Skocz do zawartości

Co wybrac? 520i czy 528i ???


KARY e36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem posiadaczem bmw e36 1.8 benzyna. Chcialbym zamienic na bmw e39, ale nie wiem jaki wybrac silnik?? Czytalem na forum ze 520 jest za maly na ta mase auta a jak mam kupic 525 to juz lepiej 528. Chcialbym wiedziec ile te silniki spalaja i ktory lepiej sie oplaca. Ja tygodniowo robie 200-300 km. Moje obecne auto spala 9-11l benzyny. Czekam na odp. dzieki pozdr :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , ja mialem 528i a teraz mam 525i i powiem tak i jeden i drogi jest lepszy od 520i poniewaz sa to nowoczesniejsze konstrokcje ze wskazaniem na525 bo jest jeszcze raz unowoczesniony (lifting).Czesci cenowo podobne,spalanie miasto ja licze ok.11/12l (zalezy od ciezaru nogi) :twisted: , na trasie 8:8.5l (tak jak wczesniej) .Ja osobiscie polecal bym 525i bo po lifcie wiele poprawiono. :cool2:
m3GreenHell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też polecam 525, nowszy silnik. Spalanie trochę niższe niż w 528 (podobno), ale to i tak są minimalne różnice. Niemniej jednak kup to co ładniejszego znajdziesz. Jest tak trudno trafić na wzorowy egzemplarz że nie wybrzydzaj jak już taki znajdziesz. 2.8 to też był świetny silnik!

 

Wcześniej miałem 320, paliła praktycznie tyle samo co moje obecne 525

 

I tak, masz rację, silnik 2.0 to za mało do e39. Kup większy bo jedyna różnica w kosztach to cena auta, samo utrzymanie praktycznie kosztuje tyle samo. Stara zasada w BMW - spalanie nie zależy od pojemności, ale od ilości cylindrów :-))))

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie mysle 525i,nowszy silnik i po lifcie. A spalanie zalezy od nogi, ale tez zalezy od dystansu. Bedzie wieksze jesli jezdzisz na krotkich odcinkach i silnik sie nie zagrzeje. Nie dlatego ze jakas awaria, ale dlatego ze po prostu zbyt krotko pracuje. Ja mam taki zwyczaj ze rozgladajac sie za autem, obojetnie jakiej marki, doliczam do fabrycznego zuzycia paliwa 25 % wiecej. Jesli po tym ''doliczeniu'' stac mnie na przejechanie 100 km jest ok, jesli musialbym sie szarpać to odpuszczam. Zycie to nie tylko samochody. :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypowiadacie sie ze lepiej 525i po lifcie. Nie wiem czy dobrze mysle, po lifcie to od 2000r.??? ja tak myslalem rocznikowo 97-99. bo nie mam tez w ciul kasy ;/. ale czy nie lepiej kupic 528? Nm sa lepsze. Tylko zastanawiam sie czy bedzie mnie stac na utrzymanie silnika 2.8?? Ja robie 300km tyg ale nie mam zbyt ciezkiej stopy :wink: A ile zalozenie sekwencji do takiego auta???? Chociaz zawsze uwazalem ze bmw i gaz to lipa;/ a i jaki jest model silnika na lancuszku bo to wazne... Z gory dzieki za odp. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 528i. 520i to trochę za słabe.

 

zgadzam sie w zupelnosci. to za malo jak na serie 5. jesli chodzi o spalanie to moje 528i z 99 roku spala w miescie w zaleznosci od stania w korkach 11 -13 l, na trasie w po polskich drogach z predkoscia 60 do 120 km/h ok 8l na autostradzie przy sredniej 150km/h ok 9l.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już było tysiące razy.... w bmw spalanie nie zależy od pojemności, tylko od ilości cylindrów.. Oczywiście bardzo upraszczam, ale jednak coś w tym jest. różnice w spalaniu pomiędzy wszystkimi 6 cylindrówkami są niewielkie. więc zamiast 2.0 lepiej kupić 2.8. Największa różnica w kosztach to kupno auta. później koszty są podobne. Kupuj 2.8, tylko dobrze szukaj zeby nie kupić złomu bo koszty cię przerosną :-)

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"fredi" a powiedz mi na co trzeba zwracac uwage przy kupnie e39?? co tam sie psuje najczesciej? i nikt mi nie odp ile mniej wiecej kosztuje gaz sekwencja do silnika 2.8 i czy auto nie traci na mocy. a i interesuje mnie model, symbol silnika 2.8 na lancuszku? prosze o odp. Pewnie musi byc niezla jazda 2.8 :wink: moje 1.8 juz mi sie znudzilo;p pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"fredi" a powiedz mi na co trzeba zwracac uwage przy kupnie e39?? co tam sie psuje najczesciej? i nikt mi nie odp ile mniej wiecej kosztuje gaz sekwencja do silnika 2.8 i czy auto nie traci na mocy. a i interesuje mnie model, symbol silnika 2.8 na lancuszku? prosze o odp. Pewnie musi byc niezla jazda 2.8 :wink: moje 1.8 juz mi sie znudzilo;p pozdr.

 

Napiszę ci to co już pisałem na innym wątku. Przede wszystkim nie zakładaj że coś "się psuje najczęściej". To solidne auto a kupić warto tylko od kogoś kto dbał. Wtedy wymieniasz tylko części eksploatacyjne (co nie znaczy że będzie tanio, to nie ford albo fiat). Ale jeśli kupisz przysłowiowe auto w okazyjnej cenie w komisie to masz gwarantowane wieczne wydatki, i to spore.

 

Tak czy inaczej na co zwrócić uwagę:

 

Przede wszystkim sama przejażdżka to jeszcze nie wszystko, wielu rzeczy nie jesteś w stanie tak ocenić. Pojedź z autem do serwisu i sprawdź:

  • tarcze i klocki
  • pompa wspomagania, przy przebiegu ok 170 tys lubi już paść - za oryginał poza serwisem zapłacisz 700 zł + wymiana 300 zł. używana jak znajdziesz pasującą do modelu około 250 zł. zamienników nie polecam, momentalnie padają
  • amortyzatory, wahacze, gumy, inne elementy zawieszenia. to może się nazbierać naprawdę sporo kasy, zalezy jakie jest zawieszenie. jesli Mpakiet to wydasz solidne kilka tys. jeśli poprzednicy nie robili zawieszenia, masz to jak w banku
  • regeneracja kolumny kierowniczej (konieczna mniej więcej przy tym przebiegu) - ok. 1000 zł
  • sprzęgło
  • opony - mówisz o 528, czyli bedziesz potrzebował trochę szerszych opon.Zależnie od rozmiaru może cię to sporo kosztować. jeśli nowe to wydasz 2.500 na komplet tańszych gum (jakiś mniejszy rozmiar). Uzywane też są jakimś rozwiązaniem, ale zaraz będziesz musiał kupować kolejny komplet... ja własnie kupiłem używane GoodYear Eagle F1, 235/17/45... i za dwie zapłaciłem 700 zł :-)
  • itp, itd.

 

A to wszystko są rzeczy eksploatacyjne, które w kązdym aucie się zużywają i musisz się z nimi liczyć. osobna hostorią jest to czy ktoś o auto dbał i zafundował rdzę po niefachowych naprawach blachy, skrzywioną geometrię auta po wypadku, zajechany, nierówno pracujący silnik itp.

 

Uważaj więc co kupujesz :-)

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurde 2.8 i w korkach pali 11-13 haha chyba na czerwonym gasisz silnik:), sam mam 2.8 i wiem ile pali, po miescie ciezko zejsc ponizej 15!!!

trasa 10l. no nie wiem moze ja nie umiem jezdzic, napiszcie mi jak w 2.8 osiagnac spalanie w miescie rzedu 11-13 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[*]pompa wspomagania, przy przebiegu ok 170 tys lubi już paść - za oryginał poza serwisem zapłacisz 700 zł + wymiana 300 zł. używana jak znajdziesz pasującą do modelu około 250 zł. zamienników nie polecam, momentalnie padają

[*]regeneracja kolumny kierowniczej (konieczna mniej więcej przy tym przebiegu) - ok. 1000 zł

chyba koledze chodziło o regenerację przekładni, a części te padną przy przebiegu 170 tys ale chyba polskim (cofniętym z miliona) ja mam 340 tys i cały układ kierowniczy fabryczny

jeśli nie jesteś biegły w autach nie za dużo dadzą ci wskazówki z forum, zlec oględziny komuś kto się naprawdę zna, tak jak pisali poprzednicy do tego samochodu części są stosunkowo drogie, a tanich zamienników nie polecam

525 na pewno będzie najlepszym rozwiązaniem ale jeśli nie chcesz wydać tyle kasy proponuje szukać aut po 09.98, silnik ma już podwójny vanos

gazu się nie bój, na dobrze założonej instalacji chodzi doskonale, koszt to ok 3,5 tys. Mi 523 pali średnio 13l gazu

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11-13l/100km w mieście,to może E46 z takim silnikiem pali,ale w życiu E39.....,u mnie jakoś nie chce zejść poniżej 15-16l/100km.,ale oczywiście polecam ten silnik jak najbardziej,bo miałem już 2,0 w E34 i wiem jak się tym jeździ.....,co do gazu,to przy Twoich przebiegach nie wiem czy jest sens wydawać pieniądze na instalacje chyba że już kupisz auto z sekwencją z dobrych rąk i za dobrą cenę..,pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[*]pompa wspomagania, przy przebiegu ok 170 tys lubi już paść - za oryginał poza serwisem zapłacisz 700 zł + wymiana 300 zł. używana jak znajdziesz pasującą do modelu około 250 zł. zamienników nie polecam, momentalnie padają

[*]regeneracja kolumny kierowniczej (konieczna mniej więcej przy tym przebiegu) - ok. 1000 zł

chyba koledze chodziło o regenerację przekładni, a części te padną przy przebiegu 170 tys ale chyba polskim (cofniętym z miliona) ja mam 340 tys i cały układ kierowniczy fabryczny

jeśli nie jesteś biegły w autach nie za dużo dadzą ci wskazówki z forum, zlec oględziny komuś kto się naprawdę zna, tak jak pisali poprzednicy do tego samochodu części są stosunkowo drogie, a tanich zamienników nie polecam

525 na pewno będzie najlepszym rozwiązaniem ale jeśli nie chcesz wydać tyle kasy proponuje szukać aut po 09.98, silnik ma już podwójny vanos

gazu się nie bój, na dobrze założonej instalacji chodzi doskonale, koszt to ok 3,5 tys. Mi 523 pali średnio 13l gazu

 

Zgadza się, moja pomyłka, chodzi o regenerację przekładni. Niemniej jednak przebieg na 99% autentyczny , sprawdzałem w Serwisie : wskazania komputera i przebiegi zapysane na obu kluczykach. Samo auto też nie wskazuje na większe zucycie. niemniej jednak od dawna było jeżdżone po polsce więc regeneracja przekłądni zdaniem mojego mechanika normalna z takim przebiegiem. ale kwestia po czym sie jeździc :-)

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"floyd" Przy moich przebiegach moze i nie trzeba gazu, chociaz bo ja wiem? Bo tyg bede wydawal na paliwo ok 200zl a miesiecznie jest to juz 800zl lub wiecej.. ;/ a ja jezdze krotkie odcinki od 5-15km do pracy i powrot. Dlatego silnik jest nie rozgrzany i bedzie palil;/ hmm.. Wiekszosc z was poleca 525, a czemu nie 528?? przeciez ma wiecej Nm czyli lepsze odejscie od 0. i nie zapominajcie ze szukam auta z rocznikiem 97-99. pozdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robie podobne przebiegi co Ty i nie załozyłem gazu dlatego ze to mi sie nie opłacało...,przy koszcie instalacji rzędu 3-4 tyś inwestycja zwróciłaby sie po 3-4 latach czyli w momencie gdy czas na zmiane samochodu i zrobiłbym komuś prezent,bo nikt za wydatek na sekwencje by mi zwrócił/potencjalny nabywca/....,rozglądałem sie za autem z gazem,ale nic sensownego mi sie nie trafiło,a szukałem konkretnie 2,8-czas poszukiwań : 4 miesiące... :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KARY - gaz przy takim przebiegu miesięcznie to bezsens.

 

Po pierwsze zwróci się dopiero po wielu latach, i to pod warunkiem że proporcja cen benz/gaz się nie zmieni. A to już powinno cię zniechęcić

 

Po drugie: za gaz zapłacisz dużo, i to od razu, przy instalacji, a koszty benzyny , nawet jeśli wyższe niż gazu, rozłożą ci się na kilka lat (prawie jak kilkuletni kredyt :-). jeśli chcesz oszczędzać to chyba lepsze rozwiązanie niż wydać na początek kilka tysięcy? Przy takich przebiegach to lepiej daj te kilka tysięcy na lokatę i ta kasa sama zarobi ci na benzynę z procentów :-)))))

 

Po trzecie i najważniejsze: AUTO WYJECHAŁO Z FABRYKI Z SILNIKIEM NA BENZYNĘ, NIE NA GAZ.... i wszelkie ingerencje w założenia konstrukcyjne zawsze negatywnie wpływają na trwałość, jakość pracy silnika itd. wiem wiem wiem, zaraz moi napiszecie że dobry gaz jest coś tam wart. A ja jednak twierdzę że to bez sensu, nie po to w BMW wymyślono taki silnik i taki układ zasilania żeby teraz jakiś tam warsztat (może i nawet renomowany) to zmieniał....

 

to chyba tyle w temacie :-)

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, może z tą lokatą i odsetkami to przesadziłem :-) ale zobaczcie ile się oszczędza na gazie przy przebiegu miesięcznie 600 KM (to nawet więcej niż KARY piszesz)

 

instalacja 3 000,00 zł (około)

 

ilość KM miesięcznie 600

Spalanie na benz 12

Spalanie na gazie 14

 

Cena benz za litr 4,25 zł

Cena gazu za litr 2,08 zł

 

Miesięcznie na benzynę 306,00 zł

Miesięcznie na gaz 174,72 zł

 

Różnica miesięcznie 131,28 zł

 

Ile miesięcy żeby się zwróciło 23 mies....

 

Kasę na instalację wydajesz od ręki, a wyższe koszty jazdy na benzynie rozkładają ci się na 23 miesiące.. czyli dopiero po 23 miesiącach zacznie Cię to więcej kosztować... dobrze się zastanów czy to ma sens, moim zdnaiem absolutnie nie

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a doliczcie do tego jeden wyjazd rocznie na wakacje, i juz rachunek wyglada inaczej... a jeszcze w zimie na narty, a i w roku jezdzi sie na weekend, a to tu a to tam.

Roznica jest taka: na benzynie jest wieczne oszczedzanie, na gazie owszem, na poczatku boli, ale potem jest jazda po pierwsze gdzie tylko trzeba a po drugie niech sobie spali te 14 litrow gazu heeeejjjj.

Dodam ze mam 523 i wzdycham do 528 a jeszcze bardziej do 530 :), oczywiscie na LPG. 231 km i 300 Nm, minus te pare procent przez LPG i dalej jest odjazt taki, ze mozna sobie krzywde gazem zrobic.

W kolo wchodzi toroid 64 litry, do niego wchodzi ponad 50 L gazu, 400 km bez łaski robi, za 25 zlociszy za kazde wypelnione radoscią z jady 100 km.

Oczywiscie zawsze wolam: niech rzeka gowna zaleje matolow gazownikow, bo te silniki sa wyrafinowane i bardzo precyzyjnie sterowane i partactwo wychodzi od razu, ale jak sie zalozy jak trzeba, to ten spadek 0,5 s do 100km/h zdecydowanie da sie wybaczyc przy pierwszym tankowaniu. Kto na codzien mierzy sobie czas do 100kmh? Ja przynajmniej raz na tydzien musze, hehe :-)

 

Dlatego moja osobista rada brzmi: jak najwieksza szostka, i OD RAZU na LPG. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.