Skocz do zawartości

E-34 stuki przy wolnej jeżdzie i wibracje przy 90 km/h


Filip.B

Rekomendowane odpowiedzi

Musisz napisać trochę więcej szczegółów, ponieważ przyczyn może być wiele np. luzy na drążku środkowym, na drążkach kierowniczych, wahaczach, łożyska i przy każdej z nich mogą być takie objawy. Może być również parę usterek na raz i wtedy dochodzi uszkodzona podpora wały, niewyważone koła (wibracje) oraz klocki hamulcowe, łączniki stabilizatora, ósemki, poduszki (stuki). Ważne jest, co sprawdzałeś, jakiego rodzaju są stuki (metaliczne, głuche), z której strony dochodzą, na jakiej nawierzchni najbardziej słychać i nawet wtedy może nie udać się określić na odległość, co to może być.

Było na ten temat sporo na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie mam ten sam problem i mechanik mi powiedzial ze tulejki na wahaczach + nie wywazone kola jak sie nasila przy hamowaniu to koncowki drazkow kierowniczych. Dla pewnosci pojedz na stacje kontroli pojazdow i za jakies 30zl wyszarpia Ci go, powiedza co jest, bo tak domowym sposobem niebardzo to sprawdzisz.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc może zacznę od tego że na szarpakach nic nie wykryli , koła wyważone , geometria sprawdzona. Stuki są raczej głuche i dobiegają z prawego przodu , końcówki drążków były sprawdzane podczas ustawiania geometrii. A te drgania to są takie jak by się koło chciało urwać, wręcz zaczyna skakać okoł 90-tki, najczęściej w czasie zwalniania chamując silnikiem. Ja osobiście podejżewam wahacz dolny prawy.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na szarpakach pokazaloby luz na tulejkach wahaczy. Jak nie ma to stukac moze tez wydech w jakas czesc podwozia (mialem to osobiscie; walilo aby samochod ruszyl. Wystarczylo dobrze zawiesic i bylo ok) . Drgania przy 90tce moga tez byc spowodowane guzami w ogumieniu. Wcale nie musi byc odczuwalne przy innych predkosciach tylko akurat przy tej

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drgania przy 90tce moga tez byc spowodowane guzami w ogumieniu. Wcale nie musi byc odczuwalne przy innych predkosciach tylko akurat przy tej

Lub tak jak w moim przypadku niedopasowane felgi do konkretnego modelu. Musialem kupic pierscienie centrujace i wszystko wrocilo do normy. Zero drgan. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja po przekroczeniu 120 do 140 czuje minimalne drgania takie mrowienia raczej całego samochodu ponizej 120 nic nie ma a powyzej 140 chybba tez nie ma albo zdecydowanie mniej i nie czuć. kierownicą mozna swobodnie pokrecic jakies kilka cm gdy samochód stoi i nie działa wspomaganie wiec powinna chyba być sztywno czy to tez luz na kole ? i czy to sie kasuje za pomoca tej sruby pod kierownica czy co to moze być?

:mad2:

howgh!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej chłopaki.

Ja wiem, że mnie zaraz zbluzgacie, że nie poszukałem ale w którym miejscu kasuje się luz na przekładni???

Filip.B ty masz praktyke jak widze. Jest do tego jedna śruba czy więcej do dokręcenia??? No i w którym miejscu jej szukać?

 

I jeszcze jedno...

Nie zabijajcie :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.