normalnie bez tego "przysiadania" obrotów i wtedy jest super ale normalna jazda na co dzień wymaga dodania więcej gazu przy ruszaniu i wtedy obroty lekko spadną i autko rusza ale jest ten taki kangurek, że zabuja trochę autem i dopiero się zbierze. Gdybym tylko leciutko dodał gazu to czasem przy tym ruszaniu potrafi bujnąć i zgasnąć, lepiej już rusza bez dodawania gazu. Poza tym obroty nie falują, auto się zbiera, błędów nie ma, spalanie w normie i auto ogólnie jeździ dobrze ale takie ruszanie jest irytujące wg mnie nie normalne przy tym aucie. Dodam jeszcze po krótce co już zrobiłem/sprawdziłem. Oczywiście nowe filtry, ciśnienie paliwa mierzyłem jest ok, dolot szczelny, krokowiec czyszczony potem wymieniony na inny ori-bez zmian, czyszczona przepustnica, membrana disy wymieniona- disa szczelna 100%, uszczelnienia na vanosach, uszczelki pokrywy zaworów, kolektora ssącego, wszystkie oringi wtryskiwaczy i grzebienia, nowa ori odma, nowe czujniki wałków ori 1000zł bo jeden przeciekał olej do wtyczki. Masę rzeczy zrobiłem i sprawdziłem a auto cały czas jeździ tak samo. Korekty krótkie w granicach 0-3%, długie około -3, -4%. Przepływomierz nowy VDO bo stary nie był oryginalny i lekko zaniżał ale nic to nie zmieniło. Zauważyłem jeszcze, że nawet na postoju normalnie wolne obroty stoją w miejscu ale gdybym chciał dodać gazu tak w okolicach 1000-1200obr to nie da się ich równo utrzymać tylko wtedy przyfalowują i po chwili się wyrównują. Może ktoś już ten temat przerabiał i mu się udało rozwiązać? Będę wdzięczny za trafne sugestie.
  15. Czy może ktoś podać napięcie rsw na zgaszonym silniku? Może ktoś kto ma tdsa odczyta to i poda? będę bardzo wdzięczny. zakupiłem interfejs i wszystko mi pokazuje ładnie i dawkę próbowałem ustawiać ale bez odpowiedniego rsw to nie ma sensu. Z góry dzięki za odpowiedź.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.